tyttäreni on todella lyhyt!
Tytär täytti pari päivää sitten 15 ja hän on noin 150 pitkä. Mitä mieltä olette pitäisikö tästä huolestua? Tytär käynyt jossain pituus tutkimuksissa 8 vuotiaana, pitäisikö uusia?
Kommentit (54)
Puolitoistametrinen nainen on kyllä vähän lyhyt, mutta eiköhän tyttäresi elämässä pärjää.
Ihan normaalin rajoissa oleva pituus naiselle, joskin toki alakanttiin.
Eikä sille nyt enää tuossa iässä olisi mitään tehtävissäkään. Hormonilääkitys olisi pitänyt aloittaa jo aiemmin. Ja sitähän siis ei olisi edes aloitettu kun kuitenkin tuon pituiseksi on kasvanut.
Jos kuukautiset ovat alkaneet, tuskin kasvaa enää kovin paljoa. Korkeintaan pari senttiä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:15"]Ei taida olla mikään hengenvaarallinen tila.
[/quote] ei olekkaan, mutta ihmettelen vaan kun aina toitotetaan että lapsista kasvaa vanhempia pitempiä ja minä olen 161cm. Isä taas 180
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:15"]Ei taida olla mikään hengenvaarallinen tila.
[/quote] ei olekkaan, mutta ihmettelen vaan kun aina toitotetaan että lapsista kasvaa vanhempia pitempiä ja minä olen 161cm. Isä taas 180
[/quote] Hei haloo. Voi hyvinkin ottaa sut vielä pituudessa kiinni.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:15"]Jos kuukautiset ovat alkaneet, tuskin kasvaa enää kovin paljoa. Korkeintaan pari senttiä.
[/quote] jaaa... tuohon en mene sanomaan juuta enkä jaata. Ei ole ainakaan mulle kertonut tosin ei kerro mitään muutakaan
Ei se siihen kuole. Minä olen 152cm pätkä ja hyvin olen elämässä selvinnyt :D
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:21"]Ei se siihen kuole. Minä olen 152cm pätkä ja hyvin olen elämässä selvinnyt :D
[/quote]
Oho! :D veit sanat suustani
No hyvä että on tyttö eikä poika. Pojille se tuntuu olevan vielä nolompi homma jos lyhyeksi jää.
Tytöillä se on enemmän positiivinen asia. Monet miehet tykkää lyhyistä naisista.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:15"]Ei taida olla mikään hengenvaarallinen tila. [/quote] ei olekkaan, mutta ihmettelen vaan kun aina toitotetaan että lapsista kasvaa vanhempia pitempiä ja minä olen 161cm. Isä taas 180
[/quote]Mietis asiaa järkevästi. Jos lapsista kasvaa aina vanhempiaan pidempiä, niin ihmiset olis tällä hetkellä ainakin kolmimetrisiä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:22"]No hyvä että on tyttö eikä poika. Pojille se tuntuu olevan vielä nolompi homma jos lyhyeksi jää.
Tytöillä se on enemmän positiivinen asia. Monet miehet tykkää lyhyistä naisista.
[/quote]
joo mutta 150cm kyllä tosi lyhyt
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:21"]No ihan hyvin minä olen 155cm pituisena pärjännyt :) älä huoli.
[/quote] no minä en pelkää pituutta niin paljon kuin sitä saanko lapsen lapsia? En nimittäin tiedä onko kuukautiset alkanut, luultavasti ei nikn voi olla että häneltä puuttuu kohtu kokonaan eikä silloin voi koskaan saada lapsia
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:15"]Jos kuukautiset ovat alkaneet, tuskin kasvaa enää kovin paljoa. Korkeintaan pari senttiä.
[/quote] jaaa... tuohon en mene sanomaan juuta enkä jaata. Ei ole ainakaan mulle kertonut tosin ei kerro mitään muutakaan
[/quote]
Onko vielä 80 luku? Kai sen huomaa jos tei nillä menkat. Karjut vaikka et miks hyppäät vessassa ja paperiko taas loppu. ...aivan kun mun äiti aikanaan....
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:15"]Jos kuukautiset ovat alkaneet, tuskin kasvaa enää kovin paljoa. Korkeintaan pari senttiä.
[/quote]
Onko vielä 80 luku? Kai sen huomaa jos tei nillä menkat. Karjut vaikka et miks hyppäät vessassa ja paperiko taas loppu. ...aivan kun mun äiti aikanaan....
[/quote] ei ramppaa vessassa. Kaiken lisäksi näyttää ihan lapselta. Ei finnejä, pehmeä iho
On jo liian myöhäistä tehdä mitään, esim. kasvuhormonipiikit olisi pitänyt aloittaa jo vuosia sitten.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:21"]No ihan hyvin minä olen 155cm pituisena pärjännyt :) älä huoli. [/quote] no minä en pelkää pituutta niin paljon kuin sitä saanko lapsen lapsia? En nimittäin tiedä onko kuukautiset alkanut, luultavasti ei nikn voi olla että häneltä puuttuu kohtu kokonaan eikä silloin voi koskaan saada lapsia
[/quote]Miks sä epäilet, että kohtu puuttuu? Miks sitä epäilystä ei ole tutkittu?
On lyhyt mutta toki voi vielä vähä kasvaa