Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hengittäminen on ajoittain raskasta. Aiheutanko itse vai mistä kyse?

Vierailija
27.03.2015 |

Tämmönen vaiva löytyis. Olisko kohtalotovereita tai asiasta jotain tietäviä paikalla? Joinakin päivinä hengittäminen tuntuu vaikealta. Ihan kuin ei saisi vedettyä keuhkoja täyteen eikä toisaalta täysin tyhjäksikään. Ei ole mitään flunssaa tms. Enkä tupakoi. Eikä oireet tule missään erityisessä paikassa taikka mielentilassa. Alkaa ihan tuosta noin vain ja kestää joitakin minuutteja taikka tunteja. Sitä joutuu jotenkin kiinnittämään paljon huomiota siihen että saa oltua suht normaalisti eikä menisi mihinkään paniikkiin :( Kun tunne, oireet tulevat niin yritän vain ajatella että en minä viimeksikään tähän "kuollut" ja se loppui aikanaan. Että yritä kestää.

Kerran mainitsin asiasta lääkärille ja tämä totesi että närästys aiheuttaa sellaista. Ei kuunnellut keuhkoja eikä muutenkaan kysellyt sitten sen enempää. Niska ja hartiaseutu on ollut jo pidempään tosi jumissa. Voisiko johtua kuitenkin siitä? Miten oireita voisi lievittää? Entä voisiko olla kyse astmasta? Vuosia sitten tein sellasen puhallustestin jossain tapahtumassa ja en saanut mitään hyviä arvoja vaan ne olivat tosi huonot. Voi toki olla että en osannut oikeanlaista tekniikkaa.

Onko olemassa jotain selvää testiä tai jotain mistä tietäisi että onko kyseessä joku korvien välinen juttu, olenko esim. ahdistunut tai johtuisiko muka närästyksestä jota minulla kyllä on tai sitten noista jumeista. Voiko astman mahdollisuuden täysin unohtaa? Ainiin ja tuli sellanen vielä mieleen että epäilen että meillä voisi olla kotona hometta. Vaatteissa on kummallinen tunkkanen haju minkä huomaan kun menemme muualle esim. kylään. Mies ei siihen usko eikä asiaa meinaa alkaa edes selvittää...

Että tämmösiä mietteitä! Kiitos jos jaksoit lukea ja vastailisit jotain :) Tänään on ollut sellanen päivä että on ahdistanut rintalastan alueelta erityisen paljon...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko kynttilöitä sisätiloissa useinkin?

Vierailija
2/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli eilen myynnissä pulssioksimetri eli happisaturaatiomittari 25 eurolla, saattaa vielä löytyä jostain myymälästä. Sillä näkee onko kyse oikeasti hapen puutteesta vai jostain muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilöitä ei polteta eikä käytetä voimakkaita hajusteita. Kun tuntuu etten enää siedä mitään hajuja. Pitää poistua nopsaan sellasista paikoista joissa on joku voimakas käry. Ennen maalasin tauluja eikä tärpätti aiheuttanut mitään oireita. Viimesen vuoden aikana en ole sietänyt yhtään sitä hajua. Tuntuu että kurkkua alkaa kutista ja päätä särkeä ja ahdistaa tosi paljon :(

ap

Vierailija
4/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä samaa, siihen liittyy myös sydämentykytystä ja tekee mieli haukotella. Olen raskaana ja se on kuulemma normaalia tässä tilassa. Voisko sulla olla astmaa? Nyt on paljon katupölyä ilmassa.

Vierailija
5/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta se voi olla joku psyykkinen juttukin. Minulla on ollut ajoittain samankaltaisia kokemuksia. Silloin hengittäminen on hyvin tietoista, ja sen eteen pitää nähdä vaivaa. Vedän happea niin paljon kuin vain saan, mutta silti tuntuu etten saisi sitä juuri ollenkaan.

Vierailija
6/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmanvaihtokanavat auki? Niiden pitää tosi tarkkaan olla tietyn verran auki että raikasta ilmaa tulee sisään.

Poistoilmakanavat tietysti tarpeeksi auki että käytetty ilma poistuu asunnosta.

Onko ilmanvaihtokoneen suodattimet milloin vaihdettu? Usein vaihtoväli noin puoli vuotta.

Vierailija
7/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoahtauma?

Vierailija
8/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhempi talo eikä mitään kunnollista ilmankiertoa. Tuuletan useita kertoja päivän aikana. Jos olisi jotain henkistä ahdistusta niin olisiko jotain muitakin oireita? Tai jos astmaa niin olisiko esim. yskää tms. Mitään muita oireita kun ei ole.

ap

Vierailija
9/54 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:40"]28, itse olin niin väsynyt että nukahdin melkein samantien, mutta "pelkäsin" alkaa nukkumaan. Hetken kun oli nukkunut, niin melkein joka ilta säpsähdin hereille ja mietin, että hengitinkö ollenkaan, sain kuitenkin vielä nukuttua, mutta aamuyöstä aloin heräilemään ja hetkeksi aina torkahdin.... Itse jouduin puhaltamaan siihen pef-mittariin kun se hengitys oli niin raskasta koko ajan, mutta siinä ei ollut mitään eli arvot oli ihan hyvät....t.19
[/quote]

Mulla kanssa sängystä on tullut "hirviö", johon ei ole mukava mennä kun tietää mitä on edessä.
28

Vierailija
10/54 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile: istu tuolilla ja ota kevyesti sormilla kiinni tuolin etureunasta. Työnnä/nosta rintakehää ylöspäin (saattaa kuulua naksahtelua, itselläni kuuluu aina). Minulle tämä on ainoa tapa saada henki taas kulkemaan kun tuntuu että keuhkoja ei saa täyteen. Kun alkaa ahdistamaan niin tiedän heti tehdä naksauttelut :)

Vierailija
11/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin aikoinaan vanhassa talossa johon oli jälkeenpäin tehty lisäeristys niin tiiviiksi että ei tullut happea tarpeeksi sisään... Ei oltu sitten ilmanvaihtoräppänöitä tehty ollenkaan kun ilma ennenvanhaan vaihtui seinien rakojen välistä.
Homeeseehan se talo silloin menee.
Hengittäminen todella vaikeaa ja juuri sellainen tunne että ei saa henkeä vaikka kuinka hengittäisi.

Vierailija
12/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaranka jumissa. Googlaa

Vierailija
13/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä keuhkoissa?

Vierailija
14/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan vahvasti että ilmanvaihdossa on ongelma. Hengitysvaikeudet loppui minulla heti kun muutin kunnon asuntoon.

T. 2, 7 ja 10

Vierailija
15/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:55"]

Tämmönen vaiva löytyis. Olisko kohtalotovereita tai asiasta jotain tietäviä paikalla? Joinakin päivinä hengittäminen tuntuu vaikealta. Ihan kuin ei saisi vedettyä keuhkoja täyteen eikä toisaalta täysin tyhjäksikään. Ei ole mitään flunssaa tms. Enkä tupakoi. Eikä oireet tule missään erityisessä paikassa taikka mielentilassa. Alkaa ihan tuosta noin vain ja kestää joitakin minuutteja taikka tunteja. Sitä joutuu jotenkin kiinnittämään paljon huomiota siihen että saa oltua suht normaalisti eikä menisi mihinkään paniikkiin :( Kun tunne, oireet tulevat niin yritän vain ajatella että en minä viimeksikään tähän "kuollut" ja se loppui aikanaan. Että yritä kestää.

Kerran mainitsin asiasta lääkärille ja tämä totesi että närästys aiheuttaa sellaista. Ei kuunnellut keuhkoja eikä muutenkaan kysellyt sitten sen enempää. Niska ja hartiaseutu on ollut jo pidempään tosi jumissa. Voisiko johtua kuitenkin siitä? Miten oireita voisi lievittää? Entä voisiko olla kyse astmasta? Vuosia sitten tein sellasen puhallustestin jossain tapahtumassa ja en saanut mitään hyviä arvoja vaan ne olivat tosi huonot. Voi toki olla että en osannut oikeanlaista tekniikkaa.

Onko olemassa jotain selvää testiä tai jotain mistä tietäisi että onko kyseessä joku korvien välinen juttu, olenko esim. ahdistunut tai johtuisiko muka närästyksestä jota minulla kyllä on tai sitten noista jumeista. Voiko astman mahdollisuuden täysin unohtaa? Ainiin ja tuli sellanen vielä mieleen että epäilen että meillä voisi olla kotona hometta. Vaatteissa on kummallinen tunkkanen haju minkä huomaan kun menemme muualle esim. kylään. Mies ei siihen usko eikä asiaa meinaa alkaa edes selvittää...

Että tämmösiä mietteitä! Kiitos jos jaksoit lukea ja vastailisit jotain :) Tänään on ollut sellanen päivä että on ahdistanut rintalastan alueelta erityisen paljon...

[/quote]

Voi liittyä stressiin ja ahdistukseen. Tunnetta, ettei saa keuhkoja täyteen. Seurauksena se, että jatkuvasti on pakko vetää syvään henkeä, mikä ruokkii itseään. Voi mennä myös hyperventiloinniksi. Hengityksen pidättäminen ja rauhallisesti hengittely tasoittaa oireen muutamassa minuutissa.

Vierailija
16/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin kaularankaongelmia ja siinä on hengenahdistusta johtuen rintarangan alueen pinteistä / ja surkastuneista kaulalihaksista

Vierailija
17/54 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän stressaa lisää kun pelkää mennä nukkumaan eli pahentaa tilannetta kaikin puolin. Ja voin sanoa, että on varmasti rintarangat ym jumissa, mutta hieroja ei niitä auki saa (myöntänyt sen) ja lääkärit ei toistaiseksi ole osanneet kertoa mistä saisi apua jumeihin ja ne jumit vaikuttaa hengittämiseen...niinkuin jo aiemmin sanonut, stressi tekee kaikenlaisia oireita...t. 19

Vierailija
18/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoja oireita, keuhkoissa ei vikaa, sydämessä ei vikaa, joten kai sen täytyy päästä johtua. Tästä en ole lääkärille maininnut. Stressi on mieletön, mutta kaipa se ohi menee.

Vierailija
19/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viime aikoina käyttänyt fluorokinoloniryhmään kuuluvia antibiootteja.

Itselleni tuli yhdestä sellaisesta ihan astmaoireita; edes portaita ei pystynyt nousemaan hengästymättä, vaikka mitään sellaisia vaivoja ei aiemmin ole ollut. Myös selittämätöntä voimattomuutta esiintyy yhä ajoittain, vaikka lääkekuurista on jo pari kuukautta.

Vierailija
20/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:28"]Meillä on vanhempi talo eikä mitään kunnollista ilmankiertoa. Tuuletan useita kertoja päivän aikana. Jos olisi jotain henkistä ahdistusta niin olisiko jotain muitakin oireita? Tai jos astmaa niin olisiko esim. yskää tms. Mitään muita oireita kun ei ole.

ap
[/quote]

Onko teetätetty jonkinlainen hometarkastus? Epäilen vahvasti jonkinlaista kosteusvauriota, ei välttämättä aiheuta juuri oireita mutta jossain vaiheessa voot sairastua vaikka elinikäiseen astmaan, joten kannattaa tarkistuttaa!