Tunkeeko teilläkinpäin mainostenjakajat mainoksia vaikka
ovessa olisi kielto?
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun laitoin tarkoituksella uuden asunnon oveen sellaisen kiellon, koska emme ole muuttamassa asuntoon vielä kahteen viikkoon (remontti) ja en halua että kämpän lattia tulvii mainoslehtisistä.
Tänään kävin asunnolla ja eiköhän siellä ollut työnnetty mainoksia kiellosta huolimatta! Postinen ja kasapäin muita mainoksia, eli ihan joka päivä on ne mainokset laitettu. -.-
Saanko teipata postiluukun umpeen? Mitään tärkeää sinne ei ole menossa, kun tulevat vielä nykyiseen asuntoomme.
Ja ovessa lukee siis ihan selvällä suomella "Ei mainoksia/ilmaisjakelua", on vielä tietokoneella kirjoitettu tuo pätkä, joten ei voi syyttää että "teippi" olisi epäselvä.
Kommentit (9)
En jaksa alkaa jaottelemaan erikseen kenelle menee ja ei mene, automaattisesti jaan kaikkiin sanoi ovi sitten mitä tahansa.
Mä tungen, jos teksti on niin pientä, etten näe sitä tai saa siitä selvää. Jaan mainoksia mun teinien kanssa keskiviikkoisin ja lauantaisin. Pelkkä "ei ilmaisjakelua" riittää, jos se on selvästi ja tarpeeksi isolla kirjoitettu sekä näkyvällä paikalla. Postiset jakaa posti.
Postisia ei tosiaan katsota mainoksiksi tai ilmaisjakeluksi, koska ovat postin "virallisia" tiedotteita, jonka väliin laitetaan kummiskin ne mainokset.
Postinen on siis tapa kiertää tuota mainoskieltoa.
Helsingissä mainoksia jakavat monesti keskiyötä mustemmat neekerit, jotka eivät ymmärrä sanaakaan suomea ja auttavasti englantia. Yhden olen huutanut takaisin mainosten jälkeen ja opetin, että lappu ovessa tarkoittaa mainoskieltoa. Ei auttanut, tosin tuokin kaveri jakoi vain yhden pitserian mainoslehtistä, joten päättelen kielitaidottomuuden olevan laajempi ongelma mainosten jakajien keskuudessa
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:39"]
Mä tungen, jos teksti on niin pientä, etten näe sitä tai saa siitä selvää. Jaan mainoksia mun teinien kanssa keskiviikkoisin ja lauantaisin. Pelkkä "ei ilmaisjakelua" riittää, jos se on selvästi ja tarpeeksi isolla kirjoitettu sekä näkyvällä paikalla. Postiset jakaa posti.
[/quote]
Tosiaan joskus teksti on niin pienellä, että pitäisi olla naama kiinni siinä lapussa, jos haluaa nähdä mitä lukee :) Näissä tapauksissa minä myös tungen mainokset sisään.
Sehän se ongelma onkin" selvä suomenkieli"
Meille ei ole pariin kuukauteen tullut kuin postin jakamat mainokset. Ei ole mitään kieltoja ja kerrostalossa asutaan. Tavallaan kiva ettei tarvitse kantaa noita lehtiroskikseen mutta voisivat edes tuon paikallislehden jakaa :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:03"]
Postisia ei tosiaan katsota mainoksiksi tai ilmaisjakeluksi, koska ovat postin "virallisia" tiedotteita, jonka väliin laitetaan kummiskin ne mainokset.
Postinen on siis tapa kiertää tuota mainoskieltoa.
[/quote]
Ei mulle kyllä ole tullut yhtään postista koskaan, ovessa mainoskielto. Ovat kyllä käytössä tälläkin paikkakunnalla.
Eipä ihme sillä palkalla. Saa joku 15 euroa monen tunnin työstä.