Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ikinä kadehdi yli 40-vuotiasta lapsetonta ihmistä

Vierailija
27.03.2015 |

Vaikka olisi kuinka hieno ja onnellinen elämä, niin silti säälin lapsettomia ihmisiä. Aina. Poikkeuksetta.

Itselläni on kaikki mitä maailmassa haluan ja silti mikään ei voita vanhemmuuden tuomaa onnea ja iloa.

Kommentit (315)

Vierailija
81/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:45"]

Voi luoja mitä idiootteja. Kaikki ei tahdo lapsia ja jotkut eivät pidä lapsista. Se vanhemmuus voi olla täyttä helvettiä joillekin.

[/quote]

Jos ei ole koskaan kaivannut lapsia eikä ole niitä hankkinut, ei tiedä siitä onnesta, joka niiden kautta tulee, joten ei hätää. Ei tarvitse sääliä niitä. Voivat olla ihan onnellisia ja antaa olla niin.

Vierailija
82/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:37"]

Olisi kiva kuulla lapsettomien yli 60 vuotiaiden eläkeläisten mielipiteitä asiaan liittyen.Ovatko vielä tyyryväisiä ratkaisuunsa? Onko heillä tiivis ystäväpiiri tms, onko puolisoa?Miltä tuntuu oma vanheneminen jos ei ole sukulaisia elossa. Itse muuten kiertelin maailmaa ja asuin ulkomailla 10 vuotta.Nyt olen äiti.Suurin osa ei edes halua lapsia alle 30 vuotiaana mikä on hienoa.Ehtii kartuttaa elämänkokemustaan muutenkin kuin lasten kautta.Mun mielestä ei ole olemassa alle 30 vuotiasta velaa.Se on normaalia siinä iässä.

[/quote]

Olen sitten yli 60:senä tyytyväinen tai en, niin en missään nimessä koe oikeudekseni tehdä lapsia itseäni viihdyttämään tai yksinäisyyttäni lievittämään vanhuuden päivien varalle. Jos jään leskeksi, niin pidän täysin mahdollisena, että tunnen vanhana yksinäisyyttä. Sen kanssa on vain elettävä ja pyrittävä olemaan mahdollisimman aktiivinen mahdollisimman pitkään. Kotiin linnoittautuminen ei kannata kenenkään kohdalla. Yksinäinen vanhuus voi olla edessä monilla lapsiakin tehneellä, en usko että kerran pari vuodessa tapahtuva vierailu ihan hirveästi lohduttaa jos muuten ei osaa itselleen sosiaalista elämää hankkia.

[/quote]

Meitäon neljä sisarusta ja äitimme (82v) ainakin sanoi, että onneksi on lapsia, hän olisi tosi yksinäinen ilman meitä. On ollut 10vuotta leskenä ja asuu yksin. On kertonut ystävästään, joka jäi lapsettomaksi ja miehensä kuoltua on todella yksinäinen, kun kukaan ei välitä. Äitimme luona käy joku meistä sisaruksista useammankin kerran viikossa. Itsekin soittelen kolmisen kertaa viikossa ja käyn muutaman kerran kuukaudessa ja lomilla olen pidempiä aikoja. Tänäkin viikonloppuna on veljeni vaimonsa kanssa äitimme luona.

[/quote]

Joillakin noin ja joillakin ei. Laitokset ovat pullollaan vanhuksia joiden luona ei koskaan käy kukaan vaikka heillä olisi lapsia ja lastenlapsiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:29"]

Vaikka olisi kuinka hieno ja onnellinen elämä, niin silti säälin lapsettomia ihmisiä. Aina. Poikkeuksetta. Itselläni on kaikki mitä maailmassa haluan ja silti mikään ei voita vanhemmuuden tuomaa onnea ja iloa.

[/quote]En tiedä saanko vielä lapsia, luultavasti olen jo liian vanha. Mutta rakastan lapsia ja hoidan mielelläni toisten lapsia ja yleensäkin he tuovat minulle iloa paljon.

Sääli on sairautta. Älä myöskään pidä tilannettasi itsestäänselvyytenä vaan ole siitä nöyrä ja kiitollinen.

Vierailija
84/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 16:39"]

Kyllä oikeasti 40-vuotiasta lapsetonta naista kadehditaan, mutta kukaan ei kehtaa sanoa ääneen :D On vapaus mennä, harrastaa kiihkeää seksiä monta kertaa viikossa ja monta kertaa päivässä. Mieskin pysyy uskollisena, kun saa seksiä useasti, eikä ole lapset häiritsemässä elämää. Saamme matkustella koska haluamme ja rahaa riitää ja meillä on aikaa hemmotella toisiamme.

Moni miehen kaveri varsinkin on sanonut olevansa kateellinen lapsettomasta vaimostaan eli minusta ja siitä, että voimme seksustella koska haluamme ja nauttia viinistä ja hyvästä ruoasta ja lähteä baariin, koska haluamme. Miehet oikein tihkuvat kateudesta, koska olen säilynyt timminä, enkä ole venynyt ja vanunut, kuin kotimammat :)

[/quote]

Aika urpo kommentti :D Olen nelikymppinen ja lapsistani vanhin 20-vuotias ihana poika ja nuorempi 18-vuotias. Eli siis aikuisia :) Voin huoletta harrastaa seksiä ihan koska huvittaa, matkustelemme minne huvittaa ja lähtisimme baariinkin koska huvittaa jos vain haluaisimme.

Lisäksi meillä on ihan perhe ja ihanat, pärjäävät lapset ja ja jossain vaiheessa ehkä lapsenlapsiakin. Tämä perheyhteisö on minulle todella tärkeä, yhteiset sunnuntaipäivälliset isolla porukalla ovat ihaninta mitä tiedän. Välittämisen, rakkauden ja perheyhteyden kokemukset antavat voimaa.

Että näin :)

Vierailija
85/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijalle hänen taiteensa ovat niitä lapsia. Ota häneltä pois vapaus luoda, niin yhtä hyvin voisit pistää kahleisiin ja kiduttaa.

Vierailija
86/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken lisäksi olen timmikin, pitänyt kunnostani aina huolen. Että suolaa haavoihin :) 197

Vierailija
87/315 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahda sille mitään mutta osa näistä lapsellisista hehkuttavat kokemustaan kuin kristityksi kääntynyt valaistumistaan. Ensin elämä oli päätöntä ja vailla pohjaa - elettiin vailla huomista päivää ja täysin itsekkäästi - ja sitten tuli lapset ja kaikki muuttui. Minulla ei ole koskaan ollut tällaista pelleily vaihetta elämässä. Ja mitä yksinäisyyteen tulee niin yksinäisyys ei ole tunteena riippuvainen ulkomaailmasta. Minä olen introvertti ja löydän herkemmin kiksejä omasta sisäisestä maailmastani. Voin siis olla yksin, mutta en yksinäinen. Lapsenakin viihdytin itse itseäni ja äitini kertoikin että viihdyin paljon omissa oloissani. 

Vierailija
88/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:13"]

Lapsia olen tehnyt enemmänkin ja jokaiseen on tullut heti synnytyksen jälkeen tämä sama tunne. Uusi elämä, se on se uusi elämä. Olen katsonut tunti sitten syntyneen kasvoja ja hänen silmiään, että sinä rakas lapseni tiedät totuuden. Vastasyntyneen vauvan silmät ovat niin viisaat. Ennen kuin vauva unohtaa mistä tulee, on silmssä se tieto, mistä me tulemme, minne lähdemme. Se on ihme. Jokainen vauva on ihme ja on suunnaton onni saada ottaa vastuu uuden elämän eteen päin viemisestä.

[/quote]

Mutta eikö sinua häiritse se, että vauvastasi voi kasvaa joskus isona soini, räsänen, lubitz, tauski tai tuksu?

[/quote]

Eikö sinua häiritse se, että seurustelukumppanisi voi lyödä sinua joku päivä? Eikö sinua häiritse, että ystäväsi saattaa tehdä Breivikit tai veljesi voi sairastua ja tappaa vanhempansa?

Maailmassa on paljon pahaa, ja jos sitä kaikkea pelkää omalle kohdalle tapahtuvaksi, ei voi elää, voi vain pysyä poterossa ja sulkea kaikki ulkokpuolelle.

Jos oikeasti jättää lapset tekemättä siksi, että näistä ei ehkä tulekaan mallikansalaisia (ja aika paljonhan tähän voi myös itse vaikuttaa), niin puhutaan jo melkoisesta elämänpelosta. Tulloinhan ei kannata tehdä mitään siinä pelossa, että jotain menee vikaan. Aina kun investoi ihmissuhteeseen - on se luonteeltaan millainen tahansa - on riski tulla pettyneeksi. Usein se ilo ja hyöty siitä ihmisisuhteesta lyö laudalta kaikki mahdolliset pelot ja riskit. Oman lapsen kanssa se ilo on kaiken pelon arvoista.

Tunnen toki yhden ihmisen, joka ei ole uskaltanut pelosta tehdä lapsia. Hän siis pelkää, että pilaisi lapsen, että ei osaisikaan olla oikeanlainen äiti ja että lapsi kasvaisi hänen takiaan aivan vääränlaiseksi. On vaikea kuunnella sitä pelkoa koska kyse on tämän ihmisen itsetunnosta, minäkuvasta, käsityksestä omasta itsestään. Se vaikuttaa aivan kaikkeen hänen elämässään ja toivon edelleen, että hän jonakin päivänä uskaltautuisi terapiaan. Tuollainen jatkuva, jäytävä pelko ei ole normaalia.

[/quote]

On eri asia ottaa riskejä omalla elämällään, kuin jonkun toisen (= syntymättömän lapsen).

Vierailija
89/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:42"]lapsia tehneet eivät kerta kaikkiaan voi käsittää sitä että me lapsettomat emme todellakaan kadehdi sitä heidän perhe-elämäänsä, jossa nainen on kotiorjana, ja mies viiletele vaan omilla menoillaan, jopa kenties salarakkaan kanssa! HIH! Siellähön hirnut "onneasi",revennen vaginasi kanssa, ja heräät 2 tunnin välein yöllä tissiäsi vauan suussa pitämään, mustien silmänalusten kanssa! Mahasi roikkuu ja on ryppyinen, tarvitset korjausleikkauksen jos aiot ikinä käyttää bikineitä! Ei kiitos!!  [/quote] Ja sitten olemme me joilla on vähän ryppyinen vatsanahka mutta käytämme silti bikineitä. Ja olemme onnellisia.

[/quote]

Mutta miehesi kuolaa meidän lapsettomien ja kiinteiden naisten perään. Kuka haluaa kulahtanutta lörppää vaimokseen. Toiseksi, kukaan mies ei halua lapsia, mutta kun naiset painostaa, suostuvat tekemään, että saisivat pillua.

Naurattaa ämmät, joiden miehet vaihtaa nuorempaan, lapsettomaan. Velaperheissä ei miehet juokse vieraissa, kun kotona on kaikki. Rauha ja hyvinsäilynyt vaimo.

Vierailija
90/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia olen tehnyt enemmänkin ja jokaiseen on tullut heti synnytyksen jälkeen tämä sama tunne. Uusi elämä, se on se uusi elämä. Olen katsonut tunti sitten syntyneen kasvoja ja hänen silmiään, että sinä rakas lapseni tiedät totuuden. Vastasyntyneen vauvan silmät ovat niin viisaat. Ennen kuin vauva unohtaa mistä tulee, on silmssä se tieto, mistä me tulemme, minne lähdemme. Se on ihme. Jokainen vauva on ihme ja on suunnaton onni saada ottaa vastuu uuden elämän eteen päin viemisestä.

[/quote]

Mutta eikö sinua häiritse se, että vauvastasi voi kasvaa joskus isona soini, räsänen, lubitz, tauski tai tuksu?

[/quote]

Ei, koska se on silti oma lapsi. 

Vierailija
91/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eikö sinua häiritse se, että seurustelukumppanisi voi lyödä sinua joku päivä? Eikö sinua häiritse, että ystäväsi saattaa tehdä Breivikit tai veljesi voi sairastua ja tappaa vanhempansa?

Maailmassa on paljon pahaa, ja jos sitä kaikkea pelkää omalle kohdalle tapahtuvaksi, ei voi elää, voi vain pysyä poterossa ja sulkea kaikki ulkokpuolelle.

Jos oikeasti jättää lapset tekemättä siksi, että näistä ei ehkä tulekaan mallikansalaisia (ja aika paljonhan tähän voi myös itse vaikuttaa), niin puhutaan jo melkoisesta elämänpelosta. Tulloinhan ei kannata tehdä mitään siinä pelossa, että jotain menee vikaan. Aina kun investoi ihmissuhteeseen - on se luonteeltaan millainen tahansa - on riski tulla pettyneeksi. Usein se ilo ja hyöty siitä ihmisisuhteesta lyö laudalta kaikki mahdolliset pelot ja riskit. Oman lapsen kanssa se ilo on kaiken pelon arvoista.

Tunnen toki yhden ihmisen, joka ei ole uskaltanut pelosta tehdä lapsia. Hän siis pelkää, että pilaisi lapsen, että ei osaisikaan olla oikeanlainen äiti ja että lapsi kasvaisi hänen takiaan aivan vääränlaiseksi. On vaikea kuunnella sitä pelkoa koska kyse on tämän ihmisen itsetunnosta, minäkuvasta, käsityksestä omasta itsestään. Se vaikuttaa aivan kaikkeen hänen elämässään ja toivon edelleen, että hän jonakin päivänä uskaltautuisi terapiaan. Tuollainen jatkuva, jäytävä pelko ei ole normaalia.

[/quote]

Oikeastaan, kannattaa tappaa itsensä nuorena, koska sitähän saattaa masentua, sairastua skitsofreniaan tai tulla maaniseksi ja hommata miljoonavelat ja töpeksi. Ihan mitä vain voi sattua. Sen pelosta kannattaa vetää jojoon itsensä jo parikymppisenä.

Vierailija
92/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:42"]lapsia tehneet eivät kerta kaikkiaan voi käsittää sitä että me lapsettomat emme todellakaan kadehdi sitä heidän perhe-elämäänsä, jossa nainen on kotiorjana, ja mies viiletele vaan omilla menoillaan, jopa kenties salarakkaan kanssa! HIH! Siellähön hirnut "onneasi",revennen vaginasi kanssa, ja heräät 2 tunnin välein yöllä tissiäsi vauan suussa pitämään, mustien silmänalusten kanssa! Mahasi roikkuu ja on ryppyinen, tarvitset korjausleikkauksen jos aiot ikinä käyttää bikineitä! Ei kiitos!!  [/quote] Ja sitten olemme me joilla on vähän ryppyinen vatsanahka mutta käytämme silti bikineitä. Ja olemme onnellisia.

[/quote]

Mutta miehesi kuolaa meidän lapsettomien ja kiinteiden naisten perään. Kuka haluaa kulahtanutta lörppää vaimokseen. Toiseksi, kukaan mies ei halua lapsia, mutta kun naiset painostaa, suostuvat tekemään, että saisivat pillua.

Naurattaa ämmät, joiden miehet vaihtaa nuorempaan, lapsettomaan. Velaperheissä ei miehet juokse vieraissa, kun kotona on kaikki. Rauha ja hyvinsäilynyt vaimo.

[/quote]

Komppaan.

m-42v

Vierailija
93/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeastaan, kannattaa tappaa itsensä nuorena, koska sitähän saattaa masentua, sairastua skitsofreniaan tai tulla maaniseksi ja hommata miljoonavelat ja töpeksi. Ihan mitä vain voi sattua. Sen pelosta kannattaa vetää jojoon itsensä jo parikymppisenä.

[/quote]

Ei kannata, mutta täysin objektiivisesti ajatellen, voisi olla parempi jos ei olisi koskaan syntynytkään. Kun kuitenkin on, niin eloonjäämisvaisto ja kuolemanpelko pukkaa niin pahasti päälle, ettei sitä halua täältä ennenaikaisesti lähteä (useimmat eivät haluaisi ollenkaan). Toiset toteuttavat eläimellisiä vaistojaan jopa siinä määrin, että menevät lisääntymään.

Vierailija
94/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lapsettomia (vapaasta tahdostaan) on sääliä. Mun elämä oli ihan mallillaan ilman lapsiakin, en ole ikinä edes pitänyt lapsista. Omani sain vasta reippaalla aikuisiällä (minun ei pitänyt saada lapsia, hups vaan olin uuden suhteen alla raskaana, ei niitä lapsia hankita eikä tehdä, ne tulee jos on tullakseen). En ole kokenut äitiyttä mitenkään suurena autuunena ja onnen säteilynä vaan ihan normaalina osana elämää. onnellinen olin ilman lasta, onnellinen olen lapsen kanssa. Tottakai lastani rakastan enkä kadu lapsen pitämistä, mutta ei mua lapseton elämä olisi yhtään haitannut. Enemmän säälin niitä äitejä jotka säälii lapsettomia aikuisia, suosittelen lämpimästi säästämään säälinne muualle. Luulisi olevan muutakin ajateltavaa, kuin muden lapsettomuus.

Vierailija
95/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

Komppaan.

m-42v
[/quote]

Paitsi minun mieheni joka lähti koska minä en halunnut lapsia. Tuosta on jo vuosia, minä elelen velana mutta hän sai uuden vaimon kanssa mitä halusi eli lapsia. Onnellisia vaikuttavat olevan joten katkera en ole. Enkä ole ainoa saman kohtalon kokenut tuttavapiirissäni. Yllättävän monet tuntemani miehet ovat oikeasti isäksi halunneet. Näyttävät hoitavan hommankin ihailtavan hyvin.

Vierailija
96/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:00"]

[/quote]

[/quote]

Etkö sinä sitten koskaan vanhene? Kyllähän ikä tekee kaikille tepposet ja sitä rypistyy ja rutistuu, oli lapsia tai ei. Voihan se olla että silloin se sinunkin miehesi vaihtaa nuorempaan velaversioon.

Vierailija
97/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:42"]lapsia tehneet eivät kerta kaikkiaan voi käsittää sitä että me lapsettomat emme todellakaan kadehdi sitä heidän perhe-elämäänsä, jossa nainen on kotiorjana, ja mies viiletele vaan omilla menoillaan, jopa kenties salarakkaan kanssa! HIH! Siellähön hirnut "onneasi",revennen vaginasi kanssa, ja heräät 2 tunnin välein yöllä tissiäsi vauan suussa pitämään, mustien silmänalusten kanssa! Mahasi roikkuu ja on ryppyinen, tarvitset korjausleikkauksen jos aiot ikinä käyttää bikineitä! Ei kiitos!! 
[/quote]

Taas joku 2kymppinen keksi ihan ite tälläsen neronleimauksen. Mun mies halusi lapsia ja minäkin sitten 10 yhteisen vuoden jälkeen lämpenin. Ei se elämä kuule niin mene, kuin Sinä kuvittelet. Huomaat kyllä, kun ikää tulee lisää.

Vierailija
98/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ja ihan tasan tarkaan juoksevat vieraissa vaikka olisit minkä näköinen ja millainen tahansa. Ei se mulkku sitä ymmärrä tai välitä, kun vieras kiinnostaa joka tapauksessa ja vaihtelu virkistää aina.

Vierailija
99/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:14"]

Jep, kyllä vaan lapsista on pelkkää iloa ja sateenkaaria, onhan sen tältäkin foorumilta huomannut!

http://www.vauva.fi/keskustelu/4307503/ketju/loin_lastani

Voi että, kun kaikki eivät pääse kokeilemaan oman pinnansa venyvyyttä.

[/quote]

Se on erilaista, kun lapsi on oma.

[/quote]

Onko siis kaikkien lastensa hakkaajien lapset vaihtuneet salaa synnärillä, niin kuin salkkareissa jenni vaihtoi isabellan ja cindyn vauvat?

Vierailija
100/315 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. On hyvä, jos ap:lla riittää sääliä sadoilletuhansille tai kenties miljoonille ihmisille.