Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu ei maksa vuokraa?

Vierailija
27.03.2015 |

Toimeentulotuen vuokranormi Helsingissä yksinasuvalle on 650 €. Läheskään kaikki eivät kuitenkaan löydä noin "edullista" vuokra-asuntoa, koska pienistä ja edullisista asunnoista on pula. Asutko kalliimmassa asunnossa? Maksaako sossu myös ylimenevän vuokran? Onko sossu kehoittanut muuttamaan halvempaan? Entä jos ei edullisempaa vaan löydä? Esim. itse olen ollut hakijana Stadin asunnoille vuosia erittäin kiireellisenä, mutta yhtäkään asuntoa ei ole tarjottu, vaikka en ole rajoittanut alueita. Entä jos asuu esim. Vuokraturvan asunnossa, jossa on vuoden määräaikainen sopimus? Eihän sieltä niin vain voi muuttaa pois. 

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei maksa kuin siihen tiettyyn rajaan asti. Raja toki riippuu perheen koosta, eli 10 lapsisella perheellä voidaan maksaa isoakin vuokraa. Yksinäisellä se raja on jossain 650 tienoilla. Rajan yli menevän osan joutuu maksamaan itse siitä käyttörahasta. Sossu toki suosittelee muutamaan halvempaan asuntoon. 

Vierailija
82/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota muuttamaan, mutta ei myöskään maksa penniäkään sen vuokranormirajan yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on nainen, varma keino on hankkiutua raskaaksi. Asunto napsahtaa kuin manulle illallinen. Jos aloittaja on mies, sukupuolenvaihdos ja adoptio ajanee lähes saman asian. Muuten on miehellä huonot mahdollisuudet.

Vierailija
84/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:59"]

Jos aloittaja on nainen, varma keino on hankkiutua raskaaksi. Asunto napsahtaa kuin manulle illallinen. Jos aloittaja on mies, sukupuolenvaihdos ja adoptio ajanee lähes saman asian. Muuten on miehellä huonot mahdollisuudet.

[/quote]

tarkennatko vielä, että pitääkö miehen tulla adoptoiduksi vai adoptoida, terv mies.

...missäs niitä vaihdosklinikoita olikaan...

Vierailija
85/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgissa sossu myöntää myös harkinnanvaraista asumiseen sillä hinnat

Vierailija
86/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään omakohtaista kokemusta? Eikö olekin niin, että sossun on pakko maksaa ylimeneväkin osuus ja he voivat vain kehottaa muuttamaan halvempaan. Jos asiakas ei suostu hakemaan halvempaan, niin sitten voivat jättää ylimenevän osuuden maksamatta. Mutta sekin vasta 3-6 kk päästä kehoituksesta. 

Turha joidenkin tulla kehuskelemaan maksavansa asumisensa itse. Maksaisin minäkin, jos saisin töitä. Mutta kun en saa, vaikka on korkeakoulututkinto aiemmin hyvin työllistäneeltä alalta ja paljon työkokemusta. Nyt olen pitkäaikaistyötön ja tippumassa työmarkkinatuelle. Kenelle tahansa voi käydä näin, paitsi jos on rikkaasta suvusta, joille järjestyy aina suojatyöpaikat veljen isän firmasta. 

Vierailija
87/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:28"]

Onko kellään omakohtaista kokemusta? Eikö olekin niin, että sossun on pakko maksaa ylimeneväkin osuus ja he voivat vain kehottaa muuttamaan halvempaan. Jos asiakas ei suostu hakemaan halvempaan, niin sitten voivat jättää ylimenevän osuuden maksamatta. Mutta sekin vasta 3-6 kk päästä kehoituksesta. 

Turha joidenkin tulla kehuskelemaan maksavansa asumisensa itse. Maksaisin minäkin, jos saisin töitä. Mutta kun en saa, vaikka on korkeakoulututkinto aiemmin hyvin työllistäneeltä alalta ja paljon työkokemusta. Nyt olen pitkäaikaistyötön ja tippumassa työmarkkinatuelle. Kenelle tahansa voi käydä näin, paitsi jos on rikkaasta suvusta, joille järjestyy aina suojatyöpaikat veljen isän firmasta. 

[/quote]

Muuta edullisemmalle alueelle. Problem solved.

Vierailija
88/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten, kun Vantaallakin pyydetään melkein samanlaisia vuokria asunnoista kuin Etelä-Helsingissä? Olen etsinyt asuntoa joka paikasta, mutta en ole saanut. Ei kaikille vaan riitä edullisia asuntoja. Sitä paitsi näytöissä on aina hirveä määrä ihmisiä minun lisäkseni, ja varmasti joku heistä on työssäkäyvä, jolle asunto lopulta annetaan. 

Vierailija
89/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:45"]

Miten, kun Vantaallakin pyydetään melkein samanlaisia vuokria asunnoista kuin Etelä-Helsingissä? Olen etsinyt asuntoa joka paikasta, mutta en ole saanut. Ei kaikille vaan riitä edullisia asuntoja. Sitä paitsi näytöissä on aina hirveä määrä ihmisiä minun lisäkseni, ja varmasti joku heistä on työssäkäyvä, jolle asunto lopulta annetaan. 

[/quote]

Niin, eihän Etelä-Helsingin ja Vantaan ulkopuolella voi elää...

Vierailija
90/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Ihme vänkäämistä... Eli ojasta allikkoon, sillä laillahan niitä töitä löytyy.

Vierailija
91/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä pääsisi töihin ja maksis sitten ite? Tai muutat paremmalle alueelle vähän kauemmas. Sähän voit asua missä vaan, jos sulla kerran ei ole työatkaa.

.

??

Vierailija
92/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Ihme vänkäämistä... Eli ojasta allikkoon, sillä laillahan niitä töitä löytyy.

[/quote]

Itse asun Helsingissä ja käyn töissä Espoossa. Työkaverini asuu Hyvinkäällä. Hänen työmatkansa on monesti lyhyempi kuin minun, joka joutuu stadin aamuruuhkaan.

Eli jos käy töissä Helsingissä, siellä ei ole mikään pakko asua jos ei ole varaa!

Vierailija
93/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:23"]

Etkö sä pääsisi töihin ja maksis sitten ite? Tai muutat paremmalle alueelle vähän kauemmas. Sähän voit asua missä vaan, jos sulla kerran ei ole työatkaa.

.

??

[/quote]

Millä rahoilla sossun asiakas alkaa muuttelemaan ja etsimään kämppää? En tiedä minkälaisella taustalla muuttamisia ehdottelevat ihmiset ovat, mutta on melko eri asia muuttaa jos on parikymppinen jonka "omaisuus" on sänky, pöytä ja yksi jakkara sekä pari lusikkaa ja haarukkaa, kuin sellainen joka on jo tehnyt uraa pidempään ja on kaikenlaisia velvoitteita ja sidoksia.

Vierailija
94/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:28"]

[/quote]

Onko mun veljen isä epäreilu, kun enh oo saanu siltä työpaikkaa? Kyseessä on kuitenkin täysveli, niin eikö sen isän pitäs auttaa muakin! Hei haloo, tosi epistä.

Vierailija
95/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kelast 328€ asumistuen, 500+ työttömyysrahaa ja sossust 270.

Vierailija
96/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät kai, että jos hintakatosta luovuttaisiin,  ja sossu maksaisi nurisematta myös rajan yli menevän vuokran, asuntojen vuokrat karkaisivat vastaavasti ylöspäin. 

Sijoittajat ja sossuelätit juhlisivat, mutta omalla rahalla vuokransa maksavan olisi entistäkin vaikeampi löytää itselleen kotia.

Vierailija
97/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:31"]

Ymmärrät kai, että jos hintakatosta luovuttaisiin,  ja sossu maksaisi nurisematta myös rajan yli menevän vuokran, asuntojen vuokrat karkaisivat vastaavasti ylöspäin. 

Sijoittajat ja sossuelätit juhlisivat, mutta omalla rahalla vuokransa maksavan olisi entistäkin vaikeampi löytää itselleen kotia.

[/quote]Moni nuori voisi myös muuttaa vanhempiensa tai isovanhempiensa omistamaan asuntoon, sossu maksaisi tonnin kuussa isovanhempien tilille.

Nuori sitten aikanaan saisi perintönä nämä veronmaksajilta pumpatut rahat.

Vierailija
98/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sossu maksaisi enemmän kuin mikä heillä on rajana?? Harkinnanvariasta voivat joidenkin kohdalla joutua ajattelemaan, mutt niihin on sitten syynsä.

Vierailija
99/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:31"]

[/quote]Moni nuori voisi myös muuttaa vanhempiensa tai isovanhempiensa omistamaan asuntoon, sossu maksaisi tonnin kuussa isovanhempien tilille.

Nuori sitten aikanaan saisi perintönä nämä veronmaksajilta pumpatut rahat.

[/quote]

Ja tätähän ei tapahdu kokkarien ja ärkoopeen parempien ihmisten perheissä jo nyt? Heh.

Vierailija
100/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä! Muuten valtion pitää tukea ihmisiä ja verovaroista pitää maksaa työttömyysturva, äitiys/isyysrahat, sairaseläkkeet, opintotuet yms.

Mutta asumistuet ja tällaiset suorat vuokranmaksut sen sijaan pitäisi lopettaa heti. Jos tietäisin ehdokkaan joka ajaisi asiaa, äänestäisin varmasti. Vääristää hintatasoa älyttömästi, eli epäsuorasti verovaroista tuetaan asuntosijoittajia, enkä onneksi tiedä millä summilla, mutta järjettömän suurilla. Rikkaat ei ymmärrettävästi ko. etuuksiin kovinkaan hanakasti puutu, koska nämä sossupummien vuokrarahat kilahtaa kivasti sossun/kelan suoraveloituksella heidän taskuihinsa. En ole nähnyt esim. kenenkään kokkarin olevan kiinnostunut asumistuesta... sen sijaan lapsilisät haluavat tavan perheiltä pois.

AAARGHHH.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä