Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu ei maksa vuokraa?

Vierailija
27.03.2015 |

Toimeentulotuen vuokranormi Helsingissä yksinasuvalle on 650 €. Läheskään kaikki eivät kuitenkaan löydä noin "edullista" vuokra-asuntoa, koska pienistä ja edullisista asunnoista on pula. Asutko kalliimmassa asunnossa? Maksaako sossu myös ylimenevän vuokran? Onko sossu kehoittanut muuttamaan halvempaan? Entä jos ei edullisempaa vaan löydä? Esim. itse olen ollut hakijana Stadin asunnoille vuosia erittäin kiireellisenä, mutta yhtäkään asuntoa ei ole tarjottu, vaikka en ole rajoittanut alueita. Entä jos asuu esim. Vuokraturvan asunnossa, jossa on vuoden määräaikainen sopimus? Eihän sieltä niin vain voi muuttaa pois. 

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin syrjäseudulle muuttaminen ei ole mitenkään taloudellisesti kannattavaa, koska vuokrat ovat korkeita, ja vastaavasti asumistuki matalampi. Olen kyllä tutkinut. Työpaikan saaminen on entistä hankalampaa, jos muuttaa korpeen. Sossu ei tosiaan maksa junalippuja ja ne ovat kalliita. Ei maksa bussilippuakaan opiskeluihin.

Miksi muuttaisin pois pk-seudulta, kun olen täältä kotoisin ja minulla on opiskelupaikka Helsingissä? Siinähän syrjäytyisi ihan kokokaan, kun kukaan ei viitsisi enää kalliiden lippujen takia tulla vierailulle kylääni jonnekin korpeen eikä itselläkään olisi varaa käydä Helsingissä. Olen jo nyt aika eristyksissä, kun ei viitsi bussilippuja ostella, jotta jäisi rahaa vuokraan ja lääkkeisiin (sairastan masennusta ja lääkkeet ja ovat tosi kalliita). Muuttakoon sellaiset korpeen, kenelle on rikkaat vanhemmat ostaneet ajokortin ja auton. Minä en ole koskaan saanut mitään tukea sukulaisilta. En edes muuttoapua.

Voisiko joku ystävällisesti vastata alkuperäiseen kysymykseen. Menkää päänaukojat jonnekin muualle aiheuttamaan mielipahaa. Ei tarvitse tänne tulla lyömään lyötyä.

Vierailija
2/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:11"]

Eikö siellä Helsingin seudulla ole jos jonkinlaista rataa ja linjaa satojen kilometrien matkalta? Muuta vaikka Vantaan tai Siuntion puolelle halvempaan asuntoon, pääset kuitenkin helposti kulkemaan julkisilla.

[/quote]

Seuraavaksi tulee selitys, kuinka junaliput on kalliita vaikka sossu ne maksaisikin :D

[/quote]

Ei pääkaupunkiseudulta löydy oikeasti halpaa vuokra-asuntoa. Pitää mennä radanvarsia aika pitkälle tai sitten noihin taajamiin joihin ei pääse junilla. Niissäkin saa mennä aika kauas helsingistä ja lisäksi on pakko olla auto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa radanvarteen muuttamisessa on vähän se ongelma, että aika lailla sielläkin on asunnoissa vuokrat hinnoiteltu siten, että vuokra plus junalippu on saman verran kuin vuokra Helsingissä olisi. Halpoja vuokria on nykyään oikeastaan enää sellaisissa pikkukaupungeissa, joissa ei julkiset yhteydet pelaa kunnolla työssäkäyntiä ajatellen. 

Toisaalta jos jaksaa etsiä, niin kauempaa on helpompi saada se edullinen asunto, kun se kohdalle osuu, koska hakijoita on vähemmän. Mutta ihan nopeasti halpaa asuntoa ei todennäköisesti löydy.

Vierailija
4/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:15"]

Jonnekin syrjäseudulle muuttaminen ei ole mitenkään taloudellisesti kannattavaa, koska vuokrat ovat korkeita, ja vastaavasti asumistuki matalampi. Olen kyllä tutkinut. Työpaikan saaminen on entistä hankalampaa, jos muuttaa korpeen. Sossu ei tosiaan maksa junalippuja ja ne ovat kalliita. Ei maksa bussilippuakaan opiskeluihin.

Miksi muuttaisin pois pk-seudulta, kun olen täältä kotoisin ja minulla on opiskelupaikka Helsingissä? Siinähän syrjäytyisi ihan kokokaan, kun kukaan ei viitsisi enää kalliiden lippujen takia tulla vierailulle kylääni jonnekin korpeen eikä itselläkään olisi varaa käydä Helsingissä. Olen jo nyt aika eristyksissä, kun ei viitsi bussilippuja ostella, jotta jäisi rahaa vuokraan ja lääkkeisiin (sairastan masennusta ja lääkkeet ja ovat tosi kalliita). Muuttakoon sellaiset korpeen, kenelle on rikkaat vanhemmat ostaneet ajokortin ja auton. Minä en ole koskaan saanut mitään tukea sukulaisilta. En edes muuttoapua.

Voisiko joku ystävällisesti vastata alkuperäiseen kysymykseen. Menkää päänaukojat jonnekin muualle aiheuttamaan mielipahaa. Ei tarvitse tänne tulla lyömään lyötyä.

[/quote]

Ohis täällä. Ei sun tarvii muuttaa minnekään syrjäseudulle. Oletko valmis muuttamaan yhtään minnekään sen mahdollisen työpaikan perässä?

Sinä, joka selitit ettei aikuinen ihminen voi muuttaa, koska tavaraa on niin paljon eikä sossu maksa muuttoa, ja kun on velvollisuuksia jamitäkaikkeakirjoititkaan, niin ethän ollut tosissasi?!! Älytöntä!

Vierailija
5/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:23"]

Etkö sä pääsisi töihin ja maksis sitten ite? Tai muutat paremmalle alueelle vähän kauemmas. Sähän voit asua missä vaan, jos sulla kerran ei ole työatkaa.

.

??

[/quote]

Millä rahoilla sossun asiakas alkaa muuttelemaan ja etsimään kämppää? En tiedä minkälaisella taustalla muuttamisia ehdottelevat ihmiset ovat, mutta on melko eri asia muuttaa jos on parikymppinen jonka "omaisuus" on sänky, pöytä ja yksi jakkara sekä pari lusikkaa ja haarukkaa, kuin sellainen joka on jo tehnyt uraa pidempään ja on kaikenlaisia velvoitteita ja sidoksia.

[/quote]

Tää kirjoitus ei kertakaikkiaan voi olla totta! Ei herranjumala miten avutonta jengiä!!!

Vierailija
6/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa 650e vuorka olla lähinnä vanha "suositus" raja, mutta se summa mitä vuokrasta suostutaan maksamaan pyörii 700-750e hujakoilla.

Edullisen asunnon nopeassa hankinnassa kannattaa suosia alueita, joilla on levoton maine, tai eivät muuten ole kantaväestön suosiossa. Kontula, Meri-Rastila, Rastila, Myllypuro, Vesala, Mellunmäki, Puotinhaju, Itäkeskus, Jakomäki.

Vierailija
7/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimenevä vuokra maksetaan sitten siitä käteenjäävästä toimeentulotuesta. Ei se sossun vika ole, jos et löydä halvempaa asuntoa. Kannattaa muuttaa Helsingistä muualle, jos haluat halvempaa asumista. Sellaisenkin tempun voi tehdä, että haet koko Suomesta työtä ja muutat työn perässä kun tärppää. Vois sitten joskus muuttaa Helsinkiin takaisin, jos tulotaso nousee ja saat työpaikan Helsingistä.

Vierailija
8/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaan ap:lla olla joku ihmeellinen luulo, että asiansa hoitaneet on kaikki jostain rikkaasta perheestä. Tiedoksesi: ihan yksin tässä on itse kukin elämänsä handlannut. Eihän sun tarvii minnekään syrjäseudulle muuttaa, on niitä kaupunkeja tuolla Helsingin ulkopuolellakin!

Vierailija
9/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä asuminen Helsingissä ei ole mikään automaattinen kansalaisoikeus. Tiedän ihmisiä, jotka käyvät Hämeenlinnasta ja jopa Tampereelta asti Helsingissä töissä. Jopa ilman etätyömahdollisuutta.

Vierailija
10/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:45"]

Miten, kun Vantaallakin pyydetään melkein samanlaisia vuokria asunnoista kuin Etelä-Helsingissä? Olen etsinyt asuntoa joka paikasta, mutta en ole saanut. Ei kaikille vaan riitä edullisia asuntoja. Sitä paitsi näytöissä on aina hirveä määrä ihmisiä minun lisäkseni, ja varmasti joku heistä on työssäkäyvä, jolle asunto lopulta annetaan. 

[/quote]

Oletko ratikkakuski vai oopperan vahtimestari, koska muut paikkakunnat ei käy?

Vierailija
11/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta jonnekin muuttotappio paikkakunnalle, kun olet hyödytön yhteiskunnan kannalta. Työssä käyvät saavat asuntoja ja tyhjät asunnot asukkaita.

Vierailija
12/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulaan ei koskaan kannata! voi sitä hörhöjen, narkkareiden ja muiden mt-ongelmaisten määrää. Naapurin rouva kertoi ettei ostarille uskalla edes päiväsaikaan yksin. Somaleita, romaneita, ruiskuhuumeiden käyttäjiä. Ei ollut kovin tavaton näky kotoa poistuessa, että narkkariremmi piikitti itseään rapussa. Samaa näki ajoittain metroasemilla, ostarilla ja puistoissa. Sekoilevia juoppoja ja teinejä senkin edestä. Ostarilla laskelmieni mukaan 15-16 eri kapakkaa ja tappeluita harvasen päivä. Kerran joku sekopää sohi puukollakin keskellä kirkasta päivää.

Vierailija
13/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten täytyy muuttaa kauemmaksi missä vuokrat edullisempia!

Vierailija
14/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riihimäki?

Vierailija
15/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:51"]

Taitaa 650e vuorka olla lähinnä vanha "suositus" raja, mutta se summa mitä vuokrasta suostutaan maksamaan pyörii 700-750e hujakoilla.

Edullisen asunnon nopeassa hankinnassa kannattaa suosia alueita, joilla on levoton maine, tai eivät muuten ole kantaväestön suosiossa. Kontula, Meri-Rastila, Rastila, Myllypuro, Vesala, Mellunmäki, Puotinhaju, Itäkeskus, Jakomäki.

[/quote]

Nää alueet täyttyy mm. vierastyöläisistä (viro + venäjä) ja niistä kuuluisista pakolaisista, joten turha odottaa sieltäkään halpaa ja nopeasti. 

Vierailija
16/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:28"]

Onko kellään omakohtaista kokemusta? Eikö olekin niin, että sossun on pakko maksaa ylimeneväkin osuus ja he voivat vain kehottaa muuttamaan halvempaan. Jos asiakas ei suostu hakemaan halvempaan, niin sitten voivat jättää ylimenevän osuuden maksamatta. Mutta sekin vasta 3-6 kk päästä kehoituksesta. 

Turha joidenkin tulla kehuskelemaan maksavansa asumisensa itse. Maksaisin minäkin, jos saisin töitä. Mutta kun en saa, vaikka on korkeakoulututkinto aiemmin hyvin työllistäneeltä alalta ja paljon työkokemusta. Nyt olen pitkäaikaistyötön ja tippumassa työmarkkinatuelle. Kenelle tahansa voi käydä näin, paitsi jos on rikkaasta suvusta, joille järjestyy aina suojatyöpaikat veljen isän firmasta. 

[/quote]

Ei sulla voi olla korkeakoulututkintoa. Korkeakoulutettu ymmärtäisi, että elämää on Helsingin ulkopuolellakin.

Vierailija
17/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:08"]

Kontulaan ei koskaan kannata! voi sitä hörhöjen, narkkareiden ja muiden mt-ongelmaisten määrää. Naapurin rouva kertoi ettei ostarille uskalla edes päiväsaikaan yksin. Somaleita, romaneita, ruiskuhuumeiden käyttäjiä. Ei ollut kovin tavaton näky kotoa poistuessa, että narkkariremmi piikitti itseään rapussa. Samaa näki ajoittain metroasemilla, ostarilla ja puistoissa. Sekoilevia juoppoja ja teinejä senkin edestä. Ostarilla laskelmieni mukaan 15-16 eri kapakkaa ja tappeluita harvasen päivä. Kerran joku sekopää sohi puukollakin keskellä kirkasta päivää.

[/quote]

Mullakin asuu naapurissa yksi vanha "rouva" jolle luultavasti pitäisi hommata holhoaja kun se ei tunnu olevan ihan tässä maailmassa enää joidenkin ajatustensa kanssa. 

Vierailija
18/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua mutta eka sivun perusteella alkoi naurattamaan. Jos muualla kuin pk-seudulla asuva on työtön, palstan ainoa oikea neuvo on että muuta Helsinkiin, problem solved. Kun pk-seudun työtön ei kykene maksamaan hemmetin ylihintaista asuntoaan vaan haluaa veronmaksajien maksavan sen, vastaus ei voi olla että muuta halvempaan paikkaan. Ihan turha pullikoida sillä korkeakoululla, hankkisit ammatin joka työllistää.

Vierailija
19/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:31"]

Soluissa olen asunut vuosia, mutta ei kiitos enää tämän ikäisenä. Minulla on lemmikki, joten en siksikään voi muuttaa kommuuniin. Ajokorttia ei ole, joten pakettiauton lainaamisesta ei ole mitään apua. Sossun muuttoapu on vain 85 €, enkä sillä saa kyllä mitään muuttoa järjestettyä, kun tarvitsen 2 apumiestä ja rekan. 

Ihan ensimmäiseksi tarvitsisin sen asunnon, että voisin hakea töitä ja järjestää muun elämäni kuntoon, joten voitaisiinko palata alkuperäiseen aiheeseen vai pitääkö perustaa uusi ketju?

[/quote]

Tuota... kyllä se työpaikka kannattaa ensin etsiä, sen perusteella asunto... :-DDDD

[/quote]

Onhan se kiva jos saa duunia, mutta asunnosta käsin olisi helpompi käydä töissä. Sillan alta on vähän ankea lähteä duuniin.

Vierailija
20/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut on on niin masentavia. Ihan itkettää, kuinka ilkeitä osaatte toisillenne olla. 

Tsemppiä ap:lle, en osaa vastata kysymykseesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi