Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuksellisen matala ÄO -Miten vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
17.12.2021 |

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat testanneet älykkyysosamääränsä ja saaneet matalat pisteet? Miten se näkyy sun elämässä, millaisissa tilanteissa tiedostat asian itse, kuinka olet oppinut elämään erityisyytesi kanssa?

Olen itse nelikymppinen nainen, perheellinen, elämänkoulutettu ja heikommassa asemassa. En ikinä ole ajatellut olevani poikkeuksellisen tyhmä. Elämässä oli kuitenkin joitakin erikoisia tilanteita ja juttuja, joissa jouduin miettimään, miksi käyttäydyn kuten käyttäydyn tai miksi tuntuu tältä.
Puhuin asiasta tutun talonmiehen kanssa joskus viinapäissäni ja hän kysyi, onko älykkyysosamäärääni ikinä testattu. Hetken pohtimisen jälkeen kävin virallisessa testissä ja sain tulokseksi 65 eli sen mukaan olen keskimääräistä tyhmempi. En ihan idiootti tai mikään vihannes, mutta tulos on huonompi kuin yli 90 prosentilla ihmisistä.

Nyt sitten mietin, että miten tätä kannattaisi hyödyntää ja millaisia eväitä tämä antaa niihin elämän pikkuerikoisuuksiin, joiden takia alunperin rupesin asiaa edes selvittämään. Jonkinlainen vertaistuki olisi tarpeen, mutta esim. Kehitysvammaliiton toiminta ei kiinnosta.

Kommentit (206)

Vierailija
21/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä niin mukavaa ole ollut.

Vierailija
22/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska parodialanka :D Olen kyllä joskus törmännyt ihmisiin, joiden ÄO olisi kiva tietää juuri siksi että ovat niin yksinkertaisen oloisia. Mutta ihmisiä on tosi vaikeaa saada tekemään esim. sitä Mensan nettitestiä jos eivät pidä älykkyyttä omana vahvuuslajinaan. Tähän mennessä hölmöin ihminen jonka olen saanut tekemään tuon sai tulokseksi 108, ja oli kyllä välillä AMK-porukassamme ihan ulalla. Muilla n. 10 hengen porukasta tulokset 120-138 (en saanut noita korkeimpia pisteitä itse).

Haluaisin oikeasti tietää, millaisten henkilöiden ÄO on vaikka 90 tuon saman testin mukaan.

Olette varmaan opetelleet ulkoa sitä testiä? Muuten on vaikea uskoa, että 120-138 äo:lla noin moni olisi AMK:ssa eikä yliopistossa.

Tosiasiassa 120 on jo niin korkea, että uskoisin aika ison osan yliopisto-opiskelijoista sijoittuvan sen alle. Ehkä tämä AMK-opiskelijoitten tuloksilla kehuja viittaa nettitesteihin, jotka antaa aivan eri lukemat kuin virallinen Mensan testi.

Mensan testit eivät ole luotettavia sen takia miten ne on kehitelty.

Oikean tiedon saa vain mielisairaalassa tehtynä monen lääkärin toimesta pitkällä aika välillä. Sain itse 93 ensin mutta 18v täytettyä tekivät uudestaan tiputtivat 89.

Omalla kohdalla vaikeaa laittaa pilkkuja oikeaan paikkaan eikä pysty kirjoittamaan nopeasti kuten muut. enkä pysty kirjoittamaan kunnolla kun rajalline sananvarasto.

joutuisi tätäkin viestiä kirjottamaan 30 minuuttia mikäli haluaisi hienosti kirjottaa viestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitekään kun rokotevastaisista olen löytänyt uuden ale  AÖ 70 kaverit.

Vierailija
24/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärä 70 on kehitysvammaisuuden raja. Vaikea uskoa, että tänne kirjoitellaan ihan siltä tasolta.

Minun ei yhtään.

Vaikka arvelen että kehitysvammaiset ovat leppoisampaa väkeä.

Vierailija
25/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen täällä on keskimääräistä älykkäämpi ja diagnosoi muita narskuiksi, aspergereiksi, adhd:ksi ja psykopaateiksi.

Vierailija
26/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat nämä tilanteet, joissa käyttäydyt erikoisesti?

Koulun vanhempainillat nyt esimerkiksi.

Nyt on kiinnostava. Miksi ajattelet noin? Jos vähän miettii, vanhempainillat ovat sellaisia sovittuja sosiaalisia performansseja, joissa ei kukaan tiedä miten pitäisi toimia paitsi seuraamalla mitä muut tekevät. En minäkään oikein ole ikinä ymmärtänyt, miksi ne on semmoisia kuin on

Vierailija
27/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO on 58, pariinkin kertaan luotettavasti testattu ja viimeisin testi antoi tuon. näkyy muun muassa siten, että ammattini on rekkapena ja vapaa-ajallani ajelen custom-moottoripyörällä josta puuttuu kokonaan äänenvaimentimet.

Vierailija
28/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin VTV:lle virkamieheksi.

Vierailija
29/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD esim saa usein ihmiset tuntemaan itsensä tyhmiksi vaikkeivat olisi ja käyttäytymään oudosti.

Vierailija
30/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saattaa olla älykäs mutta jos on ADHD, lukihäiriö, huonohko muisti nuorempanakin, niin sitten ei auta vaikka olisikin normaalia korkeampi älykkyys koska hoitamattomana nuo asettavat melkoisia ongelmia. Suomessa vielä lastenkengissä asioiden ja sitten vanhempana liian myöhäistä alkaa korjailemaan ongelmia koska aivot ovat jo kasvaneet muottiinsa.

Vierailija
31/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska parodialanka :D Olen kyllä joskus törmännyt ihmisiin, joiden ÄO olisi kiva tietää juuri siksi että ovat niin yksinkertaisen oloisia. Mutta ihmisiä on tosi vaikeaa saada tekemään esim. sitä Mensan nettitestiä jos eivät pidä älykkyyttä omana vahvuuslajinaan. Tähän mennessä hölmöin ihminen jonka olen saanut tekemään tuon sai tulokseksi 108, ja oli kyllä välillä AMK-porukassamme ihan ulalla. Muilla n. 10 hengen porukasta tulokset 120-138 (en saanut noita korkeimpia pisteitä itse).

Haluaisin oikeasti tietää, millaisten henkilöiden ÄO on vaikka 90 tuon saman testin mukaan.

Olette varmaan opetelleet ulkoa sitä testiä? Muuten on vaikea uskoa, että 120-138 äo:lla noin moni olisi AMK:ssa eikä yliopistossa.

Ei oltu. Mutta opiskelin insinööriksi, eli jonkinlaista matemaattista lahjakkuutta voi olettaa löytyvän. Eikä meilläkään koko 80+ hengen vuosikurssi varmaan olisi noihin tuloksiin yltänyt. Itselläni on kyllä myös yliopistotutkinto. Jotkut taas tulivat AMKiin amispohjalta tajuttuaan, että rahkeet riittävätkin pidemmälle.

Vierailija
32/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄO on 58, pariinkin kertaan luotettavasti testattu ja viimeisin testi antoi tuon. näkyy muun muassa siten, että ammattini on rekkapena ja vapaa-ajallani ajelen custom-moottoripyörällä josta puuttuu kokonaan äänenvaimentimet.

58 on vaikeasti kehitysvammainen.

Et edes kirjoittelisi täällä saatika ajaisi rekkaa.

Vierailija
33/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahainen on älykäs, koska se tulee toimeen erittäin monimutkaisissa sosiaalisissa hierarkioissa ja osaa rakentaa ja huoltaa kekoa, joka vetää vertoja upeimmille ihmisten rakennelmille.

Gepardi on älykäs. Sen matemaattiset kyvyt ovat vertaansa vailla. Se osaa analysoida, kun se näkee saaliin, kannattaako sen metsästämiseen uhrata energiavaroja.

Älykkyys on selviytymiskykyä kuten kanalla nokka tai karhulla lihakset. Älykkyys ei kerro mitään viisaudesta ja sydämensivistyksestä.

Voit olla erittäin älykäs, mutta tyhmä kuin saapas.

Voit olla kävelevä tietosanakirja tai -laskukone mutta jos sinulta puuttuu viisaus, elämäsi on hyvin hankalaa.

Älykkyys on vain mitattavaa lahjakkuutta tietyillä osa-alueilla. Voit olla matemaattisesti lahjakas mutta kompuroida sosiaalisissa suhteissa. Voit olla visuaalisesti nero mutta et osaa hyräillä ukkonooaa nuotilleen.

Aito elämänkoulu, ei siis se "elämänkoulu", joka hankitaan somesta, twitteristä ja blogeista, vaan elämällä elämää, kerryttää viisautta.

On sanonta, että älykäs ratkaisee ongelmat, joita tyhmä ei kykene ratkaisemaan ja joihin viisas ei edes joudu.

Katselin youtubesta Jordan Petersonin reaktiota Bill Gatesin videoon, jossa tämä fantasioi maapallon "pelastamisesta" populaatiota vähentämällä. Bill Gates on ehkä ihmiskunnan älykkäimpiä ihmisiä, mutta hänen sydämensivistyksensä on lapsenkengissä, mikä tekee hänestä paitsi suuruudenhullun ja tyhmän mutta myös vaarallisen sekä itselleen että muille.

Jordan Peterson huomautti mm. että Bill Gates ei ymmärrä ihmisyydestä mitään. Hän näkee ihmiset vain resurssien kuluttajina mutta ei näe heitä kekseliäinä ja aktiivisina ongelmanratkojina jotka toimivat jatkuvasti elinympäristönsä ja elämänsä parantamiseksi.

Vierailija
34/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäissä on toisaalta yhtä paljon laiskoja kuin tyhmissäkin.

Älykäs ja laiska = paras mahdollinen koodaaja kun yrittää päästä mahdollisimman vähällä. Tyhmä ja ahkera koodaaja pahin nelikentän vaihtoehdoista..

Vierailija
35/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa 120 on jo niin korkea, että uskoisin aika ison osan yliopisto-opiskelijoista sijoittuvan sen alle. Ehkä tämä AMK-opiskelijoitten tuloksilla kehuja viittaa nettitesteihin, jotka antaa aivan eri lukemat kuin virallinen Mensan testi.

Mensan testit eivät ole luotettavia sen takia miten ne on kehitelty.

Oikean tiedon saa vain mielisairaalassa tehtynä monen lääkärin toimesta pitkällä aika välillä. Sain itse 93 ensin mutta 18v täytettyä tekivät uudestaan tiputtivat 89.

Omalla kohdalla vaikeaa laittaa pilkkuja oikeaan paikkaan eikä pysty kirjoittamaan nopeasti kuten muut. enkä pysty kirjoittamaan kunnolla kun rajalline sananvarasto.

joutuisi tätäkin viestiä kirjottamaan 30 minuuttia mikäli haluaisi hienosti kirjottaa viestin.

Tämän takia en usko aloitusviestiä. Sinun äo on korkeampi ja silti sinulla on ollut monenlaisia vaikeuksia. Ap kirjoittaa ja analysoi liian hyvin ollakseen lievästi kehitysvammaisen tasolla.

Vierailija
36/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muullllll oooonnnnn kolket ääää-oooo ja viherisiin pääsimmmmm puolueekkkkxxxxx kakkakakkakakkakakkakakkakakkakakakakkaakkkkkkkkk

Puolueaktiiviksi? Puoluejohtajaksi?

Vierailija
37/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajapojalla menee varmaankin vuodenvaihde juodessa. Ehkä ei silti kannattaisi tuolla kirjoitustaidolla uskoa omaavansa korkeaa ÄO:ta. ;)

Vierailija
38/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan pikkuisen tarkemmin katsot, niin puhuin siinä samassa viestissä Mensan nettitestistä :D Mensan oikea testi maksaa sen verran, että siihen menevä saattaa olla älykäs muttei järkevä.

Olen itse tehnyt testin kahdesti, kerran lukiossa ja toisen kerran 10v myöhemmin AMK:ssa. Parin pisteen tarkkuudella sama tulos ja myös lukioajan kaverit ylsivät sinne 120+, mutta oltiin kyllä kaikki ns. kympin tyttöjä.

Sehän nyt sinällään on ihan sama kuinka tarkka tuo testin lukema on ns. viralliseen lukemaan nähden, haluaisin vain tosiaankin tietää millaisia ovat henkilöinä ne, jotka saavat siitä ~90 tai alle.

Vierailija
39/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... erityisopettajana voisin todeta, että alle 80 pointsia (ja varsinkin alle 70 pointsia) tarkoittaa usein täydellistä aloitteettomuutta monissa asioissa. Jollei joku ole ohjastanut kehitysvammaista aloittamaan tätä ketjua, ei se kehitysvammainen saa tätä aikaiseksi. Toimettomuus ja muiden ohjailtavissa oleminen ovat leimallisia piirteitä. Provoketjuhan tää on. Esim. sana ylivertainen ei voi tulla kehitysvammaisen suusta. 

Vierailija
40/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan pikkuisen tarkemmin katsot, niin puhuin siinä samassa viestissä Mensan nettitestistä :D Mensan oikea testi maksaa sen verran, että siihen menevä saattaa olla älykäs muttei järkevä.

Olen itse tehnyt testin kahdesti, kerran lukiossa ja toisen kerran 10v myöhemmin AMK:ssa. Parin pisteen tarkkuudella sama tulos ja myös lukioajan kaverit ylsivät sinne 120+, mutta oltiin kyllä kaikki ns. kympin tyttöjä.

Sehän nyt sinällään on ihan sama kuinka tarkka tuo testin lukema on ns. viralliseen lukemaan nähden, haluaisin vain tosiaankin tietää millaisia ovat henkilöinä ne, jotka saavat siitä ~90 tai alle.

Tuollaiset testit on huijauksia millä yritetään saada ihmiset ostamaan Mensan viralliset testit jotta saisivat varmuuden "älykkyydelleen".

Useamman psykiatsin tekemät testit ovat luotettavimpia, mutta niitä ei tehdäkään ihan kaikille ihmiselle, sitä varten täytyy hankkiutua vankilaan tai mielisairaalaan. Testit tehdään laitokseen joutuessa ja sieltä lähtiessä mikä antaa paremman tiedot kuin nettitestit ja oman egon pönkitykseen tehdyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan