Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä te työssäkäyvät ehditte hoitaa kaikki lasten asiat?!

Vierailija
27.03.2015 |

Kun pelkästään lapsen hammaslääkäriajan VARAAMISEN takia pitää roikkua puoli päivää puhelimessa!

Ahdistaa taas niin pirusti. Koko ajan pitäisi olla jossain neuvolassa tai vanhempainvartissa tai ties missä, tai sit roikkua puhelimessa jonottamassa milloin minnekin.

Vai onko kaikilla muilla muka sellainen työ, että voi hoitaa omia asioita ihan mielin määrin työajalla?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on helpompi hoitaa työaikana, joku saa pahoja mulkaisuja mutta hoidettava ne on. Muistan kun oli ehkä ensimmäistä päivää uudessa työpaikassa ja sain puhelun erityislapseni kuntoutukseen liittyvästä asiasta ja minua kyylättiin kuin pahintakin luuseria, kun kehtasin olla puhelimessa.

Vierailija
2/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aika hankalaa on. Itselläni vuorotyö vähän helpottaa asiaa kun on joskus arkivapaita. Työaikana en voi lasten asioita hoidella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuorotyö 78% listalla, eli pääsen hoitamaan melkein kaikki asiat arkivapailla. Jos lapsi tarvitsee viikonloppuna lääkäriä, käydään yksityisellä jonotuksen välttämiseksi(ei ole vakuutusta). 

Kyllä ihmettelenkin, miten 9-17 työskentelevät vanhemmat pystyvät hoitamaan näitä asioita, vaatii varmasti paljon järjestelyjä ja molempien poissaoloa töistä ajoittain. Varmaankin monilla on lapsille sairauskuluvakuutus siksi että voi käyttää lasta lääkärissä ilta-aikaan.

Vierailija
4/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustava työ ja netti.

Esim kaikki asiat open kanssa hoituu vilman välityksellä meidän ja open lasten nukkuessa :)

Vierailija
5/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takaisin soitto palvelu. Ei tarvitse roikkua puhelimessa. Koululaisilla on wilma viestit ja harrastuksien vetäjille voi laittaa sähköpostia. 

Vierailija
6/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mäkin olen ihmetellyt. meillä se asioiden hoitaja olen aina minä, kun osaan asuinmaamme kieltä sujuvammin. useampi lapsi ja kaikki koulu, lääkäri yms asiat hoidettavana oman työn ja kotitöiden ohella. jotenkin tää vaan on hoitunut.

Vierailija
7/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:35"]

Varmaankin monilla on lapsille sairauskuluvakuutus siksi että voi käyttää lasta lääkärissä ilta-aikaan.

[/quote]

Jos lapsi tarvitsee lääkäriä, lapsi on sairas, ja sairaan lapsen hoitamiseen/hoidon järjestämiseen saa työstä vapaata.

Vierailija
8/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:35"]

Varmaankin monilla on lapsille sairauskuluvakuutus siksi että voi käyttää lasta lääkärissä ilta-aikaan.

[/quote]

Jos lapsi tarvitsee lääkäriä, lapsi on sairas, ja sairaan lapsen hoitamiseen/hoidon järjestämiseen saa työstä vapaata.

[/quote]

TOtta, mutta käsitykseni on, että työelämä ei joskus jousta kuitenkaan, vaan vanhemmat yrittävät kaikkensa ettei tarvitse olla töistä pois.

Vierailija
9/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:37"]

Meillä on takaisin soitto palvelu. Ei tarvitse roikkua puhelimessa. Koululaisilla on wilma viestit ja harrastuksien vetäjille voi laittaa sähköpostia. 

[/quote]

Joo on takaisinsoittopalvelu, mutta aika monessa työssä ei voi sitä puhelinta pitää äänet päällä tai työtehtävissä mukana ollenkaan.

Vierailija
10/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kolmen äitinä ihmettelen niitä jotka tekevät täyttä työviikkoa, eivät käytä siivoojaa ja on useampi lapsi, pahimmillaan vielä mies joka ei tee kotitöitä. Itse nelipäiväistä työviikkoa tekevänä saan hoidettua neuvolat ym maanantaisin.

Vierailija
11/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:37"]

Meillä on takaisin soitto palvelu. Ei tarvitse roikkua puhelimessa.

[/quote]

Toi takaisinsoittopalvelu on ihan vihoviimeinen juttu. Minun olisi helpompi jonottaa vaikka tunti, kuin kytätä tulevaa puhelua. Usein käy niin, että en työn vuoksi pysty vastaamaan yhteenkään kolmesta tulevasta puhelusta ja sitten pitää soittaa itse uudelleen ja pyytää takaisinsoitti jne...

Tosi vaikeaa on kyllä järjestää, kun työaika ei ole joustava vaan säännöllinen. Yritän ottaa vapaapäivän ja varata sille kaikki mahdolliset menot. Ei tosin ole lapsellekaan kiva joutua samana päivänä neuvolaan ja hannahoitolaan. Ja nämä vapaat on sitten pois varsinaisista lomista.

Vierailija
12/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ehdi. Olen pian tunnin jonottanut hammaslääkärin ajanvaraukseen (aukesi klo 10), kohta pitää lähteä töihin ja näyttää siltä että en sit ehdi tänään suihkuun...toivottavasti ehtisin sen ajan edes saada nyt sitten.

Vierailija
13/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla vanhemmilla 8-16 työ. Kaksi leikki-ikäistä. Neuvolat hoidan lomilla. Hammashoitolasta tulee valmiit ajat kotiin ja jompikumpi ottaa ylityövapaan.

Vierailija
14/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liukuva työaika, joten tarvittaessa menen myöhemmin tai lähden aikaisemmin ja teen tunteja muulloin. Pystyn tarvittaessa hoitamaan puhelun tai kaksi työajalla. En muista yhtään sellaista puhelinasiaa, jonka takia olisi pitänyt puhelimessa jonottaa puoli päivää. Miehellä on vuorotyö ja sitä kautta välillä arkivapaita, joten hän hoitelee osan neuvola-/lääkäri- yms. käynneistä. Meillä on sairaskuluvakuutukset ja käytetään yksityisiä lääkäripalveluita, joten aikoja saa hyvin illalle ja viikonlopullekin. Näillä reunaehdoilla sumplitaan ja luovitaan, niin saadaan asiat hoidettua.

Vierailija
15/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kunnallisesta hammashoitolasta tulee automaattisesti ne ajat, ei tarvii jonotella missään puhelimissa.

Vierailija
16/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehellä on sellainen työ, että pystyy hoitamaan. Olen opettaja ja en yksinkertaisesti pysty kesken tunnin lähteä varaamaan puhelimitse aikaa lääkäriin, vastata lääkärin puheluun tms. Tai voin ehkä vastata ja mennä käytävään, jolloin joku avustaja tai oppilaat kuulevat puheluni.

Jos on pakko viedä lapsi lääkäriin kesken päivän niin on otettava virkavapaata, hankittava sijainen ja muuta säätöä. Eli todellakin jos olisin yksin lasten kanssa niin ei tästä tulisi mitään...

Vierailija
17/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistotyössä, meillä ei ole kiinteitä taukoja joten voin soittaa ihan mihin tahansa päiväaikaan lapsen asioita. Netissä teen kaiken mahdollisen. Usein menen töistä suoraan terveyskeskukseen varaamaan ajan, koska se on matkan varrella ja hoituu nopeammin kuin soittaminen.

Vierailija
18/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on pomo jolla on itselläänkin lapsia ja työ jossa ymmärretään, että nämä asiat vaan on hoidettava. Palavereissa tms. pidän puhelimen nenän edessä piippauksella ja sanon etukäteen, että tulee puhelu johon on pakko vastata, menee pari minuuttia, anteeksi etukäteen. Niin tekee muutkin. Toki, nämä asiat pyritään hoitamaan neuvottelujen tms. ulkopuolella. Mutta aina ei voi. Ja jos neuvola tms. on pakko ottaa työaikaan, niin korvaan ne tunnit muualla. Työt järjestetään niin, että ne tulee tehtyä kaikesta huolimatta.

Millaisia on työpaikat joissa ei ymmärretä normaalia elämää? Mitä teette te, joilla on näissä asioissa hankaluuksia?

Vierailija
19/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ja juu, takaisinsoitto on täälläkin käytössä, ei tarvii roikkua linjoilla.

Vierailija
20/37 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:30"]

Kun pelkästään lapsen hammaslääkäriajan VARAAMISEN takia pitää roikkua puoli päivää puhelimessa!

Ahdistaa taas niin pirusti. Koko ajan pitäisi olla jossain neuvolassa tai vanhempainvartissa tai ties missä, tai sit roikkua puhelimessa jonottamassa milloin minnekin.

Vai onko kaikilla muilla muka sellainen työ, että voi hoitaa omia asioita ihan mielin määrin työajalla?

[/quote]

Älä liioittele. Ei hammaslääkäriajan varaamisessa montaa minuuttia mene

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän