Syyllisyys painaa
Isäni ilmoitti pari päivää sitten että ovat eronneet naisystävänsä kanssa. Syynä se että nuori naisystävä olisi halunnut muuttaa yhteen siis tänne meille asumaan. Minä laitoin asiassa vastaan koska koen tämän vieläkin äitini kodiksi, täöllä on äitin tavaroita ym. Äiti lähti kaksi vuotta sitten kun sai tietää isäni pettäneen häntä tuon naisen kanssa. Mutta aina on sanonut että koti on täällä ja tässä talossa missä ehti asua 30 vuotta. Nyt sitten ymmärsin rivien välistä että on minun vikani että naisystävä lähti pois ja suhde kariutui. Tunnen oloni syylliseksi siitä että olen jotenkin torpedoinut isäni onnea. Olen 16 vuotias.. mitä minun pitäisi tehdä? Pyytää isän puolesta että nainen kuitenkin palaisi ja nielaista oma ahdistus.?
Kommentit (8)
Ei se todellista rakkautta ollut, jos tuohon kaatui.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 01:08"]Ei se todellista rakkautta ollut, jos tuohon kaatui.
[/quote]
Niin ehkä
Don't feel guilty, she is the one who made ur mom go away... she didn't feel guilty... why should u?
Äitiäsi ärsyttää epäilemättä, mutta ei ole sinun asiasi olla isäsi onnen tiellä. Sinulla on elämä edessäsi, joskus tuosta talosta lähdet ja isäsi sinne jää. Haluatko, että jää yksin vai rakkautensa kanssa?
[quote author="ExoPol" time="05.04.2015 klo 01:58"]
Äitiäsi ärsyttää epäilemättä, mutta ei ole sinun asiasi olla isäsi onnen tiellä. Sinulla on elämä edessäsi, joskus tuosta talosta lähdet ja isäsi sinne jää. Haluatko, että jää yksin vai rakkautensa kanssa?
[/quote]
Mutta isä ja uusi tyttis olisivat toki voineet odottaa sen pari kolme vuotta vielä, siihen asti kunnes ap muuttaa omaan asuntoon.
Asunto on myös ap:n koti ja minusta isän on otettava se seikka huomioon myös.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 02:01"]
[quote author="ExoPol" time="05.04.2015 klo 01:58"]
[/quote]
Mutta isä ja uusi tyttis olisivat toki voineet odottaa sen pari kolme vuotta vielä, siihen asti kunnes ap muuttaa omaan asuntoon.
Asunto on myös ap:n koti ja minusta isän on otettava se seikka huomioon myös.
[/quote]
Ap puhui vain omasta huonosta omastatunnostaan ja syyllisyydentunteistaan. Äiti on muuttanut pois jo kaksi vuotta sitten ja ap..oliko 17v?
Ap:n ongelma on syyllisyydentunto, mikä on minusta ihan perusteeton paino nuoren naisen harteilla äidin ja isän erossa ja isän uuden puolison takia.
Miksi helvetissä sua pitäisi kiinnostaa isäsi onni? Eihän sitäkään kiinnostanut teidän onni. Ei ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä.
Eikö ketään kiinnostaisi auttaa :/