Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuvaatte lapsianne huonoilla kameroilla?

Vierailija
27.03.2015 |

Miksi ihmeessä kuvailette lapsianne halvimmilla kameoilla tai jopa vain kännykällä? Kyllä lapsenne ansaitsevat sen, että niistä olisi sellaisia kuvia josta saa selvää ja joita on kiva katsella.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ollaan niin negatiivisia vaikka kyse oli lasten kuvaamisesta?

Vierailija
2/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:42"]

Nokia lumia 1020 riittää oikein hyvin.

[/quote]

Niinpä. Ja tulee otettua enemmän kuvia kun luuri on aina joka paikassa mukana, kun taas jotain järkkäriä ei tulisi pahemmin raahattua mukana.

[/quote]

Pääasia nykypäivänä onkin tämä. Paljon ja huonoja.

Ehkä ne lapset osaisi arvostaa, että onpas kiva kun meistä on kivan näköisiä kuvia otettu. Mammalle pääasia kun saa kuvan heti ja faceeen. Jokapaikassa.

[/quote]

Omaan silmääni kuvat ovat hyviä. Varsinkin päivänvalossa ne ovat suorastaan täydellisiä. Olen niitä tulostanut ja laittanut seinille. Ihmiset kysyvät, että ihan itsekö olet nuo ottanut, ja vielä puhelimella.

Yhtäkään kuvaa ei ole facessa.

[/quote]

Kuvistasi saa varmasti selvää, pl. sisäkuvat jotka ovat koiran oksennusta. Kunnon kameralla kuvasti olisivat paljon aidompia ja miellyttävämpi katsella.

[/quote]

Sisäkuvatkin ovat päivänvalossa tosi hyviä. Mutta jos valoa ei ole riittävästi, niin sitten kyllä laatu kärsii pahasti. Kunnon kameralla tuskin saa sen kummempia kuvia, paitsi juurikin noissa hankalammissa olosuhteissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumia 1020 otettuja kuvia varmasti jokainen osaa googlata ja siellä on hyviäkin joukossa..

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/89260-image/Nokia-Lumia-1020-official-samples-from-the-41-megapixel-camera.jpg

Ja ei, minulla ei ole lumiaa vaan samsung ja kamerana käytän Canonin 70D, joten mkn. lumia puolestapuhuja en ole.

Vierailija
4/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä. Ja tulee otettua enemmän kuvia kun luuri on aina joka paikassa mukana, kun taas jotain järkkäriä ei tulisi pahemmin raahattua mukana.

[/quote]

Ehkä ne lapset osaisi arvostaa, että onpas kiva kun meistä on kivan näköisiä kuvia otettu. Mammalle pääasia kun saa kuvan heti ja faceeen. Jokapaikassa.

[/quote]

Omaan silmääni kuvat ovat hyviä. Varsinkin päivänvalossa ne ovat suorastaan täydellisiä. Olen niitä tulostanut ja laittanut seinille. Ihmiset kysyvät, että ihan itsekö olet nuo ottanut, ja vielä puhelimella.

[/quote]

Miksi ulkona kuvaavat ammattilaiset maksavat tuhansien kuvauskalustosta kun 1020:lla saa suorastaan täydellisiä?

Vierailija
5/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuvistasi saa varmasti selvää, pl. sisäkuvat jotka ovat koiran oksennusta. Kunnon kameralla kuvasti olisivat paljon aidompia ja miellyttävämpi katsella.

[/quote]

Sisäkuvatkin ovat päivänvalossa tosi hyviä. Mutta jos valoa ei ole riittävästi, niin sitten kyllä laatu kärsii pahasti. Kunnon kameralla tuskin saa sen kummempia kuvia, paitsi juurikin noissa hankalammissa olosuhteissa. 

[/quote]

Hankalampia olosuhteita on sisätiloissa lähes kokoajan.

Vierailija
6/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
8/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
9/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne hyvät kamerat maksavat aika paljon. Mun mielestä lapsiperheen prioriteetti ei ole hyvä kamera, vaan aika monta muuta tärkeämpää asiaa menee sen edelle.

Vierailija
10/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.tietysti kuvaa vain 32000€+ alv. Hasselbladin H4D-200MS malilla? Siinä on 200 miljoonan pikselin tarkkuus, niin kyllä lapset saa ansaitemansa kuvanlaadun.

Vierailija
11/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsiperheellä on aika monta muutakin menoerää kuin kamera.:)

Kännyköiden kamerat on nykyään sitä mallia, että niistä saa selvää. En sano, että vetäisivät vertoja laatukameroille, mutta veetut minä lähde laatukameraa ostamaan, jos saan samalla rahalla monen, monen viikon ruuat!

Vierailija
12/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä useampikin perhe on ostanut viime aikoina järkkärin, juuri siksi että saisi parempia kuvia lapsista. Mutta kenelläkään ei ole kiinnostusta eikä ymmärrystä ottaa selvää miten se kamera toimii ja miten siitä saisi hyödyn irti. Sitten kuvataan automaattiasetuksilla salaman kanssa ja kuvat on sellaisia perus pokkarikameran tasoisia. Se ärsyttää mua! Ei se pelkkä järkkäri tee sitä, että sillä tulee kenen tahansa kuvaajan käsissä täydellisiä, studiotasoisia kuvia sisätiloissa. Pitäisi ehkä hieman perehtyä siihen toimintaan. 

Vierailija
14/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:36"]

Koska ne hyvät kamerat maksavat aika paljon. Mun mielestä lapsiperheen prioriteetti ei ole hyvä kamera, vaan aika monta muuta tärkeämpää asiaa menee sen edelle.

[/quote]

Eikö lapset ole esimerkiksi 400 euron arvoisia? Laitteella kuvaa hyvässä lykyssä koko lasten iän.

Itse en haluaisi olla teidän lapsi joka tuota hyviä muistoja kuvien muodossa.

Vierailija
15/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:39"]

Ap.tietysti kuvaa vain 32000€+ alv. Hasselbladin H4D-200MS malilla? Siinä on 200 miljoonan pikselin tarkkuus, niin kyllä lapset saa ansaitemansa kuvanlaadun.

[/quote]

Sillä ap. ottaa lähikuvat. Sitten kun ap. lähtee pihalle kuvaamaan, niin hän ottaa Canonin rungon ja virittää siihen kunnon objektiivin niin saa kauempaakin kuvia.

AP:n pihakamera--> http://canon/uploads/2014/08/lens2.jpg

Vierailija
16/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:44"]

[/quote]

Eikö lapset ole esimerkiksi 400 euron arvoisia? Laitteella kuvaa hyvässä lykyssä koko lasten iän.

[/quote]

Meillä otetaan lasten kuvat vähän huonommalla kameralla ja ihan hyvin ne kuule muistetaan näinkin.:D

Meinaatko, että muutaman kymmenen vuoden takaa ei oo jäänyt jäljelle kauniita muistoja?

Vierailija
17/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työttömällä yh:lla varaa parempaan.

Vierailija
18/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

"Pecka-Irmeli, meillä ei nyt ole tänään ruokaa, koska äiti haluaa sinulla olevan laadukkaita muistoja kuvien muodossa lapsuudestasi. Ja ulos ei sitten mennä ennen kesää, koska välikausivaatteisiin ei ole varaa sen jälkeen, kun äiskä osti vähän lasia kameraan. Mutta kyllä sä osaat tätä sitten aikuisena arvostaa."

Vierailija
19/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Puhut huonoista kameroista sitten puhut 400€ hinnasta, millä ei saa hyvää kameraa. Eli kysyt miksi ihmiset kuvaa huonoilla kameroilla ja ehdotat hintaa jolla ei saa edes keskinkertaista runkoa.

Vierailija
20/76 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä useampikin perhe on ostanut viime aikoina järkkärin, juuri siksi että saisi parempia kuvia lapsista. Mutta kenelläkään ei ole kiinnostusta eikä ymmärrystä ottaa selvää miten se kamera toimii ja miten siitä saisi hyödyn irti. Sitten kuvataan automaattiasetuksilla salaman kanssa ja kuvat on sellaisia perus pokkarikameran tasoisia. Se ärsyttää mua! Ei se pelkkä järkkäri tee sitä, että sillä tulee kenen tahansa kuvaajan käsissä täydellisiä, studiotasoisia kuvia sisätiloissa. Pitäisi ehkä hieman perehtyä siihen toimintaan. 

[/quote]

Tämä! Olen harrastanut valokuvausta useamman vuoden, ja teen sitä vähän sellaisena sivubisneksenä. Viime aikoina on muutama tuttu perheenäiti tullut uuden järkkärin (sellaisia ~400€ luokkaa) kanssa että "voisitko vähän opastaa mua pikasesti että miten mä saan tällä sellaisia hienoja kuvia, tiätsä?" Se oikeasti ärsyttää minuakin, miksi laittaa rahaa kameraan, jos ei sitten vaivaudu oikeasti opettelemaan miten se toimii. Ohjekirja nakataan suoraan laatikkoon takaisin ja räpsitään automaattiasetuksilla (juurikin salaman kanssa, ihan sama mikä ympäristö). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi