Miksi kuvaatte lapsianne huonoilla kameroilla?
Miksi ihmeessä kuvailette lapsianne halvimmilla kameoilla tai jopa vain kännykällä? Kyllä lapsenne ansaitsevat sen, että niistä olisi sellaisia kuvia josta saa selvää ja joita on kiva katsella.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:53"]
Onpa ap materialisti :D Ehkä siksi että ihmiset arvostaa elämässä erilaisia asioita :)
[/quote]
Ei ole jos hän itse kuvaa 400€ kameralla. Hän on ihminen joka ei tiedä kameroista mitään ja luulee, että hänen 400€ prismasta ostettu pokkari on jollain mittarilla hyvä kamera.
Mitä hyötyä on siitä että kamera on kallis kun se kuva tulostetaan kotona kopiopaperille? Se on sama kun ottaisi zeeprasta värikuvia.
Ei se ole kamerasta kiinni vaan kuvaajasta. Netissä on hienoja kännykkäkameroilla otettuja kuvia ja aivan valtavasti kalliilla kalustolla otettua paskaa. Yli 99 % ihmisistä parantaa kuviaan enemmän ostamalla 32 € maksavan valokuvausoppaan ja harjoittelemalla sen kanssa muutaman tunnin kuin ostamalla 32000 € maksavan studiorungon.
Hyvä vanhemmuus on yhtäkuin kallis kamera? Tajusin nyt että olen huono isä kun katson rakasta tyttöäni omin silmin ja tallentaen muistot omaan kovalevyyn. Ja tyttöraukka joutuu katsomaan oman isän naamaa. Kameraa se haluaa nähdä eikä isäänsä. Teen itsestäni lastensuojeluilmoituksen :-(
Miksi helvetissä mun pitäis katsoa omia lapsuuskuvia? :-D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:59"]
Ei se ole kamerasta kiinni vaan kuvaajasta. Netissä on hienoja kännykkäkameroilla otettuja kuvia ja aivan valtavasti kalliilla kalustolla otettua paskaa. Yli 99 % ihmisistä parantaa kuviaan enemmän ostamalla 32 € maksavan valokuvausoppaan ja harjoittelemalla sen kanssa muutaman tunnin kuin ostamalla 32000 € maksavan studiorungon.
[/quote]
Juuri näin. Vähän vastaava kun Juha Kankkunen sanoi ajaessaan Lamborghinilla. Rikkaat ihmiset näitä ostaa, mutta ei ne näillä ajaa osaa. Hyvä kamera/auto ei tee hyvää kuvaajaa/kuljettajaa...
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:44"]
Lähipiirissä useampikin perhe on ostanut viime aikoina järkkärin, juuri siksi että saisi parempia kuvia lapsista. Mutta kenelläkään ei ole kiinnostusta eikä ymmärrystä ottaa selvää miten se kamera toimii ja miten siitä saisi hyödyn irti. Sitten kuvataan automaattiasetuksilla salaman kanssa ja kuvat on sellaisia perus pokkarikameran tasoisia. Se ärsyttää mua! Ei se pelkkä järkkäri tee sitä, että sillä tulee kenen tahansa kuvaajan käsissä täydellisiä, studiotasoisia kuvia sisätiloissa. Pitäisi ehkä hieman perehtyä siihen toimintaan.
[/quote]
Kyllä järkkäri pesee 100-0 pikkukamerat automaatillakin. Kunhan ei salamaa käytä liikaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:55"]
Onpa ap materialisti :D Ehkä siksi että ihmiset arvostaa elämässä erilaisia asioita :)
[/quote]
Ei ole jos hän itse kuvaa 400€ kameralla. Hän on ihminen joka ei tiedä kameroista mitään ja luulee, että hänen 400€ prismasta ostettu pokkari on jollain mittarilla hyvä kamera.
[/quote]
Länkyti lää. Halvin 400€ Canon/Nikon järkkäri peruslasilla pesee 100-0 kaikki kännykät ja pikkupokkarit.
Ei kannata selitellä ap:lle. Tää oli kyllä älytön aloitus, eikä kenellekään kuulu toisten kamerat.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:01"]
Hyvä vanhemmuus on yhtäkuin kallis kamera?
[/quote]
Just näin AP sanoi!! Jumalauta te ootte ihania :D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:09"]
Ei kannata selitellä ap:lle. Tää oli kyllä älytön aloitus, eikä kenellekään kuulu toisten kamerat.
[/quote]
?? minusta tämä on ihan oiva aihe. Kyseessä on lasten muistot omaan aikuisuuteen. Tietysti jos oma palstalailu ja rahan käyttö on tärkeämpää kuin tallentaa muistoja lapsista niin sitten.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:14"]
[/quote]
?? minusta tämä on ihan oiva aihe. Kyseessä on lasten muistot omaan aikuisuuteen. Tietysti jos oma palstalailu ja rahan käyttö on tärkeämpää kuin tallentaa muistoja lapsista niin sitten.
[/quote]
Niin, tää palstailuhan on hirveän kallista, että sikäli tosi hyvä vertaus. Ja onhan se rahan käyttö esim. ruokaan ja lapsen vaatteisiin ja muihin tarvikkeisiin ihan tyhmää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:44"]Lähipiirissä useampikin perhe on ostanut viime aikoina järkkärin, juuri siksi että saisi parempia kuvia lapsista. Mutta kenelläkään ei ole kiinnostusta eikä ymmärrystä ottaa selvää miten se kamera toimii ja miten siitä saisi hyödyn irti. Sitten kuvataan automaattiasetuksilla salaman kanssa ja kuvat on sellaisia perus pokkarikameran tasoisia. Se ärsyttää mua! Ei se pelkkä järkkäri tee sitä, että sillä tulee kenen tahansa kuvaajan käsissä täydellisiä, studiotasoisia kuvia sisätiloissa. Pitäisi ehkä hieman perehtyä siihen toimintaan.
[/quote]
Just näin! Mulla olis ollut varaa järkkäriin, mutta kun 2 edellistäkin jäi käyttämättä monimutkaisten asetusten ja hienouksien takia, niin päädyin vihdoin ihan perus pokkariin.
Ai että olen tyytyväinen! Mahtuu laukkuun eikä paina mitään, ei itketä vaikka lapsi saisi sen käsiinsä ja linssi hajoaisi. Nyt tulee oikeasti kuvattua lasta. Järkkärin jätin aina kotiin, koska oli ärsyttävä raahata sitä. Kuvat olivat yhtä suttua, kun ei mulla riittänyt motivaatio niiden eri toimintojen tutkimiseen.
Varmaan meidän lapsi arvostaa eniten sitä, että hänestä ylipäätään on otettu kuvia - ja muuallakin kuin kotisohvalla tarkassa valaistuksessa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:01"]
Hyvä vanhemmuus on yhtäkuin kallis kamera?
[/quote]
Just näin AP sanoi!! Jumalauta te ootte ihania :D
[/quote]
Lehmä hiljaa!
[/quote]
[/quote]
Länkyti lää. Halvin 400€ Canon/Nikon järkkäri peruslasilla pesee 100-0 kaikki kännykät ja pikkupokkarit.
[/quote]
No ihan paska sekin on.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ihan paska sekin on.
[/quote]
Väittäisin, että paras hintalaatusuhde mitä normi-ihminen kameraansa laittaa.
Mut joo, palstamamman logiikalla ei hyvää kameraa koska ne maksaa 10000€, ennemmin sitten suhrukuvia kännyllä ;-)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:44"]Lähipiirissä useampikin perhe on ostanut viime aikoina järkkärin, juuri siksi että saisi parempia kuvia lapsista. Mutta kenelläkään ei ole kiinnostusta eikä ymmärrystä ottaa selvää miten se kamera toimii ja miten siitä saisi hyödyn irti. Sitten kuvataan automaattiasetuksilla salaman kanssa ja kuvat on sellaisia perus pokkarikameran tasoisia. Se ärsyttää mua! Ei se pelkkä järkkäri tee sitä, että sillä tulee kenen tahansa kuvaajan käsissä täydellisiä, studiotasoisia kuvia sisätiloissa. Pitäisi ehkä hieman perehtyä siihen toimintaan. [/quote] Just näin! Mulla olis ollut varaa järkkäriin, mutta kun 2 edellistäkin jäi käyttämättä monimutkaisten asetusten ja hienouksien takia, niin päädyin vihdoin ihan perus pokkariin. Ai että olen tyytyväinen! Mahtuu laukkuun eikä paina mitään, ei itketä vaikka lapsi saisi sen käsiinsä ja linssi hajoaisi. Nyt tulee oikeasti kuvattua lasta. Järkkärin jätin aina kotiin, koska oli ärsyttävä raahata sitä. Kuvat olivat yhtä suttua, kun ei mulla riittänyt motivaatio niiden eri toimintojen tutkimiseen. Varmaan meidän lapsi arvostaa eniten sitä, että hänestä ylipäätään on otettu kuvia - ja muuallakin kuin kotisohvalla tarkassa valaistuksessa.
[/quote]
Yksi sana: automaattitoiminto
Milloin te opitte, että myös järkkärissä on aivan sama automaattiasetus kuin pokkarissa?
Kamerafasistit unohtavat helposti sen, että muistoissa tärkeintä on elää ne - vasta sitten dokumentoida. Nykyisellään lasten elämä tallentuu lukuisilla kameroilla ja kuvia riittää, ilman että kukaan säätää koko ajan. Ja kun ne parhaat hetket saattavat syntyä spontaanisti arjessa, niin harjoin se järjestlemäkamera silloin sattuu muutenkaan olemaan mukana - kännykkä kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:27"]
Kamerafasistit unohtavat helposti sen, että muistoissa tärkeintä on elää ne - vasta sitten dokumentoida. Nykyisellään lasten elämä tallentuu lukuisilla kameroilla ja kuvia riittää, ilman että kukaan säätää koko ajan. Ja kun ne parhaat hetket saattavat syntyä spontaanisti arjessa, niin harjoin se järjestlemäkamera silloin sattuu muutenkaan olemaan mukana - kännykkä kylläkin.
[/quote]
Aivan, jokainen juhlissa olija kuvaa kännykällään suhrukuvia. Suomessa sisätilat, myrkkyä huonoille kameroille.
Onpa ap materialisti :D
Ehkä siksi että ihmiset arvostaa elämässä erilaisia asioita :)