Ostatteko nykyään lapsille käytövaatteita joululahjaksi? Itse saatoin lapsena löytää joulupaketista esim. rukkaset tai sukat.
Kommentit (52)
Mielestäni vaatteet ei kuulu paketteihin, ei ne ole lahja vaan lapsen perusoikeus. En todellakaan hilloa tarvitsemiaan lapasia tai kenkiä, jotta vaan on enemmän lahjoja. Enkä osta toisia lapasia pakettiin, jos vanhat hyvät = turhaa kulutusta.
Lasten kuuluu saada paketeista vaan jotain kivaa extraa, ei pikkareita ja sukkia.
Tietysti ostan. Nytkin jotain 15 pakettia erilaisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä vaatteessa pitää olla joku erityinen kiva juttu, esim. pienelle lapselle lempihahmon kuvalla. En itsekään lapsena ilahtunut yhtään mistään perussukista saati sukkahousuista.
No en mä itsekään lapsena niistä niin ilahtunut, mutta en myöskään vetänyt hernettä nenään. Paketteja on kiva availla ja sitten voi todeta että aijaa tämmöne ja jatkaa seuraavaan pakettiin. Lopuksi leikittiin niillä saaduilla leluilla.
Kai ne perusvaatteet voi sitten antaa muutenkin, ainakin omalle lapselleen. Turha tuhlata lahjapaperia tuollaiseen.
Me oltiin köyhä perhe ja ehkä juuri siitä syystä sukulaiset antoi lahjaksi tuollaista perusvaatetta. Mutta se oli lapsesta ihan kamalaa kun mummin paketista tuli niitä sukkia ja vanttuut kun serkun paketista tuli samaan aikaan leluja ja pelejä. Minä tulkitsin sen niin että mummi ei pidä minusta niin paljon kuin serkusta, siksi minä saan vain tylsiä lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaatteet ei kuulu paketteihin, ei ne ole lahja vaan lapsen perusoikeus. En todellakaan hilloa tarvitsemiaan lapasia tai kenkiä, jotta vaan on enemmän lahjoja. Enkä osta toisia lapasia pakettiin, jos vanhat hyvät = turhaa kulutusta.
Lasten kuuluu saada paketeista vaan jotain kivaa extraa, ei pikkareita ja sukkia.
Minä en osta muotipaitaa tai hahmopaitaa jos kaapissa on sen seitsemän muuta paitaa, muuta kuin lasta ilahduttamaan lahjana.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte että lapsi pettyy, niin antakaa toki pehmeä paketti.
Ketkään muut kuin kääkät mummot ei tykkää niistä.
Just. Pitääkö jotain vaatetta toivovalle nyt sanoa että sori, palstalla joku tiesi ettet tykkää etkä siis saa toivomaasi pehmeää pakettia? Minusta on kapeakatseista ajatella noin yksioikoisesti ja julistaa miten se oma mielipide on kaikkipätevä.
Kyllä mun teinit odottaa tänäkin jouluna saavansa ns. pehmeitä paketteja lahjaksi. Arvostavat isosti niin itsetehtyjä villasukkia tai lapasia kuin myös kaupan huppareita yms.
Joka ikinen joulu lapseni saavat sukkia ja kalsareita & muuta "tylsää". Kivaa kun on paljon paketteja! Tosin jouluna pakettiin päätyy ehkä vähän "parempaa" kuin arkena. Esim toukokuussa jos tarvitaan kalsareita, niin ostan sen monipakkauksen missä on tylsiä raidallisia, kun taas jouluna ostan merkkikalsarit.
Ostan jotta tulee joku paketti näön vuoksi. Aikuiset lapset saavat rahaa että voivat hankkia itselleen jotain mieluista
Olihan se hienoa, että sai lapsena lahjaksi mummon tekemät lapaset ja sukat vaikka ihan pienenä niitä ei osannutkaan samalla lailla arvostaa kuin isompana (onneksi näitä on vielä tallessa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinin joulutoiveina ovat olleet mm. pörrösukat, kaulahuivi ja dr.martens kengät. Arkikäyttöön nuo kaikki tulee, miksei voisi silti samalla olla joululahja?
Sano sille teinille että dr Martensit on NIIN 2019.
Ai tässä vaiheessa Martens-trendi on levinnyt maaseudulle 😄
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun teinit odottaa tänäkin jouluna saavansa ns. pehmeitä paketteja lahjaksi. Arvostavat isosti niin itsetehtyjä villasukkia tai lapasia kuin myös kaupan huppareita yms.
Ehkä joku vammainen tms arvostaa. Yksikään normaali teini ei tod halua villasukkia!
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin köyhä perhe ja ehkä juuri siitä syystä sukulaiset antoi lahjaksi tuollaista perusvaatetta. Mutta se oli lapsesta ihan kamalaa kun mummin paketista tuli niitä sukkia ja vanttuut kun serkun paketista tuli samaan aikaan leluja ja pelejä. Minä tulkitsin sen niin että mummi ei pidä minusta niin paljon kuin serkusta, siksi minä saan vain tylsiä lahjoja.
Näin lapset ajattelee vieläkin.
Katsokaa vaan niin ne pehmeät paketit avataan viimeisenä. Ja usein jopa ”unohtuvat” avaamatta eli tarkoituksella koska ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että ne vaatteet ei olleet edes mitään mummin itsetekemiä vaan ihan markettitavaraa tai jostain myyjäisistä. En nähnyt niissä mitään "ajatusta". Oikeastaan se paha mieli tuli jo heti siinä kun näki että oma paketti on taas kerran pehmeä ja serkku saa jonkun ison laatikon.
Niitäkin. Saa myös niitä koviakin paketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinin joulutoiveina ovat olleet mm. pörrösukat, kaulahuivi ja dr.martens kengät. Arkikäyttöön nuo kaikki tulee, miksei voisi silti samalla olla joululahja?
Sano sille teinille että dr Martensit on NIIN 2019.
Mun tällä hetkellä käytössä olevat Martensit on ostettu 2005. Olinko silloin 14 vuotta aikaani edellä vai voisiko vain olla, että Dr. Martensit ovat ajattomat ja siksi järkevä valinta teinillekin? -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku vammainen tms arvostaa. Yksikään normaali teini ei tod halua villasukkia!
Onpa sinulla huonosti kasvatetut teinit. Minä arvostin teininä kovasti sitä, kun mummo teki minulle joka joulu villasukat. Oli miettinyt värit minun mukaani ja rakkaudella neulonut. Kyllä siinä mustiin pukeutunut emoteinikin hymyili iloisena.
Eikä siinä kaikki. Paketista saattoi löytyä myös sukkapari, siis pitkät villasukat ennen sukkahousujen aikaa, tai raappahousut, kerrasto, alushame ... Ja siihen aikaan ne olivat ihan normaaleja lahjoja. Sekaan mahtui toki myös joku lelu tai muu mieluisa juttu, mulla aina ja ikuisesti kirjat. Mikä sen ihanampaa jouluyönä, kuin lukea salaa taskulampun valossa peitteen alla uutta kirjaa ja mutustella suklaata. Aamulla kirkossa saattoi sitten haukottaa rovastin pitkä saarna!
Pettyy se siihenkin että paketteja tulee vähemmän kuin että tulisi myös ne pehmeät paketit.