Sanokaa yksikin paikka Helsingissä joka vetää vertoja Ranskan kansalliskirjastolle Pariisissa
Tuttu eilisestä avajaisista niille jotka katsoivat.
Kommentit (18)
Miksi? Ja miksi sinulla on Helsinki mielessä yötä päivää? Yritä rentoutua välillä :)
Olympiastadion. Suomen kallein museo.
No mä en tykkää mistään ränsistyvästä loistosta. En ihaile eteläeurooppalaista pröystäilevää arkkitehtuuria. Suomalaisille tyypillistä on ihailla aina mahdollisimman erilaista ja eksoottista. Itse rakastan yli kaiken suomalaista saaristolaismaisemaa ja Helsingissä monia paikkoja, varsinkin Eiraa, Kaivopuistoa, Kruununhakaa ja Ullanlinnaa. Helsingissä on ihana tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
No mä en tykkää mistään ränsistyvästä loistosta. En ihaile eteläeurooppalaista pröystäilevää arkkitehtuuria. Suomalaisille tyypillistä on ihailla aina mahdollisimman erilaista ja eksoottista. Itse rakastan yli kaiken suomalaista saaristolaismaisemaa ja Helsingissä monia paikkoja, varsinkin Eiraa, Kaivopuistoa, Kruununhakaa ja Ullanlinnaa. Helsingissä on ihana tunnelma.
Kyllä huomaa että olet maalta ja wannabe woke. Helsinkiläisenä taidetta ja arkkitehtuuria tuntevana ei voi kuin nauraa.
Redin uusi kirjasto on paljon hienompi!
No jaa, minusta Suomen kansalliskirjasto on todella hieno.
https://www.sanomalehtimiesliitto.fi/ajankohtaista/vierailu-upeaan-kans…
Pariisi on väkiluvultaan EU:n suurin metropolialue.
Asukkaita 2,3 miljoonaa.
Pariisissa on ollut yliopisto jo silloin, kun Helsinkiä ei ole kaupunkina ollut olemassakaan.
Lämmin, hedelmäinen Ranska on etelä-eurooppalainen helmi, taiteineen, kulttuureneen.
Toisin kuin kylmä ja jäätikköinen Pohjola, mihin Suomi kuuluu.
Niin siis, tuota noin.
Onkohan tuo ap käynyt edes peruskoulua?
Historia täysin hukassa tuolla kahelilla.
Hävettää noiden puolesta olla suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ja miksi sinulla on Helsinki mielessä yötä päivää? Yritä rentoutua välillä :)
Ja heti ensimmmäinen juntti loukkaantumassa. Et kyllä vastannut kysymyykseen, tulit vain kertomaan kuinka mielesi pahoitit.
No kyllähän Kansalliskirjasto Helsingissä on huomattava paikka ja tunnustettu nähtävyys, Engelin suunnittelema ja 1840 valmistunut. Oodi on myös ainutlaatuinen maailmassa. Aivan turhaa on verrata Suomen nähtävyyksiä Ranskan nähtävyyksiin. Suomessa on lukuisia ylpeydenaiheita - joita muuten esiteltiin kivasti Helsingin euroviisujen välipaloissa 2007, kuka lie muistaa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa että olet maalta ja wannabe woke. Helsinkiläisenä taidetta ja arkkitehtuuria tuntevana ei voi kuin nauraa.
Kukahan tässä sitä Helsinkiä ei tunne :D
Mikään ihmisen rakentama ei vedä vertoja luonnon kauneudelle. Kaikki palatsit ovat vastenmielisiä ihmisen ahneuden ja suuruudenhulluuden ilmentymiä.
Ei Stadissa ole mitää hienoa ja vanhaa.