Ostatteko nykyään lapsille käytövaatteita joululahjaksi? Itse saatoin lapsena löytää joulupaketista esim. rukkaset tai sukat.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinin joulutoiveina ovat olleet mm. pörrösukat, kaulahuivi ja dr.martens kengät. Arkikäyttöön nuo kaikki tulee, miksei voisi silti samalla olla joululahja?
Sano sille teinille että dr Martensit on NIIN 2019.
Nehän ovat ajattomat.
Joo! Ja itse asiassa mun lapset toivoo niitä. Esim. mummolta toivoivat villasukat. Mun lapset on 7 ja 10, mutta eivät toivo leluja. Kyse ei ole siitä, etteivät leikkisi, vaan eivät vain halua lisää leluja. Nuorempi ei enää viime joulunakaan toivonut leluja, ostin kyllä sitten jotain. 7-vuotissynttäreillä sitten uskoin, ettei tosiaan enää osteta leluja. Leikit on kyllä koko ajan menossa ja mielikuvitusta piisaa, mutta ilmeisesti lapset ovat oppineet olemaan uskomatta mainostajia. Arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinin joulutoiveina ovat olleet mm. pörrösukat, kaulahuivi ja dr.martens kengät. Arkikäyttöön nuo kaikki tulee, miksei voisi silti samalla olla joululahja?
Ai tässä vaiheessa Martens-trendi on levinnyt maaseudulle 😄
Luuletko sä, ettei maaseudulla ole nykyään samat trendit samaan aikaan kuin muuallakin? Samaa sosiaalista mediaa ne teinit seuraa ja samoista nettikaupoista tilaavat vaatteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun teinit odottaa tänäkin jouluna saavansa ns. pehmeitä paketteja lahjaksi. Arvostavat isosti niin itsetehtyjä villasukkia tai lapasia kuin myös kaupan huppareita yms.
Ehkä joku vammainen tms arvostaa. Yksikään normaali teini ei tod halua villasukkia!
Onpa sinulla huonosti kasvatetut teinit. Minä arvostin teininä kovasti sitä, kun mummo teki minulle joka joulu villasukat. Oli miettinyt värit minun mukaani ja rakkaudella neulonut. Kyllä siinä mustiin pukeutunut emoteinikin hymyili iloisena.
Tuo on vain Huoris, jolla ei sitten mitään muuta sisältöä olekaan elämässä kuin villasukista ahdistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tällä hetkellä käytössä olevat Martensit on ostettu 2005. Olinko silloin 14 vuotta aikaani edellä vai voisiko vain olla, että Dr. Martensit ovat ajattomat ja siksi järkevä valinta teinillekin? -ohis
Minä ostin Lontoosta -95, vieläkin samat käytössä. 😄
Lahjaksi ostan semmoista mistä arvelen lapsen ilahtuvan. Ei siis mitään tavis-tylsiä kurahousuja, mutta kivalla kuosilla olevia tai muuten lapsen makuun sopivia vaatteita kyllä. Nyt lapselle on paketoitu kivan värinen villakerrasto ja lisäksi on molemmille tulossa mätsäävät pyjamat (meidän lapset tykkää semmoisista). Söpöt siililapaset oli yhtenä jouluna ihan hittilahja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tässä vaiheessa Martens-trendi on levinnyt maaseudulle 😄
Luuletko sä, ettei maaseudulla ole nykyään samat trendit samaan aikaan kuin muuallakin? Samaa sosiaalista mediaa ne teinit seuraa ja samoista nettikaupoista tilaavat vaatteensa.
Kun ei ole käynyt omaa lähiötään kauempana niin luulee että maalla ostetaan edelleen Seppälästä ja Anttilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaatteet ei kuulu paketteihin, ei ne ole lahja vaan lapsen perusoikeus. En todellakaan hilloa tarvitsemiaan lapasia tai kenkiä, jotta vaan on enemmän lahjoja. Enkä osta toisia lapasia pakettiin, jos vanhat hyvät = turhaa kulutusta.
Lasten kuuluu saada paketeista vaan jotain kivaa extraa, ei pikkareita ja sukkia.
Minä en osta muotipaitaa tai hahmopaitaa jos kaapissa on sen seitsemän muuta paitaa, muuta kuin lasta ilahduttamaan lahjana.
Miksei sitä hahmopaitaa voi arjessa korvata sitä yhtä peruspaitaa?
Yleensä lasten vaatteet ostetaan kirppiksiltä setteinä, joulupakettiin laitan sitten jotain semmoisia ekstrakivoja uutena ostettuja, joista arvelen lasten tykkäävän. Nyt ne on vielä jotain tyyliin Ryhmä Hau-paita, jossain vaiheessa ehkä sitten tulee tarkempia toiveita joita voi sitten jouluksi toteuttaa. Joltain mummolta saattaa tulla ne villasukatkin, mutta aina lapset on niistäkin ilahtuneet :)
Minun kuusivuotias odottaa innolla saavansa sukset joululahjaksi. Leluja hänellä on paljon, ei oikein osannut keksiä mitään isompia toiveita ja entiset sukset on jo liian pienet, hiihtäminen on lapselle kovasti mieleen. Olisin voinut ostaa ne toki muutenkin, mutta tuntuu että tavaraa on niin hirveästi ja pappa oli innokas ostamaan sukset. Meidän lapset saa lahjoja niin monelta sukulaiselta, että ihan hyvä vaan ettei kaikki ole uusia leluja, vaan joukossa myös niitä vaatteita ja harrastusvälineitä.
Saako noin pieni jo ”rukkaset” eipä hyvin seurustelu alkanut😂
En osta vaatteita joulun alla, koska heti tapanina ne on alennettu. Joskus alet on alkaneet jo joulun alla. Silloin ostan.
Voin toki ostaa jo aiemminkin esimerkiksi ulkomailta tai tehdä itse.