Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ja "uusperheen" joulu

Vierailija
17.12.2021 |

Mitä pitäisi tehdä, kun teini mököttää ja itkee, kun meille olisi tulossa tapaninpäivänä miesystäväni ja hänen lapsensa kylään? Tapaamme aina joskus miesystävääni ja hänen lapsiaan viikonloppuisin ja loma-aikoina, ja teini käyttäytyy aivan kuin olisin ottanut jonkun hirveän alkoholisti-isäpuolen ja kamalan kakaralauman meidän katon alle pilaamaan hänen elämäänsä. Miesystäväni on ihan mukava ja tavallinen ihminen, samoin hänen lapsensa, ja teinillä on aina oikeus olla omassa huoneessa, jos he ovat meillä kylässä. Kyläilyjä on siis ehkä kerran pari kuukaudessa. Tuntuu että teini kiristää minua jotenkin henkisesti. Ymmärrän hänen tunteitaan, mutta ei kai minun tarvitse koko elämääni viettää hänen pillinsä mukaan? Teini ei käy juuri isälläänkään, joten minulla on hyvin vähän omaa aikaa ja yritän pitää seurustelusuhdetta silti elossa mieheen. Rakastan häntä syvästi ja toivon hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta. Ymmärrän teinin tunteita, ja hänellä on selvästi oikeasti paha olla, kun hän itkeekin, mutta tämä tuntuu ihan kauhealta. En tiedä miten selittäisin miesystävällenikään, että joulusuunnitelmat on peruutettu eikä hän lapsineen tervetullut. En tiedä missä rajat menevät? Itselle on tässä vaiheessa ihan v:n sama miten se joulu menee, pelkään vain että joku pahoittaa mielensä, mies tai teini.

Kommentit (848)

Vierailija
481/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän teiniä täysin, oma äitini toi vaihtuvia (täysin asiallisia ja normaaleita) miehiä kotiimme, mutta kyllä heistä jokainen loukkasi lapsuuden kotirauhaani pahasti.

Pahalta tuntuu kun kotona pyörii vieraita ihmisiä.

Eikö noita parisuhdekuvioita voi hoitaa lapsen omillen muuttoon asti hienovaraisemmin/jossakin muualla kuin lapsen nenän alla?

Tarkoitatko, että eronneen ihmisen täytyy välttää 18-vuotta kaikkia ihmisia niin, ettei kotiin saa tulla kuin aivan tutut ja läheiset?

Entäs kun äidin ystävä Pirkko tuo kylään myös uuden miesystävän?

Entäs jos isoäiti rakastuu ja tuo uuden ystävän mukanaan?

Entäs jos huoltomies, nuohooja, sähkömies, uusi naapurinn mies tulee käymään?

Lopettakaa jo tuo "vieras ihminen" höpinä. Äidin pitkäaikainen miesystävä ei ole vieras ihminen pyörimässä kotona.

Makaako äiti niidenkin kanssa?

se että äiti makaa miehen kanssa ei tee miehestä teinille tuttua.

No tottakai makaa. Eronneet naisethan makaavat kaikkien miesten kanssa jotka saa näköpiiriinsä. Mukaanlukien kaikki varatut miehet. Vaviskaa oi varattujen miesten naiset! DDD

Ettekö millään pääse eroon tuosta makaamis-, panemis-, alapää-agendastanne?

Panetteko itse kaikkien kanssa, vai mistä tuo kumpuaa?

Naapuri teki noin, löytönä lapsen harrastuskaverin yh äiti. Vaimon muutettua pois tilalle tupsahti yh kahden lapsen kanssa. Lapset muuttivat lasten huoneisiin, joissa omat lapset sitten yöpyivät isällä käydessään. Yllättäen lasten vierailut vähenivät ja uusperheilyn lämmittelyä kesti noin 2 vuotta päättyen eroon. Perheen teini lopetti vierailut isällään kokonaan, kunnes eron jälkeen käy aina joskus.

Lapset on lujilla näissä perhevirityksissä.

Vierailija
482/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toihan on ihan yleistä käytöstä teineillä jos naisen misystävä on päässyt paljonkin olemaan sen kanssa kahden..  Lehdistähän näitä saa aina lukea mitä äidin panot on tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se äidin mies enää kovin vieras ole jos ovat vuosia seurustelleet?

Vierailija
484/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tämän ap:een teiniä todella hyvin. Olen itse kokenut samaa muutamia vuosia sitten. Vanhempani erosivat isän uskottomuuden takia. Kaikki tuli minulle ihan puskista. Koko koti ja perhe rikkoontui, meni sirpaleiksi.

Minä teininä yritin kannatella äitiäni , josta oli seurauksena oman elämäni rasahtaminen alamaihin, koulu meni huonosti, ahdistuin valtavasti, en pystynyt syömään kunnalla , en jaksanut harrastaa liikuntaa ( ennen sitä olin aktiivinen liikunnan harrastaja ja koulussa hyvä- tähtäsin hyvään ammattiin.

Kukaan ei kannatellut minua. Hyvä ,kun äiti jaksoi hoitaa työnsä ja kodin ok. Isä jatkoi suhdettaan uusia naisten kanssa.

Äiti tapasi uuden miehen perheineen . Ei minun tunteita otettu huomioon,. Lapsuuden ihanat joulut muuttuivat kärsimyksiksi , kun uusi mies lapsineen tuli meille aina jouluksi. Ei se mies koskaan laittanut meille joulua koskaan omaan kotiinsa. Äiti laittoi aina ja tietysti vaati minua osallistumaan kaikkiin juttuihin. Mies lapsineen tuli valmiille.

Arvaatte varmaan , miksi nyt inhoan äitiäni ja hänen uutta perhettään. Onneksi mulla on kihlattuni kanssa oma joulu , enkä halua olla tekemisissä noiden entisten ihmisten kanssa lainkaan , koskaan jouluna , muuten kyllä tapailemme välillä. Terapiat ovat auttaneet. Terveiset vaan ap:lle , mieti kuka on tärkein- lapsesi vai uusi ukkeli lapsineen. ?!

Vierailija
485/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän teiniä täysin, oma äitini toi vaihtuvia (täysin asiallisia ja normaaleita) miehiä kotiimme, mutta kyllä heistä jokainen loukkasi lapsuuden kotirauhaani pahasti.

Eikö noita parisuhdekuvioita voi hoitaa lapsen omillen muuttoon asti hienovaraisemmin/jossakin muualla kuin lapsen nenän alla?

Tarkoitatko, että eronneen ihmisen täytyy välttää 18-vuotta kaikkia ihmisia niin, ettei kotiin saa tulla kuin aivan tutut ja läheiset?

Lopettakaa jo tuo "vieras ihminen" höpinä. Äidin pitkäaikainen miesystävä ei ole vieras ihminen pyörimässä kotona.

Mikä makaamis-ongelma sinulla on? Usko tai älä niin se äitis on maannut jo isäsi kanssa aikoinaan.

Siinä on vissi ero onko se vieras pirkon kaveri vai äidin pano.

Niin, kun se äiti saa harrastaa seksiä. Sitä samaa se tekisi isäsikin kanssa jos yhdessä olisivat. 

Saahan se harrastaa vaikka jätehuoneessa mutta teinin elämää ei sen pidä sotkea, eikä noiden panojen pidä antaa tulla teinin kotiin öykkäröimään.

Miksi teinit eivät saanut traumoja kun isä ja äiti panevat?

Monet teinit panevat myös itse omien heilojensa kanssa samassa huushollissa.

Tuskin kukaan joulupöydässalkaa panna, eikä jätehuoneessakaan. Eiköhän aloittaja ja mies ole ihan aikuisen ikäisiä ja mukavuudenhaluisia. Mieluummin panevat varmaan rauhassa ja makuuhuoneessa ilman muita ihmisiä ympärillä.

Ei se panopuhti nyt heille varmaan juuri silloin tapaninpäivänä iske.

Ja jos iskee niin pystyvät siirtämään sen myöhemmäksi.

Vai oletteko itse sellaisia ydinperheessä, että aina kun paneminen tulee mieleen niin se pitää toteuttaa oli aika tai tilanne mikä tahansa?

Monesta ketjusta päätellen ydinperheissä ei taideta montaa kertaa vuodessa panna, ei edes jouluna.

Kateudestako nämä panojutut kumpuaa?

Vierailija
486/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kai erilaisia traumoja ja erilaisia vaikeita elämänkokemuksia, joita he purkavat täällä. Aika paljon on ihan ydinperheitäkin, joissa on joku öykkäri, joka ahdistaa lapsia.

Joskus on ihan oikeasti vaikeaa tietää, mikä on lapsille parasta. Kun yh-äiti haluaisi alkaa seurustella, hänen mielessään voi kummitella tässäkin ketjussa ilmenevät konservatiiviset, naisvihamieliset ja seksikielteiset mietteet ja häntä pelottaa, että tapahtuisi juuri niin kuin pahat kielet povaavat, että uusi mies olisi öykkäri ja tekisi jotain pahaa lapsille. Siinä sitten äiti hoitaa lastaan ja elää selibaatissa vuodesta toiseen, hänellä ei ole ehkä ketään läheistä ihmistä, jos ei ole sisaruksia tai vanhempia lähellä tai elossa. Sitten lapsi lentää pesästä mutta hänellä on koko loppuikänsä hirveä huoli yksin vanhenevan äidin pärjäämisestä. Jos taas äiti on alkanut rohkeasti seurustella ja löytänyt hyvän kumppanin, niin se on kyllä ihan jokaisen etu siinä kuviossa.

Joskus tuntuu että jotkut eroperheiden lapset ovat aika putkinäköisiä mäkättäjiä. Siihen, että vanhempanne erosivat, oli varmasti hyvät syyt ja jos he olisivat jääneet yhteen, olisitte joutuneet elämään kahta pahemmassa perhehelvetissä. Yleensä kaikki äidit tekevät kaikki elämänsä päätökset lapsia ajatellen. Heillä saattaa joskus olla myös jotain muutakin elämää. Yrittäkää kestää se.

Vierailija
487/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä makaamis-ongelma sinulla on? Usko tai älä niin se äitis on maannut jo isäsi kanssa aikoinaan.

Siinä on vissi ero onko se vieras pirkon kaveri vai äidin pano.

Niin, kun se äiti saa harrastaa seksiä. Sitä samaa se tekisi isäsikin kanssa jos yhdessä olisivat. 

Saahan se harrastaa vaikka jätehuoneessa mutta teinin elämää ei sen pidä sotkea, eikä noiden panojen pidä antaa tulla teinin kotiin öykkäröimään.

Miksi teinit eivät saanut traumoja kun isä ja äiti panevat?

Monet teinit panevat myös itse omien heilojensa kanssa samassa huushollissa.

Tuskin kukaan joulupöydässalkaa panna, eikä jätehuoneessakaan. Eiköhän aloittaja ja mies ole ihan aikuisen ikäisiä ja mukavuudenhaluisia. Mieluummin panevat varmaan rauhassa ja makuuhuoneessa ilman muita ihmisiä ympärillä.

Ei se panopuhti nyt heille varmaan juuri silloin tapaninpäivänä iske.

Ja jos iskee niin pystyvät siirtämään sen myöhemmäksi.

Vai oletteko itse sellaisia ydinperheessä, että aina kun paneminen tulee mieleen niin se pitää toteuttaa oli aika tai tilanne mikä tahansa?

Monesta ketjusta päätellen ydinperheissä ei taideta montaa kertaa vuodessa panna, ei edes jouluna.

Kateudestako nämä panojutut kumpuaa?

AP on kynnysmatto joka palvelee panoaan ja varjelee ja varoo, ettei panolle tule vaan paha mieli ja pettymys.

Tuollainen kuvio ja ihminen on vahingollinen aina.

Tällaisessa ihmeellisessä pakkouusperheessä se on täysin sairas, eikä hyvä äiti ikinä, ikinä, ikinä toimi noin.

Hyvittele ja paapo jotain paskaa vain jotta ei vaan millään jäiis yksin.

Vierailija
488/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva meininki varmaan sellaisissa perheissä, missä perheen teini sanelee kaikille muille elämisen ehdot.

Vierailija
489/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva meininki varmaan sellaisissa perheissä, missä perheen teini sanelee kaikille muille elämisen ehdot.

Juu, parempi että äidin pano määrää kaiken.

Vierailija
490/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi jutella ihan kunnolla ja teiniä syyllistämättä kuunnella MIKSI hän kokee asian näin. Onko jotain sattunut? Onko joku siinä miesystävässä mikä ei miellytä? Elätteleekö vielä toiveita että äiti ja isä palaisi yhteen? Kokeeko ettei hän ole sinulle tärkeä?

Kuunnella ihan rauhassa ja puhumatta päälle, eikä todellakaan mitään "Minulla on oikeus olla onnellinen, ei ole muita aikuisia.." selittelyä.

Mut jos kyseessä on ns.normaali ihminen niin eiköhän hän sinne teille joskus pysty tulemaan myös ihan että kaikilla on mukavaa.

Teinin koti kuitenkin, jossa hänen on saatava olla oma itsensä ja turvassa maailmalta, joten nyt hieman joudut joustamaan ja ainakin kuuntelemaan.

Vierailija
491/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri suomalaisperheiden suurimpia ongelmia. Annetaan lasten päättää liikaa asiosta. Aikuinen on perheen pää ja tekee päätökset. Piste. Teinin kanssa voi ja pitää puhua, mutta ei sille pidä antaa ylintä päätösvaltaa kodissa.

Vierailija
492/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kyky sietää pettymyksiä noin muuten? Siis silloin kun elämässä ei asiat kuten itse haluaa.

Vierailija
493/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän kyky sietää pettymyksiä noin muuten? Siis silloin kun elämässä ei asiat kuten itse haluaa.

Niinpä. Äidin pano haluaa ja vaatii, joten pettymystä ei voi tuottaa, ettei vain suutu tai jätä.

Vierailija
494/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri suomalaisperheiden suurimpia ongelmia. Annetaan lasten päättää liikaa asiosta. Aikuinen on perheen pää ja tekee päätökset. Piste. Teinin kanssa voi ja pitää puhua, mutta ei sille pidä antaa ylintä päätösvaltaa kodissa.

Ap:n pano ei ole ap:n tai teinin perheen pää. Ei edes perheen jäsen.

Vierailija
495/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuolla äidin pano -hullulla oikein on vikana? Mitä hänen päässään liikkuu? Onko hänellä joku milf fantasia.

Vierailija
496/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuolla äidin pano -hullulla oikein on vikana? Mitä hänen päässään liikkuu? Onko hänellä joku milf fantasia.

Hänellä on järki päässä. 

Vierailija
497/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän ap:een teiniä todella hyvin. Olen itse kokenut samaa muutamia vuosia sitten. Vanhempani erosivat isän uskottomuuden takia. Kaikki tuli minulle ihan puskista. Koko koti ja perhe rikkoontui, meni sirpaleiksi.

Minä teininä yritin kannatella äitiäni , josta oli seurauksena oman elämäni rasahtaminen alamaihin, koulu meni huonosti, ahdistuin valtavasti, en pystynyt syömään kunnalla , en jaksanut harrastaa liikuntaa ( ennen sitä olin aktiivinen liikunnan harrastaja ja koulussa hyvä- tähtäsin hyvään ammattiin.

Kukaan ei kannatellut minua. Hyvä ,kun äiti jaksoi hoitaa työnsä ja kodin ok. Isä jatkoi suhdettaan uusia naisten kanssa.

Äiti tapasi uuden miehen perheineen . Ei minun tunteita otettu huomioon,. Lapsuuden ihanat joulut muuttuivat kärsimyksiksi , kun uusi mies lapsineen tuli meille aina jouluksi. Ei se mies koskaan laittanut meille joulua koskaan omaan kotiinsa. Äiti laittoi aina ja tietysti vaati minua osallistumaan kaikkiin juttuihin. Mies lapsineen tuli valmiille.

Arvaatte varmaan , miksi nyt inhoan äitiäni ja hänen uutta perhettään. Onneksi mulla on kihlattuni kanssa oma joulu , enkä halua olla tekemisissä noiden entisten ihmisten kanssa lainkaan , koskaan jouluna , muuten kyllä tapailemme välillä. Terapiat ovat auttaneet. Terveiset vaan ap:lle , mieti kuka on tärkein- lapsesi vai uusi ukkeli lapsineen. ?!

Melko epäreilua äitiäsi kohtaan, joka ei kuitenkaan ollut edes syyllinen eroon. Lapsuutesi joulut eivät olisi olleet kuitenkaan samanlaisia. Et ole vieläkään aikuistunut.

Vierailija
498/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko epäreilua äitiäsi kohtaan, joka ei kuitenkaan ollut edes syyllinen eroon. Lapsuutesi joulut eivät olisi olleet kuitenkaan samanlaisia. Et ole vieläkään aikuistunut.

Tavallaan ymmärrettävää, varsinkin jos on vielä aika nuori ihminen, että kuvittelee että kaikki pyörii maailmassa oman navan ympräillä ja äidinkin olisi tuossa tilanteessa vain pitänyt reippaasti kestää kaikki ja keskittyä lapsensa paapomiseen. Veikkaan että olisit joutunut aika paljon raskaampiin terapioihin, jos tilanne olisi ollut se, että äitisi ei olisi löytänyt uutta onnea. Sinuako hän olisi sitten palvonut ja tehnyt sinulle jotain lapsuuden ihania jouluja?

Vierailija
499/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hullu ja tyhmä joka uusperheen perustaa, tuota helvettiä en katselisi hetkeäkään, pitäkää sananne jos alttarilla valanne vannotte...niin ja miksi muuten joku ottaa eronneen joka on todistanut epäluotettavuutensa?

Miten ero muka osoittaa epäluotettavuuden? Onko se jätetty ja mahdollisesti petetty puoliso myös epäluotettava? Mikä ihme logiikka sulla tuossa oikein on? 

Vierailija
500/848 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen elämä ei voi koskaan pyöriä sen mukaan mistä joku ulkopuolinen mahdollisesti pahoittaa mielensä tai mitä se ulkopuolinen haluaa tai edes toivoo.

Ihan sama onko se ulkopuolinen sitten isoäiti, eksä taikka vanhemman uusi tyttis tai miesystävä.

Perhe pyörii perheenä ja siinä huomioidaan perheen jäsenten toiveet ja tarpeet. Ja perheen aikuisen pitää ymmärtää tämä ja suojella lapsia siinä perheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä