Teini ja "uusperheen" joulu
Mitä pitäisi tehdä, kun teini mököttää ja itkee, kun meille olisi tulossa tapaninpäivänä miesystäväni ja hänen lapsensa kylään? Tapaamme aina joskus miesystävääni ja hänen lapsiaan viikonloppuisin ja loma-aikoina, ja teini käyttäytyy aivan kuin olisin ottanut jonkun hirveän alkoholisti-isäpuolen ja kamalan kakaralauman meidän katon alle pilaamaan hänen elämäänsä. Miesystäväni on ihan mukava ja tavallinen ihminen, samoin hänen lapsensa, ja teinillä on aina oikeus olla omassa huoneessa, jos he ovat meillä kylässä. Kyläilyjä on siis ehkä kerran pari kuukaudessa. Tuntuu että teini kiristää minua jotenkin henkisesti. Ymmärrän hänen tunteitaan, mutta ei kai minun tarvitse koko elämääni viettää hänen pillinsä mukaan? Teini ei käy juuri isälläänkään, joten minulla on hyvin vähän omaa aikaa ja yritän pitää seurustelusuhdetta silti elossa mieheen. Rakastan häntä syvästi ja toivon hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta. Ymmärrän teinin tunteita, ja hänellä on selvästi oikeasti paha olla, kun hän itkeekin, mutta tämä tuntuu ihan kauhealta. En tiedä miten selittäisin miesystävällenikään, että joulusuunnitelmat on peruutettu eikä hän lapsineen tervetullut. En tiedä missä rajat menevät? Itselle on tässä vaiheessa ihan v:n sama miten se joulu menee, pelkään vain että joku pahoittaa mielensä, mies tai teini.
Kommentit (848)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä nää uusperhekuviot, jossa viattomimmat eli ne toisen osapuolen lapset on aina suurimpia kärsijöitä. Yleensä jompikumpi uusperheen vanhempi syyllistyy eriarvoistamaan lapsia, ja tietenkin sen kumppaninsa lapsia. Pitäisi olla joku laki näillekin, että lapset saavat jonkunlakipykälän turvaamaan heidän oikeuksia, jos kokevat, että heitä kohdellaan uuspeheessä huonosti. Tsemppiä kaikille lapsille ja nuorille jotka tahtomattanne joudutte vanhempienne suhdesoppien kärsijöiksi.
On se tosiaan traumaattista, jos joutuu syömään tapaninpäivän aterian äidin monivuotisen kumppanin kanssa.
No on se varmaan, jos miehen mukana tulee kakaralauma. Teini varmasti pelkää, että ukko ja kakarat muuttavat hänen kotiinsa. Siksi vastentahtoinen.
Teini on lähes aikuinen, haluaa ehkä keskittyä kouluunsa ja omaan elämäänsä, eikä halua että viimeiset vuodet kotona menee pilalle pentujen takia, tai mies ehkä iskenyt silmänsä teiniin ja kähmii kun äiti ei näe. Mitä vaan voi olla taustalla.
Tai sitten se on ihan vaan mustasukkainen äidin huomiosta, vihainen siitä, että äiti ei enää ole isän kanssa, sitä inhottaa ajatus äidistä harrastamassa seksiä, se on kuullut kavereilta pahaa "isäpuolista", hänellä on hankalaa jostain muusta syystä ja se purkautuu noin. Taustalla voi tosiaan olla monia juttuja. Joka tapauksessa teinin pitäisi kyllä kyetä sopeutumaan satunnaisesti vierailevaan miesystävään, ei ap:n toiminnassa ole mitään varsinaisesti väärää, vaikka teinin mielessä se voi semmoiseksi kääntyäkin. Teinin kanssa keskustelu ja sen vakuuttaminen, että lapsi on äidilleen edelleen tärkeä eikä mies eikä varsinkaan miehen lapset ole viemässä hänen paikkaansa.
Sopeuduitko itse? Naurattaa tämä. Yleensä nämä itse ydinperheessä kasvaneet jaksavat jeesustella omien kullisuhteidensa vaurioita lapsilleen. Hyvähän se on elostella kun on itse elänyt turvallisen lapsuuden, omista lapsista viis.
Kyllä sopeuduin. Isän uusi ensimmäinenkin naisystävä oli oikein mukava tyyppi, sen seuraavan kanssa ollaan nykyään suorastaan ystäviä. Äidin miesystävää näin vaan harvoin, vaikka ei minulla mitään sitäkään vastaan ollut.
Ei minusta nyt ole liikaa vaadittu että tuossa seurustelun vaiheessa teini nyt edes yrittäisi tutustua miesystävään ja hänen lapseen. Vaikka nyt sitten edes syömällä yhdessä saman pöydän ääressä.
Pienemmän lapsen kanssa eri juttu. Teineiltä voi jo vaatiakin jotain, elämässä kun tulee väistämättä eteen tilanteita jotka ei aina miellytä.
Tää on hirveän surullinen ketju. Surullinen siksi, että moni selvästi purkaa omaa pahaa oloaan täällä, ilmeisesti siksi, että omaan elämään on osunut jokin ei niin onnistunut uusperhekuvio. Joillakin tuntuu olevan käsitys, että lapsi päättää, millaista elämää (eronnut) vanhempi saa elää, keitä se saa tavata ja missä. Toiset ajattelee, että lapsen pitää mukautua ja sopeutua ihan mihin vaan, vain siksi koska se on lapsi.
Mä olen asunut lasteni kanssa yksinäisenä äitinä yli 10 vuotta. Lapsille ei ole esitelty ketään "isäpuolta", joitakin mun mieskavereita meillä on käynyt ja heistä on tullut myös mun lasten kavereita. Jos jalat alta vievä kiva mies olis tullut vastaan, en olis suhteesta kieltäytynyt, mutta periaate on ollut, että lasten elämää ei sekoiteta uudella miehellä tai sen mukana tulevilla ihmisillä (lapsilla). Mun lapset joutuivat aivan heti eron jälkeen sopeutumaan isänsä useisiin naisystäviin, naisystävien lapsiin, naisystävien tuttavapiireihin ja sukulaisiin. Hirveä määrä uusia tyyppejä muksuille, jotka eivät olleet edes sopeutuneet uuteen tilanteeseen, jossa isä ei enää asu muiden kanssa. Ihan kuin exällä olis ollut tarve todistaa koko maailmalle meidän eron jälkeen, että hän kelpaa aina uusille naisille, ja hän voi viedä meidän lapset osaksi sitä uutta suhdetta vaikka minä asiaa vastustin.
Lapset pitää aina huomioida. Lapsen pitää tuntea olevansa turvassa. Miksi te ette puhu lastenne kanssa? Teini osaa jo kertoa, mille siitä tuntuu. Jos se ei sulle puhu, se voi puhua vaikka opelle tai tädille tai mummolle. Sitä voi pelottaa, että sen elämästä katoaa se viimeinenkin tärkeä ja rakas aikuinen, joka rakkauden höyryissään on uuden suhteen vietävissä. Se voi pelätä asemansa, tulevaisuutensa, omaisuutensa, turvallisuutensa, onnellisuutensa puolesta.
En mäkään tykännyt kun teini-ikäisenä oma äiti teki selväksi, että uusi mies on niin ihana, että me kakarat ei saada näyttää sille nyrpeää naamaa. Tai kun äiti ennemmin heitti meidät kotoamme ulos kuin sen miehen. Siitä jäi jälki - arpi, joka ei koskaan parane. Mä en ikinä itse tekisi mitään, mikä vaarantaisi mun ja lasten suhteen. Kukaan mies ei ole sen arvoinen. Jos se mies on täydellinen, niin se jaksaa hetken odottaa, että lapsi on kypsä kelpuuttamaan uusia ihmisiä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietää miten kiusallista on olla uuden parin seurassa kun joka ikinen lause väännetään seksin suuntaan, kyöhnätään ja kikatellaan. Sitä ei halua katsoa lapsi, aikuinen eikä varsinkaan teini.
Teiniä käskytetään vahtimaan pienempiä kun äiti ja miesystävä "käyvät äkkiä saunassa tai kellarissa". Ihan helkutin noloa. Miten teini tuon kehtaisi äidilleen sanoa että häiritsee? Tämä ap vaikuttaa muutenkin perin herkästi suuttuvalta ettei teini varmasti uskalla oikeita mietteitään hänelle kertoa. Teiniparka.
Tuo on kyllä aivan omaa mielikuvitustasi.
Ihan hullua. "Jokainen lause väännetään seksin suntaan".
Millaisten ihmisren kanssa oikein liikut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. Mutta nyt lähden siitä, että teidän kotisi on myös sinun koti AP. Sinulla on oikeus kutsua ketä haluat kylään ja muut pitää olla kohteliaita. Eihän sinun miesystävä ole sinne muuttamassa, vaan viettämään aikaa.
Teinin pitää hyväksyä, että sinulla on ystäviä josta sinä välität. Niin kuin hänellä on ja tulee olemaan ystäviä josta sinä et välttämättä tykkää. Jokainen perhesuhteessa tulee tapamaan jonkun jonka kanssa ei ihan nappiin mene. On ikäviä anoppeja, appiukkoja, vävyjä jne. Kuitenkin semmoisen ihmisen kanssa voi viettää aikaa, koska se läheinen välittää juuri siitä ihmisestä.
Ymmärisin kuitenkin, että teillä on etäsuhde ja nyt haluat viettää joulua koko porukka yhdessä. Kerro teinille, että sinä tulisit iloiseksi ja haluathan että äitikin on iloinen? Kerro kuinka paljon haluat että hänkin on onnellinen, ja yhdessä voitte tehdä mahtavan joulun kaikille. Neuvottele, mikä olisi hänen mielestä on tärkeä jouluna? Olisiko yhteinen rauhallinen aamu. Mutta tee selväksi, että sinun ystävät tulee, mutta anna hänen päättää esimerkiksi jostain herkusta jonka hän valmistaa. Varmista että miesystävä sitä kehu.
ota teini mukaan suunnitteluun, anna hänelle mahdollisuus vaikuttaa. Tee kuitenkin selväksi, että he tulevat jouluun ja yhdessä teette joulun heille.
Teille muille joka tätä nyt kommentoi pahasti. Olette ilkeitä ihmisiä ja AP ja hänen miesystävä vaikuttaa fiksulta kun eivät ole muuttaneet yhteen juuri lasten vuoksi. Tässä on oikeasti lapsia ajateltu. Teinin on myös otettava vastuu omasta käytöksestä, ja kohteliasuus vieraille on todella tärkeä taito.
äiti panee tuota miestä ja leikkii perhettä, ystäväksi ei voi väittää
lapsi ei ole koskaan vastuussa aikuisen tunteista
Ei leiki perhettä! Kutsuu miehen ja lapset yhtenä päivänä kylään, niinkuin on toisinaan kutsunut aiemminkin. Teini voisi aivan hyvin suhtautua mieheen kuin äidin ystävään, ei äidin panemiset teinille kuulu. Varsinkin kun kyse ei ole siitä että suunniteltaisiin yhteen muuttoa, eli teinin elämä ei tule muuttumaan. Lapsi ei voi määrätä äidin suhteista ja ystävistä tai siitä, kuka käy kylässä (olettaen ettei tämä käyttäydy huonosti/asiattomasti), ja vieraat lapsetkin pitää joskus sietää.
Tällä yhdellä kirjoittajalla on jokin panomania. Voi olla, että ap:n teinikin suhtautuu seksiin luontevammin kuin tämä hysteerikko. Hei kyllä lapset ja teinit yleensä kauhistuvat ajatusta, että ydinperheessäkin vanhemmat voivat harrastaa seksiä (niin vanhoina!), mutta toipuvat kyllä. Aika harva aikuinen suhtautuu kumppaniin niin, että se on pelkkää panemista varten, voi siinä muitakin puolia olla, kuten vaikka juuri ystävyyttä.
Se on se mitä mies on. Sen sijaan että täällä sössötetään miten ko mies on "äidin ystävä". Heillähän ne estot on, kun panosta pitää väkisin kaunistella "ystävä".
Voi elämä mitä keskustelua täällä on! Ilmeisesti teette niin kuin kuulemma eräässä perheessä tehtiin eli seksiä harrastettiin vain lasten saamiseksi, silloinkin kai ajateltiin isänmaata. Ihan todella olen ajatellut, että seksi on ihan luonteva osa parisuhdetta, palattiinko nyt sata vuotta taaksepäin?
Niih! Mutta kun eronneella naisella jolla on lapsia ei saa olla haluja saati seksielämää. Ettäs sen nyt tiedätte! Eikä oikeastaan tarkemmin ajatellen lapsettomallakaan.
Kyllä vauva-raati tietää!Saa, mutta nussimiset voi hoitaa miehen luona. Miehellä menee hyvin, yh passaa pöydän koreaksi, hoitaa miehen kakarat, mies saa yh:n teinin lapsenvahdiksi kun painaa yhäriä. Loistodiili miehelle. Ihmekös ei halua yhteistaloutta :)
Koko tarina on liian yksipuolinen! Kukaan meistä lukijoista ei tiedä suhteen todellisuutta.
Yh-isä tuo lapsensa aloittajan kotiin kaksi krt/kk eli ne lastenhoitoviikonloput! Osaa hyvin käyttää aloittajaa hyväkseen joka on sokea tuon miehen suhteen.
Kukaan meistä ei tiedä minkälainen ”tytönhupakko” tuo nainen on miehen seurassa. Kikatteleva kuhertelija ja se oksettaa fiksua nuorta naista! Hän on kuulkaas nähnyt ja kuullut paljon tuon ns. seurustelusuhteen aikana.
Joskus eronneet ja varsinkin jätetyt naiset muuttuvat aivan yliampuviksi, kun löytyy uusi mies. Siinä ei paljon omat lapset tule mieleen, kun pääasia on mies ja hänen lapsensa joita hyysää ja imartelee. Elämä on kunnon teatteria!
Eniten avioliitot jotka päättyvät pettämisen vuoksi sotkevat lasten elämää. Ja juuri uudet ehdokkaat aiheuttavat tuskaa ja kuohuntaa lasten elämässä.
Tiedän tapauksia joissa lapset eivät ole halunneet koskaan tavata uusia kumppaneita. Ja niitä on useampia…
Aina eroista eniten kärsivät nuo syyttömät eli lapset!
Itsekkäät aikuiset hokevat, että lapset ovat onnellisia jos vanhempansa ovat. Ei pidä paikkaansa, he ovat onnettomia.
Toinen oksettava ja uusi asia on nuo lapsivapaat viikot! Silloinkin eniten kärsivät lapset!!
Minua oksettaa sinun asenteesi eronneita äitejä kohtaan. Suoraan sanottuna tuo kuulostaa ihan vaan puhtaalta naisvihalta, todella yököttävää.
Hämmästyttää kun useimmat näyttävät olevan äidin puolella. Teiniparka. Äidillä ei ole mitään oikeutta tuoda ventovieraita ihmisiä lapsensa kotiin ja yrittää vieläpä tehdä ventovieraasta miehestä lapsensa isäpuolta ja lapsista sisarpuoli. Häpeä.!!
Jos kutsuisit jonkun muun ystävän lapsineen kylään tapaninpäivänä, miten teini siihen suhtautuisi?
Mitä teini sanoo syyksi siihen ettei halua pitkäaikaista miesystävääsi kyläilemään, vai osaako sanoa mitään syytä sen lisäksi ettei vaan halua? Oletan että jos miesystävä ei kohtele teiniä huonosti, niin syynä on mustasukkaisuus ja pelko että on menettämässä sinut. Vai kuvitteleeko teini että tuolla jouluvierailulla pohjustetaan nyt yhteenmuuttoa ja sitten ei kenelläkään ole hänelle enää aikaa kun äiti ja uusi mies vaan pyörivät omassa onnellisuuskuplassaan.
Vakavan keskustelun paikka teille teinin kanssa. Asiallista käytöstä voi kyllä vaatia vieraita kohtaan kun hekin käyttätyvät asiallisesti. Kyllä sinä voit seurustella ja kutsua miehen kotiisikin vieraaksi kunhan olet hienotuneinen lasta kohtaan etkä esimerkiksi harrasta mitään äänekästä makuuhuoneessa teinin ollessa kotona. Omasta kokemuksesta voin vakuuttaa että sellaisen kuuleminen on herkässä iässä olevalle teinille traumaattinen ja todella vaivaannuttava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä nää uusperhekuviot, jossa viattomimmat eli ne toisen osapuolen lapset on aina suurimpia kärsijöitä. Yleensä jompikumpi uusperheen vanhempi syyllistyy eriarvoistamaan lapsia, ja tietenkin sen kumppaninsa lapsia. Pitäisi olla joku laki näillekin, että lapset saavat jonkunlakipykälän turvaamaan heidän oikeuksia, jos kokevat, että heitä kohdellaan uuspeheessä huonosti. Tsemppiä kaikille lapsille ja nuorille jotka tahtomattanne joudutte vanhempienne suhdesoppien kärsijöiksi.
On se tosiaan traumaattista, jos joutuu syömään tapaninpäivän aterian äidin monivuotisen kumppanin kanssa.
No on se varmaan, jos miehen mukana tulee kakaralauma. Teini varmasti pelkää, että ukko ja kakarat muuttavat hänen kotiinsa. Siksi vastentahtoinen.
Teini on lähes aikuinen, haluaa ehkä keskittyä kouluunsa ja omaan elämäänsä, eikä halua että viimeiset vuodet kotona menee pilalle pentujen takia, tai mies ehkä iskenyt silmänsä teiniin ja kähmii kun äiti ei näe. Mitä vaan voi olla taustalla.
Tai sitten se on ihan vaan mustasukkainen äidin huomiosta, vihainen siitä, että äiti ei enää ole isän kanssa, sitä inhottaa ajatus äidistä harrastamassa seksiä, se on kuullut kavereilta pahaa "isäpuolista", hänellä on hankalaa jostain muusta syystä ja se purkautuu noin. Taustalla voi tosiaan olla monia juttuja. Joka tapauksessa teinin pitäisi kyllä kyetä sopeutumaan satunnaisesti vierailevaan miesystävään, ei ap:n toiminnassa ole mitään varsinaisesti väärää, vaikka teinin mielessä se voi semmoiseksi kääntyäkin. Teinin kanssa keskustelu ja sen vakuuttaminen, että lapsi on äidilleen edelleen tärkeä eikä mies eikä varsinkaan miehen lapset ole viemässä hänen paikkaansa.
Sopeuduitko itse? Naurattaa tämä. Yleensä nämä itse ydinperheessä kasvaneet jaksavat jeesustella omien kullisuhteidensa vaurioita lapsilleen. Hyvähän se on elostella kun on itse elänyt turvallisen lapsuuden, omista lapsista viis.
Kyllä sopeuduin. Isän uusi ensimmäinenkin naisystävä oli oikein mukava tyyppi, sen seuraavan kanssa ollaan nykyään suorastaan ystäviä. Äidin miesystävää näin vaan harvoin, vaikka ei minulla mitään sitäkään vastaan ollut.
Ai, minä en sopeutunut. En suostunut ämmää tapaamaan, enkä ole edelleenkään tavannut. Jokainen hoitaa omat suhteensa sekoittamatta niitä sukulaissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta nyt ole liikaa vaadittu että tuossa seurustelun vaiheessa teini nyt edes yrittäisi tutustua miesystävään ja hänen lapseen. Vaikka nyt sitten edes syömällä yhdessä saman pöydän ääressä.
Pienemmän lapsen kanssa eri juttu. Teineiltä voi jo vaatiakin jotain, elämässä kun tulee väistämättä eteen tilanteita jotka ei aina miellytä.
Ne tilanteet tulee työelämässä, ei henkilökohtaisessa elämässä. Työelämässä siedetään tietty tuntimäärä/vrk/palkka, omassa elämässä jokainen päättää sietämisistään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. Mutta nyt lähden siitä, että teidän kotisi on myös sinun koti AP. Sinulla on oikeus kutsua ketä haluat kylään ja muut pitää olla kohteliaita. Eihän sinun miesystävä ole sinne muuttamassa, vaan viettämään aikaa.
Teinin pitää hyväksyä, että sinulla on ystäviä josta sinä välität. Niin kuin hänellä on ja tulee olemaan ystäviä josta sinä et välttämättä tykkää. Jokainen perhesuhteessa tulee tapamaan jonkun jonka kanssa ei ihan nappiin mene. On ikäviä anoppeja, appiukkoja, vävyjä jne. Kuitenkin semmoisen ihmisen kanssa voi viettää aikaa, koska se läheinen välittää juuri siitä ihmisestä.
Ymmärisin kuitenkin, että teillä on etäsuhde ja nyt haluat viettää joulua koko porukka yhdessä. Kerro teinille, että sinä tulisit iloiseksi ja haluathan että äitikin on iloinen? Kerro kuinka paljon haluat että hänkin on onnellinen, ja yhdessä voitte tehdä mahtavan joulun kaikille. Neuvottele, mikä olisi hänen mielestä on tärkeä jouluna? Olisiko yhteinen rauhallinen aamu. Mutta tee selväksi, että sinun ystävät tulee, mutta anna hänen päättää esimerkiksi jostain herkusta jonka hän valmistaa. Varmista että miesystävä sitä kehu.
ota teini mukaan suunnitteluun, anna hänelle mahdollisuus vaikuttaa. Tee kuitenkin selväksi, että he tulevat jouluun ja yhdessä teette joulun heille.
Teille muille joka tätä nyt kommentoi pahasti. Olette ilkeitä ihmisiä ja AP ja hänen miesystävä vaikuttaa fiksulta kun eivät ole muuttaneet yhteen juuri lasten vuoksi. Tässä on oikeasti lapsia ajateltu. Teinin on myös otettava vastuu omasta käytöksestä, ja kohteliasuus vieraille on todella tärkeä taito.
äiti panee tuota miestä ja leikkii perhettä, ystäväksi ei voi väittää
lapsi ei ole koskaan vastuussa aikuisen tunteista
Ei leiki perhettä! Kutsuu miehen ja lapset yhtenä päivänä kylään, niinkuin on toisinaan kutsunut aiemminkin. Teini voisi aivan hyvin suhtautua mieheen kuin äidin ystävään, ei äidin panemiset teinille kuulu. Varsinkin kun kyse ei ole siitä että suunniteltaisiin yhteen muuttoa, eli teinin elämä ei tule muuttumaan. Lapsi ei voi määrätä äidin suhteista ja ystävistä tai siitä, kuka käy kylässä (olettaen ettei tämä käyttäydy huonosti/asiattomasti), ja vieraat lapsetkin pitää joskus sietää.
Tällä yhdellä kirjoittajalla on jokin panomania. Voi olla, että ap:n teinikin suhtautuu seksiin luontevammin kuin tämä hysteerikko. Hei kyllä lapset ja teinit yleensä kauhistuvat ajatusta, että ydinperheessäkin vanhemmat voivat harrastaa seksiä (niin vanhoina!), mutta toipuvat kyllä. Aika harva aikuinen suhtautuu kumppaniin niin, että se on pelkkää panemista varten, voi siinä muitakin puolia olla, kuten vaikka juuri ystävyyttä.
Se on se mitä mies on. Sen sijaan että täällä sössötetään miten ko mies on "äidin ystävä". Heillähän ne estot on, kun panosta pitää väkisin kaunistella "ystävä".
Voi elämä mitä keskustelua täällä on! Ilmeisesti teette niin kuin kuulemma eräässä perheessä tehtiin eli seksiä harrastettiin vain lasten saamiseksi, silloinkin kai ajateltiin isänmaata. Ihan todella olen ajatellut, että seksi on ihan luonteva osa parisuhdetta, palattiinko nyt sata vuotta taaksepäin?
Niih! Mutta kun eronneella naisella jolla on lapsia ei saa olla haluja saati seksielämää. Ettäs sen nyt tiedätte! Eikä oikeastaan tarkemmin ajatellen lapsettomallakaan.
Kyllä vauva-raati tietää!Saa, mutta nussimiset voi hoitaa miehen luona. Miehellä menee hyvin, yh passaa pöydän koreaksi, hoitaa miehen kakarat, mies saa yh:n teinin lapsenvahdiksi kun painaa yhäriä. Loistodiili miehelle. Ihmekös ei halua yhteistaloutta :)
Koko tarina on liian yksipuolinen! Kukaan meistä lukijoista ei tiedä suhteen todellisuutta.
Yh-isä tuo lapsensa aloittajan kotiin kaksi krt/kk eli ne lastenhoitoviikonloput! Osaa hyvin käyttää aloittajaa hyväkseen joka on sokea tuon miehen suhteen.
Kukaan meistä ei tiedä minkälainen ”tytönhupakko” tuo nainen on miehen seurassa. Kikatteleva kuhertelija ja se oksettaa fiksua nuorta naista! Hän on kuulkaas nähnyt ja kuullut paljon tuon ns. seurustelusuhteen aikana.
Joskus eronneet ja varsinkin jätetyt naiset muuttuvat aivan yliampuviksi, kun löytyy uusi mies. Siinä ei paljon omat lapset tule mieleen, kun pääasia on mies ja hänen lapsensa joita hyysää ja imartelee. Elämä on kunnon teatteria!
Eniten avioliitot jotka päättyvät pettämisen vuoksi sotkevat lasten elämää. Ja juuri uudet ehdokkaat aiheuttavat tuskaa ja kuohuntaa lasten elämässä.
Tiedän tapauksia joissa lapset eivät ole halunneet koskaan tavata uusia kumppaneita. Ja niitä on useampia…
Aina eroista eniten kärsivät nuo syyttömät eli lapset!
Itsekkäät aikuiset hokevat, että lapset ovat onnellisia jos vanhempansa ovat. Ei pidä paikkaansa, he ovat onnettomia.
Toinen oksettava ja uusi asia on nuo lapsivapaat viikot! Silloinkin eniten kärsivät lapset!!
Lapsivapaat viikot = lapset asuvat toisen vanhempansa kanssa. On se tosiaan aivan kamalaa kärsimystä joutua pitämään läheiset välit molempiin vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen naisten käyttäytymistä ja suhtautumista aloittajan ja monen muun kommentteihin.
Asiallisia vastauksia ollut joissa on puolustettu aloittajan oikeutta rakentaa uutta parisuhdetta ja että lapsi voisi suhtautua äidin ystävään ja hänen lapsiinsa myötämielisesti.Ja te sitten alapeukutatte. Voi miksi en lukenut psykologiksi tai kuten nuorena ajattelin opiskelevani käyttäytymistieteitä. Niistä olisi apua kun tekisin tutkimuksia elävästä elämästä, haastattelisin naisia ja pyrkisin selvittämään mitä siellä päässä liikkuu.
Niinpä. Tämä ketju tekee todella surulliseksi. Mutta no, tämä on av, täällä nainen ei tunnetusti voi koskaan tehdä mitään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietää miten kiusallista on olla uuden parin seurassa kun joka ikinen lause väännetään seksin suuntaan, kyöhnätään ja kikatellaan. Sitä ei halua katsoa lapsi, aikuinen eikä varsinkaan teini.
Teiniä käskytetään vahtimaan pienempiä kun äiti ja miesystävä "käyvät äkkiä saunassa tai kellarissa". Ihan helkutin noloa. Miten teini tuon kehtaisi äidilleen sanoa että häiritsee? Tämä ap vaikuttaa muutenkin perin herkästi suuttuvalta ettei teini varmasti uskalla oikeita mietteitään hänelle kertoa. Teiniparka.Tuo on kyllä aivan omaa mielikuvitustasi.
Ihan hullua. "Jokainen lause väännetään seksin suntaan".
Millaisten ihmisren kanssa oikein liikut.
Oman vanhemman? Tällaisia nykyvanhemmat on. Alapää ensin, yläpää tyhjää lyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiristystä tuo on teiniltä. Ihan selkeästi.
On tietty mahdollista, että hän on uudelle kumppanille mustasukkainen, kun teini ei ole enää maailmasi keskipiste. Ja ne miehen lapset, minkä ikäisiä he ovat?
Ehkä teinillä olisi kivaa uuden kumppanin ja tämän lasten kanssa, jos vain viitsisi tutustua heihin.
Huomaa, ettei sinulla ole kokemusta "uusperheen" lapsena olemisesta. Minulla on, enkä niele tätä ap:n tarinaa. Hän itsekin käyttää lainausmerkkejä sanassa uusperhe, joten ei pidä koko kööriä minään perheenä.
Ei keskenään vieraista ihmisistä koskaan tule perhettä, vaikka asuisivat saman katon alla. Uusperheitä ei ole olemassa, on vain väkisin ja vastentahtoisesti yhteen niputettuja eroperheitä.
Tuolla logiikalla vain yksinhuoltajaperheet on "oikeita" perheitä. Paitsi jos puoliso/lasten vanhempi on itsen oma sisarus tai muu "oikea" perheenjäsen. Puoliso on yleensä kuitenkin vieras ihminen joka asuu saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä en sopeutunut. En suostunut ämmää tapaamaan, enkä ole edelleenkään tavannut. Jokainen hoitaa omat suhteensa sekoittamatta niitä sukulaissuhteisiin.
Kuulostatpa vastenmieliseltä ihmiseltä, on luultavasti kyseisen naisen etu ettei ole joutunut kanssasi tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietty mahdollista, että hän on uudelle kumppanille mustasukkainen, kun teini ei ole enää maailmasi keskipiste. Ja ne miehen lapset, minkä ikäisiä he ovat?
Ehkä teinillä olisi kivaa uuden kumppanin ja tämän lasten kanssa, jos vain viitsisi tutustua heihin.
Huomaa, ettei sinulla ole kokemusta "uusperheen" lapsena olemisesta. Minulla on, enkä niele tätä ap:n tarinaa. Hän itsekin käyttää lainausmerkkejä sanassa uusperhe, joten ei pidä koko kööriä minään perheenä.
Ei keskenään vieraista ihmisistä koskaan tule perhettä, vaikka asuisivat saman katon alla. Uusperheitä ei ole olemassa, on vain väkisin ja vastentahtoisesti yhteen niputettuja eroperheitä.
Tuolla logiikalla vain yksinhuoltajaperheet on "oikeita" perheitä. Paitsi jos puoliso/lasten vanhempi on itsen oma sisarus tai muu "oikea" perheenjäsen. Puoliso on yleensä kuitenkin vieras ihminen joka asuu saman katon alla.
Niinhän se on. Ydinperhe tai eroperhe ilman uusperhettä on lapselle turvallisin. Ei vieraat naiset tai miehet kersoineen. Vai oletko itse haalinut kotiisi jalkakäytävältä randon tyyppejä asumaan ja elämään kotiisi? Niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmän lapsen kanssa eri juttu. Teineiltä voi jo vaatiakin jotain, elämässä kun tulee väistämättä eteen tilanteita jotka ei aina miellytä.Ne tilanteet tulee työelämässä, ei henkilökohtaisessa elämässä. Työelämässä siedetään tietty tuntimäärä/vrk/palkka, omassa elämässä jokainen päättää sietämisistään itse.
Älä nyt viitsi, kyllä niitä tulee ihan omassa elämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatpa vastenmieliseltä ihmiseltä, on luultavasti kyseisen naisen etu ettei ole joutunut kanssasi tekemisiin.
Samoin sinulle. Kuulostat isäsi kullinkannattelijalta, joka taas viittaa insestiin. Onko isäsi seksielämä sinulle muutenkin henkilökohtaisesti hyvinkin tärkeä asia? Äitisi seksielämä ei vaikuttanut olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmän lapsen kanssa eri juttu. Teineiltä voi jo vaatiakin jotain, elämässä kun tulee väistämättä eteen tilanteita jotka ei aina miellytä.Ne tilanteet tulee työelämässä, ei henkilökohtaisessa elämässä. Työelämässä siedetään tietty tuntimäärä/vrk/palkka, omassa elämässä jokainen päättää sietämisistään itse.
Älä nyt viitsi, kyllä niitä tulee ihan omassa elämässäkin.
Ei tule. Työelämässä sietämisestä maksetaan palkkaa, muuten kaikki on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Ydinperhe tai eroperhe ilman uusperhettä on lapselle turvallisin. Ei vieraat naiset tai miehet kersoineen. Vai oletko itse haalinut kotiisi jalkakäytävältä randon tyyppejä asumaan ja elämään kotiisi? Niinpä niin.
Aloittajalla ei ole uusperhettä. Hän ei ole haalinut ketään, ei edes monivuotista miesystäväänsä, kotiinsa asumaan. Mikä ihme teitä vaivaa?
Yhteistä elämää, missä teini olisi tottunut miehen ja sen lasten läsnäoloon ja tuntisi olonsa luontevaksi heidän ollessa mukana ? - se, että ap ja mies suunnittelevat keskenään tulevaisuutta sitten kun lapsista on päästy eroon, ei suoranaisesti tue teinin kuuluvuutta tuohon pakettiin.
Itse tilanteeseen - oletko ap jutellut kahden kesken teinin kanssa, miksi hän hangoittelee vastaan. Voit myös miettiä, Onko hänellä kenties jotain muistoja teidän alkuperäisen perheen joulunvietosta, mitä hän vaalii mielessään?
Sinällään, meillä on jo nuoria aikusia mutta ainakin on ollut aina niin, että jouluna kyllä täytyy "joulun vuoksi" kestää isotätien vierailu ja meidän visiitit vanhusten luona, hautausmailla ja vanhainkodissa, kestää jouluruokailu siististi pukeutuneena ja viettää asioita kokonaisuuden takia vuorotellen oman mukavuusalueen ulkopuolella.
Onko teidän teini tottunut tåhän, tai olisiko jo ainakin aika tottua?