Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi pidätte isoja lapsia rattaissa??

Vierailija
26.03.2015 |

Ihan järkyttävän näköistä kun yli 3v lapsi on survottu rattaisiin. Jalat tulevat puoli metriä ulos ja lapsi istuu apaattisena. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvää lapsille tekisi opetella kävelemään.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt kolmeveetä isona pidä, ehkä neljävee. Me luovuttiin rattaista siihen 3.5v mennessä.

Vierailija
2/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos on jo kävelty useita kilometrejä. Saako väsynyt 3v levätä rattaissa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:48"]

Ihan järkyttävän näköistä kun yli 3v lapsi on survottu rattaisiin. Jalat tulevat puoli metriä ulos ja lapsi istuu apaattisena. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvää lapsille tekisi opetella kävelemään.

[/quote]

Erittäin harvoin olen nähnyt tuon ikäistä, joka ei osaa kävellä...

Vierailija
4/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut istuttaa siks, että pääsevät bussiin ilmaiseksi!! Jopa ihan 4-5 vuotiaan kokoisia oon nähnyt.

Vierailija
5/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kehitysvammainen lapsi, jonka vammaisuus ei näy päälleppäin. Siinäpä sit on ihmiset ihmetelleet isoa lasta rattaissa.
Cp-vammakaan ei näy päälle, lapsi vaan ei välttämättä osaa edes kävellä.

Vierailija
6/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä sentään osaan elää oikein ja kasvattaa lapseni oikein. Mennään joka paikkaan autolla, niin ei ole ap:n kaltaisilla siihen mitään mussuttamista. Onhan se aina parempi, että sekä äiti että lapsi istuvat, kuin että äiti kävelisi ja lapsi istuisi. ;)

Vierailija
7/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eikö olekin!! Aivan järkyttävää! Mun yli kolme v. on erityislapsi, jolla ei ole mm. minkäänlaista vaaran tajua, joten oman turvallisuutensa vuoksi istuu rattaissa... Kävellä osaa kyllä ja vielä paremmin juosta, nimittäin karkuun.
Mitäs jos seuraavaksi kauhisteli vaikka miksi lihavat ihmiset kulkevat autolla, kun käveleminen tekis niille niin paljon parempaa, prkele! !

Vierailija
8/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täälläkin ihmetellään. Meillä 2,8v jaksaa kävellä mummolaan 3km. Toki aikaa menee lähes tunti. Välillä otan rattaat mukaan kyläreissuille, jos sattuu päikkäriaika takaisin tullessa. :)

Vierailija
9/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:54"]

Jotkut istuttaa siks, että pääsevät bussiin ilmaiseksi!! Jopa ihan 4-5 vuotiaan kokoisia oon nähnyt.

[/quote]

Tuo oli oikein 4-5 vuotiaan KOKOISIA. Eli ikää et voi tietää, ellet kysy. En pakota mun lapsia kävelemään useita kilometrejä, vain siksi et joku kyylä ihmettelee.

T. Reippaasti plus käyrillä kasvavien äiti.

Vierailija
10/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo! Tottakai on eri asia jos lapsella on jokin vamma tms. Kyse oli terveistä lapsista joiden kävelylle ei ole mitään estettä..:)

Vierailija
11/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana mitä kermaperseitä täällä kasvatetaan. Viisivuotiaan pitää osata jo nylkeä jänis yksin pimeässä. Ei jumalauta...

Vierailija
12/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:10"]

Saatana mitä kermaperseitä täällä kasvatetaan. Viisivuotiaan pitää osata jo nylkeä jänis yksin pimeässä. Ei jumalauta...

[/quote]

:D

Vierailija
13/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on matkaa päiväkotiin 3km. 3v. jaksaisi varmaan kävellä mutta se kestäisi 1.5 tuntia pysähtelyiden kanssa. Pitäsi siis lähteä kävelemään 6:30 aamulla. Päiväkodissa jumppaavat ja ulkoilevat useita tunteja pävittäin ja ei enää iltapäivällä jaksa kävellä 3km kotiin ja minustakin se olisi kohtuutonta vaatia. Saattava vanhempi tykkäävät kävellä ja saada sen 3km aamulenkin ja lapsi siis vaunuissa ainakin osan matkaa. 

Vierailija
14/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:09"]No haloo! Tottakai on eri asia jos lapsella on jokin vamma tms. Kyse oli terveistä lapsista joiden kävelylle ei ole mitään estettä..:)
[/quote]
Ja mistäs sinä tuntemattomusta osaat sanoa mitä kullakin on?

Vierailija
15/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys kuuluu: Miksi ap:n kaltaiset ei voi vaan tajuta etteivät he tiedä satunnaisen ohikulkijan elämästä yhtään mitään?

Vierailija
16/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nyt vaan mieleen, mutta joskus on kamalan näköistä, kun bussiin tullaan ilmaiseksi rattaiden kanssa ja sieltä kuoriutuu semmoinen 5v-lapsonen, joka ihan pokkana pistetään matkan ajaksi penkille istumaan. Luulisi lasta itseään hävettävän rattaissa olo! Olen nähnyt muutaman kerran ja ottaa päähän. Viedään siinä samalla tila mahdollisilta _vauva_ rattailta.

3-vuotiaat oman jaksamisen mukaan mun mielestä. Tottahan lapset kehittyy omaan tahtiin. Mut 4:stä, ja ehkä jo siitä 3:stakin ylöspäin pitäisi jo opetellä pikkuhiljaa kävelemään itse. Mut totta kai, jos matkat on oikeasti muutaman kilometrin, asia on eri.

Vierailija
17/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:24"]

Tuli nyt vaan mieleen, mutta joskus on kamalan näköistä, kun bussiin tullaan ilmaiseksi rattaiden kanssa ja sieltä kuoriutuu semmoinen 5v-lapsonen, joka ihan pokkana pistetään matkan ajaksi penkille istumaan. Luulisi lasta itseään hävettävän rattaissa olo! Olen nähnyt muutaman kerran ja ottaa päähän. Viedään siinä samalla tila mahdollisilta _vauva_ rattailta.

3-vuotiaat oman jaksamisen mukaan mun mielestä. Tottahan lapset kehittyy omaan tahtiin. Mut 4:stä, ja ehkä jo siitä 3:stakin ylöspäin pitäisi jo opetellä pikkuhiljaa kävelemään itse. Mut totta kai, jos matkat on oikeasti muutaman kilometrin, asia on eri.

[/quote]

Edelleen, mistä tiedät sen lapsen iän? Mun lapsia luullaan 2v vanhemmiksi lähes järjestään... Ja kahdessa vuodessa lapsen kehityksessä tapahtuu paljon.

Vierailija
18/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:48"]

[/quote]

Erittäin harvoin olen nähnyt tuon ikäistä, joka ei osaa kävellä...

[/quote]

Minun lapseni istuu juuri siksi, kun ei osaa kävellä :(

Vierailija
19/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turussa pääsee vaunujen kanssa bussilla ilmaiseksi. Välillä näkee kuinka mamut on tunkeneet sellaisia 6-7 vuotiaita vaunuihin että pääsevät pummilla.

Vierailija
20/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:24"]

[/quote]

Edelleen, mistä tiedät sen lapsen iän? Mun lapsia luullaan 2v vanhemmiksi lähes järjestään... Ja kahdessa vuodessa lapsen kehityksessä tapahtuu paljon.

[/quote]

Edelleen? Oli eka kommenttini. Mut siis, kyllä sen joskus huomaa ja kuulee jo ihan lapsen ja vanhemman keskustelusta. Olen päiväkodissa töissä, joten tiedän kyllä, että kokoeroja lapsissa on paljonkin. On meilläkin ihan yhden 4-vuotiaan mittainen 2-vuotias, mutta harvemmin osaa esim. 2-3v puhua samoin kuin 5v!

Totta kai ymmärrän, et ottaa päähän jos omaa lasta luullaan vanhemmaksi ja paheksutaan rattaiden käyttöä, mutta on niitäkin, jotka käyttävät rattaita ja varsinkin sitä bussi-ilmaisuutta väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan