Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi pidätte isoja lapsia rattaissa??

Vierailija
26.03.2015 |

Ihan järkyttävän näköistä kun yli 3v lapsi on survottu rattaisiin. Jalat tulevat puoli metriä ulos ja lapsi istuu apaattisena. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvää lapsille tekisi opetella kävelemään.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Järkkyä että 3-vuotiaan kokoinen istuu rattaissa. Meidänkin vuoden ikäisen kokoinen reippaasti alle vuoden ikäinen vasta ryömii. Järkkyä. Ikää ei välttämättä koosta päättele. Älä kyylää.

Vierailija
42/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:02"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:53"] Camoon ihmiset. En tarkoittanut että 3v pitäisi jaksaa kävellä kilometritolkulla, vaan sitä, että oienetkin matkat kuljetaan rattaissa. Siis esim lähikauppaan.. [/quote] No jos sen matkan voi päästä 10 min tai 20-30min, ni kumman valitset? Ymmärrätkö kuinka hitaasti pienet kulkevat? Sitten tulee aina joku kivi tai kastemato, jota pitää jäädä ihmettelemään. Mut olen kyllä sitäkin mieltä, että ihan hyvä opettaa lapsia hyötyliikunnan iloihin. Luulen, et käytännöllisyys ajaa usein sen liikkumisen hyödyn ohi, ja  se on monesti ihan ymmärrettävästi.  [/quote] ymmärrän, koska olen päiväkodissa töissä. Käymme usein kävelyllä ja kyllä sieltä joukosta erottuu ne lapset, jotka eivät ole tottunet itse kävelemään. Toiset kävelevät reippaasti ja nauttivat, kun taas nämä kyydissä istujat marisevat jo 100m jälkeen että en jaksa kävellä, milloin mennään takasin. Ryhmässä on siis 3-5v lapsia juurikin.. [/quote] No hyvä! Sitten varmaan ymmärrät vanhempiakin ja sitä ettei voi koko iltaa käyttää yhteen kauppareissuun. [/quote] no entä jos sen lapsen olisi opettanut siihen että kohtuulliset matkat kävellään?

[/quote]

Nii?! Meinastko et se lapsi juoksis sitten? Lapsi liikkuu hitaammin. Justhan väitit tietäväs tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:24"]Mun 3 v 3 kk istuu rattaissa ja välillä kävelee. Ostin kk takaperin sisarusrattaat, jossa vieressä vaunukoppa 4 kk ikäiselle vauvalle. Meillä on bokseri joka vaatii lenkille pääsyä ja se tarkoittaa sitä sit et mennään ripeätä tahtia ja pitempi lenkki. Aluksi oli kokeilussa lauta missä 3 v seisoi ekat lenkit koko matkan mutta sitte hän alko kyllästyä ja halusi kävellä ja ei suostunu enää laudalle, vähäkin pitempi lenkki oli nii väsähti ..siinä oli hetken aikaa miettimistä mihi väsyneen 3 v laittaa , tuli sit kannettuu kainalos, työnnettyä vaunuja ja vielä koirakin toises kädes! Ja lopuks istutin hänet vaunukopan päälle loppumatkaks. Huh hei se oli viimene lenkki laudan kans. Nyt oon nauttinu kun saa tehä pitkiä lenkkejä murehtimatta sitä et tää isompi väsähtää, välil hänkin nukkuu päikkärit rattais. Rattaat on 4 v ikään saakka, ja ehkä ensivuonna osaa ajaa sitte pyörällä.
[/quote]

Meidän poika oppi 3v potkupyörällä liikkuun nopeasti ja jaksoi pian 5km lenkin potkutella. Suosittelen!

Vierailija
44/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tämä sama aloitus on tänne rustattava.
Ens kerralla voisit ap etsiä vaikka googlen kautta KAIKKI tästä samasta aiheesta täsmälleen samoin argumentein kirjoitetut ketjut ja tykkäillä sinne.

Vierailija
45/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saan päivittäin katseita isokokoisen, vilkkaan, puheliaan ja motorisesti kehittyneen 3,5-vuotiaan kanssa bussissa matkalla päiväkotiin. Ei tasan tarkkaan kävele useiden kilometrien matkaa, vaikka uhkailisin ja lahjoisin millä tahansa eli joutuisin kantamaan ja jos nyt kävelisikin, niin aikaa menisi varmasti sellainen puolitoista tuntia. Eli jouduttais heräämään viideltä ja illalla kotona oltais joskus kuuden jälkeen. Ei voi mitään jos teitä harmittaa, elämä on.

Vierailija
46/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camoon ihmiset. En tarkoittanut että 3v pitäisi jaksaa kävellä kilometritolkulla, vaan sitä, että oienetkin matkat kuljetaan rattaissa. Siis esim lähikauppaan..

No, just, AP. sulla ei kaiketi lapsia olekaan. Mutta käytä mielikuvitustasi. eli menet sinne kauppaan kahden taaperon kanssa, molemmat talutettavia. Teet ostokset, sijoitat pari kauppakassia hampaisiisi, kas kun äideilläkin on vain kaksi kättä. Aloitatte hitaan vaivalloisen kotimatkan. Vaikka matka olisi lyhytkin, kuluu siihen taaperoiden kanssa aikaa.

En ylipäätään ymmärrä joidenkin tarvetta vaatia. nimenomaan äideiltä. helvetillisen hankalaa asoiden hoitamista. Jos isä hurauttaa siihen lähikauppaan autolla, tenavat mukana, kukaan ei esitä arvostelua. 

Vierailija
47/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen noita kauppakärryissä istuvia 3-4-vuotiaita ja sitä vanhempia.. Niiden istuinten painorajakin on sen 15kg. Olen monta kertaa nähnyt saman kaupan pihassa saman pariskunnan joka tunkee VIISI VUOTIAAN poikansa niihin kärryihin istumaan vaikka poika itse huutaa kurkku suorana haluavansa kävellä.. Iästä olen varma koska oli oman poikamme kanssa samassa päiväkotiryhmässä. Eikä tuota vilkkaudellakaan voi selittää koska poika on tosi rauhallinen ja melko arkakin.

Oli kauppa minkäkokoinen tahansa niin kyllä tuon ikäistä saisi (minun mielestäni ainakin) jo opettaa kävelemään rauhallisesti sen kaupparundin verran..

Vierailija
48/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias = uhmailäinen. Kävelee, jos haluaa ja minne haluaa. Vaihtoehtoisesti vetää hillitsemättömän sätkykohtauksen maassa ja keskellä vilkasta risteystä, jos tuntuu siltä. Kyllähän se vähän apeaksi vetää pikkupomon nassun, kun mamma tai pappa runttaa ipanan rattaisiin mököttämään ja jatkaa matkaa. Ei tässä mitään "kultsi viittisix sää kävellä" keskusteluja aleta käydä kriittisillä hetkillä. Mistä tiedät, ettei ole matkalippuakin. Kai monet tuon ikäisten mutsit ja fatsit käy duunissakin ilman sitä ipana+rattaatkombinaatiota? Kävellään toki, jos se onnistuu ilman asenneongelmia.

Vierailija
49/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien 5v.:n välillä päivystykseen vaunuilla jos on tosi kuumeinen tai muuten niin kipeä ettei jaksa kävellä esim. maha sattuu pahasti. Olisi itsestäkin ikävä kävellä kipeänä 1km sairaalaan. Kyllä silloin katsotaan pitkään mutta minusta se on oikein. Hyvä aina pitää mielessä että te ette tiedä mitään ohikulkijan elämästä ja tilanne voi olla mikä vaan. Paheksuminen ei auta ja parempi antaa vaan muiden elää ja tehdä itselleen parhaimmat valinnat. 

Vierailija
50/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se voi ollakkin pitkä 2 vuotias ja pienet vaunut. Tai sitten harrastuksena lenkkeily johon 3vuotias on tietenkin liian pieni ja lasta ei voi jättää hoitoon kenellekkään ;) (kuuleman mukaan itse olisin istunut vielä 5v rattaissa kun ei jaksanut kävellä)

Vierailija
51/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:53"]Camoon ihmiset. En tarkoittanut että 3v pitäisi jaksaa kävellä kilometritolkulla, vaan sitä, että oienetkin matkat kuljetaan rattaissa. Siis esim lähikauppaan..
[/quote]

Jos meillä vielä olisi tuplat, niin olisin monta kertaa laittanut juuri neljä vuotta täyttäneen 108 cm pitkän esikoiseni niihin istumaan lähikauppareissulla. Matkaa on 700 m suuntaansa ja aikaa kauppareissuun menee tämän lapsen kanssa kaksi tuntia, kun sattuu oikein huono päivä. Voitte vaan kuvitella kuinka monta diplomaattista neuvottelua, kovempaa sanaa ja lopulta väkisin kantamista vaunujen ja kauppakassien kanssa siihen mahtuu. Että tervetuloa kokeilemaan vaan ne, joilla aikaa ja hermoja riittää.

Vierailija
52/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njooh, kyllä meilläkin on välillä rattaat mukana kun lähdetään kaupunkiin (lapsi reilu 4v.). Viivytään siellä yleensä useampi tunti ja ostokset menevät näpsäkästi rattaiden alaosaan. 

Kyllä meillä tyttö ainakin ilmoittaa sitten kun ei enää huvita istua rattaissa joten niissä väkipakolla istuteta. 

Niin ja tällä suunnalla linkka pitää maksaa vaikka olisi kuinka rattaat/vaunut mukana joten ei johdu siitä. 

Vierailija
53/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:47"]Camoon ihmiset. En tarkoittanut että 3v pitäisi jaksaa kävellä kilometritolkulla, vaan sitä, että oienetkin matkat kuljetaan rattaissa. Siis esim lähikauppaan..

No, just, AP. sulla ei kaiketi lapsia olekaan. Mutta käytä mielikuvitustasi. eli menet sinne kauppaan kahden taaperon kanssa, molemmat talutettavia. Teet ostokset, sijoitat pari kauppakassia hampaisiisi, kas kun äideilläkin on vain kaksi kättä. Aloitatte hitaan vaivalloisen kotimatkan. Vaikka matka olisi lyhytkin, kuluu siihen taaperoiden kanssa aikaa.

En ylipäätään ymmärrä joidenkin tarvetta vaatia. nimenomaan äideiltä. helvetillisen hankalaa asoiden hoitamista. Jos isä hurauttaa siihen lähikauppaan autolla, tenavat mukana, kukaan ei esitä arvostelua. 
[/quote]
Itse asiassa mulla on kolme alle 6v. Nuorin 2v

Vierailija
54/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isokokoisella (ei läskillä) lapsella oli aikamoinen uhmaikä 3,5 -vuotiaana. Oisin pitänyt ihan helvetinmoisena hommana joka päivä pakottaa kävelemään 2km matka hoitoon ja takaisin. Kyllä se lapsi voi olla fyysisestikin aika väsynyt hoitopäivän jälkeen. Välillä sano kaupungilla joku (lapseton) kaverikin, että eiks toi oo vähän iso rattaisiin. Ois tullu ite kokeileen nätisti kävelemistä.

Vierailija
55/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:04"]

Samaa täälläkin ihmetellään. Meillä 2,8v jaksaa kävellä mummolaan 3km. Toki aikaa menee lähes tunti. Välillä otan rattaat mukaan kyläreissuille, jos sattuu päikkäriaika takaisin tullessa. :)

[/quote]

Minkä ikäinen 2,8v on? 2v10kk?

Vierailija
56/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähikauppaan on joku 700m, vajaa 3v jaksaa hyvin kävellä. Mutta aikaa koko reissuun menee niin kauan, varmaan 1,5h, että useinkaan ei ole aikaa sellaiseen.

Vierailija
57/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi noista kärryistä. Monissa on kyllä yli 20kg:n painorajakin ja meidän pian 4 vuotias on 14 kilonen, joten painon mukaan vois viel laittaa ja tekis mielikin. Pääsis pienemmällä taistelulla. Mutta meillä on pienempi taistelija kyydissä ja isompi missä sattuu.

Kiva idea myös toi pyöräily tms rattaiden vaihtoehtona, mutta kun kaikki ei asu sellaisissa paikoissa, että uskaltaa antaa lapsen vipeltää. Esim me asutaan Helsingissä ja reitit kerhoon, postiin, kauppaan jne menee autotien vieressä ja kokoajan riittää kävelijöitä ja pyöräilijöitäkin ympärillä.

Vierailija
58/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 3v oo kovin iso rattaisiin PITKILLÄ matkoilla..
Entinen naapuri kuskas eskaria rattaissa, se on jo liikaa..

Vierailija
59/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan kokoinen 3-vuotias on nukkunut päikkäreitä reissussa rattaissa. Toisella 4-vuotiaalla ei enää ole rattaita mutta olisi tarvittu kun poika ei kuumeisena olisi jaksanut kävellä. Käyttää 130-senttisiä vaatteita ja luullaan vanhemmaksi.

Vierailija
60/147 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokärryjen kanssa kulkee isompikin perhe ja ne ostoksetkin yhdellä kertaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi