Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiskampaajat eivät auta hiusten kasvattamisessa vaan vain lyhentämisessä?...

Vierailija
16.12.2021 |

Moni suomalainen nainen haaveilee pitkistä hiuksista, mutta kasvattaminen voi olla osalle suomalaisnaisista haasteellista. Ihmettelen, miksi todella harva suomalaista kampaaja on löytänyt tässä minkäänlaista markkinarakoa. Miksi muka ainoa ratkaisu haasteellisesti kasvavaan tukkaan on leikata se mahdollisimman lyhyeksi? Tottakai se on sallittua ja yksi ratkaisu sekin, mutta löytyyhän niitäkin naisia jotka haaveilevat pitkistä hiuksista. Olisihan tähän nyt moniakin apukeinoja olemassa. Hiusten kasvattaminen on taitolaji ravitsemuksellisine pointseineen, ehkä lisäravinteineen ja hiustenhoitoaineineen. Heikon hiuslaadun kanssa se vaatii ehkä enemmän mutta on kuitenkin mahdollista saavuttaa parempia tuloksia, kun osaa homman. On erikoista, jos yksikään yrittäjä ei halua vastata tähän asiakkaiden toiveeseen toisin kuin kaikilla muilla elämänalueilla. Mikä estää kampaajia myöskin myymästä hiustenpidennyksiä ja opastamassa niiden hoidossa ja käytössä?..

Kommentit (411)

101/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kampaajat huvikseen leikkaa hyviä hiuksia.Jos on huononlaatuiset, silloin edikstääkseen kasvamista leikkaavat.

Vierailija
102/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta muuten, nyt kun otit puheeksi. Mulla on oikeastaan aina ollut pitkä tukka, ja haluan pitääkin sen sellaisena. Silloin tällöin olen käynyt tasoittamassa ja leikkaamassa otsiksen tms. pientä, (usein äiti tai kaveri leikkaa). Aina kun sanoo, että ota mahdollisimman vähän niin tulee se "kyllä tästä on pakko ainakin 20cm ottaa!!". Ei mitään hoito-ohjeita tai muita ideoita pitkälle tukalle, palvelun laatu on ns. bare minimum. Enkä nyt siis oleta mitään kattavaa konsultaatiota vaikka maksankin monta kymppiä muutaman minuutin työstä, mutta ei siis edes että yrittäisiin tehdä lisämyyntiä jollain kuivan tukan tuotteilla tms., ja siinä sivussa vähän neuvottaisiin.

Jännä. Mä en koskaa ole käynyt kampaajalla, jonka olisi ollut pakko ottaa joku tietty pituus pois. Kun sanon, että ota huonot latvat pois, niin aina tarkistavat, että "Kävisikö tämän verran?", johon mä yleensä tuumaan, että "Vaikka". Pitkät on hiukset ja kasvavat koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ei kampaajat huvikseen leikkaa hyviä hiuksia.Jos on huononlaatuiset, silloin edikstääkseen kasvamista leikkaavat.

Ei se leikkaaminen edistä kasvua, vaan tekee vain lyhyemmät. Se kasvun edistäminen on oikeastaan hiusten kunnosta huolehtimista.

Vierailija
104/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nainen on naiselle susi ja parturi saa tyydytystä kanssasiskon tukan kynimisestä kananpe##eeksi koska se on näppärä tapa heikentää kanssasiskon markkina-arvoa. Siksi.

No mene mieskampaajalle.

Vierailija
105/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Huonokuntoiset latvat ei millään tavalla hidasta hiusten kasvua. Ei se mitä hiusten latvoissa tapahtuu vaikuta päänahan sisällä tapahtuvaan kasvuun mitenkään.

Vierailija
106/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa näkemystä hiusten pesusta ja pesuväleistä. Minun mielestäni hiukseni on kasvaneet ennen nopeammin kun pesin päivittäin. Siirryin muutama vuosi sitten pesemään joka toinen päivä kun sitä suositeltiin ja täytyy sanoa että mitään ei tunnu hiuksissa tapahtuvan tai tosi hitaasti sitten. Ennen pystyin kasvattamaan pitkät hiukset parissa vuodessa lyhyeksi leikkaamisen jälkeen. Nyt ei ole edes vielä lyhyessä polkassa pituus, vaikka yhtään ei ole leikattu. Se peseminenkö sitten sitä päänahkaa aktivoi?

Joku tässäkin ketjussa suositteli, että hiukset pitäisi pestä vain kerran viikossa. Kuinkahan moni toteuttaisi tätä samaa pesuväliä vaikka kasvoilleen tai jalkaterilleen...? Ihoa pitää pestä riittävän usein, jotta se pysyy terveenä ja ehjänä.

Vierailija
107/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut viimeiset 15v pitkät hiukset ja nyt kampaaja meni pilaamaan ne >:/ En tajua miten voi mennä niin pieleen että luulee että on ok leikata 20cm pois! Itselläni oli takapuolta hipovat hiukset ja nyt yltävät vain kyynärpäiden kohdille! Eipä tarvi varmaan 1-2 vuoteen kampaajalle uskaltautua että saa letin kasvatettua takaisin :(

Vierailija
108/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus tosiaan hiusten kasvattajien kampaaja voisi antaa neuvoja hiusten hoitamiseen niin, että ne latvat EIVÄT aina kuivu ja haaroitus niin hirveää kyytiä. Mutta Suomessa tuntuu olevan vain yhden koulukunnan kampaajia... kukaan ei ole pro long hair..

Mutta yllätys, että kampaajilla on itsellä pitkät hiukset.

Minulla puoliso tasoittaaa hiusten latvat.

Vierailija
109/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan koulutus ja ammattitaito ei sisällä ihmisen ravitsemukseen, aineenvaihduntaan ja yleisterveyteen liittyvää osaamista. Näissä osaa opastaa lääkäri.

Kampaaja käsittelee kuollutta sarveiskudosta.

No luulisi olevan edes jonkun verran yleistietämystä ainoasta "myyntiartikkelistaan", pitäähän niiden osata suositella=myydä oheistuotteitakin asiakkaalle, ja on kyllä aika puoskarimeno jos menee vaan sillä mitä purkin kyljessä lukee tietämättä oikeasti vattuakaan aiheesta. Kumma on kyllä kolmen vuoden koulutuskin, jos ei muka yhtään käydä läpi hiusten hyvinvointia, rakennetta yms yms.

Jos menen parturiin ja kysyn neuvoja katkeilevaan ja heikkoon tukkaan, ja parturi vastaa että "en mä tiedä kun en oo mikään lääkäri, mun työ on leikata hiuksia" niin voi olla varma, etten mene toiste.

Vierailija
110/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiustenhoitotuotteissa vika. Myydään asiakkaille silikonia ja kuivattavia alkoholia sisältäviä tuotteita. Revitään kovakouraisesti luonnonkiharia hiuksia ja kuumakäsitellään niitä.

Kyllä on paljon parantamista osaamisessa.

"Voiii kun tämä on ylipitkä!" ja niks naks. Lisäksi lähes joka ikinen kampaaja on selvittänyt hiuksiani ihan raastaen sillä kammalla. Minusta on tuntunut, että ihan tarkoituksella haluavat katkoa hiukset jo alussa kammatessaan...

Myöskään mitään muotoilutuotteita tai hiusöljyä en enää anna laittaa. Luruuttavat hiusöljyä koko tukkaan niin, että se roikkuu pitkin päätä ja näyttää niin likaiselta, ettei sellainen varmaan olisi luonnollisesti likaantumalla edes mahdollista. Aivan kuin kampaajat haluaisivat minun tuolista noustessani itsekin ajattelevan, että onpa kamala ja ryhditön tämä pitkä tukka.

Vierailija
111/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni parturi pitää itsellä pitkät hiukset, mutta ehdottaa asiakkaalle lyhyttä.

Vierailija
112/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni parturi pitää itsellä pitkät hiukset, mutta ehdottaa asiakkaalle lyhyttä.

Partureiden kuuluisi olla itse esimerkkinä ja pitää lyhyitä hiuksia.

Vierailija
113/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää yksinkertaisesti menkö sinne kampaajalle, ei ne hiukset kasva jos niistä aina nirhataan ne "heikot latvat".

Olen samaa mieltä apn kanssa, Suomesta puuttuu kokonaan pidennyksiin ja pitkän tukan ylläpitoon suuntautunut kampaamobisnes. Aina vaan valitetaan että se suomalainen hius on niin hapero ja siksi siihen voi leikata ainoastaan sen katrihelenan.

Vierailija
114/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan koulutus ja ammattitaito ei sisällä ihmisen ravitsemukseen, aineenvaihduntaan ja yleisterveyteen liittyvää osaamista. Näissä osaa opastaa lääkäri.

Kampaaja käsittelee kuollutta sarveiskudosta.

No luulisi olevan edes jonkun verran yleistietämystä ainoasta "myyntiartikkelistaan", pitäähän niiden osata suositella=myydä oheistuotteitakin asiakkaalle, ja on kyllä aika puoskarimeno jos menee vaan sillä mitä purkin kyljessä lukee tietämättä oikeasti vattuakaan aiheesta. Kumma on kyllä kolmen vuoden koulutuskin, jos ei muka yhtään käydä läpi hiusten hyvinvointia, rakennetta yms yms.

Jos menen parturiin ja kysyn neuvoja katkeilevaan ja heikkoon tukkaan, ja parturi vastaa että "en mä tiedä kun en oo mikään lääkäri, mun työ on leikata hiuksia" niin voi olla varma, etten mene toiste.

Olen löytänyt netistä ohjeet pitkän tukan hoitoon ja leikkuuseen ja ravitsemukseen. Onneksi.

Kampaamotuotteet ovat aivan törkeän ylihintaisia. Ja kampaajat eivät vaikuta oikeasti tietävän mitään.

Vierailija
115/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua te nyt siihen kasvattamiseen tarviitte?  Älä käytä saksia, älä mene kampaajalle. Tai jos menet, älä ota leikkausta. Kyllä ne hiukset kasvaa ihan itekseen, siihen hommaan ei tarvita mitään poppakonsteja.

Oma puuhka on perseeseen asti takkuuntuvaa kiharaa. Miksi mulla on pitkät hiukset: olen köyhä. Ei mulla ole varaa ylellisyyksiin. Kampaajat on ylellisyyttä.

Vierailija
116/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei nyt blondaa tukkaa jatkuvasti tai kuivaa jatkuvasti suunnilleen jollain hiekkapaperilla, niin musta ihan kotivinkeillä ja monipuolisella ruokavaliolla pärjää. Suurin osa riippuu geeneistä, terveydestä ja ruokavaliosta. 

Vierailija
117/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! heidän ammattikuntansa nimi ei ole "leikkaaja" vaan "kampaaja" 😉

Tätä ennen titteli oli muuten ihan aikuisten oikeasti kähertäjä!

Vierailija
118/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa näkemystä hiusten pesusta ja pesuväleistä. Minun mielestäni hiukseni on kasvaneet ennen nopeammin kun pesin päivittäin. Siirryin muutama vuosi sitten pesemään joka toinen päivä kun sitä suositeltiin ja täytyy sanoa että mitään ei tunnu hiuksissa tapahtuvan tai tosi hitaasti sitten. Ennen pystyin kasvattamaan pitkät hiukset parissa vuodessa lyhyeksi leikkaamisen jälkeen. Nyt ei ole edes vielä lyhyessä polkassa pituus, vaikka yhtään ei ole leikattu. Se peseminenkö sitten sitä päänahkaa aktivoi?

Joku tässäkin ketjussa suositteli, että hiukset pitäisi pestä vain kerran viikossa. Kuinkahan moni toteuttaisi tätä samaa pesuväliä vaikka kasvoilleen tai jalkaterilleen...? Ihoa pitää pestä riittävän usein, jotta se pysyy terveenä ja ehjänä.

Tämä vinkki jaksaa ihmetyttää. Minulla on paksut hiukset puoleenseljään ja pidän niitä yleensä auki. Päänahka on hikoilevin osa kehoani, ja se on ihoa. Jos on vähänkin seborrea-taipumusta kuten minulla, päänahka eltaanutuu, kutisee ja hiuksia alkaa lähteä. Se on tietysti selvää, että latvoja hoidetaan eri tuotteella ja jos raivokas lämpökäsittely ei kuulu hiustenhoitoon, eivät minun hiukseni ole moksiskaan. Pitäisin lyhyitä hiuksia jos olisi pakko olla likaisella päällä muuten.

Vierailija
119/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossun hiukset on ohuut nii mtä luulet voi tehä?? pitäs lekata kone laikata et siili mut eise käy telle!! Eise auta iahn huono geenit teiljasit vaatii et muuta ne hikset ihan eri....nii mite?????Lekataan ne 4cm ja ja värit taaas kerro mikä noe sovi sit valitusjos sanos et iha paska tukka et perukki mt TOTTA!!!!!!!!!!!

Vierailija
120/411 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua te nyt siihen kasvattamiseen tarviitte?  Älä käytä saksia, älä mene kampaajalle. Tai jos menet, älä ota leikkausta. Kyllä ne hiukset kasvaa ihan itekseen, siihen hommaan ei tarvita mitään poppakonsteja.

Oma puuhka on perseeseen asti takkuuntuvaa kiharaa. Miksi mulla on pitkät hiukset: olen köyhä. Ei mulla ole varaa ylellisyyksiin. Kampaajat on ylellisyyttä.

Monen hiukset ovat niin hennot, että niitä on kovin vaikea kasvattaa. Maailmassa on muitakin kuin sinä ja puuhkasi.