Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

liian mustasukkainen?

Vierailija
26.03.2015 |

Olen ensimmäisessä parisuhteessani ja mieheltä on alkanut tulla erilaisia signaaleja, joiden normaalisuudesta en ole varma. Esimerkiksi jos lähden ystävieni kanssa viettämään iltaa, mies saattaa suuttua ja uhkailla erolla. Ei ole väliä olenko baarissa vai ystävän luona leffaillassa. Myös jos puhumme puhelimessa ja sanon ohimennen vaikka moikat vastaantulevalla tuttavalle mies möksähtää ja on kiukkuinen loppupuhelun ajan. Mielestäni miehen käytös on loukkaavaa ja tunnen välillä, että vapauksiani riistettäisiin. Olen sanonut miehelle asiasta, mutta hän vain sivuttaa pointtini ja alkaa riidellä, vaikka itse haluaisin selvittää asian järkevästi. Olen 19 ja mies 25. Seurustelleet olemme kaksi vuotta ja tuntuu, että miehen käytös vain pahenee kokoajan. Voiko tämmöisen kanssa elää tai voiko mies muuttua?

Kommentit (52)

Vierailija
42/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin miehelle juuri meneväni lauantaina ystäväni luokse yötä, ei enää vastaa viesteihin, vaikka on whatsapissa jatkuvasti. Toisaalta ei munkaan enää tee niin mieli lähteä minnekään, kun tiedän siitä tulevan riitaa. Ehkä kuitenkin yritän nyt tsempata itseäni ja ottaa 14 neuvosta vaaria :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että jos tilanne johonkin suuntaan muuttuu, niin ainoastaan pahempaan päin. Tuollainen toisen ihmisen kontrollointi ja kyttäys ei ole tervettä, eikä kiukuttelua tai syyllistämistä tarvitse sietää, varsinkaan jos itse ei ole tehnyt mitään aiheuttaakseen jatkuvaa epäluuloa. Kyllähän ihmisellä saa herranen aika olla omia menoja ja ystäviä joiden kanssa viettää aikaa.

Olet vielä nuori ja kokematon, ja tulet varmasti elämässäsi tapaamaan sellaisia miehiä, jotka kohtelevat sinua kunnioittavasti. Miehesi ei omista sinua, eikä hänellä ole oikeutta rajoittaa vapauksiasi!

Vierailija
44/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:00"]

Ilmoitin miehelle juuri meneväni lauantaina ystäväni luokse yötä, ei enää vastaa viesteihin, vaikka on whatsapissa jatkuvasti. Toisaalta ei munkaan enää tee niin mieli lähteä minnekään, kun tiedän siitä tulevan riitaa. Ehkä kuitenkin yritän nyt tsempata itseäni ja ottaa 14 neuvosta vaaria :) Ap

[/quote]

Pahinta mitä voit itsellesi tehdä, on alistua miehesi tahtoon, ja jättää menemättä ystävällesi kylään. Tuohonhan miehesi juuri pyrkii! Sairaalloisen mustasukkainen ihminen yrittää saada toisen ihmisen toimimaan oman tahtonsa mukaan juuri uhkailemalla/suuttumalla/mykkäkoululla yms.

Vierailija
45/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:00"]

[/quote]

Pahinta mitä voit itsellesi tehdä, on alistua miehesi tahtoon, ja jättää menemättä ystävällesi kylään. Tuohonhan miehesi juuri pyrkii! Sairaalloisen mustasukkainen ihminen yrittää saada toisen ihmisen toimimaan oman tahtonsa mukaan juuri uhkailemalla/suuttumalla/mykkäkoululla yms.
[/quote]
Mikää ajaa toisen ihmisen sitten tuohon sairaalolliseen mustasukkaisuuteen? :( Ap

Vierailija
46/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:00"] Ilmoitin miehelle juuri meneväni lauantaina ystäväni luokse yötä, ei enää vastaa viesteihin, vaikka on whatsapissa jatkuvasti. Toisaalta ei munkaan enää tee niin mieli lähteä minnekään, kun tiedän siitä tulevan riitaa. Ehkä kuitenkin yritän nyt tsempata itseäni ja ottaa 14 neuvosta vaaria :) Ap [/quote] Pahinta mitä voit itsellesi tehdä, on alistua miehesi tahtoon, ja jättää menemättä ystävällesi kylään. Tuohonhan miehesi juuri pyrkii! Sairaalloisen mustasukkainen ihminen yrittää saada toisen ihmisen toimimaan oman tahtonsa mukaan juuri uhkailemalla/suuttumalla/mykkäkoululla yms. [/quote] Mikää ajaa toisen ihmisen sitten tuohon sairaalolliseen mustasukkaisuuteen? :( Ap

[/quote]

Todennäköisesti epävarmuus omasta itsestään, ja toisen ihmisen menettämisen pelko.

Sinun täytyy tehdä miehellesi selväksi, että juuri tuolla tavalla käyttäytymällä hän nimenomaan tulee menettämään sinut! Jos hän haluaa sinun pysyvän rinnallaan, hänen on parempi alkaa kunnioittaa sinua, ja osoitaa enemmän luottamusta. Ei mitä tahansa paskaa tarvitse sietää toiselta osapuolelta.

Tuollainen kyttääminen ja menoista suuttuminen on meinaan aika sairas tapa osoittaa rakkautta toista ihmistä kohtaan.

Vierailija
47/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:00"] Ilmoitin miehelle juuri meneväni lauantaina ystäväni luokse yötä, ei enää vastaa viesteihin, vaikka on whatsapissa jatkuvasti. Toisaalta ei munkaan enää tee niin mieli lähteä minnekään, kun tiedän siitä tulevan riitaa. Ehkä kuitenkin yritän nyt tsempata itseäni ja ottaa 14 neuvosta vaaria :) Ap [/quote] Pahinta mitä voit itsellesi tehdä, on alistua miehesi tahtoon, ja jättää menemättä ystävällesi kylään. Tuohonhan miehesi juuri pyrkii! Sairaalloisen mustasukkainen ihminen yrittää saada toisen ihmisen toimimaan oman tahtonsa mukaan juuri uhkailemalla/suuttumalla/mykkäkoululla yms. [/quote] Mikää ajaa toisen ihmisen sitten tuohon sairaalolliseen mustasukkaisuuteen? :( Ap

[/quote]

On myös ihmisiä, joilla on sairaalloinen halu kontrolloida muita, ja päästä määräämään kaapin paikka. Miehesi taitaa nauttia siitä, että suuttumalla ja mykkäkoululla saa sinut tanssimaan pillinsä mukaan. En katselisi tuollaista miestä päivääkään.

Vierailija
48/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rupesi kiukuttelemaan viikonlopusta. Laitoin nätin viestin, missä sanoin rakastavani eikä pettäminen yms tulisi mieleenkään ja ettei ole syytä mustasukkaisuudelle. Vastauksena tuli, että sama kuin vaihdat miestä samointein ja ei kiinnosta puhua mulle enää. Ärsyttää miehen lapsellinen käytös, en jakaisi yhtään enää tallaista. Lisäksi hävettää. Tuntuu että aiheutan omalla käytökselläni tämän ja että kaikki olisi minun syytäni, vaikka tiedän ettei niin ole. Ap

Vierailija
49/52 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:42"]

Mies rupesi kiukuttelemaan viikonlopusta. Laitoin nätin viestin, missä sanoin rakastavani eikä pettäminen yms tulisi mieleenkään ja ettei ole syytä mustasukkaisuudelle. Vastauksena tuli, että sama kuin vaihdat miestä samointein ja ei kiinnosta puhua mulle enää. Ärsyttää miehen lapsellinen käytös, en jakaisi yhtään enää tallaista. Lisäksi hävettää. Tuntuu että aiheutan omalla käytökselläni tämän ja että kaikki olisi minun syytäni, vaikka tiedän ettei niin ole. Ap

[/quote]

Kyttäävä ja kontrolloiva ihminen pyrkii juuri tuohon, eli saamaan toisen ihmisen tuntemaan syyllisyyttä (vieläpä täysin aiheettomasti), vaikka itse on se pahis tässä tapauksessa. 

Vaikutat selvästi fiksulta ja ajattelevalta nuorelta ihmiseltä, ja näiden tekstien perusteella ansaitset parempaa kohtelua.

Vierailija
50/52 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tosiaan nyt mykkäkoulussa. Ajattelin, etten laita hänelle mitään viestiä, vaikka tiukkaa tekee välillä. Ystävilleni yritin puhua asiasta, mutta tuntuu etteivät he oikein ymmärrä. Tuntuu, että olen ihan yksin. En tiedä miten ottaisin asian puheeksi mieheni kanssa, mutten kyllä halua tämän jatkuvankaan näin. Muutenkin puhuminen on tosi vaikeaa minulle, kun tuppaan aina purskahtamaan itkuun ja mieskään ei ole mikään maailman paras kuuntelija. Miksei se voisi vain muuttaa käytöstään Ap :(

Vierailija
51/52 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti. Ei se tuosta muutu. Sitten kun ekan kerran saat nurkista niin muista että täällä varoitettiin

Vierailija
52/52 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on henkisesti sairas!