Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuumeessa ja mieheni sanoi minulle

Vierailija
26.03.2015 |

Olen siis kamalassa flunssassa ja kuumettakin on. Olo on huono ja peilistä katsoo rumilus. Tällä hetkellä oon tietenkin saikulla. Mieheni on ollut nämä pari päivää todella vittuuntuneen oloinen. Kysyin mikä on? Hän siihen: "en jaksa katella sinua". Meillä on yksivuotias poika ja mieheni on tällä hetkellä työttömänä ja hoitaa poikaa kotona. Koti on kaaos, koska mies ei tee yhtään mitään. Kun minulla on vapaata, hän olettaa, että minä siivoan silloin. Ollessani äitiyslomalla meidän koti oli suht nättinä. Tein ruoan ja pesin pyykit.
Kysyin mieheltä miksi ei jaksa katella minua. Sanoi: kun oot oma ihtesi.
Siis mulla on kuumetta! Ja olo kamala! Silmät vuotaa vettä, kun kirjotan tänne, kun poskiontelot niin tukossa. Pitäisikö olla meikattuna ja "kaunis". Vai tarkoittaako, kun en jaksa tehdä nyt mitään. Loukkasi todella paljon. Mieheni ei ole koskaan kokenut elämässä vastoinkäymisiä ja näin ollen hänen empatiakykynsä on vaikeasti heräteltävissä. Kyllä sitä on, mutta elämä ei ole vielä opettanut.
Nyt ihanat foorumilaiset. Miten toimia. Mies lähti pojan kanssa ulos. Keksinkö jotain nasevaa sanottavaa, vai miten toimin. Järki ei juokse tässä olossa. Lisänä vielä pahamieli.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti.
[/quote]

Oon kysyny mieheltä ja vastaus "masennusta ei ole olemassa. Se on piilosana laiskuudelle".
Ennen se on kulkenut mielin määrin elämässään ja kulki silloinkin omissa harratuksissaan, kun olin pojan kanssa kotona. Nytkin pääsee joka viikko peleihinsä, mutta se ei vissiin riitä. Itse saatoin saada omaa aikaa kerran kuussa, kun lapsi oli pieni.
Ap

Vierailija
22/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]

Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti.

[/quote]

Samaa voisin minäkin veikata. Se ei toki oikeuta kaatamaan omaa pas### toisen niskaan.

[/quote]

ei tietenkään oikeuta. Voisi lähteä keskustelemaan miehen kanssa vaikka siitä, että mikähän miehessä on, kun ei kestä normaalia ihmistä. Hänenhän se ongelma on, ei sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti. [/quote] Oon kysyny mieheltä ja vastaus "masennusta ei ole olemassa. Se on piilosana laiskuudelle". Ennen se on kulkenut mielin määrin elämässään ja kulki silloinkin omissa harratuksissaan, kun olin pojan kanssa kotona. Nytkin pääsee joka viikko peleihinsä, mutta se ei vissiin riitä. Itse saatoin saada omaa aikaa kerran kuussa, kun lapsi oli pieni. Ap

[/quote]

tyypillinen mies. Sille olisi häpeä myöntää olevansa masentunut, mutta kuitenkin se voi olla sitä, vaikka ei myöntäisikään. Ainakin aika yksitoikkoista on työttömän miehen elo kotona. Varmasti se vaikuttaa mielialaankin.

Vierailija
24/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti. [/quote] Oon kysyny mieheltä ja vastaus "masennusta ei ole olemassa. Se on piilosana laiskuudelle". Ennen se on kulkenut mielin määrin elämässään ja kulki silloinkin omissa harratuksissaan, kun olin pojan kanssa kotona. Nytkin pääsee joka viikko peleihinsä, mutta se ei vissiin riitä. Itse saatoin saada omaa aikaa kerran kuussa, kun lapsi oli pieni. Ap

[/quote]

sano sille, että jos sinulla olisi asiat hyvin, et ärsyyntyisi minun flunssastani noin paljon.

Vierailija
25/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:33"]

[/quote]

tyypillinen mies. Sille olisi häpeä myöntää olevansa masentunut, mutta kuitenkin se voi olla sitä, vaikka ei myöntäisikään. Ainakin aika yksitoikkoista on työttömän miehen elo kotona. Varmasti se vaikuttaa mielialaankin.
[/quote]

Niin voi olla. :( aika rumasti se silti puhuu mulle usein. Kotoa oppinut miehen mallia. Miehen isä "hallitsee" kotona esim kaukosäätimen. Vaimo ei saa sitä pitää, vaan mies päättää kanavan.
Ap

Vierailija
26/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas esimerkki kaikille poikalasten äideille. Älkää ihan totta kasvattako niistä pojistanne tunneilmaisuun kyvyttömiä jurottajia, vaan avoimia ja keskusteluun kykeneviä normaaleja ihmisiä. Sukupuolistereotypiat jylläävät edelleen ja vanhemmat kasvattavat lapsiaan erilaisiksi riippuen siitä ovatko tyttöjä vai poikia. 

Vierailija
27/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti saatte mulle ymmärrystä lisää. Näkökulmaa miehenkin kantilta. Ehkä kaivan ton sormuksen tuolta kaapista piilosta. :D
Ap

Vierailija
28/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti. [/quote] Oon kysyny mieheltä ja vastaus "masennusta ei ole olemassa. Se on piilosana laiskuudelle". Ennen se on kulkenut mielin määrin elämässään ja kulki silloinkin omissa harratuksissaan, kun olin pojan kanssa kotona. Nytkin pääsee joka viikko peleihinsä, mutta se ei vissiin riitä. Itse saatoin saada omaa aikaa kerran kuussa, kun lapsi oli pieni. Ap [/quote] tyypillinen mies. Sille olisi häpeä myöntää olevansa masentunut, mutta kuitenkin se voi olla sitä, vaikka ei myöntäisikään. Ainakin aika yksitoikkoista on työttömän miehen elo kotona. Varmasti se vaikuttaa mielialaankin. [/quote] Niin voi olla. :( aika rumasti se silti puhuu mulle usein. Kotoa oppinut miehen mallia. Miehen isä "hallitsee" kotona esim kaukosäätimen. Vaimo ei saa sitä pitää, vaan mies päättää kanavan. Ap

[/quote]

Siihen malliin todennäköisesti kuuluu myös se ettei asioista voi keskustella vapaaehtoisesti? :( Sano kuitenkin miehellesi ettet salli hänen kohdella itseäsi miten sattuu!

Vierailija
29/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuo ole tyypillistä miehen käytöstä. On olemassa ihan normaalejakin miehiä. Tuo käytös on tyypillistä keskusteluun kykenemättömälle ihmiselle. Ihmiselle, joka ei osaa eritellä tunnetilojaan päässään edes itselleen.

Vierailija
30/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuo ole tyypillistä miehen käytöstä. On olemassa ihan normaalejakin miehiä. Tuo käytös on tyypillistä keskusteluun kykenemättömälle ihmiselle. Ihmiselle, joka ei osaa eritellä tunnetilojaan päässään edes itselleen.
[/quote]

Tässäkin voi olla perää. Esim. jos meidän poika itkee, niin mies saattaa sanoa "elä kehtaa" ja ei lohduta. Nyt lohduttaa enemmän, kun kerroin mitä lapsi voi tuntee jos noin mitätöidään tunteita.
Ap

Vierailija
32/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti. [/quote] Oon kysyny mieheltä ja vastaus "masennusta ei ole olemassa. Se on piilosana laiskuudelle". Ennen se on kulkenut mielin määrin elämässään ja kulki silloinkin omissa harratuksissaan, kun olin pojan kanssa kotona. Nytkin pääsee joka viikko peleihinsä, mutta se ei vissiin riitä. Itse saatoin saada omaa aikaa kerran kuussa, kun lapsi oli pieni. Ap [/quote] tyypillinen mies. Sille olisi häpeä myöntää olevansa masentunut, mutta kuitenkin se voi olla sitä, vaikka ei myöntäisikään. Ainakin aika yksitoikkoista on työttömän miehen elo kotona. Varmasti se vaikuttaa mielialaankin. [/quote] Ei tuo ole tyypillistä miehen käytöstä. On olemassa ihan normaalejakin miehiä. Tuo käytös on tyypillistä keskusteluun kykenemättömälle ihmiselle. Ihmiselle, joka ei osaa eritellä tunnetilojaan päässään edes itselleen. [/quote] Tässäkin voi olla perää. Esim. jos meidän poika itkee, niin mies saattaa sanoa "elä kehtaa" ja ei lohduta. Nyt lohduttaa enemmän, kun kerroin mitä lapsi voi tuntee jos noin mitätöidään tunteita. Ap

[/quote]

Sairasta. Miten vielä nykypäivänä voi olla olemassa tuollaisia sadistisia kasvattajia.

Vierailija
33/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:13"]

Olen siis kamalassa flunssassa ja kuumettakin on. Olo on huono ja peilistä katsoo rumilus. Tällä hetkellä oon tietenkin saikulla. Mieheni on ollut nämä pari päivää todella vittuuntuneen oloinen. Kysyin mikä on? Hän siihen: "en jaksa katella sinua". Meillä on yksivuotias poika ja mieheni on tällä hetkellä työttömänä ja hoitaa poikaa kotona. Koti on kaaos, koska mies ei tee yhtään mitään. Kun minulla on vapaata, hän olettaa, että minä siivoan silloin. Ollessani äitiyslomalla meidän koti oli suht nättinä. Tein ruoan ja pesin pyykit. Kysyin mieheltä miksi ei jaksa katella minua. Sanoi: kun oot oma ihtesi. Siis mulla on kuumetta! Ja olo kamala! Silmät vuotaa vettä, kun kirjotan tänne, kun poskiontelot niin tukossa. Pitäisikö olla meikattuna ja "kaunis". Vai tarkoittaako, kun en jaksa tehdä nyt mitään. Loukkasi todella paljon. Mieheni ei ole koskaan kokenut elämässä vastoinkäymisiä ja näin ollen hänen empatiakykynsä on vaikeasti heräteltävissä. Kyllä sitä on, mutta elämä ei ole vielä opettanut. Nyt ihanat foorumilaiset. Miten toimia. Mies lähti pojan kanssa ulos. Keksinkö jotain nasevaa sanottavaa, vai miten toimin. Järki ei juokse tässä olossa. Lisänä vielä pahamieli.

[/quote]

Kärsit nahoissasi. Itse olet miehesi valinnut. Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
34/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet alunperin edes mennyt yhteen miehen kanssa, joka ei osaa kommunikoida niin kuin normaalit ihmiset?  Kyllä oma mieheni todellakin puhuu kanssani kypsästi ihan kaikesta. Kyllä taas omaa miestä arvostaa, ku lukee näistä joidenkin naisten avuttomista ukoista, jotka käyttäytyy ku lapset, eikä tee mitään yhteisen kodin eteen. Huh. Kukaa jaksaa ite aina raataa,ku toinen ei viitsi tehdä mitään. En kyllä koskaan lakkaa ihmettelemästä tätä.

Vierailija
35/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:11"]Miksi ihmeessä olet alunperin edes mennyt yhteen miehen kanssa, joka ei osaa kommunikoida niin kuin normaalit ihmiset?  Kyllä oma mieheni todellakin puhuu kanssani kypsästi ihan kaikesta. Kyllä taas omaa miestä arvostaa, ku lukee näistä joidenkin naisten avuttomista ukoista, jotka käyttäytyy ku lapset, eikä tee mitään yhteisen kodin eteen. Huh. Kukaa jaksaa ite aina raataa,ku toinen ei viitsi tehdä mitään. En kyllä koskaan lakkaa ihmettelemästä tätä.
[/quote]

Vaikutatpa mukavalta ja empaattiselta tyypiltä. ;) osaat varmasti antaa tukea myös lapsillesi tulevaisuudessa, kun toisen ihmisen asemaan asettuminen sujuu niin hyvin. :)) onnea sinulle, jos kaikki valintasi ovat olleet oikeita. :)

Vierailija
36/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun ihmisiä on niin helppo provosoida. ;)

Vierailija
37/37 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:30"]Onko miehesi masentunut, kun on vain neljän seinän sisällä?  Sitten kun olet vielä kipeä, niin miehen masennus voi voimistua niin, että se purkautuu tuolla tavalla rumasti. [/quote] Oon kysyny mieheltä ja vastaus "masennusta ei ole olemassa. Se on piilosana laiskuudelle". Ennen se on kulkenut mielin määrin elämässään ja kulki silloinkin omissa harratuksissaan, kun olin pojan kanssa kotona. Nytkin pääsee joka viikko peleihinsä, mutta se ei vissiin riitä. Itse saatoin saada omaa aikaa kerran kuussa, kun lapsi oli pieni. Ap [/quote] tyypillinen mies. Sille olisi häpeä myöntää olevansa masentunut, mutta kuitenkin se voi olla sitä, vaikka ei myöntäisikään. Ainakin aika yksitoikkoista on työttömän miehen elo kotona. Varmasti se vaikuttaa mielialaankin. [/quote] Ei tuo ole tyypillistä miehen käytöstä. On olemassa ihan normaalejakin miehiä. Tuo käytös on tyypillistä keskusteluun kykenemättömälle ihmiselle. Ihmiselle, joka ei osaa eritellä tunnetilojaan päässään edes itselleen. [/quote] Tässäkin voi olla perää. Esim. jos meidän poika itkee, niin mies saattaa sanoa "elä kehtaa" ja ei lohduta. Nyt lohduttaa enemmän, kun kerroin mitä lapsi voi tuntee jos noin mitätöidään tunteita. Ap

[/quote]

Sairasta. Miten vielä nykypäivänä voi olla olemassa tuollaisia sadistisia kasvattajia.

[/quote]

Aika vahvasti sanottu. Mun mielestä tossa ei ole mitään sadistista, ainoastaan ymmärtämättömuutta ja ajattelemattomuutta.