Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisuuteen kuuluu yhteiskuntavastuu.

Vierailija
26.03.2015 |

Psykologisesti, se on yksi aikuisuuden kehitystehtävä. Silloin kun tapaa ihmisen, joka uhoaa, ettei äänestä, ei vaikuta, ei osallistu, ei ole kiinnostunut mistään muusta kuin itsestään, sitä miettii, että millä tasolla tuo tyyppi on henkisesti.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestäisin kun politiikka ei vaan kiinnosta yhtään?
Kannan kyllä vastuuni, mutta äänestäminen ei kuulu mun juttuihini.

Vierailija
2/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pitäisi kiinnostaa. Ikäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:32"]No, pitäisi kiinnostaa. Ikäsi?
[/quote]

Miksi? Miksi haluat tietää ikäni?

Vierailija
4/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei politiikka kiinnosta eikä siihen ole tutustunut on ihan hyvä syy olla äänestämättä. Itseasiassa ihan vastuuntuntoinen päätös jättää edustajien valinta niille jotka ovat asiaan paremmin perehtyneet sen sijaan että arvalla valitsisi jonkin numeron siihen äänestyslappuun.

Toinen ihan hyvä syy olla äänestämättä on se että on tutustunut kunnolla politiikkaan.

Vierailija
5/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei äänestä, on sama asia, kuin antaisi äänensä kaikkein surkeimmalle ehdokkaalle. Sen verran voi vaikka vaalikoneen avulla selvitellä, että äänestää edes suunnilleen sopivaa ehdokasta. Politiikka on parhaita tapoja oikeasti vaikuttaa asioihin.

Vierailija
6/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitään politiikasta. Lisäksi olen DI-opsikelija ei niin työllistävällä alalla; mistä minä tiedän kannattaako minun ajaa keskiluokan (joka olen valmistuttuani jos saan töitä) vai työttömien (jos en saa) asioita? 

Vierailija
7/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan oman käden oikeutta. Kukaan ei ole kiinnostunut koulukiusaamisen lopettamisesta. Siinä sitä yhteiskuntavastuuta.

Vierailija
8/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä pitää ensin ymmärtää, että meillä kellään ei ole velvollisuus kuin olla olemassa. Tai sekään ei ole "velvollisuus", mutta se on meidän kohtalo jotka satumme syntymään. Kaikki muu on sitten keksittyä ja sovittua, kunkin aikakauden ja kulttuurin tuottamaa velvollisuutta itse kullekin, ei itse elämään ja elossaoloon liittyvää. Moni osallistuessaan ja vaikuttaessaan tekee itseasiassa hallaa elämälle ja elämän edellytyksille, suurin osa meistä ehkä kuitenkin sekä että, teemme sekä hyviä että huonoja asioita. 

Kaikki työ, tekeminen ja vaikuttaminen ei missään nimessä ole arvokasta eikä tarpeellista, vaikka tällaista ihmeellistä mantraa hoetaan. Esimerkkejä keksit varmaan itsekin, en jaksaisi näitä ruveta luettelemaan, koska en halua tehdä mitään pahuuden listaa. Helpoimmin ymmärrettäviä ovat jotkut Hitlerin ja Stalinin vaikuttamiset, että ei se ko. heppujen johtama työ niin arvokasta ehkä ollut, vaikka miljoonat ihmiset toki osallistuivat ja "kantoivat vastuuta" kuten ilmaisit. Heidän kulttuurinsa, ympäristönsä määritteli, miten heidän tulee vastuuta kantaa. 

Kuitenkin ihan nykypäivänäkin löytyy paljon esimerkkejä, miten tehdään helvetisti työtä, jotta saadaan tuhottua luontoa, tuotettua turhaa tavaraa, henkistä pahoinvointia. Lobataan tavaraa markkinoille ja kiinalainen nuori myy vaikka munuaisensa saadakseen Ipadin, koska markkinamies sai uskoteltua, että sellainen Ipadi pitää olla.

summa summarum, sinä tai kukaan muukaan ei voi määritellä toisen elämän arvoa sen mukaan, osallistuuko tämä asioihin, jotka sinä psykologisesti määrittelet aikuisuuden merkeiksi. 

Vierailija
9/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis antakaa nyt joku oikeasti hyvät perustelut siihen miksi pitäisi äänestää. Ei selitykseksi riitä "Siksi kun mä sanon niin" , "Siksi kun sä et oo aikuinen muuten" , "Siksi kun sun nyt vaan kuuluu äänestää ja olla kiinnostunu asioista".
Mikä on se perustelu siihen, miksi pitäisi äänestää?
Jos ei löydy ketään ketä haluaa äänestää niin miksi mennä äänestämään Aku Ankkaa?
Antakaa nyt joku ihan oikeasti hyvä selitys asialle.

Vierailija
10/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää 10 puolesta toi kysymys.. miten joku voi edes kysyä tuota? 

Kaikki oleelliset päätökset tehdään politiikan kautta.

Vierailija
11/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:44"]Mua hävettää 10 puolesta toi kysymys.. miten joku voi edes kysyä tuota? 

Kaikki oleelliset päätökset tehdään politiikan kautta.
[/quote]

Eli perusteluita ei edelleenkään tule?
Miksi häpeät kysymystäni, jos et siihen osaa antaa vastausta. Ei ole noloa kysyä, noloa on kommentoida antamatta vastausta yhteenkään kysymykseen.

Vierailija
12/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täydellinen illuusio ajatella, että elämme täällä yksin ja vain itseämme varten. Lähdetään vaikka siitä, että kaikki ympärillämme on yhteistoiminnan tulosta. Ruoka, vaatteet, talot, koulutusjärjestelmät, kaikki. Olisit syntynyt metsään, jos eläisimme jotain muuta kuin yhteisöllistä arkea.

Siksi on tarpeen tuntea yhteiskuntavastuuta. Osallistua yhteisen hyvän tukemiseen, tavalla tai toisella. Se tulee ihan itsestään se tunne, iän ja kasvun myötä.

Masennus tai psykiatriset ongelmat voivat toki estää tämän kehitysvaiheen toteutumisen.

Vierailija
13/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:42"]

Siis antakaa nyt joku oikeasti hyvät perustelut siihen miksi pitäisi äänestää. Ei selitykseksi riitä "Siksi kun mä sanon niin" , "Siksi kun sä et oo aikuinen muuten" , "Siksi kun sun nyt vaan kuuluu äänestää ja olla kiinnostunu asioista". Mikä on se perustelu siihen, miksi pitäisi äänestää? Jos ei löydy ketään ketä haluaa äänestää niin miksi mennä äänestämään Aku Ankkaa? Antakaa nyt joku ihan oikeasti hyvä selitys asialle.

[/quote]

kirjoitin myös viestin no. 9, eli en todellakaan ole pakottamassa ketään äänestämään tai osallistumaan mihinkään itselle vastenmieliseen tai vääräksi kokemaansa systeemiin. 

kuitenkin, äänestämättömyys hyödyttää eniten porvaripuolueita, eli tavallaan iso joukko äänestämättömiä kannattaa (ymmärtämättään?) oikeistoa. Vaaleissa, mitä alhaisempi äänestysprosentti, sen paremmin oikeistopuolueet pärjäävät. 

selitys: äänestämättä jätetään useammin matalan sosioekonomisen aseman piireissä, porvarit lähtevät joka tapauksessa uurnille. He uskovat vaikuttamisen voimaan enemmän kuin "huonomman lähiön" masentuneet ja syrjäytyneet. Tämä on yleistys, mutta tilastollisesti paikkaansa pitävä. 

Vierailija
14/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on pää-asiallisesti vastuu vain itsestään. Näyttävästi senkin voi jotenkin sekoittaa negatiivisen itsekkyyteen vaikka siitä ei ole kyse. Olen sitä mieltä että valtiot ovat samanlaisia kuin yritykset, joskin ne omaavat monopoli aseman alallaan. Ne ovat tarjoavinaan paveluja kansalaisille, vaikka todellisuudessa ensisijaisesti pyrkivät kasvattamaan johtajiensa rahavuoria. Äänestys on illuusio demokratiasta, vaikka se ei lopulta koskaan vaikuta tarpeeksi paljon että siitä olisi jotain hyötyä koko kansalle. Äänesti mitä hyvänsä.

Vierailija
15/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:46"]On täydellinen illuusio ajatella, että elämme täällä yksin ja vain itseämme varten. Lähdetään vaikka siitä, että kaikki ympärillämme on yhteistoiminnan tulosta. Ruoka, vaatteet, talot, koulutusjärjestelmät, kaikki. Olisit syntynyt metsään, jos eläisimme jotain muuta kuin yhteisöllistä arkea.

Siksi on tarpeen tuntea yhteiskuntavastuuta. Osallistua yhteisen hyvän tukemiseen, tavalla tai toisella. Se tulee ihan itsestään se tunne, iän ja kasvun myötä.

Masennus tai psykiatriset ongelmat voivat toki estää tämän kehitysvaiheen toteutumisen.
[/quote]

Autan yhteiskuntaa ammattini puolesta. Miksi siis äänestäisin ketään? Etenkään jos ei ole ketään joka olisi kanssani samaa mieltä asioista?

Vierailija
16/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt jumalauta. Etkö ymmärrä lukemaasi? KAIKKI OLEELLISET PÄÄTÖKSET TEHDÄÄN POLITIIKAN KAUTTA!! Saatko esimerkiksi jotain tukia? Ne ovat poliitikkojen päätösten tulosta. Maksatko veroja? Verotus määräytyy poliittisten päätösten tuloksena. Jne.

Vierailija
17/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:42"]

Siis antakaa nyt joku oikeasti hyvät perustelut siihen miksi pitäisi äänestää. Ei selitykseksi riitä "Siksi kun mä sanon niin" , "Siksi kun sä et oo aikuinen muuten" , "Siksi kun sun nyt vaan kuuluu äänestää ja olla kiinnostunu asioista". Mikä on se perustelu siihen, miksi pitäisi äänestää? Jos ei löydy ketään ketä haluaa äänestää niin miksi mennä äänestämään Aku Ankkaa? Antakaa nyt joku ihan oikeasti hyvä selitys asialle.

[/quote]

kirjoitin myös viestin no. 9, eli en todellakaan ole pakottamassa ketään äänestämään tai osallistumaan mihinkään itselle vastenmieliseen tai vääräksi kokemaansa systeemiin. 

kuitenkin, äänestämättömyys hyödyttää eniten porvaripuolueita, eli tavallaan iso joukko äänestämättömiä kannattaa (ymmärtämättään?) oikeistoa. Vaaleissa, mitä alhaisempi äänestysprosentti, sen paremmin oikeistopuolueet pärjäävät. 

selitys: äänestämättä jätetään useammin matalan sosioekonomisen aseman piireissä, porvarit lähtevät joka tapauksessa uurnille. He uskovat vaikuttamisen voimaan enemmän kuin "huonomman lähiön" masentuneet ja syrjäytyneet. Tämä on yleistys, mutta tilastollisesti paikkaansa pitävä. 
[/quote]

Eli sinun silmissäsi olen masentunut ja syrjäytynyt kun ei vaan politiikka kiinnosta? Kumma, ettei lääkärit ole tuota masennustesteihin mukaan ottaneet.

Vierailija
18/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt aloitukseni on johtanut lähestulkoon keskusteluun politiikasta. Kyllä vaikuttaminen voi olla muunkinlaista, mielestäni vain on tarpeen, että jokainen koettaa vaikuttaa jotenkin ja YMMÄRTÄÄ sen tärkeyden.

ap

Vierailija
19/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:48"]Voi nyt jumalauta. Etkö ymmärrä lukemaasi? KAIKKI OLEELLISET PÄÄTÖKSET TEHDÄÄN POLITIIKAN KAUTTA!! Saatko esimerkiksi jotain tukia? Ne ovat poliitikkojen päätösten tulosta. Maksatko veroja? Verotus määräytyy poliittisten päätösten tuloksena. Jne.
[/quote]

Niin?
Edelleen en näe syytä mennä äänestämään Aku Ankkaa, koska ketään ei ole ketä haluan äänestää. Miksi siis tuhlata kenenkää aikaa, rahaa ja vaivaa vain siksi, että äänestäisin kuitenkin Aku Ankkaa?

Vierailija
20/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on niiden poliitikkojen yhteiskuntavastuu, jotka kääntävät takkinsa siinä vaiheessa kun itse siellä eduskunnassa äänestävät? Ei minua ainakaan ilahduta se, että ratkaisuksi tähän ongelmaan sanotaan, että älä äänestä samaa tyyppiä enää neljän vuoden päästä.

Ei heidän puheisiinsa voi luottaa. Jopa ensimmäisen kauden edustaja, vaalitilaisuuksissaan innokkaan ja pätevän kuvan antanut, myy sanansa ja periaatteensa heti kun mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme