Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisuuteen kuuluu yhteiskuntavastuu.

Vierailija
26.03.2015 |

Psykologisesti, se on yksi aikuisuuden kehitystehtävä. Silloin kun tapaa ihmisen, joka uhoaa, ettei äänestä, ei vaikuta, ei osallistu, ei ole kiinnostunut mistään muusta kuin itsestään, sitä miettii, että millä tasolla tuo tyyppi on henkisesti.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:04"]

No, vaikutatteko muulla tavoin? Siis puhun teille, jotka ette äänestä. Millä tavoin tuette hyvinvointia Suomessa/yhteisössänne?

[/quote]

Suomessa - maksamalla veroja. Pitäisikö jotain muutakin tehdä?

[/quote]

Pitää!

Vierailija
42/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:36"]

No, vaikutatteko muulla tavoin? Siis puhun teille, jotka ette äänestä. Millä tavoin tuette hyvinvointia Suomessa/yhteisössänne?

[/quote]

[/quote]

Pitää!

[/quote]

Siinä tapauksessa tuo korteni kekoon pysymällä mahdollisimman kaukana asioista, jotka saattavat vaikuttaa yhteiskuntaan. Olen nimittäin pohjimmiltani anarkistinen individualisti. Jos toimisin aktiivisesti omien idealistisien näkemysten puolesta (jotka siis selkeästi eroavat muiden näkemyksista), niin saattaisin järkyttää pahastikin yhteiskunta rakennetta ja rauhaa. En myöskään puolusta arvoja, jotka koen vääriksi. Peace.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestäisin jos löytäisin sopivan ehdokkaan. Sellaista ei kuitenkaan ole niin en halua epäsopivaakaan ääneestää.

Vierailija
44/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:03"]En ikinä KEHTAISI myöntää ääneen missään, että en ymmärrä politiikan ideaa. 
[/quote]

Mikä siinä on niin noloa?
Kehtaatko julkisesti myöntää, ettet tiedä esim sota-ajoista ja historiasta mitään? Mä tiedän niistä aika paljonkin, koska ne kiinnostaa. Politiikka taas ei kiinnosta, koska vaalien alla lupaillaan kauniita asioita ja kun eduskunnan tilinauha tulee niin jokainen lupaus unohdetaan ja keskitytään ainoastaan oman palkan nostoon ja köyhien kyykyttämiseen.
Kyllä mäkin voisin mennä eduskuntaan, lupailla paljon kaikkea ihanaa ja täydellistä ja hyvää, mutta unohtaa kaiken kun Arkadianmäen over aukenevat.

Vierailija
45/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Pitää!

[/quote]

Siinä tapauksessa tuo korteni kekoon pysymällä mahdollisimman kaukana asioista, jotka saattavat vaikuttaa yhteiskuntaan. Olen nimittäin pohjimmiltani anarkistinen individualisti. Jos toimisin aktiivisesti omien idealistisien näkemysten puolesta (jotka siis selkeästi eroavat muiden näkemyksista), niin saattaisin järkyttää pahastikin yhteiskunta rakennetta ja rauhaa. En myöskään puolusta arvoja, jotka koen vääriksi. Peace.

[/quote]

Eli ajat täydellistä anarkismia ja täydellistä vahvimman oikeutta ja täydellistä valtiottomuutta. On itse olisit siinä suurin häviäjä. Naiset olisivat siinä suurin häviäjä. 

Mitä luulisit että naisille kävisi sellaisessa yhteiskunnassa missä yhteiskunnat kaatuu? 

Vierailija
46/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:56"]Te, jotka ette äänestä, kertokaa, miten päätökset olisi parempi tehdä kuin demokraattisesti äänestämällä? Antakaa nyt jumalauta sitten parempia ideoita. Haluatteko, että joka kunnassa kokoonnutaan torille huutamaan ja mölyämään oikeiden päätösten puolesta? Haluatteko että viranomaiset kullakin luukulla päättävät itse, myönnetäänkö teille rahaa vai ei?

Hävettää. Annetaan helmiä sioille. Taistellaan kaikille yleinen ja yhtäläinen äänioikeus, monissa maissa naiset eivät edes saa käyttää äänivaltaa. Täällä koko ajatukselle viitataan kintaalla ja vitsaillaan työpaikan lounastunnilla vauva-palstalla Aku Ankoista. 

Ottaa oikeasti päähän, yksinkertaisuus ja näköalattomuus. OIkeasti esim 10 kommentointi on silkkaa anarkiaa, ollaan vain vastaan koko järjestelmää mutta mitään ei ole ehdottaa tilalle.
[/quote]

Voisitko nyt ensin vaan vastata sinulle esittetyihin kysymyksiin?
Vai etkö osaa? Kertoo paljon, ettet halua edes yrittää vastata vaan ainoastaan heität vastapalloon liudan kysymyksiä. Oletko poliitikko, joka puhuu paljon, mutta mitään fiksua ei ulos tule siltikään?

Vierailija
47/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:56"]Te, jotka ette äänestä, kertokaa, miten päätökset olisi parempi tehdä kuin demokraattisesti äänestämällä? Antakaa nyt jumalauta sitten parempia ideoita. Haluatteko, että joka kunnassa kokoonnutaan torille huutamaan ja mölyämään oikeiden päätösten puolesta? Haluatteko että viranomaiset kullakin luukulla päättävät itse, myönnetäänkö teille rahaa vai ei?   Hävettää. Annetaan helmiä sioille. Taistellaan kaikille yleinen ja yhtäläinen äänioikeus, monissa maissa naiset eivät edes saa käyttää äänivaltaa. Täällä koko ajatukselle viitataan kintaalla ja vitsaillaan työpaikan lounastunnilla vauva-palstalla Aku Ankoista.    Ottaa oikeasti päähän, yksinkertaisuus ja näköalattomuus. OIkeasti esim 10 kommentointi on silkkaa anarkiaa, ollaan vain vastaan koko järjestelmää mutta mitään ei ole ehdottaa tilalle. [/quote] Voisitko nyt ensin vaan vastata sinulle esittetyihin kysymyksiin? Vai etkö osaa? Kertoo paljon, ettet halua edes yrittää vastata vaan ainoastaan heität vastapalloon liudan kysymyksiä. Oletko poliitikko, joka puhuu paljon, mutta mitään fiksua ei ulos tule siltikään?

[/quote]

Tässä ketjussa on vastattu on noihin asioihin. Jokaisen ihmisen on kannettava vastuu yhteisistä asioista. 

Vierailija
48/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Pitää!

[/quote]

[/quote]

Eli ajat täydellistä anarkismia ja täydellistä vahvimman oikeutta ja täydellistä valtiottomuutta. On itse olisit siinä suurin häviäjä. Naiset olisivat siinä suurin häviäjä. 

Mitä luulisit että naisille kävisi sellaisessa yhteiskunnassa missä yhteiskunnat kaatuu? 

[/quote]

Viestisi on vähän epäselvä. Minusta on hyvä jos on olemassa jokin struktuuri ja rajat, mutta niiden pitäisi olla todella löyhät. Kannatan negatiivista vapautta. Minun tekoihini tai tekemättömyyksiin ei pitäisi puuttua jos ne eivät haittaa ketään. En myöskään pidä siitä että yläpuolellani on joku määräilijä, jonka kanssa ei voi harjoittaa yksilökohtaista vuorovaikutusta vaan minua kohdellaan yhtenä massaa. En tiedä miksi otat naiset esimerkiksi, mutta ei tämä yhteiskunta ole ainakaan pystynyt suojelemaan minua miltään. Mieluummin puolustan itse itseäni 100% kun jätän sen jonkun toisen harteille.

Vierailija
49/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat vastaavat teoistaan rahoittajille. Tavallisten ihmisten ääni ei heitä myöhemmin kiinnosta.

Vierailija
50/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja maailmassa ylipäänsä on tehty paljon vahinkoa poliittisilla päätöksillä. On puhuttu länsimaisen demokratian umpikujasta ja siitä, että se ei välttämättä ole paras tai viimeinen askel yhteiskuntien kehityksessä. Meilläkin on tilanteita, josisa virkamiehet ja asiantuntijat ovat täysin eri mieltä kuin poliitikot, joiden ainaa asiantuntemus päätöksenteossa perustuu mandaattiin, siis äänestäjien antamaan LUPAAN päättä muiden puolesta kaikkien asioista. Tämä on aika pelottavaa, kun tarkemmin ajattelee. Joku, jolla ei ole asiantuntijuutta, mutta jolla on lupa, päättää asioista. Tällaisina taloudellisesti vaikeina aikoina systeemin järjettömyys paljastuu.

Jos kaikki jättäisivät äänestämättä, jotain muuta olisi pakko keksiä tämän järjettömyyden tilalle.

Vierailija
51/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskapuhetta 49. Väitätkö todella että sinun asemasi tyttölapsena on ollut samanlainen kuon tyttölapsella intiassa tai Kiinassa? Olet saanut koulutuksen, terveydestäsi ja taloudestasi on pidetty huolta aikuisuuteen asti, ja nyt täysi-ikäisenä on helppo länkyttää keskustelupalstalla että mitään et ole saanut.

Vierailija
52/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:30"]Miksi äänestäisin kun politiikka ei vaan kiinnosta yhtään? [/quote]

Sua ei siis kiinnosta paljon ruoka maksaa, paljon asuminen maksaa, onko päivähoitopaikkoja saatavilla, paljon bensa maksaa, minkälainen sähkölasku postilaatikosta tipahtaa jne jne jne jne jne.

Asia selvä.

Vierailija
53/53 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:24"]

Mitä paskapuhetta 49. Väitätkö todella että sinun asemasi tyttölapsena on ollut samanlainen kuon tyttölapsella intiassa tai Kiinassa? Olet saanut koulutuksen, terveydestäsi ja taloudestasi on pidetty huolta aikuisuuteen asti, ja nyt täysi-ikäisenä on helppo länkyttää keskustelupalstalla että mitään et ole saanut.

[/quote]

Minä olen perheestä jossa harjoitettiin väkivaltaa ja siitä tiesi yksi jos toinenkin ihminen. Koulutus ei sovellu minunlaiselleni ihmiselle, joka oppii tekemällä eikä pulpetissa istumalla. Millä tavalla joku on pitänyt taloudestani huolta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän