Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä uusi koulutus siivoojalle?

Vierailija
30.10.2025 |

Matalapalkka alalle jäädään.. hoitoala ehdoton ei. Keittiöhommista ehkä joku tiskaaminen luonnistuu.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portsari tai betoniraudoittaja

Vierailija
2/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portsari tai betoniraudoittaja

Ei kumpikaan kuulosta houkuttelevalta. Pienestä naisesta ei ole noihin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisit nytenemmän onasta osaamisesta. Ei siivooja ole synonyymi matalapalkka-alalle.. voi perustaa oman yrityksen, opiskella tai tekemättä mitään siirtyä muihin töihin. 

Vierailija
4/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele toimistomummoksi. Paistat pullaa ja lataat kahvia. Puuro porisemaan ja käyt kukkakaupassa.

Vierailija
5/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisit nytenemmän onasta osaamisesta. Ei siivooja ole synonyymi matalapalkka-alalle.. voi perustaa oman yrityksen, opiskella tai tekemättä mitään siirtyä muihin töihin. 

Minulla on laitoshuoltajan ammattitutkinto ja olen vain sen alan hommia tehnyt. Töitä ei enää ole, eikä oikein tunnu löytyvän kiinnostavaa alaa, mitä olisi edes mahdollista opiskella.

Vierailija
6/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaoppilaitos 

Vierailija
7/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentaja.

Vierailija
8/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalle vaikka apumieheksi, ala nousee jaloilleen ensi vuonna ainakin pk seudulla. Sen verran paljon isoja hankkeita tulossa. Palkka varmasti parempi kuin siivoojalla.

alalla pärjää kun osaa suomea ja ymmärtää miten kello toimii. Jos ei jotain tiedä niin kysyy ja tehdään kun käsketään. Tulee töihin kun pitää ja lähtee kun sen aika on.

Kaiken muun oppii matkan varrella.

T. Raksapomo

Vierailija
9/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja tai psykologi.

Vierailija
10/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullin imeminen ja/tai vatkaaminen ei vaadi opintoja ja hommaa riittää

Vierailija
11/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä siivousyrittäjänä yhtäkkiä lyötkin sitten leiville kun joudut kilpailemaan isojen firmojen kanssa jotka käyttää halpatyövoimaa?

Vierailija
12/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä siivousyrittäjänä yhtäkkiä lyötkin sitten leiville kun joudut kilpailemaan isojen firmojen kanssa jotka käyttää halpatyövoimaa?

Tarjoa laatua ja suomen kieltä suht varakkaalla alueella. Tai kouluttaudu isännöitisjäksi, niistä on pula.

Vierailija
13/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja? Siivouskokemuksesta olisi varmasti etua.

Vierailija
14/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laitoshuoltajan ammattitutkinto ja olen vain sen alan hommia tehnyt. Töitä ei enää ole, eikä oikein tunnu löytyvän kiinnostavaa alaa, mitä olisi edes mahdollista opiskella.

Itse jatkoin tuosta välinehuoltajaksi. Aiemmasta koulutuksesta oli hyötyä. Ala on todella mielenkiintoinen. 

Vierailija
15/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä tahansa koulutus. Mikä sinua kiinnostaa? Kuinka pitkään haluat opiskella?

Vierailija
16/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullin imeminen ja/tai vatkaaminen ei vaadi opintoja ja hommaa riittää

Kenellä siitä on varaa maksaa?

Ensin itketään, että hoitajille ei millään ole rahaa ja ruoka on niin kallista, niin kallista. 

Mutta prostituoidulle kyllä jostain löytyy rahaa..

Vierailija
17/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jatkoin tuosta välinehuoltajaksi. Aiemmasta koulutuksesta oli hyötyä. Ala on todella mielenkiintoinen. 

Tämä olisi kyllä mielenkiintoinen, mutta todella tarkkaa työtä. Ei mitkään leikkaussalivälineet voi olla yhtään likaisia, joten virheille ei ole sijaa. Siivouksessa ei yleensä kukaan kuole, jos tekee joskus vähän sinnepäin. Paitsi sairaalassa.

Vierailija
18/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyykö helposti? En ole ap, mutta ala kiinnostaa.

Vierailija
19/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyykö helposti? En ole ap, mutta ala kiinnostaa.

Olis paljon muitakin ammatteja, joista myös maksettais jotakin.. 🙄

Vierailija
20/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltajista on jopa pulaa.