Voitat lotossa 8 miljonaa. Antaisitko tästä summasta sisaruksille tai vanhemmillesi?
Kommentit (78)
Lainaan äidille miljoonan korotonta lainaa, jonka joutuu maksamaan takaisin 50v päästä.
Ähäkutti verottaja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itselläni ja vetäisin viinaa, huumeita ja luxushuoria yötäpäivää loppuun asti.
Tuolla menolla se loppu olisi varmaan kovin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vanhemmilleni rakentaisin heidän tontilleen "itselleni" nykyaikaisen pienehkön talon vanhan viereen ja vanhempani saisivat asua siinä ilmaiseksi. Peruskorjaisin heidän omaa taloaan sen, mikä olisi tarpeen. Ovat tosin niin iäkkäitä (isäni jo yli 90-vuotias), että kotona asuminen voi olla kohta mahdotonta. Siskolle antaisin silkkaa rahaa, koska hän on auttanut minua taloudellisesti ja vastannut vanhempieni hoidosta. Itse asun kauempana. Maksaisin myös lahjaverot, sillä yhteiskunta on tukenut minua esim. nyt ollessani työtön. Voisin harkita muuttoa kotipaikkakunnalleni, mutta omat lapseni asuvat nykyisen asuinpaikkani lähellä.
Se lahjaveron maksaminen ei ole mitenkään valinnaista.
Lähinnä katsoisin tilanteen niin että mikä on ihmisten tarve.
Esim. jos joku tarvitsee terapiaa niin maksan terapian sen puolesta koska raha ei auta vaan syyn ratkaiseminen. (ps. toivon että joku tekisi tämän minulle).
Myös se vaikuttaa onko ollut tukena.
Missään nimessä en kerro voitosta. Annan lahjan joulu ja syntymäpäiväksi ja se olisi muu kuin raha ja tarvittava
voisin luvata siskon tytölle että annan miljoonan jos parin vuoden päästä kirjoittaa monta ällää. ei tarvitse pelätä että menettäisin miljoonaa.
Tietenkin antaisin. Mitä minä nyt yksin tekisin noin isolla summalla rahaa`?
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
En, koska verottaja kinuaisi silloin omiaan kädet ojossa. Antaisin apua eri muodoissa kyllä. Voisin esimerkiksi omistaa asunnon, jossa joku sisaruksistani saisi asua ilmaiseksi, muttei saisi omistaa sitä. Toki vaatisin hyvää huolenpitoa asunnon suhteen. Voisin myös omistaa useamman auton ja sallia sisarusteni pitää niitä käytössään vapaasti. 6 Teratavun pilvipalvelin minulta jo kotoa löytyykin, jota perheeni ja ystäväni saavat vapaasti käyttää omiin tarpeisiinsa, vaikken mikään varakas olekaan. Tila ei ihan heti lopu kesken. Helpottaisin perheenjäsenteni elämää niin paljon kuin mahdollista, mutta säästeliäästi. Ei minun tarkoitukseni ole humputella veikkaukselta taivaanlahjana tulleita eläkepapereitani hetkessä, vaan venyttää ne kestämään kuolemaani saakka.
M26
Totta kai, myös parille ystävälle.
Iso osa menisi hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Lainaan äidille miljoonan korotonta lainaa, jonka joutuu maksamaan takaisin 50v päästä.
Ähäkutti verottaja.
jos käy niin ettei hän ennätä tuhlaamaan rahaa eläessään niin saat rahan perintönä josta maksat perintöveron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vanhemmilleni rakentaisin heidän tontilleen "itselleni" nykyaikaisen pienehkön talon vanhan viereen ja vanhempani saisivat asua siinä ilmaiseksi. Peruskorjaisin heidän omaa taloaan sen, mikä olisi tarpeen. Ovat tosin niin iäkkäitä (isäni jo yli 90-vuotias), että kotona asuminen voi olla kohta mahdotonta. Siskolle antaisin silkkaa rahaa, koska hän on auttanut minua taloudellisesti ja vastannut vanhempieni hoidosta. Itse asun kauempana. Maksaisin myös lahjaverot, sillä yhteiskunta on tukenut minua esim. nyt ollessani työtön. Voisin harkita muuttoa kotipaikkakunnalleni, mutta omat lapseni asuvat nykyisen asuinpaikkani lähellä.
Se lahjaveron maksaminen ei ole mitenkään valinnaista.
Se on lahjansaajan vero. Ei ole siis sinun ongelma jos voitat lotossa ja päätät lahjoittaa.
Sisko saisi ison summan heti kun hänen avioero on selvä, vanhemmillamme on ihan yllin kyllin rahaa, he eivät tarvitsisi sitä yhtään. Antaisin kyllä mielelläni, mutta luultavasti he kysyisivät, että mihin he sitä käyttäisivät, kun heillä on jo kaikki?
Lapseni saisivat mukavasti myös.
Antaisin lapsilleni suurimman osan.
Tulen perimään vanhemmiltani noin miljoonan. Tästä summasta en ota itselleni kuin noin 300000, koska en halua itselleni yli 500.000€ omaisuutta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ff8ffbc0-40cd-4780-8731-e63cb34ade02 Siinäpä päävoitosta ja muista isoista voitoista haaveilijoille mietittävää.
En, mutta lapsilleni antaisin, niin paljon kuin mahdollista. Elättäisin, ostaisin itselle upeita autoja kaksi, lasten käyttöön, tankkaisin ne aina, ostaisin ruoat heidän perheille, , lomat maksaisin, vaatteet ostaisin, kaiken.
Ovat hyvätuloisia, mutta yrittäisin siirtää niin paljon kuin mahdollista ohi verottajan laillisin keinoin. Olen itse jo 66 v, minulla on velaton koti ja hyvä auto, perintöjä saatuna ja ok eläke, en itse tarvitse enää paljon. No uuden kesämökin, talviasuttavan laittaisin. 💖 😁