LA joulukuussa 2015
Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :)
Kommentit (339)
[quote author="Wido" time="11.07.2015 klo 14:18"]
Moi kaikki! Miten teillä menee? :)
Gusse toivottavasti väsymys helpottaa pian! Olisin halunnut että katsovat hemoglobiinit viimeksi neuvolassa, mutta ehkä ensi kerralla sitten vaadin tiukemmin. Ekassa neuvolassa oli 117. Viime yönäkin nukuin 11h 45 min. Luulin, että ois paljon vähemmän ku väsytti niin paljon vielä kun heräsin.
Pahoinvointi oli pahinta 11-17 viikot. Reilu viikkoon en oo oksentanut ja pahoinvointia on tosi satunnaisesti enää. Ihanaa!
Liikkeitä tuntuu monta kertaa päivässä :) Aamuisin on ihana, kun ei oo turvotusta niin näkyykin masusta ne pienet potkut <3 Alavatsa on aamuisin semmonen kiinteä pallo, mut iltaa kohti turvotusta niin paljon että näyttää lihoneen ihan sikana :D Painoa tullu 3,6 kg. Oli aika kova paikka kun meni yli 60kg, kun oon viimeks teininä ollut näin lihava, mut vauvan takia täytyy kestää vaa'an lukemat. :P
Toivottavasti Peikkoboi välinne miehen vanhempiin paranevat. Miehellesikin varmasti tuki olisi tärkeää.
Meillä on tyttönimi päätetty, poikanimestä vielä väännetään kättä, kun haluan vanhan saksalaisen nimen ja miehen mielestä se on liian vanha :D
Mies työmatkalla Saksassa 5 päivää. Kauhea ikävä ja tunne hylätyks tulemisesta, vaikka todellaakaan mitään syytä ole. Kai ne on nää hormoonit :P Hassua kyllä, seurustelu aikaan oltu monesti 1,5 kk näkemättä eikä mitään tällästä ikinä.
Aurinkoista viikonloppua! :)
Wido 18+6 ultra 20.7 ei malta odottaa!
[/quote]
lihava ???
onko sun milestä 60 kiloa LIHAVA ?
nyt kyllä tuntuu vähän pahalta 86 kiloa ja lähtöpaino oli 92 kilo :')
60 kilosenakin joskus lin viel ihan normi 165 senteineni, voi kun pääsisikin niihin mitoihin..
mahaa ei ole sellaista etä läskin seasta humaisi, jotain pieniä liikkeitä tuntuu silloin tällöin, ei läheskään päivittäin, vimeksi perjantaina taisi olla..mutta eipä sitä ensikertalaisena edes tunnista kaikkia :)
rv 18+1
torstaista neuvolaa odotellessa :)
Hei ja mitä odottajille kuuluu? :)
Minulla menossa nyt rv 16+1.
Pahoinvointi väheni selvästi noin viikko sitten. Oksentelua oli rv 6-7 viikolta lähtien, nyt ei ole viikkoon yrjyyttänyt niin olen ollut mielissäni. Masukin on alkanut kasvaa selvästi. Rinnoista on myös puristaessa alkanut tulla pienesti "esimaitoa".
Ekassa ultrassa rv 13 kaikki oli hyvästi, ja tänään sain kuulla vauvan sydänäänet neuvolassa. Ihanaa :) Samalla kun pahoinvointi väheni, niin mielialakin on ollut hieman parempi. Melko raskaaksi koin ekan kolmanneksen, pahoinvoinnin, väsymyksen ja mielialan kannalta, töissä saanut sinnitellä tosissaan. Mutta nyt tuntuu taas elämä voittavan.
Mielenkiinnolla ootan milloin alkaisi selkeästi liikkeitä tuntumaan. Muutaman värähdyksen kohdun seudulla olen kuvitellut, mutta en oikein ole varma onko ne olleet potkuja. Miten ja missä vaiheessa muilla on liikeitä alkanut tuntua?
Onko olemassa enää mitään faceryhmää mihin pääsisi mukaan? Laitoin varmaan kuukausia sitten sähköpostia tuohon yhteen ryhmään pääsemiseksi, mutta sieltä ei kuulunut mitään vastausta. Vertaistuki olisi ihan tarpeen kun ei ole juuri samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä ja esikoinen tulossa.
Heippa, en oikein muista seurata tätä palstaa, mutta mukava että monella liikkeetkin jo tuntuu :) Täällä kans on kuukauden tuntunut pikkusia liikkeitä, tänään 19+3 ja rakennultra jo ens viikolla (hurjaa!)
Facebook-ryhmä olisi itsellenikin kätevin, enkä minäkään ole saanut vastausta ryhmään liittymisestä joten jospa perustetaan uusi pieni ryhmä meille, jotka eivät vielä ole ehtineet aktivoitua mihinkään fb-ryhmään? Jos ajatus saa kannatusta, niin voin perustaa sen :)
Hei kaikille! Pitkästä aikaa eksyin lukemaan teidän kuulumisia. Mulla viikkoja nyt 17+3. Huomenna lääkäri. Paha olo on loppunut ja väsymyskin helpottunut. Liikkeitä tuntuu ehkä :) Ainoa huoli ja murhe tässä nyt on, että rasituksessa supistaa. Pitää puhua siitä lääkärille huomenna.
Mä toivoisin myös sitä fb-ryhmää. Edellinen ehti mennä kiinni ennen kuin olin edes käynyt ekassa seulassa ja se toinen s-posti ei vaan vastaa. Siellä olisi niin paljon helpompi jutella. mäkin voin sen laittaa pystyyn tai kuka nyt vaan ehtii. Salainen olis kiva, koska mä en ainakaan oo kertonu raskaudesta vielä paljon kellekään :)
Moikka, koska meitä on selvästi muitakin viellä facebookin vertaisryhmää vailla, pistin äsken pystyyn sinne ryhmän :) Ryhmään haluavat voivat laittaa spostia osoitteeseen lindander10@outlook.com :)
.. Niin ja on toki salainen ryhmä, ei näy kellekään FB:ssä :)
Mukavaa et nyt on uusi ryhmä, voisi liittyä, laittelen sähköpostia. :)
Moikkis! Wido ihanaa että on pahoinvointi helpottanut ja Nallukka myös, se ei oo kyllä mitään herkkua... Mulla oli tänään pitkästä aikaa paha olo, oikeen sellainen krapulaolo, varmaan kun söin eilen fiksusti karkkia ja ison annoksen pastaa johon lisäsin SUOLAA. Hei haloo. En siis suosittele! Koko tämän päivän maksanut siitä :)
Täällä oli pari iltaa aikamoista potkunyrkkeilyä mutta eilisen neuvolalääkärin jälkeen ollut rauhallisempaa... :( Vaikka lääkäri kyllä tunsi ihan kädelläkin liikkeitä silloinkin kun en itse tuntenut. Wido ootko muuten harkinnut ihan rautatabletteja? Niitä kai saa syödä.
Maha tuntuu istuessa ihan pallolta varsinkin näin iltaisin. Mulla on hirveen lyhyt selkä niin ehkä vaikuttaa siihen että maha mahtuu kasvamaan vain ulospäin... Tavallaan ihan kiva että jo näkyy mutta toisaalta miettii kyllä että onkohan sen tarkoitus olla jo näin iso... Painonnousu kyllä pysynyt ihan maltillisena onneksi :)
Oon alkanut jo ihan odottaa sitä kun saa alkaa kunnolla valmistautua, sitten kun meillä on molemmilla gradut palautettuna syyskuussa niin voi alkaa rakentaa pesää :) Oletteko miettinyt yhtään mitä tavaroita tarvitsette? Meillä pieni asunto, 32 neliötä, joten koitetaan mahd. vähällä tavaralla pärjätä... Ja vaunut on oltava sellaiset kivat kokoon taitettavat jotka saa helposti kannettua portaat ylös kun ei hissiä eikä mitään varastoa mihin voisi jättää. Niitä kai onneks on aika näppäriä nykyään, yksi tuttu esitteli omiaan ja vaikutti hyvältä. Yhden peiton oon virkannut kasaan, olin joskus saanut isoäidiltä sellaisia neulottuja neliöitä jotka virkkasin nyt yhteen :) nimiä selailtiin just eilen, joitain suosikkeja on, mutta varmaan vaikea päättää lopullisesti ennen kuin tutustuu tyyppiin :) yksi suosikkinimistä on jo mun veljen parhaan kaverin vauvalla niin voisi tulla hämmennystä jos annetaan sama...
Kaikkea hyvää ja tsemppiä rakenneultraan menijöille!!
Moi taas! :)
Piki Piki, sulla on tänään neuvola! Toivottavasti saat kuunnella pitkään jumputusta :) ja en tietenkään tarkoittanut, että 60 kiloa olisi lihava kaikilla. Meidän suvussa kaikki rasva vaan kertyy vyötärölle ja 70 kiloa olisi mulla varmaan vyötärönympäryksen perusteella jo sairaalloisen lihava. Ja eiköhän kaikilla ihmisillä ole joku kipuraja, minkä ylitys tuntuu pahalta, mulla se on toi 60 kiloa.
Kiva kun monella jo tuntuu liikkeitä :) Se kyllä rauhottaa mieltä tosi paljon ja täällä ainakin mieskin ihan innoissaan, kun se on kuitenkin hänelle eka konkreettinen todiste, että vauva siellä masussa on.
Gusse, huomasin saman, että karkki ei todellakaan sovi mulle nyt yhtään. Tuli maha ihan tajuttoman kipeeks ja kesti koko seuraavan yön. No, tuleepahan syötyä terveellisemmin :) Noista liikkeistä, mulla oli kans toooosi rauhallista niitten suhteen ma-ti ja ehdin jo vähän huolestuakin, mutta eilen oli taas moneen kertaan jumppatunti käynnissä niin tuli parempi mieli :) Rautatabletteja saa syödä toki, mutta en halua turhaan syödä jos ei oo oikeesti hemoglobiinit alhaset. Niistä menee maha niin kipeeks ja ummettaa. Koitan syödä nyt vaan enempi lihaa ja ilman maitotuotteita samalla aterialla.
Oootteko muut tulevat äitit muuten kovia grillaan? Mä tykkään tosi paljon grilliherkuista, mut oon nyt suosiolla ottanu ne vähiten kärähtäneet makkarat itelleni :D
Me ei olla vielä suurempia hankintoja tehty haluun odottaa rakenneultraa. ja meillä tulee luultavasti muutto joulukuun alkuun niin senkään takia et huvittais ostaa tänne vanhaan kämppään tavaraa kauheesti. Täytyy vaan toivoo, että saadaan muutto hoidettua äkkiä ja vauva syntyy aikasintaan laskettuna eli 6.12.
Oon kutonu yhet pikkuset sukat ja tumput. <3 Jos rakenneultrassa kaikki hyvin ja saadaan tietää tuleeko tyttö vai poika nii sit vois alkaa väkertää jotain villahaalaria.
Wido 19+4
heh juu. itellä ois semmonen 70 jo kiva....huooh.... :)
oli lääkäri neuvola ja kaikki hyvn, kohtu oli hyvän kokonen :) <3
jumpustusta kuuntelin myös hyvän aikaa, oikeen mainio syke pikkasella, ja liikeitä tuntuu nyt lähes päivittäin ja monta kerrallaan :') <3 <3
rakenneultra 28 ja jos tietäsi kumpikoha pos tuloillaa niin pääsis itsekin kutomis hommiin :)
[quote author="piki piki79" time="16.07.2015 klo 22:30"]
heh juu. itellä ois semmonen 70 jo kiva....huooh.... :)
oli lääkäri neuvola ja kaikki hyvn, kohtu oli hyvän kokonen :) <3
jumpustusta kuuntelin myös hyvän aikaa, oikeen mainio syke pikkasella, ja liikeitä tuntuu nyt lähes päivittäin ja monta kerrallaan :') <3 <3
rakenneultra 28 ja jos tietäsi kumpikoha pos tuloillaa niin pääsis itsekin kutomis hommiin :)
[/quote]
supistuksiaki tulee välillä, niitä arjotus suppareita :)
Täällä oli tänään rakenneultra. Vauva veteli sikeitä eikä suostunu millään vaihtaan asentoa, vaikka kuinka tökittiin ja kävelin ympäriinsä. Oli vielä niin lantion suojissa tuolla alhaalla ja sikiöasennossa, ettei saatu kaikkia mittoja otettua. Tiedossa siis uusinta ultra viikon päästä. Kaikki mitä sai mitattua oli normaaleja ja reisiluunpituuden mukaan vastas päivälleen laskettua eli ei kai tässä auta kun olla huolehtimatta ja odottaa ensviikkoon. Jos sillon näkyis sukupuolikin, nyt saatiin veikkaus, että tyttö tulossa. Mies on vakuuttunu, että poika tulossa :D
Onnea kaikille ultraan menijöille! ja aurinkoista viikkoa kaikille! :)
wido
än asti ollut, silti jännittää...
mulla ru ensi tiistaina eli viikon päästä, toivottavasti näkysii kumpi tulee, meilläkin mies veikkaa poikaa ja minä tyttöä :D <3
tytöstä tulisi Sofia, pojasta ei vielä tiesä kun on niin vahva tyttö fiilis :)
toivottavasti kaikki on hyvin, täh
Hei kaikki! Menin suoraan tammikuun -16 ryhmään etsimään tietoa fb-ryhmistä. Siellä ei ollut yhtään ryhmää, johon olisi mahtunut, joten loin uuden. Itselläni on LA 3.1.16. Loin ryhmän joulukuun 15 ja tammikuun 16 äideille. Tulin siis tännekin ilmoittamaan ryhmästä, jos joku sattuu olemaan vielä ryhmää vailla tai LA on vaikka niin vuodenvaihteessa, että kiikut näiden kuukausien välillä. Laita viestiä iinis85@yahoo.com. Kokemusta näiden ryhmien perustamisesta ei ole, joten käsittääkseni kutsu ryhmään pitää laittaa sähköpostilla. Kokeillaan :)
Piki Piki onnea tän päivän ultraan! Toivottavasti saatte tietää kumpi tulee :)
Tappelen edelleen tän väsymyksen kanssa :( Mitää ei jaksais tehä ja nukun ainakin 12h/vrk. Mut onneks vauvalla pitäis olla kaikki hyvin :) Saatiin kontrolliultrasta ihana kasvokuvakin mukaan. Nyt mietitään kummalta vauva näyttää enemmän. Mun mielestä ihan isänsä näköinen <3 :D Vaikka sittenhän sen vasta näkee kun vauva syntyy ja kasvaa. Hassua, että seuraavan kerran pääsee näkeen vasta kun on syntynyt, jos ei nyt jotain ekstraultraa tuu.
Wido 21+2
wido
voi päästiin näkemään, poitsu tulossa :) <3
vähän 3d pääsin näkemään tästä ei kivaa saatu, mutta liuta tavallisia, kovasti liikkui ja kaikki kunnossa :D !!
kova potkija tää jäbä on myös, mulla on istukka takana, ja tuntuu hyvin liikkeet jo ;)
vilkuttikin meille, pikkuinen <3
Moikka!
Meillä myös oli eilen rakenneultra ja siellä näkyi kaikki olevan kunnossa, terveeltä pojalta näytti. :) Meillä on ennestään kolme poikaa, joten luonnollista kai on että äiti olisi vähän tyttöä toivonut..mutta tärkeintä että kaikki oli kunnossa! Eikä nyt oltu varsinaisesti lähdetty edes "yrittämään" tyttöä.. :) Poika piti jännitystä yllä kun ei ensin meinannut millään näyttää "paikkojaan", vaan piteli jalkapohjat yhdessä ja molemmat kädet jalkovälin edessä. :D Lopulta kun vaihdoin asentoa niin vaihtoi asentoa hänkin. :)
Istukka oli edessä, joten ei niin paljon liikkeitä odotettavissa. Mulla on kerran ollut takana ja nyt kolmatta kertaa edessä, ja ero oli kyllä selkeä sen takana olevan kanssa! Voisihan se johtua luonne-eroistakin, mutta rauhallisia ovat kaikki vauvoina olleet ja villeiksi muuttuneet kasvamisen myötä :D
Edellisessä raskaudessa jouduin käymään ylimääräisissä ultrissa ja menemään synnyttämään "riskisynnyttäjänä", kun epäilivät ties mitä rakenneultra jälkeen, mutta lopulta ei mitään ollutkaan, poika on täysin terve 2,5v. Nyt osasin ehkä senkin takia olla erityisen onnellinen siitä, että ei mitään jatkotutkimuksien tarvetta tällä erää :) Eniten harmittaa, etten pääse shoppailemaan niitä ihania pikkutytön vaatteita :D Poikavauvalle on vaatteita paljon enemmän kun tarvitaan ensimmäiseksi vuodeksi..
Tsemppiä kaikille kenellä vielä edessä!
t: leonora (la 17.12, viikoista en tiedä :D )
Moi kaikki! Miten teillä menee? :)
Gusse toivottavasti väsymys helpottaa pian! Olisin halunnut että katsovat hemoglobiinit viimeksi neuvolassa, mutta ehkä ensi kerralla sitten vaadin tiukemmin. Ekassa neuvolassa oli 117. Viime yönäkin nukuin 11h 45 min. Luulin, että ois paljon vähemmän ku väsytti niin paljon vielä kun heräsin.
Pahoinvointi oli pahinta 11-17 viikot. Reilu viikkoon en oo oksentanut ja pahoinvointia on tosi satunnaisesti enää. Ihanaa!
Liikkeitä tuntuu monta kertaa päivässä :) Aamuisin on ihana, kun ei oo turvotusta niin näkyykin masusta ne pienet potkut <3 Alavatsa on aamuisin semmonen kiinteä pallo, mut iltaa kohti turvotusta niin paljon että näyttää lihoneen ihan sikana :D Painoa tullu 3,6 kg. Oli aika kova paikka kun meni yli 60kg, kun oon viimeks teininä ollut näin lihava, mut vauvan takia täytyy kestää vaa'an lukemat. :P
Toivottavasti Peikkoboi välinne miehen vanhempiin paranevat. Miehellesikin varmasti tuki olisi tärkeää.
Meillä on tyttönimi päätetty, poikanimestä vielä väännetään kättä, kun haluan vanhan saksalaisen nimen ja miehen mielestä se on liian vanha :D
Mies työmatkalla Saksassa 5 päivää. Kauhea ikävä ja tunne hylätyks tulemisesta, vaikka todellaakaan mitään syytä ole. Kai ne on nää hormoonit :P Hassua kyllä, seurustelu aikaan oltu monesti 1,5 kk näkemättä eikä mitään tällästä ikinä.
Aurinkoista viikonloppua! :)
Wido 18+6 ultra 20.7 ei malta odottaa!