Argh, ilmaisen tavaran "hakijat"!
Laitoin paljon tavaraa ilmaiseksi toriin ja facebookin ryhmiin. Meinasin aluksi viedä vaan kierrätykseen, mutta ajattelin sitten että olisi kiva jos menisivät käyttöön ja tarpeeseen, eivätkä yltiökalliilla myyntiin jonnekin.
Tavaroihin kertyi heti kauheat jonot, vaikka eivät kelvanneet sitä ennen edes parilla eurolla, vaikka on ihan hyväkuntoista tavaraa.
No, olen tänään puhunut melkein 20 eri ihmisen kanssa ja vain 1 on sanonut hakevansa tavaran, kaikille muille se tavara pitäisi kuljettaa. Kyllä, asun hiukan syrjässä, mutta mielestäni 10km on vielä ihan "hyväksyttävä" matka, varsinkin kun saa ilmaiseksi.
Mutta se kyllä häiritsee eniten, kun laitoin maininnan, että tavarat kulkeutuvat omien menojeni mukaan kaupunkiin sinne missä kuljen, niin monet antavat ehtoja, että voivat ottaa jos kulkeutuvat tänne ja tänne. Ja kun sanon että kulkeutuu paikkaan x, niin ok ei sitten kiinostakaan, tai kun sanon että laitan viestiä jos on vielä tallella kun tulen kaupunkiin, niin vaaditaan varaamaan sitä heille.
Pitää varmaan poistaa se maininta että kulkeutuu 🙄
Argh menee hermo!
Kommentit (91)
Minä myös tein saman, osan ilmaiseksi laitoin ja osaan ihan nimellisen hinnan. Ei mennyt kuin 10 minuuttia kun alkoi tulla viestiä että tuleeko sitä ja tätä myyntiin, jos tulee niin varaan. Osa halusi että kuljetan 60 km päähän ilmaista tavaraa. Huonekalut oli ihan ykköseuroja hinnoiltaan, näistä tingittiin ja pyydettiin kuljettamaan kotiovelle. Jestas että meni hermo. Osa tuotteista edelleen varattuna mutta eivät ota yhteyttä mitenkään.
En tiedä miten ihmiset edes kehtaa, älyttömän törkeitä haaskoja. Onneksi oli myös paljon fiksuja ostajia ja hakijoita, kiitos heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmiset valittaa kun kaikkinon niinnkallista ja miksei ihmiset auta toisiaan. No miksiköhän, kun ei itse viitsitä edes hakea mitään?
Kannattaa nyt huomata, ettei ap kerro, mistä tavarasta on kyse.
Koska hän kumminkin sanoo, ettei ko. tavara mennyt kaupaksi parilla eurolla, kyse ei ole mistään arvokkaasta.
Jaksaisitko itse lähteä maaseudulta syrjäkyliltä noutamaan alle kahden euron arvoista tavaraa, jotain tyyppiä linttaan käveltyjä kenkiä tai naarmuisia Ikean halpislaseja? Minä en.
Ihmiset ovat kyllä yleensä aivan järkevästi ajattelevia. Vaikka te täällä av:lla toisin ajattelettekin. He miettivät vaivannäköä ja siihen menevää aikaa ja rahaa ja sitten vertaavat sitä saavutettavaan hyötyyn.
Jos se saavutettava hyöty on kyseenalainen, ei tietystikää ole järkevää nähdä sitä vaivaa.
Eli ap, sun kamasi ei ole selvästikään vaivan arvoista. Sori, mutta ihan kaikkea ei viitsi lähteä hakemaan, vaikka ilman saisi. Roina on roinaa, vaikka olisikin ilmaista.
(Ja ei, en ole mitään ilmaiseksi koskaan mistään pyytänyt tai saanut, tämä vain näin sivusta huomiona, kirpparilla ja tori.fi:ssä usein tavaroita myyneenä)
No miksi ylipäätään katselet tuotteita maaseudun syrjäkyliltä ja pistät viestiä jos et pysty sitä noutamaan, vaikka ilmoituksessa on selvästi nouto? Tai sovit noudosta ja sitten järkeiletkin ettei siinä ole järkeä ja jätä hakematta ilman viestiä? Sitä järkeä saa käyttää ennen kuin raapustaa sen viestin myyjälle.
Sanoinkos jotakin tuossa kommenttini lopussa? Sanoiko? Luepa uudelleen.
En ole pyytänyt tai saanut mitään koskaan ilmaiseksi. Älä siis kysele sinä-muodossa.
Moni tuskin tulee varaustilanteessa tutkineeksi kauhean tarkkaan, missä joku asuu. Pitäisi totta kai, mutta jonotuksen takia ihmisillä on kiire vastata. Varsinkin tilannetta sekottaa, jos ilmoittaja vielä ilmoituksessa sanoo, että saattaa tuoda tavaraa kaupunkiinkin, näinhän ap oli sanonut.
Ilman muuta varattu tavara haetaan tai rehdisti perutaan haku, jos tulee muutoksia suunnitelmiin. Siitä ei aloituksessa kyllä puhuttu, mutta kiva kun otit esille.
Ps. Jos sinua ahdistaa nettikauppa ja lahjoitukset noin kovasti, etkä osaa muotoilla ilmoituksiasi niin, että vähennät väärinkäsityksiä, olisiko ehkä parempi pysyä sieltä pois? Kirppareilla voi tehdä kauppaa irl, mikä sulkee tuollaiset mielipahan aiheuttajat pois.
Taisi osua ja upota, sen verran olet puolustuskannalla.
Kannattaa sinunkin lukea kommentit kokonaan ennen kuin vastaat. Huomioi myös, ettei ap ole lahjoittamassa pois mitään arvokasta.
Minua lähinnä ihmetyttää, miksi ihmeessä sakin pitäisi selkeää romua (ap ei saanut sitä myytyä parillakaan eurolla ja kertoo haluavansa lahjoittamalla vaan välttää isot roskamaksut) lähteä hakemaan kaukaa.
Jos ja kun ap itse tarjoaa tuovansa sitä kaupunkiin mukanaan, niin miksi sitä ei saa häneltä kysyä, minne hän sitä tuo ja koska? Kerro!
Ja minä olen englannin kuningatar koska sanon niin. Usko pois!
Selkeästi joku sen romun haluaa kun varauksia kertyy jonoksi asti. Se vaan pitäisi tuoda kotiovelle. AP on ehdottanut paikkoja missä käy kaupungissa ollessaan mutta mikään niistä ei ostajalle käy. Lähtisitkö itse viemään ilmaista romua kymmenien kilometrien päähän?
Siis mikä sota täällä nyt on käynnissä? En lahjoita roskaa, vaan hyväkuntoisia lasten vaatteita, leluja, kirjoja, palapelejä, pulkkia, harrastusvälineitä ym. Kaikki on puhdasta ja ehjää, eikä 90-luvulta tmv. Silti ei kelvannut muutamallakaan eurolla kun olivat myynnissä, joten laitoin ilmaiseksi niin saan pois nurkista.
Tottakai saa kysyä minne kulkeutuu, kun alkuun ajattelin että kulkeutuu. Moni olisi halunnut tavaran sellaiseen paikkaan, mihin minulle olisi tullut ylimääräistä matkaa 2km-15km, joten kerroin heille ettei valitettavasti onnistu, mutta kulkeutuu paikkaan x, z ja y, tarkemmasta ajasta voidaan sopia kun tiedän milloin olen taas liikkeellä ja jos tavara on vielä silloin jäljellä. Tässä kohtaa alkoi melkein kaikkien kohdalla vaatiminen, että pitää kuljettaa ja varatakin tavara heille. Tämän takia lopulta eilen poistin sen kulkeutumisvaihtoehdon.
Ap
Jos ilmoitat että tavara kulkeutuu. Ilmoita heti että minne kulkeutuu ja milloin. Kulkeutuu Prisman pihaan huomenna lauantaina 18.12. klo 15 kauppareissun yhteydessä. Kyllä nettikirppiksillä saa muuten vängätä ikuisuuden kaikkien reppanoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmiset valittaa kun kaikkinon niinnkallista ja miksei ihmiset auta toisiaan. No miksiköhän, kun ei itse viitsitä edes hakea mitään?
Koska hän kumminkin sanoo, ettei ko. tavara mennyt kaupaksi parilla eurolla, kyse ei ole mistään arvokkaasta.
Jaksaisitko itse lähteä maaseudulta syrjäkyliltä noutamaan alle kahden euron arvoista tavaraa, jotain tyyppiä linttaan käveltyjä kenkiä tai naarmuisia Ikean halpislaseja? Minä en.
Ihmiset ovat kyllä yleensä aivan järkevästi ajattelevia. Vaikka te täällä av:lla toisin ajattelettekin. He miettivät vaivannäköä ja siihen menevää aikaa ja rahaa ja sitten vertaavat sitä saavutettavaan hyötyyn.
Jos se saavutettava hyöty on kyseenalainen, ei tietystikää ole järkevää nähdä sitä vaivaa.
Eli ap, sun kamasi ei ole selvästikään vaivan arvoista. Sori, mutta ihan kaikkea ei viitsi lähteä hakemaan, vaikka ilman saisi. Roina on roinaa, vaikka olisikin ilmaista.
(Ja ei, en ole mitään ilmaiseksi koskaan mistään pyytänyt tai saanut, tämä vain näin sivusta huomiona, kirpparilla ja tori.fi:ssä usein tavaroita myyneenä)
Mutta miksi ne linttaa astutut kengät muuttuvat houkutteleviksi, jos niiden antaja suostuu tuomaan ne 80 km päähän.
Muinoin ostamaani asuntoon oli jätetty vanhat kattovalaisimet paikoilleen, olivat sellaisia hyvin perusversioita sokeripalakiinnityksellä. Halusin omat valaisimet tilalle, joten laitoin nuo n. 5 valaisinta toriin "annetaan" osastolle. Noin vartin päästä soitti vanhempi mies, joka halusi kaikki valaisimet ja tulikin samana iltana ne hakemaan. Sinänsä siis tehokasta toimintaa, mutta hieman kuulosti falskilta kun sivulauseessa selitteli että sattumalta kaikki oman asunnon valaisimet ovat menneet rikki samanaikaisesti. :D Myyntiinhän ne menivät ja se oli ihan ok, remontin ja muuton keskellä en olisi itse jaksanut alkaa asian kanssa säätää, koska hinta olisi varmasti ollut alle 10€/valaisin.
Taannoin kävin läpi koiralle turhiksi jääneitä juttuja, ja löytyi täysinäinen paketti pissa-alustoja. Ilmoitin jossain Facebookin second handissä, että saa hakea sovittuun aikaan postilaatikkoon ripustettuna Fazerin sinistä vastaan. Mitään "kulkeutumista" en luvannut. Eikös joku laittanut Messenger-viestiä, että voitaisko tavata erään marketin pihassa, jonne meiltä on matkaa useampi kilometri. No samaan aikaan normaali ihminen kirjoitti, että tulee hakemaan ja niin tulikin ja suklaalevy oli postilaatikossa.
Kunpa ihmiset oppisivat lukemaan nuo ilmoitukset. Jos kulkeutumista tai tuomista ei luvata, sitä ei myöskään tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Kulkee bussi, mutta sehän ei taas ole minun päänvaivani, millä ilmaisen tavaran saaja sen tavaran hakee tai kuljettaa. Jos ei kannata lähteä kippojen ja kuppien perässä bussilla tänne, niin olkoon ilman.
Poistin eilen nyt sen kulkeutumis vaihtoehdon ilmoituksista ja kyllä muuten kiinnostus lopahti välittömästi, mutta silti osa pyytää kuljetusta vieläkin, siis näistä aiemmin kiinnostuneista joille sanoin jo etten erikseen kuljeta ja nyt ei kulkeudu enää kyllä omien menojenkaan mukaan. Pienemmällä vaivalla vien sitten kyllä jo keräyslaatikkoon, kuin sovin aikatauluja näiden kanssa, odottelen jossain ja totean ettei ole tulossa, häivyn ja saan sitten kukea vihaisia viestejä, miten olinkin kehdannut lähteä 30min sovitun ajan jälkeen. Ei kiitos.
Tälle päivälle on silti sovittu haku 80% tavaroista yhdelle ihmiselle, toivottavaati tulee
Ap
Kerro hakiko sovitusti tavarat.
Minulla törkein kokemus on se, kun ilmaisen tavaran hakija ilmoitti olevansa matkalla ja kauniina kesäpäivänä odottelin häntä - olisin todella voinut tehdä paljon muutakin. Ei koskaan tullut, ei vastannut viesteihini. Luki kyllä viestit eli "matkalla" ei ollut käynyt mitään. Miksi ei voinut alunperin vain ilmoittaa, että en ole tulossa..
Mun fantasia on edelleen ilmoittaa roskalava-palstalla, että annetaan 50kpl ehjiämuumimukeja ilmaiseksi ensimmäiselle hakijalle, ja pyytää noutajaehdokkaat järjestäytymään jonoon kommenttikenttiin.
Sitten blokata yv-vaihtoehto asetuksista ja jättää ihmiset tappelemaan keskenään eikä palata ilmoitukseen kuin viikon päästä kertomaan, että tavarat löytäneet uuden kodin.
Nettikirppikset on saatanasta, mitään ei kannata lahjoittaa.
Siis voiko tämä olla totta? Minulla on tavarat useammassa ryhmässä, joka lukee ilmoituksissa ja ei ole säännöissä kiellettyä. Nyt joku joka olisi halunnut jotain tavaraa, ripittää minua miten ei saa laittaa useampaan paikkaan kun on epäreilua ja miten hän voi tietää jos joku muu toisessa ryhmässä varaa saman tuotteen, hän ei ikinä laita kahteen paikkaan jne. Ja uhoaa perään, että heillä olisi tarvittu tavaroita, mutta "nyt saat itse pitää jos kukaan ei hae!!". Ihan oikeasti, miten ihmiset kehtaa omalla naamallaan? Kehotin hankkimaan käytöstavat. Laitan kyllä hänen nimensä muistiin ja kylmästi hyppään hänen varaustensa yli jos tulevaisuudessa jotain varaa/jonottaa minulta.
Ap
Tuolla menetellä tavarat juuri eivät mene tarvitsijoille käyttöön, vaan trokareille. Kirppistavaran myyminen on ihan työtä eikä sitä kukaan tee jos saa helpommin saman rahan muualta. Sinänsä siis mua ri haittaa ajatella sitä tulonsiirtona.
Jos erikseen haluat tavoittaa ne, jotka tarvitsevat juuri sitä tavaraa, niin kierrätyskeskus/SPR:n kontti tms on ihan hyvä. Ei niistä käy ostelemassa kuin pääsääntöisesti ne jotka tarvitsevat tai haluavat tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ylipäätään katselet tuotteita maaseudun syrjäkyliltä ja pistät viestiä jos et pysty sitä noutamaan, vaikka ilmoituksessa on selvästi nouto? Tai sovit noudosta ja sitten järkeiletkin ettei siinä ole järkeä ja jätä hakematta ilman viestiä? Sitä järkeä saa käyttää ennen kuin raapustaa sen viestin myyjälle.
Sanoinkos jotakin tuossa kommenttini lopussa? Sanoiko? Luepa uudelleen.
En ole pyytänyt tai saanut mitään koskaan ilmaiseksi. Älä siis kysele sinä-muodossa.
Moni tuskin tulee varaustilanteessa tutkineeksi kauhean tarkkaan, missä joku asuu. Pitäisi totta kai, mutta jonotuksen takia ihmisillä on kiire vastata. Varsinkin tilannetta sekottaa, jos ilmoittaja vielä ilmoituksessa sanoo, että saattaa tuoda tavaraa kaupunkiinkin, näinhän ap oli sanonut.
Ilman muuta varattu tavara haetaan tai rehdisti perutaan haku, jos tulee muutoksia suunnitelmiin. Siitä ei aloituksessa kyllä puhuttu, mutta kiva kun otit esille.
Ps. Jos sinua ahdistaa nettikauppa ja lahjoitukset noin kovasti, etkä osaa muotoilla ilmoituksiasi niin, että vähennät väärinkäsityksiä, olisiko ehkä parempi pysyä sieltä pois? Kirppareilla voi tehdä kauppaa irl, mikä sulkee tuollaiset mielipahan aiheuttajat pois.
Taisi osua ja upota, sen verran olet puolustuskannalla.
Kannattaa sinunkin lukea kommentit kokonaan ennen kuin vastaat. Huomioi myös, ettei ap ole lahjoittamassa pois mitään arvokasta.
Minua lähinnä ihmetyttää, miksi ihmeessä sakin pitäisi selkeää romua (ap ei saanut sitä myytyä parillakaan eurolla ja kertoo haluavansa lahjoittamalla vaan välttää isot roskamaksut) lähteä hakemaan kaukaa.
Jos ja kun ap itse tarjoaa tuovansa sitä kaupunkiin mukanaan, niin miksi sitä ei saa häneltä kysyä, minne hän sitä tuo ja koska? Kerro!
Ja minä olen englannin kuningatar koska sanon niin. Usko pois!
Selkeästi joku sen romun haluaa kun varauksia kertyy jonoksi asti. Se vaan pitäisi tuoda kotiovelle. AP on ehdottanut paikkoja missä käy kaupungissa ollessaan mutta mikään niistä ei ostajalle käy. Lähtisitkö itse viemään ilmaista romua kymmenien kilometrien päähän?
En lähtisi, mutta en myöskään saisi itkupotkuraivareita, jos ko. tyyppi jättää sitten tavaran ottamatta. Ap sen sijaan äimistelee, että on se kumma, kun eivät tule hänen - muussa tapauksessa jätteeseen menevässä kunnossa olevaa - roinaansa hakemaan ovelta.
En siten nyt mene sanomaan, kuka on laiska ja ahne, ap vai se romun siinä tapauksessa ottava, että ei joudu sitä varten matkustamaan.
Edelleen: saa kysyä, mikä on se paikka x, minne ap sanoo ilmoituksessaan voivansa tavaran kuljettaa. Se ei ole sama asia kuin että vaatisi kuskaamaan kauas ja kotiovelle. Speksit eivät vain lahjoittajalla ja ottajalla kohtaa, no big deal.
Ps. Sinä näet sieltä kristallipallosta, että valehtelen? Millä lihaksella väität tietäväsi moista? Kyllä täällä pitää lähtökohtaisesti lähteä siitä, että keskustellaan keskustelijoiden itsensä kertomien asioiden perustalta. Muutenhan voisin väittäå sinuakin köyhiä mollaavaksi trolliksi... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi ne linttaa astutut kengät muuttuvat houkutteleviksi, jos niiden antaja suostuu tuomaan ne 80 km päähän.
Oiskohan kuule ihan sellaisesta simppelistä syystä, että silloin niiden hinta on 0 euroa ja sillä köyhällä ehkä on niille hetken käyttöä.
Versus että niiden hinta on 160 km edestakakaisen automatkan takia 21 euroa.
Mitäpä luulet, oisko tossa se syy...? Pinnistä, pinnistä...
Myydessä se kuka tuo rahat ensimmäisenä saa tuotteen
Annettaessa ensimmäinen kuka hakee tuotteen saa sen.
Siinä teillä jonokäytäntöä, joka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä sota täällä nyt on käynnissä? En lahjoita roskaa, vaan hyväkuntoisia lasten vaatteita, leluja, kirjoja, palapelejä, pulkkia, harrastusvälineitä ym. Kaikki on puhdasta ja ehjää, eikä 90-luvulta tmv. Silti ei kelvannut muutamallakaan eurolla kun olivat myynnissä, joten laitoin ilmaiseksi niin saan pois nurkista.
Tottakai saa kysyä minne kulkeutuu, kun alkuun ajattelin että kulkeutuu. Moni olisi halunnut tavaran sellaiseen paikkaan, mihin minulle olisi tullut ylimääräistä matkaa 2km-15km, joten kerroin heille ettei valitettavasti onnistu, mutta kulkeutuu paikkaan x, z ja y, tarkemmasta ajasta voidaan sopia kun tiedän milloin olen taas liikkeellä ja jos tavara on vielä silloin jäljellä. Tässä kohtaa alkoi melkein kaikkien kohdalla vaatiminen, että pitää kuljettaa ja varatakin tavara heille. Tämän takia lopulta eilen poistin sen kulkeutumisvaihtoehdon.
Ap
Kas kun ei se oikeasti ole kovin hyväkuntoista ja laadukasta, jos ei ole parilla eurolla mennyt kaupaksi.
Ok, kirjoja ja palapelejä nyt ei juuri kukaan osta, omien lastenikin ei-säilytettävät olen lahjoittanut pois.
Mutta hyväkuntoiset vaatteet kun pistää koon mukaan seteiksi, niin aivan varmasti menee kaupan, samoin kurantit harrastusvälineet. Jotkut väärällä lukitusmekanismilla varustetut monot eivät, mutta muuten esimerkiksi käytettyjentalviurheiluvålineiden kauppahan käy nyt tosi kuumana!
Aina voi kysyä, saako tavaran jonnekin, se on sitten sun oikeus kieltäytyä. Turha siitä on loukkaantua.
Eihän nyt hyvää tavaraa kannata heittää roskiin, ihan ympäristösyistä.
Vaan:
(1) Lahjoitat Kierrätyskeskukseen, Fidaan, vaatteet UFF:lle. Jos on kunnon tavaraa niin hakevat ilmaiseksi.
(2) Jos hankkiudur itse eroon, niin ei koskaan ilmaiseksi koska se tuo ihmisistä huonoimmat puolet esiin. Vaan kunnon hinta ja tiukat ehdot (ei varauksia/vain nouto/omat kantajat mukaan, yms.)
Jos kumpikaan noista ei toimi niin sitten kierrätykseen kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mun fantasia on edelleen ilmoittaa roskalava-palstalla, että annetaan 50kpl ehjiämuumimukeja ilmaiseksi ensimmäiselle hakijalle, ja pyytää noutajaehdokkaat järjestäytymään jonoon kommenttikenttiin.
Sitten blokata yv-vaihtoehto asetuksista ja jättää ihmiset tappelemaan keskenään eikä palata ilmoitukseen kuin viikon päästä kertomaan, että tavarat löytäneet uuden kodin.
Nettikirppikset on saatanasta, mitään ei kannata lahjoittaa.
Tuota seuraisin ihan reality-TV -tyyppisenä viihteenä. Hitto kun tuosta tulisi hyvä.
Esiintyisit vielä ilmoituksessa sellaisena asioista ja mukien arvosta tietämättömänä reppanana, jota voi käyttää hyväksi. Tyyliin ilmoitus että "Tällaisia mukeja löytyi kaapista kun mummo kuoli ja pitäisi päästä eroon, joten ilmaiseksi saa hakea." Ja sitten kuva jossa joitain niitä tonnin arvoisia mukeja.
Ja sitten tosiaan jättäisit ihmiset riitelemään keskenään kuka on jonossa eka, ilman mitään yv-mahdollisuuksia. Hitto tuo olisi viihdyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kas kun ei se oikeasti ole kovin hyväkuntoista ja laadukasta, jos ei ole parilla eurolla mennyt kaupaksi.
Ok, kirjoja ja palapelejä nyt ei juuri kukaan osta, omien lastenikin ei-säilytettävät olen lahjoittanut pois.
Mutta hyväkuntoiset vaatteet kun pistää koon mukaan seteiksi, niin aivan varmasti menee kaupan, samoin kurantit harrastusvälineet. Jotkut väärällä lukitusmekanismilla varustetut monot eivät, mutta muuten esimerkiksi käytettyjentalviurheiluvålineiden kauppahan käy nyt tosi kuumana!
Aina voi kysyä, saako tavaran jonnekin, se on sitten sun oikeus kieltäytyä. Turha siitä on loukkaantua.
Lastenkirjoille on kysyntää ja niillä on rahallista arvoa.
Nuo kuljetuksen vaatijat ovat sellaisia, että muu ei auta, kuin rahan vaatiminen, jos kotiin kannettuna haluaa. Eikä edes halvalla.
Jos joku tahtoo, että tuon tavaran kotiinsa, se on vähintään 1€/kilometri, vähintään 5€.
Joskus kuskasin tavaroita tuolla "kulkeutuu" -periaatteella, mutta enää EN kuljeta. Suurin osa näistä kuljetusta vaativista m*lkuista ei edes kiitosta sanonut.