Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, ilmaisen tavaran "hakijat"!

Vierailija
16.12.2021 |

Laitoin paljon tavaraa ilmaiseksi toriin ja facebookin ryhmiin. Meinasin aluksi viedä vaan kierrätykseen, mutta ajattelin sitten että olisi kiva jos menisivät käyttöön ja tarpeeseen, eivätkä yltiökalliilla myyntiin jonnekin.

Tavaroihin kertyi heti kauheat jonot, vaikka eivät kelvanneet sitä ennen edes parilla eurolla, vaikka on ihan hyväkuntoista tavaraa.

No, olen tänään puhunut melkein 20 eri ihmisen kanssa ja vain 1 on sanonut hakevansa tavaran, kaikille muille se tavara pitäisi kuljettaa. Kyllä, asun hiukan syrjässä, mutta mielestäni 10km on vielä ihan "hyväksyttävä" matka, varsinkin kun saa ilmaiseksi.

Mutta se kyllä häiritsee eniten, kun laitoin maininnan, että tavarat kulkeutuvat omien menojeni mukaan kaupunkiin sinne missä kuljen, niin monet antavat ehtoja, että voivat ottaa jos kulkeutuvat tänne ja tänne. Ja kun sanon että kulkeutuu paikkaan x, niin ok ei sitten kiinostakaan, tai kun sanon että laitan viestiä jos on vielä tallella kun tulen kaupunkiin, niin vaaditaan varaamaan sitä heille.

Pitää varmaan poistaa se maininta että kulkeutuu 🙄

Argh menee hermo!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjotin tavaraa, jota ei sitten haettukkaan. Periaatteesta blokkaan kaikki semmoiset tyypit.

Kahden viikon päästä kaveri laitto viestii, että se tyyppi huutelee mua roskalavalla 🤦‍♀️ Kaverille oli alkanut vuodattamaan avioeroaan ja konkurssiaan

Vierailija
22/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin kakspiippunen juttu. Itsekin haluisin antaa joskus ilmaiseksi ja tarvitsevalle, mutta tuntuu ettei noilla fb-kirppiksellä ole "tarvitsevia", vaan porukkaa joka mahdollisimman nopeasti pyrkii varaamaan tuotteen itselleen. Harkintaa nolla kun ilmaiseksi sais, ja sitten kun pitäis alkaa järjestää asioita tavaran saamiseksi motivaatio lopahtaa. En myöskään haluaisi että joku hamstraaja ottaa romuksi pyörimään omiin nurkkiin kun "ilmaseks sai" tai "vois myydä eteenpäin voitolla...".

Jos taas laittaa hintaa ihmisillä saattaa olla enemmän sitä harkintaa ja kunnioitusta, mutta toisaalta ei mene välttiste kaupaksi lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa kun olen antanut ilmaiseksi pois, niin ei ole ikinä tullut edes mieleen, että kävisin sen vielä jonkun kotiin asti kantamassa :D

Vierailija
24/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi joku viitsii kaupitella tavaraa 5€ tai halvemmalla, saati lahjoittaa juurikin tämän hässäkän takia?? Senkun heittää roskiin ja sillä selvä.

Omakotitalossa ei viitsi heittää roskiin jos ei ole pakko, kun jätelasku kasvaa sitä mukaa kuin roskien paino.

Ap

Hahahahahahahaha! Mikä vitsi!

Vierailija
25/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt mallia "ei varauksia, ensimmäinen hakija saa tuotteen". 

Mitä tarkoittaa ei varauksia, kai kuitenkin sovit noudon jonkun kanssa ja tavara on varattuna hänelle hakuun asti? Ei kukaan lähde hakemaan jotain tavaraa jos ei varmuudella tiedä että se on hänelle varattu

Vierailija
26/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä palaa pannaan uuniin, loput kaatopaikalle. Maailma on jo rojua täynnä sitä on turha kenellekään kaupitella saatika lähtee kuljettamaan.

Vierailija
27/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin moni kuljetusta kysellyt vaati sitten varaamaan tavaroita heille siihen asti, että olen menossa kaupunkiin. Osa ei millään käsittänyt, että miksi en varaa.

Sen aikaa ainoastaan varaan, jos joku lähtee tavaraa hakemaan, ettei täällä sitten tarjota ei oota. Mutta siinä pidän sellaista max.30-45min aikaikkuna siitä kun sanoo lähtevänsä, meille ajaa vähemmän aikaa, joten jos jää haaveilemaan jonnekin niin voivoi.

Ap

Vierailija
28/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt mallia "ei varauksia, ensimmäinen hakija saa tuotteen". 

Mitä tarkoittaa ei varauksia, kai kuitenkin sovit noudon jonkun kanssa ja tavara on varattuna hänelle hakuun asti? Ei kukaan lähde hakemaan jotain tavaraa jos ei varmuudella tiedä että se on hänelle varattu

Lähteehän. Onhan täälläkin palstalla ollut ketjuja, joissa moni on kertonut, että heille kävi juuri niin, että lähtivät jotain tavaraa hakemaan kun olivat sopineet noudosta, mutta perillä ei tavaraa enää ollutkaan.

Vierailija
29/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi joku viitsii kaupitella tavaraa 5€ tai halvemmalla, saati lahjoittaa juurikin tämän hässäkän takia?? Senkun heittää roskiin ja sillä selvä.

Omakotitalossa ei viitsi heittää roskiin jos ei ole pakko, kun jätelasku kasvaa sitä mukaa kuin roskien paino.

Ap

No mikäs vitsi tuossa on? Meilläkin menee jätelasku roskien painon mukaan. Ja se nyt ei ole salaisuus, että esim.lähetyskirpputorit jotka saavat kaiken ilmaiseksi, myyvät sitten kalliilla niitä tavaroita. Samoin kuin esim. Uff, SPR jne.

Vierailija
30/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, yksi urputtaja laittoi viestiä että on valittanut minusta ylläpidolle, kun "ohitin" hänet jonossa. Hän vaati varausta ja kuljetusta tavaroille, sanoin ettei onnistu ja siirryin seuraavaan jonossa, joka tulee hakemaan tavaroita. Ja minä olen nyt sitten se hankala tässä 😅

Ap

Vierailija
31/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mikäs vitsi tuossa on? Meilläkin menee jätelasku roskien painon mukaan. Ja se nyt ei ole salaisuus, että esim.lähetyskirpputorit jotka saavat kaiken ilmaiseksi, myyvät sitten kalliilla niitä tavaroita. Samoin kuin esim. Uff, SPR jne.

Joo joo! Ihan niinkuin jäteautot punnitsevat jätteet! Ja sitä paitsi jätteet ihan oikeasti heitetään pois. Ja kerran jonkun "ylimääräisen" roskan lisäys ei pahemmin mitään vaikuta.

Vierailija
32/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrät miksi jotkut pyytävät vastineeksi kahvipaketin tai suklaapatukan. Noistakin hupivarailijoista 90% olisi jättänyt ottamatta yhteyttä.

Vierailija
33/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo joo! Ihan niinkuin jäteautot punnitsevat jätteet! Ja sitä paitsi jätteet ihan oikeasti heitetään pois. Ja kerran jonkun "ylimääräisen" roskan lisäys ei pahemmin mitään vaikuta.

No kai minä tiedän kun sen laskun maksan. Siinä erittelyssä näkyy, paljonko mitäkin roskaa on tullut, ihan sen painon mukaan.

Vierailija
34/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on röyhkeitä ja ahneita. Ei kaikki, mutta lokkeilijat lisääntyneet.

Vierailija
35/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaan, että köyhillä harvemmin on autoa? Jopa edestakainen bussilippu voi olla köyhimmille liiallinen meno. Sanoit, että asut syrjässä, kulkeeko siellä edes bussit? Jos on isoja tai painavia tavaroita tai huonekaluja, niitä voi olla vaikea tai mahdoton kuljettaa julkisilla. Pikkukippojen perässä puolestaan ei syrjäkylille kannata lähteä.

Eli mielestäsi pikkukippojen perässä puolestaan ei syrjäkylille kannata lähteä, mutta on silti ihan ok olettaa että sen ilmaisten kippojen antaja lähtee raahaamaan niitä sun luokse omalla kustanteella omalla ajallaan?  

Tämäpä juuri. Antaa ihmisistä aika egosentrisen kuvan, kun ei ole autoon varaa, mutta koko muun yhteiskunnan pitää toimia köyhän pillin tahtiin.

Ja ymmärrän siis että kaikki köyhät eivät ole tällaisia. Vain ne pahimmat lokkeilijat, jotka muutenkin ottaa vain rusinat pullasta.

Vierailija
36/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vaihtoehtona noutoa, silti moni ilmoittaa, että olisi tulossa katsomaan myymiäni tuotteita ja valitsemaan. Ilmoitan, että ei käy, ainoastaan postitus käy tai kerran viikossa vien tavaroita tiettyyn paikkaan. Sen jälkeen ollaan sitä mieltä, että minä voisin maksaa postikulut (3,7 e) kun tuote sinänsä maksaa 4 e.

Vierailija
37/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No torissa on tullut niin paljon näitä erikoisia tapauksia etten jaksa edes kaikkia kertoa. Ilmaisesta tavarasta luovuin siinä vaiheessa, kun pari tukevaa naista tuli hakemaan Askon sinistä ja ryhdikästä vuodesohvaa.

Se olin sitten minä itse, joka käytännössä yritti raahata sitä s*tanan v.sohvaa. Toisella hakijoista oli huono selkä ja toisella huono kunto.

Vierailija
38/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy tähän väliin sanoa, että nettikaupoilla on teitä aivan ihmeellisen ihania ihmisiä jotka tarjoutuu tuomaan tuotteen kotiovelle vaikka pelattaisiin vain pikkuhiluilla. Ostin kahden ja puolen euron pokkarin jonka toimitus postilla olisi ollut yli viisi euroa. Kun sanoin tulevani noutamaan pyörällä, myyjä halusi järkätä vaihdon kotikadulleni, joka oli kuulema pienen koukkauksen päässä hänen työmatkastaan.

Vaikka olisikin jokseenkin kulkureitillä, kyllähän tuommoisen sopimisessa oma vaivansa on enkä itse kehtaisi ehdottaa ikinä.

Vierailija
39/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppistelystä yleisesti, annat tai myyt.

Selkeä, lyhyt ja ytimekäs ilmoitus. Laita myös että vain nouto kaupunginosasta X. Oli sitten kotoa, työpaikalta tai lähikaupan pihasta, sovi nouto niin ettei sinulle tule suurempaa ylimääräistä vaivaa. Kaikki ilmaiset antamiset Torin kautta helpoiten. Oli tuote mikä tahansa niin heti kun ilmoitus on julkaistu tulee yleensä monta viestiä. Voit valita niistä sen missä joku ehdottaa itse noutoa samalle päivälle. Ja skipata nämä käskyttävät ”ostajat”.

Vierailija
40/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No torissa on tullut niin paljon näitä erikoisia tapauksia etten jaksa edes kaikkia kertoa. Ilmaisesta tavarasta luovuin siinä vaiheessa, kun pari tukevaa naista tuli hakemaan Askon sinistä ja ryhdikästä vuodesohvaa.

Se olin sitten minä itse, joka käytännössä yritti raahata sitä s*tanan v.sohvaa. Toisella hakijoista oli huono selkä ja toisella huono kunto.

Olisit kieltäytynyt kantamasta ja toivottanut tervetulleeksi uudestaan kun saavat kantajat mukaan. Jatkavat nimittäin tuolla samalla linjalla kun vapaaehtoisia kantajamyyjiä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän