Argh, ilmaisen tavaran "hakijat"!
Laitoin paljon tavaraa ilmaiseksi toriin ja facebookin ryhmiin. Meinasin aluksi viedä vaan kierrätykseen, mutta ajattelin sitten että olisi kiva jos menisivät käyttöön ja tarpeeseen, eivätkä yltiökalliilla myyntiin jonnekin.
Tavaroihin kertyi heti kauheat jonot, vaikka eivät kelvanneet sitä ennen edes parilla eurolla, vaikka on ihan hyväkuntoista tavaraa.
No, olen tänään puhunut melkein 20 eri ihmisen kanssa ja vain 1 on sanonut hakevansa tavaran, kaikille muille se tavara pitäisi kuljettaa. Kyllä, asun hiukan syrjässä, mutta mielestäni 10km on vielä ihan "hyväksyttävä" matka, varsinkin kun saa ilmaiseksi.
Mutta se kyllä häiritsee eniten, kun laitoin maininnan, että tavarat kulkeutuvat omien menojeni mukaan kaupunkiin sinne missä kuljen, niin monet antavat ehtoja, että voivat ottaa jos kulkeutuvat tänne ja tänne. Ja kun sanon että kulkeutuu paikkaan x, niin ok ei sitten kiinostakaan, tai kun sanon että laitan viestiä jos on vielä tallella kun tulen kaupunkiin, niin vaaditaan varaamaan sitä heille.
Pitää varmaan poistaa se maininta että kulkeutuu 🙄
Argh menee hermo!
Kommentit (91)
Ihmisten röyhkeys ei tunne rajoja.
Minä annoin turhaksi käyneen pienen TV:n taannoin pois ilmaiseksi. Yksi henkilö kirjoitti, että "asun toisella paikkakunnalla mutta kiinnostaisi hakea. Pystyisitkö heittämään pari euroa bensakuluista kun pitää tulla autolla hakemaan?"
Miettikää :D että annan jotain ilmaiseksi pois ja sitten pitäisi vielä MAKSAA siitä että joku vaivautuu noutamaan sen.
Kaikki voivat nyt rauhoittua, kaikki tavarat on tänään haettu. Että kyllä tämä minun "roskani" kelpasi ihmisille, ja se vaivauduttiin hakemaan.
Näköjään jo pelkkä nouto mahdollisuus houkutteli esiin vain ne tolkun ihmiset, kaikki hakivat juuri eikä melkein sovittuna aikana tavarat 😄
Ap
Vielä tuohon ottajaan, joka ripitti ja haukkui minua kun tarjosin useammassa paikassa tavaroita.
Asiahan jäi eilen siihen että kehotin häntä opettelemaan käytöstavat ja luulin ettei enää vastaisi. Oli kuitenkin yöllä lähetränyt viestin jonka oli poistanut/kumonnut ja sen jälkeen rivin keskareita. Oli aivan pakko siis varmistaa, että hänen henkistä ikäänsä voi pitää korkeintaan 13-vuotiaana.
Laitoin varmuuden vuoksi ylläpitäjille viestiä, olen aivan varma että valittaa minusta heille. Ja koska vaikuttaa ihmiseltä joka selittää asiat itselleen edullisesti ja varmaan käyttää paljon värikynää, laitoin heille myös kuvat keskustelustamme.
Miten jollakin voi mennä noin tunteisiin ettei saanutkaan ilmaista tavaraa! Eikä varmasti olisi mennyt omaan käyttöön, haki nimittäin saman koon vaatetta jo tammikuussa roskalava ryhmistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin kakspiippunen juttu. Itsekin haluisin antaa joskus ilmaiseksi ja tarvitsevalle, mutta tuntuu ettei noilla fb-kirppiksellä ole "tarvitsevia", vaan porukkaa joka mahdollisimman nopeasti pyrkii varaamaan tuotteen itselleen. Harkintaa nolla kun ilmaiseksi sais, ja sitten kun pitäis alkaa järjestää asioita tavaran saamiseksi motivaatio lopahtaa. En myöskään haluaisi että joku hamstraaja ottaa romuksi pyörimään omiin nurkkiin kun "ilmaseks sai" tai "vois myydä eteenpäin voitolla...".
Jos taas laittaa hintaa ihmisillä saattaa olla enemmän sitä harkintaa ja kunnioitusta, mutta toisaalta ei mene välttiste kaupaksi lainkaan.
Oikeasti harva tarvitsee oikeasti kippoja ja kuppeja
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon ottajaan, joka ripitti ja haukkui minua kun tarjosin useammassa paikassa tavaroita.
Asiahan jäi eilen siihen että kehotin häntä opettelemaan käytöstavat ja luulin ettei enää vastaisi. Oli kuitenkin yöllä lähetränyt viestin jonka oli poistanut/kumonnut ja sen jälkeen rivin keskareita. Oli aivan pakko siis varmistaa, että hänen henkistä ikäänsä voi pitää korkeintaan 13-vuotiaana.
Laitoin varmuuden vuoksi ylläpitäjille viestiä, olen aivan varma että valittaa minusta heille. Ja koska vaikuttaa ihmiseltä joka selittää asiat itselleen edullisesti ja varmaan käyttää paljon värikynää, laitoin heille myös kuvat keskustelustamme.
Miten jollakin voi mennä noin tunteisiin ettei saanutkaan ilmaista tavaraa! Eikä varmasti olisi mennyt omaan käyttöön, haki nimittäin saman koon vaatetta jo tammikuussa roskalava ryhmistä.
Ap
Siis miten tällaiset ihmiset voivat selvitä sivistyneessä yhteiskunnassa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis miten tällaiset ihmiset voivat selvitä sivistyneessä yhteiskunnassa???
Luultavasti eivät pärjääkään vaan ovat niiyä syrjäytyneitä tai jossain vankila- ja muissa ongelmakierteissä olevia.
Aikuiset ihmiset menevät aivan sekaisin ilmaisesta tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, että köyhillä harvemmin on autoa? Jopa edestakainen bussilippu voi olla köyhimmille liiallinen meno. Sanoit, että asut syrjässä, kulkeeko siellä edes bussit? Jos on isoja tai painavia tavaroita tai huonekaluja, niitä voi olla vaikea tai mahdoton kuljettaa julkisilla. Pikkukippojen perässä puolestaan ei syrjäkylille kannata lähteä.
Ymmärrät varmaan, että sitten köyhät eivät vastaa ilmoitukseen?
Taitaa olla liikaa rahaa....oletko koskaan kuullut kierrättämisestä ja vaikka Kierrätyskeskus....?
Ei tulisi mielenkään pyytää kuljettamaan ilmaista tavaraa mihinkään. Eri asia jos on asioita saman paikkaan ja voi tuoda siinä samalla tai jos maksaa korvauksen.
Pitäisi olla kiitollinen jos joku lahjoittaa jotain josta on itselle käyttöä. Ennen ei saanut mitään ilmaiseksi. Tavaroista on valitettavasti ylitarjontaa tänä päivänä.
Ap, juuri tuollaista se on. Tuolta välttyy vain laittamalla korkean hinnan ja tiukat ehdot. Jos ei sitten mene kaupaksi niin helpommalla pääsee kun vie johonkin Kierrätyskeskukseen. Ilmainen/halpa tavara houkuttelee juuri sen pohjasakan.