Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan alan poistumistarkastus

Vierailija
25.03.2015 |

Työvuorosta poistuessa vartija pyytää avaamaan laukun/kassin, jotta näkee, onko työntekijä varastanut jotain. Millaisia oikeuksia vartijalla on? Voiko kieltäytyä (tosin silloin tulee potkut)?

Tietääkö joku lainkohtaa, mihin tämä poistumistarkastus perustuu? Linkkiä?

Miten teillä hoidetaan nämä tarkastukset? Maillä ainakin kaikki pitää näyttää - siinä kymmenien muiden työkavereiden vieressä. Noloa on, jos olet esim käynyt salilla ennen työpäivää ja pitää hikisiä rintsikoita esitellä kaikille.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko näyttää. Ilmoitus menee esimiehelle siitä ettet näyttänyt laukkua. Vartijat ivat nähneet niin monenlaista ettei kannata yhtiä rintsikoita hävetä!

Vierailija
22/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tarkastuksia saa tehdä ainoastaan poliisi,tulli ja rajavartiolaitos.Mistään vartijoista ei tarvitse välittää pätkääkään.

Vierailija
24/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sulla on sentään vaan hikiset rintsikat esittää. Mulla on käytettyjä kuukautissuojia! (kankaisia) ;D

Vierailija
25/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä tätä harrastetaan, eikä mitenkään satunnaisesti, vaan kaikki katsotaan, aina.

Vierailija
26/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:52"]

Jos minulle tuollaisia tarkastuksia joka päivä tehtäisiin ja vielä julkisesti, ottaisin joku kerta laukkuun hervottoman kokoisen dildon, tosi räkäisiä nenäliinoja tai käytettyjä kestisiteitä minigripissä ja nauttisin ilmeistä :D

[/quote]

En ymmärrä tällaista asennetta. Miksi helvetissä haluaisit tehdä viattoman vartijan työtehtävistä tahallasi ällöttäviä? Ei se ole sen vartijan vika, että nitä tarkastuksia tehdään. Ääliö. 

Vierailija
27/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:40"]

Hah, sulla on sentään vaan hikiset rintsikat esittää. Mulla on käytettyjä kuukautissuojia! (kankaisia) ;D

[/quote]

Ongelma ei ole noi kuukautissuojat vaan se, kenelle ne pitää esittää. Meillä näytetään vartijalle, jonka kanssa hetki sitten vaihdettiin kuulumisia kaupan sisällä - noloa mielestäni on se, että vartija tietää millaisia kuukautissuojia tai rintsikoita käytän. Lisäksi monta työkaveria on ympärillä kun jokainen joutuu vuorostaan syyniin. Ala-arvoista touhua.

28/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos säännöllisesti tuollaisia tarkastuksia tehdään. Itsekin olen kaupan alalla, mutta olen kuullut vain satunnaisesti tehtävistä poistumistarkastuksista.

Vierailija
29/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että lain mukaan jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Eli ei ole pakko avata sitä laukkuaan, sen tutkimuksen voi suorittaa sitten vain poliisi. Lisäksi voi tietty kerätä intiimiasiat erilliseen pussukkaan, jolloin voi esittää laukun muun sisällön, mutta kieltäytyä avaamasta tuota pussukkaa vedoten siihen, että se sisältää yksityisasioita.

Vierailija
30/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:52"]

Jos minulle tuollaisia tarkastuksia joka päivä tehtäisiin ja vielä julkisesti, ottaisin joku kerta laukkuun hervottoman kokoisen dildon, tosi räkäisiä nenäliinoja tai käytettyjä kestisiteitä minigripissä ja nauttisin ilmeistä :D

[/quote]

En ymmärrä tällaista asennetta. Miksi helvetissä haluaisit tehdä viattoman vartijan työtehtävistä tahallasi ällöttäviä? Ei se ole sen vartijan vika, että nitä tarkastuksia tehdään. Ääliö. 
[/quote]

Kenenkään ei ole pakko mennä laukkuani tonkimaan, eikä vartijalla edes ole oikeutta siihen lain mukaan. Saan pitää laukussani mitä ällöttävyyksiä haluan.

Vierailija
31/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännössä vanhoista tavaroista todistetaan ettei ne ole varastettuja? Minulla ainakin on aina laukussa vesipullo, purkkaa, kuukautissiteitä, vaihtovaatetta yms. eikä niistä enää ole kuittia.

Vierailija
32/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:52"] Jos minulle tuollaisia tarkastuksia joka päivä tehtäisiin ja vielä julkisesti, ottaisin joku kerta laukkuun hervottoman kokoisen dildon, tosi räkäisiä nenäliinoja tai käytettyjä kestisiteitä minigripissä ja nauttisin ilmeistä :D [/quote] En ymmärrä tällaista asennetta. Miksi helvetissä haluaisit tehdä viattoman vartijan työtehtävistä tahallasi ällöttäviä? Ei se ole sen vartijan vika, että nitä tarkastuksia tehdään. Ääliö.  [/quote] Kenenkään ei ole pakko mennä laukkuani tonkimaan, eikä vartijalla edes ole oikeutta siihen lain mukaan. Saan pitää laukussani mitä ällöttävyyksiä haluan.

[/quote]

Pointti meni näköjään viuhuen ohi. 

Vierailija
33/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mikä järki kun eikö sen kameroista nää jos on jotain vienyt?

Vierailija
34/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poistumistarkastuksia on n kerran kuussa. Ei ole aiheuttanut ongelmaa, ainakaan minulle. Työtään ne vartijat tekevät.
Työsoppariin olen allekirjoittanut "suostun poistumistarkastuksiin"-kohdan.

Vierailija
35/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:52"] Jos minulle tuollaisia tarkastuksia joka päivä tehtäisiin ja vielä julkisesti, ottaisin joku kerta laukkuun hervottoman kokoisen dildon, tosi räkäisiä nenäliinoja tai käytettyjä kestisiteitä minigripissä ja nauttisin ilmeistä :D [/quote] En ymmärrä tällaista asennetta. Miksi helvetissä haluaisit tehdä viattoman vartijan työtehtävistä tahallasi ällöttäviä? Ei se ole sen vartijan vika, että nitä tarkastuksia tehdään. Ääliö.  [/quote] Kenenkään ei ole pakko mennä laukkuani tonkimaan, eikä vartijalla edes ole oikeutta siihen lain mukaan. Saan pitää laukussani mitä ällöttävyyksiä haluan.

[/quote]

Pointti meni näköjään viuhuen ohi. 
[/quote]

Ei mennyt. En halua tehdä viattoman vartijan työtehtävistä ällöttäviä vaan viallisen. Viaton vartija ei pakolla kurki toisten laukkuihin eikä näin ollen nää mitään ällöttävyyksiä.

Vierailija
36/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko avata laukkua tai suostua tarkastukseen mutta työnantaja voi pyyttää virkavallaan (poliisin) paikalle jolla on siihen oikeus!

Vierailija
37/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rehelliselle ihmiselle noissa voi olla niin vaikeaa? Saati noloa?

Vierailija
38/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:38"]

Mikä rehelliselle ihmiselle noissa voi olla niin vaikeaa? Saati noloa?

[/quote]

Jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Vaikka sinä esittelisit mielelläsi laukussasi olevia kuukautissuojia ja esim. kondomeja (joita joillakin myös on laukussaan) niin kaikki eivät mielellään esittele. Kun vartijoiden vaitiolovelvollisuuskin on vähän niin ja näin (ainakin sen noudattaminen) niin voi olla hyvin epämukavaa työskennellä paikassa, jossa varmasti jokainen tietää sinulla olevan runsaat kuukautiset siteen paksuuden perusteella ja käyttävän merkin X kondomeja, kun vartija on sellaiset sinun laukustasi bongannut.

Vierailija
39/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijoilla on oikeus avata esim näpistelijän laukku, jos on 100% varma, että siellä on varastettua kamaa.

Kummallista olisi, että samat säännöt eivät pätisi kaupan työntekijöihin. Ts. varkaalla olisi paremmat oikeudet kuin työntekijällä. 

Vierailija
40/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:43"]

Vartijoilla on oikeus avata esim näpistelijän laukku, jos on 100% varma, että siellä on varastettua...

[/quote]

Ei ole oikeutta.