Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englantilaiseen uuniriisipuuroon tulee vaniljaa, sokeria, voita, kermaa ja muskottipähkinää. Suomessa maitoa ja suolaa. Miksi kaikki pitää väkisin olla mautonta?

Vierailija
16.12.2021 |

Joulutortutkin on mielestäni ankeuden huippu: 70% taikinaa ja ihan vaan hilloa keskellä. Ei luoja, miten kaikki on niin PLIISUA?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen usein ihmetellyt. Rajusti tuunaamalla suomalaisestakin ruoasta voi saada siedettävää, mutta ei se sen jälkeen enää ole suomalaista perinneruokaa.

Ja kotimainen lapin lohi ja poronkäristys ei ole siedettävää kuin tuunaamalla? Laitettaisko näihinkin vaniljasokeria ja rasvaa vai millä tuunattais?

Suomessa riisipuuro on riisipuuro, englantilaisilla on pudding herkkuna. Erityisen sokeriset ja makeat sitten erikseen. Ap voi maustaa puuronsa vaikka sulalla suklaalla ja marengilla jos haluaa.

Yksi syy miksi ei tule kalaa syötyä kuin aniharvoin on, että sen maustaminen on todella hankalaa verrattuna lihaan. Jos ikävän kalan maun saisi hävitettyä helposti, tulisi sitä syötyäkin useammin.

Vierailija
42/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen usein ihmetellyt. Rajusti tuunaamalla suomalaisestakin ruoasta voi saada siedettävää, mutta ei se sen jälkeen enää ole suomalaista perinneruokaa.

Ja kotimainen lapin lohi ja poronkäristys ei ole siedettävää kuin tuunaamalla? Laitettaisko näihinkin vaniljasokeria ja rasvaa vai millä tuunattais?

Suomessa riisipuuro on riisipuuro, englantilaisilla on pudding herkkuna. Erityisen sokeriset ja makeat sitten erikseen. Ap voi maustaa puuronsa vaikka sulalla suklaalla ja marengilla jos haluaa.

Lapin lohi tai poronkäristys oli tarjolla aika pienelle osalle suomalaisia joten ei ne mikään koko maan perinne ole. Samoin muukin riista jotain järvikaloja tai merien peruskaloja lukuunottamatta. Lisäksi lohi on aika tylsää ruokaa sellaisenaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa kylpyhuoneessakin on kokolattiamatot. On ne fiksuja.

On ne suomalaisia fiksumpia, aivan kiistatta. Mitä se sitten sanoo meistä? Joulutortut ovat todellakin mauttomuuden huippu. En ole ikinä edes yrittänyt tuunata niihin mitään makua, onko siihen jotain kikkoja. Voitaikina kun ei vaan maistu millekään.

Vierailija
44/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä aina tehty niin, että tulee voita, riisiä, maitoa ja/tai kermaa sekä sokeria. Joskus laitan vaniljaa joskus en. Tämä suvussamme ollut tapa on kyllä melko vanha jo.

Voihan sen puuron keittää vaikka veteen ja höystää pippurilla, mutta turha siitä on muita syytellä kuin itseään jos ei maistu.

Vierailija
45/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aamupuurooni sokeria, kanelia, voita ja maitoa. Välillä sokeria ja marjoja. Silloin tällöin vain voita ja suolaa. Suomessa pitää olla niin terveellistä että sokeria kauhistellaan. Itse olen laiha ja muuten terve joten ei tuo päivittäinen teelusikallinen sokeria mitään haittaa.

Vierailija
46/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannissa kylpyhuoneessakin on kokolattiamatot. On ne fiksuja.

On ne suomalaisia fiksumpia, aivan kiistatta. Mitä se sitten sanoo meistä? Joulutortut ovat todellakin mauttomuuden huippu. En ole ikinä edes yrittänyt tuunata niihin mitään makua, onko siihen jotain kikkoja. Voitaikina kun ei vaan maistu millekään.

Itse teen vain puolikuu-torttuja. Niihin saa hilloa enempi ja sitä riittää suunnilleen joka suupalaan. Tähtitorttuja syön vain jos joku tarjoaa.

Vierailija
47/47 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa ällöltä. Riisipuuro on jo ihan tarpeeksi tuhtia täysmaitoon keitettynä. Lisämakua saa niistä päälle laitettavista lisukkeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi