Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen exän elämä sääntelee seurusteluamme

Vierailija
16.12.2021 |

Miehelläni siis lapsi edellisestä liitosta ja ovat sopineet (tai siis nainen on sanellut), että lapsi on äidin luona pääosin ja isän luona silloin kun äidin vuorotyö ei natsaa päivähoidon kanssa tai kun äiti/lapsi on kipeänä ymv. Miehelläni siis säännöllinen päivätyö ja pystyy paremmin joustamaan työkuvioissaan.

Alkanut hiljalleen rassata se, että aina kun yritetään suunnitella jotain yhteistä menoa tai vaikka yleensä ottaen tapaamista niin miehen vastaus on, että pitää tarkistaa exän vuorot ensin. Esim.piti viettää ensi viikonloppu ja sitten uusi vuosi yhdessä, mutta viikonloppu estyi kun kuulemma exällä onkin töitä ja uutta vuotta varten pitää odottaa että ex kertoo seuraavat työvuoronsa. Mies ei uskalla antaa minun tavata lastaan, ettei ex vaan suutu, joten tämä kuvio voi kätevästi blokata meidän seurustelua vaikka kuinka kauan. Mies vaan levittelee käsiään, vaikka toisaalta sanoo rakastavansa minua eikä missään nimessä tahdo menettää.

On neuvoton olo. En tahtoisi luopua tästä, koska parisuhde muutoin toimii niin hyvin, mutta ei tämä kuvio kyllä hyvällekään tunnu. Mitä mietteitä nostaa muille?

Kommentit (597)

Vierailija
321/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä juttu, on lapsellista ottaa etäisyyttä ja toisaalta törkeää tungetella toisten elämään. Enköhän mä jätä tämän tapauksen kunhan olen hänen kanssaan kunnolla ja asiallisesti keskustellut syistä ja seurauksista.

Sen jälkeen keskityn omaan elämään, lapsiin, muuhun perheeseen ja ystäviin. Mahdollisesti kevyttä seurustelua, jos joskus sattuu huvittamaan. En enää ikinä usko mitään turhia tunnehöpinöitä.

Ai niin, vielä sellainen herkullinen yksityiskohta, että taidankin ehkäisystä huolimatta olla raskaana. Tästä voi tulla vielä varsin mielenkiintoista.

Ap.

1/5.

Kosahti sit tähän 😅

Vierailija
322/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvuorot pitää julkaista 2 viikloa ennen niiden alkamista, ja kai ap:n vaimo nyt voi suunnitella/ toivoa 8tse, mitä työvuoroja tekee milloinkin. Erityisesti juhlapyhät sovitaan töissä hyvisdä ajoin javamhemmat sopii lasten hoidon.

Että ta8taapa nyt kyllä olla ihan trolloloo tämä ketju.

Entisessä työpaikassa väännettiin kesälomienkin ajankohdasta vielä kesäkuussa vaikka tes sanoo että lomat täytyy olla selvillä ennen lomakauden alkua toukokuussa.

Että ei todellakaan joka paikassa ole vuorot eikä vapaat hyvissä ajoin tiedossa vaikka tessissä ja laissa lukisi mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaan iloinen että on hyvä suhde mutta myös paljon omaa aikaa. En kaipaa niin paljon mitään "yhdessäoloa". Pikkulapsivuodet menee sitäpaitsi ihan hujauksessa.

Vierailija
324/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyssykkämies on eniten vastuussa. Hänen ei tarvitse sanoa mitään muuta exälle kuin "mä hoidan lapset XXX, päivinä, sinä XXX päivinä, niin kuin on sovittu. Jos tulee ongelmia, älä soita mulle. Ja muuten, mun uusi nainen tapaa lapset, halusit tai et". Exällä ei ole mitää muuta mahdollisuutta sopeutua tai itkeä ja sopeutua.

En voisi ikinä tehdä lapsilleni niin. Toivon ettei kukaan muukaan, vaan ongelmatilanteissa soitetaan aina toiselle vanhemmalle ja pyritään löytämään lapsen kannalta paras ratkaisu.

Lasta, ja hänen etuaan on niiin helppo käyttää omaan etuun, joten tämä ei toimi. Olen nähnyt monta tilannetta jossa vedotaan lapsen etuun jotta itse saadaan omaa etua.

Ihan klassikkotilanne. Sopimuksen mukaan lapsen paikka viikonloppuna x lähillä. Etä on sopinut omia juttujaan tuolle viikonlopulle. Lähi ilmoittaa että onkin lähdössä paikkaan y tuona viikonloppuna, joten lapsi tulee tällöin etälle, koska se on lapsen edun mukaista. 

Totta on, että tuossa tilanteessa on varmasti lapsen edun mukaista että hän menee sopimuksen vastaisesti etälle, kun lähi ei halua lapsen kanssa sopimuksen mukaisesti olla, vaan haluaa lähteä tuolloin reissuun, mutta jokainen varmaan näkee että tilanteeseen on jouduttu lähin käytöksen takia, jota etän pitää rientää pelastamaan.

Nyt sitten joko  A, etä sanoo että ei onnistu, ja laittaa puhelimen kiinni jotta saa rauhassa viettää hänelle sopimuksen mukaan kuuluvan vapaaviikonlopun menoissa jotka on jo sopinut.

B, Alkaa riitelemään asiasta,

Tai C, ottaa lapsen luokseen ja peruu omat menonsa.

Lapsen edun mukaista on kaksi asiaa, se että lähi tottelee sopimusta jonka on itse allekirjoittanut, ja se että etä peruu menonsa ett ävoi ottaa lapsen luokseen. Mahdollisesti  jatkuvasti, jolloin etä ei pysty elämään omaa elmäänsä juuri ollenkaan.

Nyt kuulostaisi tietää mitä tämä peruskeissi herättää teissä?

Isänä en pystyisi koskaan pistämään puhelinta kiinni. Haluan olla lapseni saatavilla. Lapsen kustannuksella pitäisi näyttää mikä on sen entisen puolison paikka? Hän on lapseni äiti ja teen kaikkeni, että hänellä ja lapsella on hyvä vaikka sitten oman elämäni kustannuksella. Elämään sitä omaa elämää? Lapseni on osa sitä minun elämää ja elämä hänen kanssa on sitä minun elämää. Ei elämässä voi miettiä meneekö kaikki tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.

Hölmöimmän eväät syödään aina ensin. On niin vässykän tekstiä että taitaa olla naisen kirjoitus.

Vierailija
325/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä juttu, on lapsellista ottaa etäisyyttä ja toisaalta törkeää tungetella toisten elämään. Enköhän mä jätä tämän tapauksen kunhan olen hänen kanssaan kunnolla ja asiallisesti keskustellut syistä ja seurauksista.

Sen jälkeen keskityn omaan elämään, lapsiin, muuhun perheeseen ja ystäviin. Mahdollisesti kevyttä seurustelua, jos joskus sattuu huvittamaan. En enää ikinä usko mitään turhia tunnehöpinöitä.

Ai niin, vielä sellainen herkullinen yksityiskohta, että taidankin ehkäisystä huolimatta olla raskaana. Tästä voi tulla vielä varsin mielenkiintoista.

Ap.

Elämä on peli, jossa pelinappuloina toimii lapset. Totta tosiaan mielenkiintoista.

Vierailija
326/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni ohi miksei lasten äiti maksa lastenhoitajaa noihin yllättäviin tilanteisiin?

Vierailija
327/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

1/5.

Kosahti sit tähän 😅

Hih hih, tämän julistettiin provoksi jo ekan sivun jälkeen. Linkkaanko kyseisen trollin eilisen provon?

Vierailija
328/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisikin provo....

Luuleeko joku oikeasti, että haluaisin vielä viidennen lapsen yksin pyöriteltäväksi?

Pillerini olen syönyt ja mies on katsonut, kun näin tapahtuu. Toisaalta mies on alkanut puhua, että haluaisi lapselleen sisaruksen, mutta kyllä tästä ei seuraa kuin abortti. Toki pitää kertoa miehelle ensin.

Ap.

Vierailija
329/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt kaksi asiaa, joita et näytä ymmärtävän.

1. Lapsi menee seurustelukumppanin edelle. Tuostahan miehetkin aina valittavat, kun treffailevat äitejä.

2. Vuorotöissä ei tiedä kalenteria kahden viikon päähän ennen kuin on oikeasti saanut ne vuorot.

Jos on sovittu, että mies hoitaa lapsen exän viikonlopputyöpäivinä, elämä on tällaista. Se EI ole exän säätämistä. Jos molemmat vanhemmat tekisivät vuorotyötä, lapsi olisi vuoropäiväkodissa.

Totta kai on ymmärrettävää, että tilanne rassaa sinua. Nää oli kuitenkin ne kortit, mitkä sulle tässä jaossa tuli.

Tuo on sovittu ennen seurustelua, että mies hoitaa lapsen exän viikonlopputyöpäivinä, mutta kun elämäntilanteet muuttuvat, pitää sopimukset uusia. Joko exän pitää sopia työnantajansa kanssa siitä, että sovitut työvuorot pitävät jatkossa tai hänen pitää hakea vuoropäiväkotia. Ei siitäkään mitään tule, että mies elää pallo jalassa seuraavat 18 vuotta. 

Mulla on vähän vastaava tilanne, mutta olen äiti joka saa tietää exän epäsäännölliset vapaat aina kolme viikkoa kerrallaan. Kyllähän tämä matkan varrella on välillä harmittanut, mutta ei se ex itse niitä työvuoroja valitse, eikä mun mielestä oo lasten etu, että niillä on joku vieras hoitaja kun "kuuluisi" olla isäviikonloppu. Voisi mennä viikkoja etteivät näkisi isäänsä ollenkaan. Jos itselläni on ollut menoa, olen ilmoittanut hyvissä ajoin ja ex on pyytänyt vapaata ko ajankohdalle. En koe tulleeni pompotelluksi, ei se kevyttä ole toisellekaan osapuolelle, että oma vapaa-aika on aina lapsiaikaa. Vaikka lapset kuinka tärkeitä ovatkin. Yhteistyöllä ja joustolla ollaan asiat saatu rullaamaan ja lapsetkin jo teinejä, joten eivät koko aikaa enää valvovaa silmää tarvitse.

Vierailija
330/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin provo....

Luuleeko joku oikeasti, että haluaisin vielä viidennen lapsen yksin pyöriteltäväksi?

Pillerini olen syönyt ja mies on katsonut, kun näin tapahtuu. Toisaalta mies on alkanut puhua, että haluaisi lapselleen sisaruksen, mutta kyllä tästä ei seuraa kuin abortti. Toki pitää kertoa miehelle ensin.

Ap.

Mies vaihtoi pillerit vitamiineihin?

Vierailija
331/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman alussa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako” (Mark.10: 6–9). Avioliitto kuuluu Jumalan luomistyöhön. Jumalan sana yhdistää miehen ja naisen avioliittoon, elinikäiseen kumppanuuteen.

Vierailija
332/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

1/5.

Kosahti sit tähän 😅

Hih hih, tämän julistettiin provoksi jo ekan sivun jälkeen. Linkkaanko kyseisen trollin eilisen provon?

Ihmetyttää kaikki provoiksi huutelijat. Onko sillä jotain väliä, onko joku aloitus keksitty vai ei jos se aiheuttaa hyvää keskustelua ja erilaisia mielipiteitä.

Vierailija
333/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin provo....

Ap.

Ette juurikaan tapaa, mutta mies on kuitenkin ollut paikalla katsomassa, että otat pillerisi?

Vierailija
334/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

1/5.

Kosahti sit tähän 😅

Ihmetyttää kaikki provoiksi huutelijat. Onko sillä jotain väliä, onko joku aloitus keksitty vai ei jos se aiheuttaa hyvää keskustelua ja erilaisia mielipiteitä.

Sanoinko että sillä olisi väliä? Tavattoman monta keksittyä mielipidettä olen itsekin tähänkin ketjuun keksinyt.

Vierailija
335/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

1/5.

Kosahti sit tähän 😅

Se laina juttu? Nainen jäämässä vuodeksi lokkeilemaan miehen rahoilla, kun tuli elämänsä tilaisuus?

Vierailija
336/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni ohi miksei lasten äiti maksa lastenhoitajaa noihin yllättäviin tilanteisiin?

Olisiko siksi, että lapsella on isä? Ihan vain villi veikkaus.

Vierailija
337/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä välissäkö teit raskaustestit? Juupa juu.

Vierailija
338/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyssykkämies on eniten vastuussa. Hänen ei tarvitse sanoa mitään muuta exälle kuin "mä hoidan lapset XXX, päivinä, sinä XXX päivinä, niin kuin on sovittu. Jos tulee ongelmia, älä soita mulle. Ja muuten, mun uusi nainen tapaa lapset, halusit tai et". Exällä ei ole mitää muuta mahdollisuutta sopeutua tai itkeä ja sopeutua.

En voisi ikinä tehdä lapsilleni niin. Toivon ettei kukaan muukaan, vaan ongelmatilanteissa soitetaan aina toiselle vanhemmalle ja pyritään löytämään lapsen kannalta paras ratkaisu.

Lasta, ja hänen etuaan on niiin helppo käyttää omaan etuun, joten tämä ei toimi. Olen nähnyt monta tilannetta jossa vedotaan lapsen etuun jotta itse saadaan omaa etua.

Ihan klassikkotilanne. Sopimuksen mukaan lapsen paikka viikonloppuna x lähillä. Etä on sopinut omia juttujaan tuolle viikonlopulle. Lähi ilmoittaa että onkin lähdössä paikkaan y tuona viikonloppuna, joten lapsi tulee tällöin etälle, koska se on lapsen edun mukaista. 

Totta on, että tuossa tilanteessa on varmasti lapsen edun mukaista että hän menee sopimuksen vastaisesti etälle, kun lähi ei halua lapsen kanssa sopimuksen mukaisesti olla, vaan haluaa lähteä tuolloin reissuun, mutta jokainen varmaan näkee että tilanteeseen on jouduttu lähin käytöksen takia, jota etän pitää rientää pelastamaan.

Nyt sitten joko  A, etä sanoo että ei onnistu, ja laittaa puhelimen kiinni jotta saa rauhassa viettää hänelle sopimuksen mukaan kuuluvan vapaaviikonlopun menoissa jotka on jo sopinut.

B, Alkaa riitelemään asiasta,

Tai C, ottaa lapsen luokseen ja peruu omat menonsa.

Lapsen edun mukaista on kaksi asiaa, se että lähi tottelee sopimusta jonka on itse allekirjoittanut, ja se että etä peruu menonsa ett ävoi ottaa lapsen luokseen. Mahdollisesti  jatkuvasti, jolloin etä ei pysty elämään omaa elmäänsä juuri ollenkaan.

Nyt kuulostaisi tietää mitä tämä peruskeissi herättää teissä?

Isänä en pystyisi koskaan pistämään puhelinta kiinni. Haluan olla lapseni saatavilla. Lapsen kustannuksella pitäisi näyttää mikä on sen entisen puolison paikka? Hän on lapseni äiti ja teen kaikkeni, että hänellä ja lapsella on hyvä vaikka sitten oman elämäni kustannuksella. Elämään sitä omaa elämää? Lapseni on osa sitä minun elämää ja elämä hänen kanssa on sitä minun elämää. Ei elämässä voi miettiä meneekö kaikki tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.

Nämä "hän on lapseni äiti"-miehet ovat niitä joita naisten kannattaa kiertää kaukaa parisuhdemielessä.

Myös näillä ko. miehillä itsellään pitäisi olla järkeä ottamatta ketään naista elämäänsä. Yleensä he ovatkin juuri niitä, jotka jumaloivat ja palvovat exiään niin intohimoisesti ettei muihin naisiin intohimoja, onneksi, riitä.

Jos kuitenkin ottavat jostain syystä (seksi, kodinhoitaja, alistettava) uuden kumppanin niin kohtelevat heitä kuin toisen luokan kansalaista. Kun riitaa tulee tai muuten uusi nainen käyttäytyy miehen mielestä "huonosti", saati yrittää pitää suhteen puolia exän pompotukselta, niin mies vetää maton alta. "Sinä et ole mikään minua neuvomaan tai sanomaan miten toimitaan, mutta xxxxx on aina ja on aina oleva lapseni äiti".

Joku vamma tai kieroutuma heillä on jäänyt exänsä suhteen. Lapsen etua ei tällä haeta, mutta on mukava keino naamioda toiminta ja pääkopan tila "lapsen etuun".

Vierailija
339/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin sinulle 66 vuoden kokemuksella, että katsele itsellesi lapseton mies. Elämäsi tulee olemaan paljon helpompaa niin.

Itse en ikinä olisi ottanut perheellisiä miestä. Yks yritti salata lapsensa, mutta kun asia selvisi, niin suhde loppui siihen. Itsesuojeluvaisto toimii. Tämä tapahtui, kun olin 20 vuotias.

Vierailija
340/597 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuisi vaihtaa kotia, joka toinen viikko? Minusta siinä ajetaan jo valmiiksi maassa makaavan lapsen yli joka mutkassa uudelleen ja uudelleen. Johonkin lasten on saatava ne juurensa kasvattaa, eikä repiä niitä ylös juuri kun ne on alkanut kasvaa.

Tätä olen minäkin usein miettinyt. Miltä lapsesta tuntuu vaihtaa kotia vuoroviikoin? Onko kukaan koskaan tutkinut tätä zydeemiä lapsen kannalta: tällä viikolla isän luona (plus uusi naisystävä), seuraavalla viikolla taas kamat kassiin ja äidin luokse (plus uusi miesystävä).