Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen
Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK
- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila. Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne. Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.
-Garlings, JC ja H&M. Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain
- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut
-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan. ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää
-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne. Boikottiin
Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA
Kommentit (236)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:34"]
Eikö tuo "Tuputus" ihan tutkitusti kuitenkin lisää myyntiä?
[/quote]
Mystery shoppaajat jopa tarkistavat sitä, että myyjä osaa "tuputtaa". Siitä tulee raportissa plussaan.
On yritysmuoto mikä tahansa, yrittäjä saa tulot aina, muutenhan yrittämisessä ei olisi mitään järkeä. Tuosta yhtiöittämislinkistä tuli vaikutelma, että kuvitteleeko joku osakeyhtiön tarkoittavan sitä että yritystoiminnan tulot menevät jonnekin "yhtiölle"? Yhtiöhän on yrittäjän omistama, josta yrittäjä voi maksaa itselleen palkkaa ja josta yrittäjä voi nostaa osingot.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:49"]
Kaupungilla käyminen on nykyään tuskaa. Ensin kimppuun hyökkäävät feissarit ja romanikerjäläiset, kauppakeskuksen sisällä tuputetaan puhelinliittymän tai sähkösopimuksen vaihtoa tai jotain käsirasvaa kokeiltavaksi. Sisällä liikkeissä on sitten tätä kuvailemaanne kaupustelua. Oi niitä aikoja, kun sai kulkea rauhassa.
[/quote]
Mitä jos kävelisit rauhassa jossain muualla kuin kauppapaikoilla? Metsä ois hyvä ja rauhallinen vaihtoehto. Noi halpavaateketjut myy aggressiivisemmin, koska niiden kehnoja riepuja ei kukaan ostaisi jos saisi rauhassa hypistellä. Laatuliikkeissä saat köpöstellä ihan niin rauhassa kuin toivot, ne myyjät näkee jo kaukaa ettei sulle tarvitse myydä mitään ja jäävät vain odottamaan poistumistasi.
[/quote]
Mielelläni tekisin ostokset metsän uumenissa, jos sieltä saisin tarvitsemani tuotteet.
Itse olen jo nettiostaja ja aivan sama jos kaupat menee konkkaan. Nimittäin mua ei pidä ärsyttää.
Eniten inhoan Gigantin tuputtamista ja sieltä ostan vain jos on pakko. Nimittäin siihen ei riitä pelkkä ei kiitos, kun ne tyrkyttää DNA liittymiä. Udellaan jo mitä maksan nykyisistä liittymistä. Palveluaika venyy ja kun itse olisin halunnut nopeasti pois.
Kuitenkin Prismat ja Cittarit pysyy pystyssä ja se riittää mulle. BOikotointi on kannanotto ja olen oikein tyytyväinen nettiostaja. En tarvitse muuta kuin ruokakauppoja apteekin. Helppoa ja varmaa. Tuotetietous hyvin esillä.
Kannattaa laittaa palautetta ketjujen ylemmille tahoille!
Olen myyjänä eräässä ketjuliikkeessä, ja itseäni hävettää tämä pakolla tuputtaminen. Mutta minkäs teet, myyjillä on nykyään myyntitavoitteita jotka tulee täyttää, ja jos tässä ei onnistu, niin ei saa työtuntejakaan. Monet myyjät ovat nykyään nollasopimuksella töissä, ja jotenkin kummasti se myymäläpäällikkö/vuorovastaava antaa eniten työtunteja niille, jotka tekevät myyntiä eniten.
Joka saatanan nettikaupassakin tulee ekan tuotteen kohdalla ponnahdusikkuna "voinko auttaa"-tekstillä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:26"]
Niin ja minä en aio asiasta laittaa minnekkään palautetta, kun en edelleenkään ole kokenyt myyjien pakkomyyvän minulle mitään. Kunhan vinkiksi sanon, että perusmyyjät vain tottelevat annettuja ohjeita, joten jos haluatte ohjeistukseen muutoksen, niin kannattaa varmaan laittaa firmoille palautetta. Tuskin Vilan pomot on täällä lukemassa asiasta yhtään mitään.
[/quote]
Juuri näin! Kuinkakohan hyvin kaikki toimisi, jos palaute annettaisiin oikeaan suuntaan eikä vain helpotettaisi omaa (pahaa) oloa netissä?
Vinkki: kannattaa kirjoittaa oikein, yleistämättä ja vaikka samalla kehua jos kehuttavaa on, kun sitä palautetta antaa.
Se tilanteiden toistuminen on se mikä korpeaa. Lähikauppani ovensuuhun on tullut sähköyhtiön tyrkytyspiste, josta otetaan kontaktia joko sisääntullessa tai lähtiessä. Jos käyn kaupassa kolme kertaa viikossa, joudun vuoden aikana kieltäytymään yli 150 kertaa.
Tilaan paljon Hobbarista ja Ne Anttilasta. Lasten vaatteet HM ja elektroniikka Verkkokauppa. Tabletit ja puhelimet Saunalahdelta.
Palautan todella harvoin mitään ja ostokset on ollut nappivalintoja. Toiset osaa, toiset ei. Lisäksi ostan laatua ja sitä mitä haluan. Suosin merkkituotteita. Vältän turhan ostamista. 173
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:52"]
Se tilanteiden toistuminen on se mikä korpeaa. Lähikauppani ovensuuhun on tullut sähköyhtiön tyrkytyspiste, josta otetaan kontaktia joko sisääntullessa tai lähtiessä. Jos käyn kaupassa kolme kertaa viikossa, joudun vuoden aikana kieltäytymään yli 150 kertaa.
[/quote]
Luuletko tosiaan, että ne muistaa sut? Kannattais skitsota ihan täysillä, niin jäät varmasti mieleen, eikä tyrkytetä enää mitään. Ei kukaan hullun kanssa halua asioida.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:52"]
[/quote]
Tai jos vain kävelisit ohi suoraan sinne kauppaan ja sama uloslähtiessä? Ei siihen ole mikään pakko jäädä selittelemään omia asioitaan ja sähkösopimuksiaan ja perustelemaan miksei halua vaihtaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:41"]Sama täällä.
Myyjien esimiehet hoi: tuputus ärsyttää ja saa ihmiset lähtemään pois. Joko ymmärsitte?
[/quote]
Ei, vaan ihmiset ostavat silloin enemmän, ärsyttää tai ei. Suomen ongelma on juuri se, ettei osata myydä. Vaikka myyminen voi ärsyttää yksittäistä asiakasta, se saa useimmat ostamaan enemmän. Tosiasia
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:38"]
On yritysmuoto mikä tahansa, yrittäjä saa tulot aina, muutenhan yrittämisessä ei olisi mitään järkeä. Tuosta yhtiöittämislinkistä tuli vaikutelma, että kuvitteleeko joku osakeyhtiön tarkoittavan sitä että yritystoiminnan tulot menevät jonnekin "yhtiölle"? Yhtiöhän on yrittäjän omistama, josta yrittäjä voi maksaa itselleen palkkaa ja josta yrittäjä voi nostaa osingot.
[/quote]
Jooh, paitsi jos oheismyynti on 20%, niin sitten niistä on maksettava apteekkimaksu. Tuota vaaraa ei ole, jos oheismyyntiä tekee Oy eikä apteekkari.
Minulla on loistava ratkaisu tuputukseen: asioin tuputusliikkeissä vain korvanapit korvilla. En edes kuuntele samalla musiikkia, pidän vain napit korvilla. Eipä tule myyjät tuputtamaan kun luulevat etten kuuntele. Toinen hyväksi koettu ratkaisu on ottaa puhelin esiin ja rupatella jonkun kaverin kanssa puhelimessa.
Apteekissa ärsyttää jos ilmaantuu joku ja yleensä sanon että osaan itse katsoa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:55"]
Vain suomalainen ahdistuu tuputtamisesta. Ei normaalin ihmisen kuulu miettiä tollasia asioita vielä kaupassa käynnin jälkeen kotona
[/quote]
Eli myyjien ei tule tuputtaa jos se ahdistaa ostajia.
[/quote]
Ei se ahdista kuin sellaisia, joilla on elämässään liian vähän sisältöä. Myyminen on myyjien työtä, miksi siitä pitää suuttua? Itse vastaan myyjille iloisesti "En kiitos tarvitse apua, olen vain heräteostoksilla!" ja saan shoppailla rauhassa :) aikamoisia sosiaalisia ongelmia täytyy olla, jos ei tuohon pysty, ja silloin on parempi jäädäkin kotiin ja keskittyä nettiostoksiin
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.
[/quote]
Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.
[/quote]
Ei kuulu Suomen kulttuuriin, ja hyvä niin. Muuta muualle jos ei kelpaa.
[/quote]
Pysy kotona jos et halua kohdata muita ihmisiä :) kaikille hyvä vaihtoehto
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:50"]
Joka saatanan nettikaupassakin tulee ekan tuotteen kohdalla ponnahdusikkuna "voinko auttaa"-tekstillä.
[/quote] Tuo on hyvää asiakaspalvelua, ei tuputtamista! Monta kertaa olen saanut oleellisia lisätietoja tuotteista (kun tekstit jostain syystä tuppaavat olemaan puutteellisia, se taas on huonoa asiakaspalvelua). Ei niihin ikkunoihin tarvitse reagoida jos ei tarvitse lisätietoja. Jos tarvitsee ne ovat kullan arvoisia - itse en ikipäivänä soittaisi liikkeisiin tiedustellakseni jotain ja sähköposti on monesti liian hidas, joten jos tietoa ei saisi mistään olisi pakko vain vaihtaa sivua.
[/quote]
Mikä tässä eroaa normaaliin kauppaan? Sielläkin voit sanoa ei kiitos. Mutta ai kamalaa, siinähän pitää avata suunsa ja puhua kohteliaasti! Ymmärrän kyllä, että wt-mammoilla on oikein työn ja tuskan takana saada puristettua itsestään hymy ja kiitos, kun muilla elämänsä osa-alueella ei käytä niitä mihinkään.
Pahinta näissä myyjissä on se että he oikeasti kuvittelevat olevansa hyviä ja monesti korostavat sitä kuinka paljon he myyvät.
Itse työskentelen yksityisyrittäjä vetoisessa vaatekaupassa, jossa asiakkaat arvostavat rauhallista ja rehellistä palvelua. Meillä ei yksikään vaate liikahtaisi rekistä tuollaisella höyryämisellä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:32"]
Minä olen aina saanut asioida rauhassa. Ja olen saanut apua, jos olen tarvinnut. Myyjien on tehtävä työtään, ei sille voi mitään. Laittakaa s-postia johdolle, jos haluatte asian muuttuvan. Siellä johdossa on tosin todennäköisesti tehty tutkimusta, että agressiivinen myynti lisää kassavirtaa, jonka takia myyjät koulutetaan siihen. Itse en vain ole törmännyt tämmöiseen ylituputukseen.
[/quote]
En usko, että suomessa tehty tukimusta. Vaan jossain tyyliin jenkeissä. Ja Best Sellerisille ei löydy kuin tanskankieleinen nettisivu ja yhteystietolomake.
[/quote]
Anteeksi mikä? Koitin googlata best sellerisin, mutta sain vain jotain kirjoihin liittyvää vastaukseksi.
[/quote]
joku ei osaa googlata :)
oli toinen googlen osumista
BESTSELLER.COM - Shop fashion clothes from ...[/quote]
Ai se oli best seller. Kannattais varmaan sun opetella kirjoittamaan, sillä google ei tunnistanut sun best sellerisiäsi :D
Mut jooh, en löytänyt tanskankielistä, löysin vain englanninkielisen vaihtoehdon kirjoittaa viestiä eteenpäin. Sinne kannattaa varmaan laittaa s-postia, jos haluaa Suomessa tuputuksesta eroon. Kai joku AMK-opiskelija olisi kiinnostunut tekemään aiheesta näyttötutkielman.
[/quote]
Lapsellista kuittailla näppäilyvirheestä. Yksi ylimääräinen i ja oikea nimi mainittu ketjussa monta kertaa, kyllä sen tajusi mitä ko. kirjoittaja tarkoitti. Paitsi jos on ihan tampio niin kuin sinä taidat olla.
[/quote]
Ja jos googlaa yhdellä ylimääräisellä l niin oikea firma on parin ensimmäisen vastauksen kohdalla :)