Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen

Vierailija
25.03.2015 |

Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK

- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila.  Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne.  Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.

-Garlings, JC ja H&M.  Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain

- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut

-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan.  ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää

-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne.  Boikottiin

Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA

Kommentit (236)

Vierailija
181/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:38"]

On yritysmuoto mikä tahansa, yrittäjä saa tulot aina, muutenhan yrittämisessä ei olisi mitään järkeä. Tuosta yhtiöittämislinkistä tuli vaikutelma, että kuvitteleeko joku osakeyhtiön tarkoittavan sitä että yritystoiminnan tulot menevät jonnekin "yhtiölle"? Yhtiöhän on yrittäjän omistama, josta yrittäjä voi maksaa itselleen palkkaa ja josta yrittäjä voi nostaa osingot.

[/quote]

Jooh, paitsi jos oheismyynti on 20%, niin sitten niistä on maksettava apteekkimaksu. Tuota vaaraa ei ole, jos oheismyyntiä tekee Oy eikä apteekkari.

[/quote]

Ei-lääkkeellisen myynnin osuus apteekeissa on keskimäärin alle 10% koko myynnistä. Ne apteekit, joissa on esim. suuri apteekkikosmetiikan osasto, ovat yleensä jo osakeyhtiömuotoisia.

Miten tuo muuten liittyyi siihen, että osakeyhtiössä omistaja (tässä tapauksessa apteekin omistaja) saa tulot itselleen siinä kuin henkilöyrittäjänäkin toimiessaan? Siksihän osakeyhtiö on suosittu yritysmuoto, että siinä verotus on edullisempi kuin henkilöyrityksessä.

Vierailija
182/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, olenkin kuuntelevinani muusiikkia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän Tiimari konkkaan, kun rupesivat tuputtamaan? Mutta hei, ei se niitten myyjien vika ole. Ystäväni ahdistui myyjänä kun alkoi pakkotuputus. Vaihtoi työpaikkaa.

Apteekkien lisämyynti on mielestäni moraalitonta.

Vierailija
184/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuputettiin POSTISSA!

Vierailija
185/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä ostaminen on todella helppoa vaihtari-ikäisille naisille ainakin, kuvitelkaa tuskanhiessä kaupassa huh huh.  Varsinkin kun saa tuotteet postiluukusta.

Vierailija
186/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

175 on väärässä. Nettiostaminen on kasvussa ja myymälämyynti laskussa. Ei ihmiset ole tyhmiä ja osta jotain mikä ei liity edes heidän ostoksiin millään tavalla. Yleensä se lisämyynti on jotain roskaa jota ilman pärjää oikein hyvin.

Vierailija
187/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli, kun Cittarin myyjä ainakin Tampereella Lielahdessa tarjosi jotain Veikkauksen arpoja. Myönsi nauraen, että hänen pitää tarjota kaikille. Ihan totta? Miksei edes marketista saa ruokia ulos ilman, että myyjällä on velvollisuus yrittää saada lisämyyntiä....?

Vierailija
188/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:52"]

Se tilanteiden toistuminen on se mikä korpeaa. Lähikauppani ovensuuhun on tullut sähköyhtiön tyrkytyspiste, josta otetaan kontaktia joko sisääntullessa tai lähtiessä. Jos käyn kaupassa kolme kertaa viikossa, joudun vuoden aikana kieltäytymään yli 150 kertaa.

[/quote]

Tai jos vain kävelisit ohi suoraan sinne kauppaan ja sama uloslähtiessä? Ei siihen ole mikään pakko jäädä selittelemään omia asioitaan ja sähkösopimuksiaan ja perustelemaan miksei halua vaihtaa.
[/quote]
Niinhän minä teenkin mutta hyökkäävät siihen rinnalle höpöttämään: "Hei, yksi kysymys", "miten olis semmoinen, että saisit nuo ostoksesi ilmaiseksi" jne jne.

Vierailija
189/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, zalando ♡ eikä kukaan tuputa mitään!

Vierailija
190/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa on kyllä todella ahdistavaa käydä. Ihan sama mitä katsot, niin myyjät alkavat selittämään kuinka ihana juuri se paita on tai miten hyvät juuri ne housut ovat. Sen lisäksi ehdottelevat vielä muitakin vaatteita ja yrittävät myydä esim. useammat housut kerralla. Myöskään pukukopissa ei saa olla rauhassa, vaan myyjä ravaa oikeasti vähän väliä huutelemassa verhon takana. Itse olen sellainen shoppailija, että haluan ihan rauhassa katsella ja tarvittaessa pyydän apua. Valitettavasti ainakin Vilassa myyjät eivät edes kysy tarvitsenko apua, vaan yrittävän jatkuvasti tuputtaa kaikkia tuotteita minulle. No harvoinpa tulee enää vaatekaupoissa käytyä ja yritän tosiaan välttää Vilan kaltaisia liikkeitä. Ei vaan sovi monella suomalaiselle asiakkaalle tuollainen tuputus. Tiedän kyllä, että myyjillä on hirveät myyntipaineet ja tulostavoitteet. Minkäs he sille voivat. Pakko tehdä mitä työnantaja sanoo.

Vierailija
191/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämyynti on tätä päivää! Ja kyllä, se tuottaa tulosta. Nykyään se menee niin että se on joko tulos tai ulos.

Vierailija
192/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:52"]

Se tilanteiden toistuminen on se mikä korpeaa. Lähikauppani ovensuuhun on tullut sähköyhtiön tyrkytyspiste, josta otetaan kontaktia joko sisääntullessa tai lähtiessä. Jos käyn kaupassa kolme kertaa viikossa, joudun vuoden aikana kieltäytymään yli 150 kertaa.

[/quote]

Luuletko tosiaan, että ne muistaa sut? Kannattais skitsota ihan täysillä, niin jäät varmasti mieleen, eikä tyrkytetä enää mitään. Ei kukaan hullun kanssa halua asioida.
[/quote]
Ei tässä kyse olekaan siitä, että pitäisi ihmiset muistaa, vaan seurata vähän osoittaako joku kiinnostusta vai haluaako vain hoitaa ne muut asiansa.

Vierailija
193/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtaminen onkin syy miksen enää käy Vilassa, Vero Modassa enkä Glitterissä. Jos Cubus jatkaa samaa linjaa, niin sekin päätyy minun mustalle listalle. Harmi, koska siellä on kivoja vaatteita mutta käy hermoille se jatkuva huuteleminen ja kyseleminen sovituskoppien takana, pesupussien/pikkareiden/kynsilakkojen/sukkien tyrkyttäminen kassalla...

Vierailija
194/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon Suomalaisessa kirjakaupassa on yks maailman pahimmista tuputtajista

Vierailija
195/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:41"]

Sama täällä.

Myyjien esimiehet hoi: tuputus ärsyttää ja saa ihmiset lähtemään pois. Joko ymmärsitte?

[/quote]

Tuputus ei sovi suomalaiselle. Mulla ihan sama vaikutus: siirryn muualle. Osaan kyllä pyytää apua, jos sitä tarvitsen.

Vierailija
196/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämyynti on silloin onnistunut, kun asiakas ei sitä edes itse huomaa.
Asiat voi esittää monella eri tavalla, itse olen myyjä ja usein itse vain "totean", esim. Tähän samaan sarjaan on myös housut. Huomaan kiinnostuuko asiakas vai ei.
Kassalla harvoin lisämyyn mitään, ellei joku tuote tarvitse jotakin toimiakseen ja asiakas ei ole sitä välttämättä itse huomannut.

Vierailija
197/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatealan konkari, mua lähinnä huvittaa, kun myyjät tulevat pitämään "myyntipuheitaan". Miten ala-arvoista läppää! Mua ei todellakaan kiinnosta, mikä heidän mielestään on kiva tai muka viimeisintä muotia tai hoito-ohjeita, jotka tiedän vääriksi tms. Jos heittää läppää senkin pitää olla asiallista, paskanjauhanta ottaa päähän. Eihän sitä jaksa kuunnella oikeesti! Ja joka kaupassa samat jutut. Ei todellakaan huvita kiertää ostoskeskusta, ja kuunnella joka kaupassa samoja tyhjänpäiväisiä lauseita, jotka eivät tarkoita mitään. Hei sano vaan, jos voin jotenkin auttaa! Joo auta vaan, mulla on nyt pientä rahapulaa... ;)

Vierailija
198/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:57"]

Sit kaikki oikeat kaupat menee konkkaan, kun jengi ostaa vaan netistä. Sitäkö te haluatte?

[/quote]

Katsokoot peiliin sitten.  Kaikki inhoavat tuputusta

[/quote]

Minä en inhoa tuputusta, ymmärrän että sillä yritetään saada aikaan lisämyyntiä. Toisaalta minulla on alkeelliset käytöstavat, ja suu jolla vastata kielteisesti kyseiseen ehdotukseen, jos tarjottu tuote ei minua miellytä.

Koetko ilmaisjakelun ja mainokset tuputtamisena? Entäs nettimainostamisen? Tälläkin sivulla sinulle tuputetaan tuotteita, eikö pääsi hajoa?

[/quote]

Postilaatikossani lukee: ei mainoksia. Netissä suljen aina mainokset. Ostan vain MITÄ MINÄ HALUAN. Koskaan ei kukaan myyjä ole tiennyt mitä minä tarvitsen. Olette epätoivoisia tuputtaessanne, ja siksi säälittäviä. Kun saan teistä tarpeekseni, menen kotiin enkä osta mitään.

Vierailija
199/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:40"]

Minua ei häiritse, jos kassalla vain mainitaan "huomasitkos muuten että meillä on nyt sukat tarjouksessa" tms, mutta epäsopivien tavaroiden pakkomyynti saisi kyllä karttamaan kyseistä kauppaa. Jälkimmäistä ei onneksi olet tullut vastaan.

[/quote]

Minua häiritsee. Jos ostan satasen puseron, en todellakaan halua helvetin huonolaatuisia ja rumia 1,99:n sukkia.

Vierailija
200/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei voi miellyttää ja aina voi sanoa ei kiitos. Ärsyttävää tietysti, jos myyjä ei tätä usko. Joitakin harmittaa, jos myyjä kyselee kuulumisia tai juttelee mukavia. Toiset vetää herneen nenään ja valittaa netissä ja yleisönosastolla huonosta asiakaspalvelusta, jos myyjä ei puhele kummoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi