Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen

Vierailija
25.03.2015 |

Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK

- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila.  Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne.  Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.

-Garlings, JC ja H&M.  Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain

- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut

-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan.  ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää

-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne.  Boikottiin

Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA

Kommentit (236)

Vierailija
141/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:45"]

Miksi kampaajalle mennään kuvittelemaan, että kyllä ammattilainen osaa ja tietää, mutta apteekissa korkeakoulutettu henkilökunta ei saa neuvoa asiakkaita asioissa, jotka on vähän haastavampia ja tärkeämpiä kuin joku värjäys?

[/quote]

Koska korkeakoulutettu henkilökunta ei osaa neuvoa asiakkaita! Tiedetään mitä lääkkeitä ei saa sotkea ja mitä kainaloon pitää sutia, jotta hajut tai kosteus pysyy poissa. Apteekkari haluaa lisää myyntiä, joka ei mene toiminimelle, mutta se henkilökunta jonka pitäisi se myynti tehdä ei osaa sitä. Kampaaja haluaa lisää myyntiä toiminimelleen ja osaa tehdä sen. Jossei osaa, niin asiakas ei palaa. Apteekit vaan loppuu kaupungista, ennenkuin löytyy se osaaminen myyntityöhön.

[/quote]

Apteekissa ei oikein ole muita tuotteita kuin kosmetiikkapuolen, joita edes voisi myydä. Ei kenellekään voi myydä lääkkeitä samalla tavalla kuin vaatekaupassa asusteita. Tajuat kai tämän?

Koko apteekin vetäminen keskusteluun on aika turhaa, koska apteekintätien tehtävä on antaa tietoa ja varmistaa tuotteiden (lääkkeiden) oikea käyttö. On todettu, että esim. käsikauppasärkylääkkeitä käytetään todella paljon väärin. Jokainen osaa ostaa sen paketin hyllystä itsekin, mutta jos aletaan kysyä satunnaisotannalla ihmisiltä muutama helppo kysymys koskien särkylääkkeiden käyttöä, valtaosa ei tiedä ja vastaa väärin = myös käyttää lääkkeitä väärin. Apteekintäti ei tule tyrkyttämään tuotteita vaan antamaan tietoa ja neuvoa tuotteista.

"Apteekkari haluaa lisää myyntiä, joka ei mene toiminimelle,"

Mitä tämä tarkoittaa? Kenelle luulet apteekin myynnin menevän, ellei apteekkarille (toiminimelle)??????

Vierailija
142/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja suomalaiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikea on sanoa ei kiitos, haluan katsella RAUHASSA. Ei minua häritse kysymykset haluaisinko jotain extraa, kun siihen voi vastata ihan nätisti ja selkeästi EI.

Vierailija
144/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:54"]

Jos kokee ylivoimaisen vaikeaksi sen, että sanoo aspalle (kaupassa tai apteekissa, aivan sama), että en tarvitse neuvoa vaan haluan valita itse, on kyllä muitakin ongelmia kuin tyrkyttävät aspat.

[/quote]

Ongelma ei ole se sanominen, ongelma on uskominen. Ja se että kun ilmoittaa haluavansa katsella apteekissa, niin jäädään kyttäämään kuin jotain narkkaria. Ja todellakin apteekissa joutuu nykyään katsomaan mitä siellä on tarjolla. Viimeksi kun kävin ostamassa silmätippoja (piti kysyä suositusta, harmittaa että ostin suositellun enkä sitä jonka itse aioin), naureskelin kassajonossa, että pitäisiköhän ostaa dr pepperiä kun moista on kylmiöstä jonon vieressä tarjolla. Kuinka moni bongaisi apteekin limonadipullon ostopaikaksi, jollei käy siellä katselemassa valikoimaa?

[/quote]

Mitä te teette siellä apteekissa, jos se haittaa että henkilökunta seisoo lähettyvillä? Auotteko te niitä rasvapurkkeja, testailette myyntikappaleita ja haistelette niin kuin kaupassa shampoopulloja ja siksi henkilökunta ns. häiritsee? Minulle ainakin on sama vaikka seisoisi vieressä koska en räpellä mitään luvattomia. Ja vaikka henkilökunta suosittelisi mitä, osaan halutessani ostaa sen minkä itse haluan tai olla vaikka ostamatta mitään.

Vierailija
145/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä tarkoittaa? Kenelle luulet apteekin myynnin menevän, ellei apteekkarille (toiminimelle)??????"

Tätä minäkin ihmettelin että kenelle ne myynnit muka menee, jotka apteekista ostetaan, ellei kyseiselle apteekille/sen apteekkarille=omistajalle. Ehheh.

Vierailija
146/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tuputus tullut myös H&M!

Joko kysytään kiinnostaisiko jokin tuote kassan vierestä tai sitten tarjotaan housun/paidan päälle ylä tai alaosaa. Ostan paidan niin kysyy "olisitko alaosaa tähän halunnut ;)?" JUMALAUTA

En tiedä nyt yhtäkään kauppaa missä ei tätä tapahtuisi. 

Lisäksi tuntuu että myyjät suuttuu kun sanoo "ei kiitos" siihen kun kysyvät "haluatko apua" Naama nyrpeenä kattoo takasin. 

Vierailija
147/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Vero Modaan keskellä päivää. "Moi, ootsä vapailla?", huuteli myyjä kassan takaa. Katselin ympärilleni että kenelle hän puhuu, mutta olin ainoa asiakas. "Eeen, ruokiksella vaan", mumisin vastauksen. "Ai ootsä tässä lähellä töissä?", juttu jatkui. "Jooo....", ja kävelin ovesta ulos. Tilanne oli niin outo että päätin unohtaa vaatteiden etsiskelyn siltä erää.

Vierailija
148/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaisi mitään halpatääsyjä jollei niitä tyrkytettäisi.

Vierailija
149/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:32"]

Minä olen aina saanut asioida rauhassa. Ja olen saanut apua, jos olen tarvinnut. Myyjien on tehtävä työtään, ei sille voi mitään. Laittakaa s-postia johdolle, jos haluatte asian muuttuvan. Siellä johdossa on tosin todennäköisesti tehty tutkimusta, että agressiivinen myynti lisää kassavirtaa, jonka takia myyjät koulutetaan siihen. Itse en vain ole törmännyt tämmöiseen ylituputukseen.

[/quote]

En usko, että suomessa tehty tukimusta. Vaan jossain tyyliin jenkeissä.  Ja Best Sellerisille ei löydy kuin tanskankieleinen nettisivu ja yhteystietolomake.

[/quote]

Anteeksi mikä? Koitin googlata best sellerisin, mutta sain vain jotain kirjoihin liittyvää vastaukseksi.

[/quote]

joku ei osaa googlata :) 

oli toinen googlen osumista

BESTSELLER.COM - Shop fashion clothes from ...[/quote]

Ai se oli best seller. Kannattais varmaan sun opetella kirjoittamaan, sillä google ei tunnistanut sun best sellerisiäsi :D

Mut jooh, en löytänyt tanskankielistä, löysin vain englanninkielisen vaihtoehdon kirjoittaa viestiä eteenpäin. Sinne kannattaa varmaan laittaa s-postia, jos haluaa Suomessa tuputuksesta eroon. Kai joku AMK-opiskelija olisi kiinnostunut tekemään aiheesta näyttötutkielman.

[/quote]

Olen laittanut enkunkielisen ja linkkasin "mitä noita Vilan myyjiä vaivaa" ketjun siihen ja pyysin käyttämään google kääntäjää.  Sirä paitsi sanalle tuputus on vaikea löytää enkunkielistä sanaa

Vierailija
150/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut asioida rauhassa. Ja olen saanut apua, jos olen tarvinnut. Myyjien on tehtävä työtään, ei sille voi mitään. Laittakaa s-postia johdolle, jos haluatte asian muuttuvan. Siellä johdossa on tosin todennäköisesti tehty tutkimusta, että agressiivinen myynti lisää kassavirtaa, jonka takia myyjät koulutetaan siihen. Itse en vain ole törmännyt tämmöiseen ylituputukseen.

[/quote]

En usko, että suomessa tehty tukimusta. Vaan jossain tyyliin jenkeissä.  Ja Best Sellerisille ei löydy kuin tanskankieleinen nettisivu ja yhteystietolomake.

[/quote]

Anteeksi mikä? Koitin googlata best sellerisin, mutta sain vain jotain kirjoihin liittyvää vastaukseksi.

[/quote]

Ai se oli best seller. Kannattais varmaan sun opetella kirjoittamaan, sillä google ei tunnistanut sun best sellerisiäsi :D

Mut jooh, en löytänyt tanskankielistä, löysin vain englanninkielisen vaihtoehdon kirjoittaa viestiä eteenpäin. Sinne kannattaa varmaan laittaa s-postia, jos haluaa Suomessa tuputuksesta eroon. Kai joku AMK-opiskelija olisi kiinnostunut tekemään aiheesta näyttötutkielman.

[/quote]

Lapsellista kuittailla näppäilyvirheestä. Yksi ylimääräinen i ja oikea nimi mainittu ketjussa monta kertaa, kyllä sen tajusi mitä ko. kirjoittaja tarkoitti. Paitsi jos on ihan tampio niin kuin sinä taidat olla.

Vierailija
151/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sirä paitsi sanalle tuputus on vaikea löytää enkunkielistä sanaa"

Miten olisi tyrkyttää?

Vierailija
152/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:14"]

Menin Vero Modaan keskellä päivää. "Moi, ootsä vapailla?", huuteli myyjä kassan takaa. Katselin ympärilleni että kenelle hän puhuu, mutta olin ainoa asiakas. "Eeen, ruokiksella vaan", mumisin vastauksen. "Ai ootsä tässä lähellä töissä?", juttu jatkui. "Jooo....", ja kävelin ovesta ulos. Tilanne oli niin outo että päätin unohtaa vaatteiden etsiskelyn siltä erää.

[/quote]

Todella hämmentävää! Työkaveri oli käynyt vero Modassa ja mennyt sovarille. Myyjä oli tullut huutelemaan kopin ulkopuolelle :" mitä sä teit muuten viikonloppuna?" yms typerää. Kaveri oli nakannut paidan takaisin rekkiin ja häipynyt....HEI oikeesti. Onko tuo muka PALVELUA?? Kaikkea muuta, itse olen ollut alalla vaikka kuinka kauan eikä ikinä tulisi mieleenkään sanoa asiakkaille mitään vastaavaa.

Vierailija
153/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen heti selväksi, että tiesin jo edellisenä iltana mitä tarvitsen ja haluan ostaa kyseisenä päivänä.
Tuo on totta, että myyjät on pakotettu tuohon ja tuskin saavat provikkaa myynninlisästä. Itseasiassa voisi kysyä ensikerralla saavatko? Jos eivät saa, sitten terveiset johtoportaalle, että kaupat olisi tullut mikäli 30% lisämyynnistä olisi mennyt myyjälle

Vierailija
154/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:05"]

Mitä tämä tarkoittaa? Kenelle luulet apteekin myynnin menevän, ellei apteekkarille (toiminimelle)??????

[/quote]

Katsoppa seuraavalla kerralla kuittia kun ostat lääkkeitä ja jotain muuta. http://yle.fi/uutiset/apteekkari_alentaa_verojaan_yhtioittamalla/6881064

Vierailija
155/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:07"]

Kuinka vaikea on sanoa ei kiitos, haluan katsella RAUHASSA. Ei minua häritse kysymykset haluaisinko jotain extraa, kun siihen voi vastata ihan nätisti ja selkeästi EI.

[/quote]

Kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että saa ärsyyntyä?

Vierailija
156/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lapsellista kuittailla näppäilyvirheestä. Yksi ylimääräinen i ja oikea nimi mainittu ketjussa monta kertaa, kyllä sen tajusi mitä ko. kirjoittaja tarkoitti. Paitsi jos on ihan tampio niin kuin sinä taidat olla.

[/quote]

En ole lukenut koko ketjua. Ja minä en tiedä vaateketjujen pääyhtiön nimeä. Joten tietenkin googlasin ylimääräisen i:n kanssa, sillä luulin sen olevan oikein. Joten en tajunnut, enkä ole sen takia mikään tampio.

Tuossa on muuten tuputtaa sanalle englanninkielinen vastine: http://fi.bab.la/sanakirja/englanti-suomi/impose Ja kaiketi sitä voisi käyttää muutakin sanaa, kuin tuputtaa.

Niin ja minä en aio asiasta laittaa minnekkään palautetta, kun en edelleenkään ole kokenyt myyjien pakkomyyvän minulle mitään. Kunhan vinkiksi sanon, että perusmyyjät vain tottelevat annettuja ohjeita, joten jos haluatte ohjeistukseen muutoksen, niin kannattaa varmaan laittaa firmoille palautetta. Tuskin Vilan pomot on täällä lukemassa asiasta yhtään mitään.

Vierailija
157/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:14"]

Mä joudun olemaan töissä tuollaisessa ketjussa. Kaikkein pahinta on, etten mä tuputa vaatteita vaan uhkapelejä.

[/quote]

K-ketju ja veikkauksen arvat?
[/quote]
Ketju väärin, tuote lähes oikein.
[/quote]
Siwa ja Veikkauksen pelit. Ottaa päähän kun lähi-Siwassa yks myyjä tyrkyttää näitä joka helkutin kerta. Muut myyjät ei, niillä vissiin enemmän järkeä päässä...

Vierailija
158/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:06"]

Suomi ja suomalaiset!

[/quote]

Jännä juttu tämä. Tulin juuri Keski-Euroopasta, kävin kolmessa maassa ja aika helkkarin monessa kaupassa. Yhtään tuputtavaa myyjää ei tullut vastaan. Ei ainuttakaan.

Minusta tosiaan on ok, että kysytään tarvitseeko apua ja kerrotaan, että sitä on tarjolla. Inhoan nimenomaan minäkin tuota perässäkiertämistä ja kaikenmaailman voi-tuo-sopii-sinulle, minulla-on-se ja muuta vastaavaa höpinää sekä krääsän tuputtamista kassalla. Ei ole vaikea sanoa ei, mutta nyt on puhe siitä, mistä minä asiakkaana pidän ja millaiset liikkeet kierrän kaukaa. Esimerkiksi Jyskissä on minusta ollut hyvä palvelu (ainakin niissä kahdessa, missä käyn), mutta se oheiskrääsän kauppaaminen sapettaa.

Vierailija
159/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:05"]

[/quote]

Katsoppa seuraavalla kerralla kuittia kun ostat lääkkeitä ja jotain muuta. http://yle.fi/uutiset/apteekkari_alentaa_verojaan_yhtioittamalla/6881064

[/quote]

Ja kun se oy on sen apteekkarin, apteekkarihan ne tulot edelleen saa, eri tavalla verotuksellisesti käsiteltyinä vain.

Vierailija
160/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Porvoossa, ja ihan oikeasti täällä on enemmän karkuun juoksevia myyjiä kuin tuputtavia. Jumavita, käy jo lenkistä, kun käyt useammassa kauppaa, ja haluat kysyä jotain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän