Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen

Vierailija
25.03.2015 |

Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK

- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila.  Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne.  Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.

-Garlings, JC ja H&M.  Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain

- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut

-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan.  ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää

-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne.  Boikottiin

Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA

Kommentit (236)

Vierailija
121/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputus= huonoa palvelua, ei synonyymi palvelulle.

Vierailija
122/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:19"]

Voi että, minä olen niin toista mieltä tuosta "tuputtamisesta". Minä olen niin iloinen, että Suomeenkin on palannut palvelukulttuuri.

Olen viiskymppinen nainen, käyn tosi paljon ihan noissa "nuorten"kaupoissa, ihan itsekseni ja myös tyttäreni kanssa. Ihanaa, kun myyjä tulee kysymään, tarvitsenko palvelua. Ihan hyvin voi sanoa, että kiitos katselen vaan. Ja myyjä yleensä sanoo, että pyydä apua jos tarttet. Eikö tämä ole ihan normaali palvelukäytäntö?

Kauppa on kauppa, ja siellä myydään! Myyjän ammatti ja tehtävä on myydä! Minä ymmärrän sen täysin.

Ja tuosta oheismyynnistä. Minusta on ihan kiva, jos esimerkiksi ostaessani paidan, myyjä kysyy, että tartteisitko topin alle. Joskus jopa tarvitsen, jos en, kieltäydyn. Yksinkertaista, simple thing.

Menkää sittariin tai prismaan, jos ette palvelua halua. Minusta on ihanaa, että sovituskoppiinkin myyjä tuo tarvittaessa toisen koon, palvelee asiakasta. Tai menkää Anttilaan, jos haluatte, että myyjät on turvat rullalla. 

Minä otan palvelun mielelläni vastaan. Ja ymmärrän sen, (toistoa) että myyjä myy. Koskaan en ole ostanut mitään turhaa myyjän vuoksi. Osaan kieltäytyä ja nauttia ystävällisestä palvelusta. Nykyisin myyjät eivät työskentele naama nurinpäin, olen kiinnittänyt viime vuosina tähän huomiota. Nuoret naismyyjät ovat noissa henkoissa ja maukoissa ynnä muissa vaatekaupoissa aivan kerrassaan hyviä! 

Terveisiä vaan Joensuun Ison Myyn kaikkien vaatekauppojen tytöille! Kertaakaan en ole ollut tyytymätön palveluun, ja jatkuvasti noissa liikkeissä ramppaan. 

[/quote]

Et sitten lukenut ketjua siitä Mitä tuputtamisella tarkoitetaan ? kannattiko vastata ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut asioida rauhassa. Ja olen saanut apua, jos olen tarvinnut. Myyjien on tehtävä työtään, ei sille voi mitään. Laittakaa s-postia johdolle, jos haluatte asian muuttuvan. Siellä johdossa on tosin todennäköisesti tehty tutkimusta, että agressiivinen myynti lisää kassavirtaa, jonka takia myyjät koulutetaan siihen. Itse en vain ole törmännyt tämmöiseen ylituputukseen.

Vierailija
124/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa nyt kun tarkemmin miettii, en ole käynyt Oulun Vilassa moneen vuoteen, vaikka se on stokkan yhteydessä siten, että Stokkalta pääsee Vilaan ja Vilasta Stokkalle.

Menen sinne VAIN jos kauppa on TÄYNNÄ asaikkaita. En koskaan muulloin. Samaa tungosta varmaan odottavat muutkin, koska päivisin siellä EI OLE KETÄÄN.  Juuri tuputuksen takia.  Mutta eivät vaan tajua?

Ostan kaikki Vilan vaatteet Stokkalta. Samoin tekee tämänkin ketjun perusteella SUURIN OSA

Vierailija
125/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:32"]

Minä olen aina saanut asioida rauhassa. Ja olen saanut apua, jos olen tarvinnut. Myyjien on tehtävä työtään, ei sille voi mitään. Laittakaa s-postia johdolle, jos haluatte asian muuttuvan. Siellä johdossa on tosin todennäköisesti tehty tutkimusta, että agressiivinen myynti lisää kassavirtaa, jonka takia myyjät koulutetaan siihen. Itse en vain ole törmännyt tämmöiseen ylituputukseen.

[/quote]

En usko, että suomessa tehty tukimusta. Vaan jossain tyyliin jenkeissä.  Ja Best Sellerisille ei löydy kuin tanskankieleinen nettisivu ja yhteystietolomake.

Vierailija
126/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:34"]

[/quote]

En usko, että suomessa tehty tukimusta. Vaan jossain tyyliin jenkeissä.  Ja Best Sellerisille ei löydy kuin tanskankieleinen nettisivu ja yhteystietolomake.

[/quote]

Anteeksi mikä? Koitin googlata best sellerisin, mutta sain vain jotain kirjoihin liittyvää vastaukseksi.

Vierailija
127/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion Anttilassa ei voi enää käydä. :(

Ensin käytävällä iskee kiinni sähköntuputtaja, sitten houkutellaan kuntosalille tutustumaan tosi edullisesti. Yläkerrassa kimppuunsa saa yli-innokkaat Soneran pojat ja kassalla tarjotaan teippiä. Takaisin alas tullessa tuputetaan uudestaan kuntosalia ja sähköä, siinä välissä on vielä usein joku kolehtinkerääjä.

Vierailija
128/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:56"]

Mä asun pikkukaupungissa, ja täällä ei saa missään asioida rauhassa, paitsi prisma/cm/tokmanni.

Pitää aina ajaa jumboon/selloon tms että saa rauhassa katsella.

Eikös täällä ollut jossain vaiheessa pitkä ketju apteekkien "ylipalvelusta", apteekissa käyntihän on mulle myös ihan helvettiä.

[/quote]

Joo, apteekki on kyllä kamala paikka asioida nykyään. Kaksi askelta sisään niin yli-innokas palvelija on jo nenän edessä kysymässä että mitä saisi olla ja mikä vaiva jne. Jos haluaa katsella niin myyjä ottaa metrin taaksepäin ja jää kyttäämään.

Mä olen itse kokenut asian niin, että kun kyseessä on tuote jonka asiakas osaa ostaa itsekin, niin myyjän tulisi ainoastaan olla helposti saatavilla, eli lähialueella, jotta voi kysyä jos on kysyttävää.  

En ole koskaan kaupassa huomannut että suomalainen ei osaisi/uskaltaisi kysyä myyjältä tai pyytää apua, jos sitä tarvitsee!

[/quote]

Niin kauan kuin ihmiset eivät tiedä, mitä eroa on tulehduskipulääkkeellä ja särkylääkkeellä tai kuvittelevat maitohappobakteerien ja närästyslääkkeen olevan sama asia, apteekissa on todellakin syytä mennä kysymään mitä asiakas etsii ja mihin vaivaan.

[/quote]

Oletko huomannut muutoksen apteekin myyntivalikoimassa lähivuosina? Siellä on valtavasti tullut lisää esimerkiksi kosmetiikkaa ym. helposti ostettavaa tuotetta, joten jos konsepti muuttuu lähemmäs kauppaa niin miksi myyntityö ei voisi? 

Mä ainakin haluaisin katsella niitä kosmetiikkatuotteita rauhassa, vertailla voiteita ym. mutta ei onnistu kun työntekijä on niskassa heti. Siksi en osta kosmetiikkatuotteita apteekista, vaikka haluaisin,

[/quote]

Sama se on niissäkin; valtaosa ihmisistä kuvittelee, että herkkä iho = kuiva iho ja niinpä rasvanaamainen ostaa rasvaihoisen tuotteita ja iho-ongelmat vain jatuvat kun ei tajuta, että oma ihotyyppi onkin herkkä. Ja kuinka monet kuvittelevat deodorantin ja antiperspirantin tarkoittavan samaa - ei ihme, jos ongelmahikoilija hikoilee vaikka lotraa pullollisen deodoranttia, se kun ei varsinaisesti ole hikoilunestontuote lainkaan.

Apteekissa huomaa monesti sen, että ihmiset luulevat paljon enemmän kuin tietävät, joku tuttava on suositellut jotakin ja tuttavakaan ei oikeasti tiedä tai luetaan lehdestä jostakin tuotteesta ja kuin ei tiedetä mitä termit ja sanat tarkoittavat, sekoitetaan asioita ja ollaan hankkimassa väärää tuotetta.

[/quote]

Okei, eli se sun pointti onkin että apteekin työntekijät pitävät kaikkia asiakkaita niin tyhminä että heitä tulee neuvoa, vaikka väkisin. ;)  No nyt mun vasta tekeekin mieli asioida apteekissa. :D

No ei kai. Mutta aidosti, jos mulla on ongelma jota pitää hoitaa tai lääkitä niin käännyn lääkärin puoleen ja menen niillä ohjeilla. Jos ongelma on etten tiedä mitä tarvitsen, niin kysyn apteekissa. En välttämättä halua että mulle tullaan väkisin valistamaan tuotteista.

Kyseenalaistan myös nykyään apteekin työntekijöiden tietotason. Onko farmanomilla aidosti tarpeeksi tietoa neuvoa apteekin tuotteissa? 

Oma kokemukseni on että ainakaan eläintenlääkintätuotteissa ei tietoa ole tarpeeksi ja neuvot on niitä mitä käyttöohjeissa lukee. Siellä ei vaan ole samaa tietoa mitä esimerkiksi eläimen kasvattajapiireistä löytyy ja mitä eläinlääkärit ohjeistaa.

Tämän vuoksi esimerkiksi viimeksi en ostanut tuotetta jota minulle suositeltiin, koska rehellisesti sanottuna tiesin siitä enemmän. ( Yksittäistapaus, mutta toistuu aina kun haen ko. valikoiman tuotteita apteekista.)

Sitä edellisellä kerralla muutin päätöstäni apteekissa saadun neuvon mukaisesti, eli pikainen "diagnoosi" lyhyen ongelmakuvauksen perusteella työntekijältä ja ostin hänen suosittelemansa tuotteen epäillen. Tuote oli aivan väärä ja palasin ostamaan aiemmin aikomani tuotteen,joka toimi.

[/quote]

Ensinnäkin, mitä tulee niinkin jokapäiväiseen asiaan kuin käsikauppasärkylääkkeisiin, väitän että suuri ellei jopa suurin osa ns. tavallisista ihmisistä luulee, että samana päivänä voi ottaa vaikkapa päänsärkyyn kahta eri vaikuttavaa ainetta sisältävää tulehduskipulääkettä. Samoin on paljon ihmisiä, jotka eivät voi ostaa 25mg vahvuista särkylääkettä, koska se on kuulemma paljon laimeampaa kuin 400mg toista vaikuttavaa ainetta sisältävä särkylääke eikä siksi tehokasta. Ja deodoranttihan on siis sama kuin antiperspirantti - paitsi että ei ole.

Toisekseen, farmanomilla ei todellakaan ole tarpeeksi tietoa neuvoa lääkeasioissa, eikä hänellä ole siihen oikeuttakaan. Poislukien ns. vanhan  tutkinnon farmanomit, joita vielä jonkin verran apteekeissa on, mutta hekin saavat neuvoa vain käsikauppatuotteissa. Nykyiset farmanomit tekevät vain ns. avustavia töitä. FarmaSEUTTI on se henkilö, jolla on sekä tietotaitoa että oikeus, proviisorin ohella. Myöskään apteekin kassoilla ei pääsääntöisesti istu koulutettuja henkilöitä, vaan apteekin kassa on samanlainen paikka kuin marketin kassa. Jossakin takahikiän pikkuapteekissa tai satunnaisesti ruuhkatauottajana voi kassalla olla farmaseuttikin, mutta pääsääntöisesti voi sanoa että kassallta on turha kysellä mitään, koska hän ei sen enempää tiedä kuin saakaan mitään neuvoa.

Se, mitä vaikkapa eläinpuolen tuotteista saa kuulla muilta, on käyttäjäkokemus. Se ei kuitenkaan korvaa todellista tietoa, esim. jos eläimellä on jo jokin lääkitys tai jokin sairaus, on mahdollista että jokin tuote ei sille lainkaan sovellu. Jokin tuote voi jonkun käyttäjän mielestä olla "huono" myös siksi, että sitä ei ole osattu käyttää oikein ja tätä "huonoutta" sitten kerrotaan eteenpäin. Ja on paljon ensikertalaisia lemmikinomistajia, joilla ei ole mitään käsitystä madotuksesta, punkkitorjunnasta jne. Internetin keskustelupalstat eivät ole niin luotettava paikka, että niiden perusteella kannattaa ketään itselääkitä.

Vierailija
129/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]

Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.

[/quote]

Viime viikolla Vilan myyjä kyseli, että olenko lomapäivää viettämässä. Vittuakos se jollekin Vilan myyjälle kuuluu. 

Vierailija
130/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.
[/quote]
Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.
[/quote]

Joku käynyt ekaa kertaa ulkomailla. Söpöä. :3

Vierailija
131/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:05"]

Ruokakaupassa voi edelleen ostaa vain haluamansa tuotteet. Kassa ei tuputa partateriä, paristoja tai kondomeja. :D

[/quote]

Ei pidä paikkansa. Veikkausta tuputetaan K-kaupassa.

Vierailija
132/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei, eli se sun pointti onkin että apteekin työntekijät pitävät kaikkia asiakkaita niin tyhminä että heitä tulee neuvoa, vaikka väkisin"

Miksi kampaajalle mennään kuvittelemaan, että kyllä ammattilainen osaa ja tietää, mutta apteekissa korkeakoulutettu henkilökunta ei saa neuvoa asiakkaita asioissa, jotka on vähän haastavampia ja tärkeämpiä kuin joku värjäys?

En ole sen enempää apteekissa töissä kuin kampaajakaan, mutta jotenkin nyt tuntuu koulutuskateudelta. No, useimmat ihmiset ovat luulossa että kaikki apteekissa ovat farmaseutteja, joten ei kun apteekin kassalle tai hyllyttäjäksi niin joku voi luulla oikein yliopiston käyneeksi.

Vierailija
133/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan itsekin sitä tosi paljon, mutta niille myyjille on sanottu että niin pitää tehdä ja työtähän he vain tekevät. Olin itse dna:lla puhelinmyyjänä syksyllä ja oli ihan kamalaa tuputtaa ja tyrkyttää ja maanitella ihmisiä ostamaan! Paineet oli tosi kovat ja jouduin lopettamaan kamalan ahdistuksen takia..

Vierailija
134/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:19"]

Voi että, minä olen niin toista mieltä tuosta "tuputtamisesta". Minä olen niin iloinen, että Suomeenkin on palannut palvelukulttuuri.

Olen viiskymppinen nainen, käyn tosi paljon ihan noissa "nuorten"kaupoissa, ihan itsekseni ja myös tyttäreni kanssa. Ihanaa, kun myyjä tulee kysymään, tarvitsenko palvelua. Ihan hyvin voi sanoa, että kiitos katselen vaan. Ja myyjä yleensä sanoo, että pyydä apua jos tarttet. Eikö tämä ole ihan normaali palvelukäytäntö?

Kauppa on kauppa, ja siellä myydään! Myyjän ammatti ja tehtävä on myydä! Minä ymmärrän sen täysin.

Ja tuosta oheismyynnistä. Minusta on ihan kiva, jos esimerkiksi ostaessani paidan, myyjä kysyy, että tartteisitko topin alle. Joskus jopa tarvitsen, jos en, kieltäydyn. Yksinkertaista, simple thing.

Menkää sittariin tai prismaan, jos ette palvelua halua. Minusta on ihanaa, että sovituskoppiinkin myyjä tuo tarvittaessa toisen koon, palvelee asiakasta. Tai menkää Anttilaan, jos haluatte, että myyjät on turvat rullalla. 

Minä otan palvelun mielelläni vastaan. Ja ymmärrän sen, (toistoa) että myyjä myy. Koskaan en ole ostanut mitään turhaa myyjän vuoksi. Osaan kieltäytyä ja nauttia ystävällisestä palvelusta. Nykyisin myyjät eivät työskentele naama nurinpäin, olen kiinnittänyt viime vuosina tähän huomiota. Nuoret naismyyjät ovat noissa henkoissa ja maukoissa ynnä muissa vaatekaupoissa aivan kerrassaan hyviä! 

Terveisiä vaan Joensuun Ison Myyn kaikkien vaatekauppojen tytöille! Kertaakaan en ole ollut tyytymätön palveluun, ja jatkuvasti noissa liikkeissä ramppaan. 

[/quote]

Mummo voisi opetella lukemaan viestejä!

Täällä puhutaan nimenomaan TUPUTTAMISESTA ei normaalista "voinko auttaa" kysymyksestä ja jos ei tarvitse apua niin sitten myyjä antaa olla rauhassa.

Täällä puhutaan tuputtamisesta= ei uskota kun sanoo, että ei travitse jotain ja haluaa vain katsella.  Luepas nuo kommentit ennen kuin alat pätemään.  Huoh

[/quote]

Siinä taas mummotellaan. Viisikymppinen on aikuinen, ei mummo. Taidat olla idari. 

Vierailija
135/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:45"]

Miksi kampaajalle mennään kuvittelemaan, että kyllä ammattilainen osaa ja tietää, mutta apteekissa korkeakoulutettu henkilökunta ei saa neuvoa asiakkaita asioissa, jotka on vähän haastavampia ja tärkeämpiä kuin joku värjäys?

[/quote]

Koska korkeakoulutettu henkilökunta ei osaa neuvoa asiakkaita! Tiedetään mitä lääkkeitä ei saa sotkea ja mitä kainaloon pitää sutia, jotta hajut tai kosteus pysyy poissa. Apteekkari haluaa lisää myyntiä, joka ei mene toiminimelle, mutta se henkilökunta jonka pitäisi se myynti tehdä ei osaa sitä. Kampaaja haluaa lisää myyntiä toiminimelleen ja osaa tehdä sen. Jossei osaa, niin asiakas ei palaa. Apteekit vaan loppuu kaupungista, ennenkuin löytyy se osaaminen myyntityöhön.

Vierailija
136/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:38"]

Sama se on niissäkin; valtaosa ihmisistä kuvittelee, että herkkä iho = kuiva iho ja niinpä rasvanaamainen ostaa rasvaihoisen tuotteita ja iho-ongelmat vain jatuvat kun ei tajuta, että oma ihotyyppi onkin herkkä. Ja kuinka monet kuvittelevat deodorantin ja antiperspirantin tarkoittavan samaa - ei ihme, jos ongelmahikoilija hikoilee vaikka lotraa pullollisen deodoranttia, se kun ei varsinaisesti ole hikoilunestontuote lainkaan.

Apteekissa huomaa monesti sen, että ihmiset luulevat paljon enemmän kuin tietävät, joku tuttava on suositellut jotakin ja tuttavakaan ei oikeasti tiedä tai luetaan lehdestä jostakin tuotteesta ja kuin ei tiedetä mitä termit ja sanat tarkoittavat, sekoitetaan asioita ja ollaan hankkimassa väärää tuotetta.

[/quote]

Mutta monta tuntia myyjät saavat koulutusta tuohon myyntitilanteeseen? Nykysysteemillä olen täysin samaa mieltä, että perässähiippailevat tyrkyttäjät ajavat minut ja monia muitakin pois kaupasta tai apteekista.

Nämä myyntikonsultit jotka preppaavat yrityksen johdon ja ajavat tyylin sinne kentälle ovat yhtä tyhjän kanssa. Vähintään myymälöiden vetäjät pitäisi kouluttaa niiden konsulttien toimesta ja paikanpäällä oikeissa myyntitilanteissa. Samoin myyjät pitää sitouttaa tuohon toimintaan joko provisioilla tai bonuksilla. Muuten tulee sutta ja sekundaa. Ja tämä 100% provikalla toimivan ihmisen suusta.

[/quote]

Apteekissa ei ole niinkään kyse MYYNTItilanteesta kuin tuoteturvallisuudesta ja neuvomisesta oikean tuotteen valinnassa. Puseron osaa ostaa jokainen normaali ihminen itsekin ja jos ostaa ns. vääränalisen, se on korkeintaan ruma tai epäsopiva, mutta apteekissa myydään tuotteita, joilla on suora yhteys terveyteen, joten virheostos voi olla jopa haitallinen. Mitä tahansa ei voi käyttää minkä tahansa kanssa apteekkituotteissa, mikä tahansa ei myöskään sovi kenelle tahansa ja niinkuin joku (apteekkilainen?) aikaisemmin kirjoitti, ihmiset ovat uskomattoman tietämättömiä, joten apteekissa asiakkaan palvelutarpeen kysyminen on aivan eri asia kuin jossakin vaatekaupassa. Apteekkiin sitäpaitsi ei yleensä tulla shoppailemaan tyyliin mitähän kivaa täältä löytyisi vaan ostamaan tuotetta tiettyyn tarkoitukseen, joten sikälikin koko asiointi perustuu aivan erilaiseen kuluttajakäytökseen kuin kaupassa.

[/quote]

No miksi niitä viedään sitten kauppamaisempaan suuntaan? Siellä on valtavat hyllyt kosmetiikkaa, voiteita, meikkejä, vitamiineja, huulirasvoja, aurinkorasvoja ja vaikka mitä tuotteita joita myydään kaupoissakin ja ihmiset ostaa niitä päivittäin ilman ohjeistuksia.

Ymmärrän pointtisi ja olet oikeassa, mutta olen sitä mieltä että jos apteekeista tehdään kauppamaisia jotta kannattavuus paranee, niin henkilökunnan tulisi mukautua tähän muutokseen ja oppia sovittamaan käytöstään niin että asiakas ei tunne oloaan epämukavaksi.

Et oikeasti voi olla sitä mieltä että asiakkaan turvallisuus vaarantuu jos pääsee itse valitsemaan kasvovoiteen, huulirasvan tai kurkkupastilleja?

Mun mielestä apteekkiin taas tullaan enenevissä määrin "shoppailemaan" verrattuna esim. 15-20-vuotta sitten, juurikin esim. tuon kosmetiikkapainotuksen vuoksi.

Tämän lisäksi kiinnostus terveyteen ja hyvinvointiin on nykyajan trendi, jolloin esim. lisäravinteiden, vitamiinien ja luontaistuotteiden kulutus on taivaissa. Kaikki tuotteita joita ihmiset ostavat myös kaupasta. 

[/quote]

Jos kokee ylivoimaisen vaikeaksi sen, että sanoo aspalle (kaupassa tai apteekissa, aivan sama), että en tarvitse neuvoa vaan haluan valita itse, on kyllä muitakin ongelmia kuin tyrkyttävät aspat.

En ole tuo jolle vastasit, mutta apteekissa on nuo kosmetiikkatuotteetkin usein aika kalliita joten ainakin itse kysyisin mieluummin kuin valitsisin itse jonkin uuden tuotteen, jonka sopivuudesta itselleni en olisi varma. Siksi henkilökunta siellä on että voi kysyä. Jos se on tuputtamista että tarjotaan neuvoa, niin senkun tuputtavat. Missään henkkamaukoissa ja veromodissa ei asioi, koska siellä on niin huonolaatuista tavaraa että ei ihme että tarvitseekin tuputtaa jos joku edes sitten ostaisi.

Vierailija
137/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

Anteeksi mikä? Koitin googlata best sellerisin, mutta sain vain jotain kirjoihin liittyvää vastaukseksi.

[/quote]

joku ei osaa googlata :) 

oli toinen googlen osumista

BESTSELLER.COM - Shop fashion clothes from ...

Vierailija
138/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:54"]

Jos kokee ylivoimaisen vaikeaksi sen, että sanoo aspalle (kaupassa tai apteekissa, aivan sama), että en tarvitse neuvoa vaan haluan valita itse, on kyllä muitakin ongelmia kuin tyrkyttävät aspat.

[/quote]

Ongelma ei ole se sanominen, ongelma on uskominen. Ja se että kun ilmoittaa haluavansa katsella apteekissa, niin jäädään kyttäämään kuin jotain narkkaria. Ja todellakin apteekissa joutuu nykyään katsomaan mitä siellä on tarjolla. Viimeksi kun kävin ostamassa silmätippoja (piti kysyä suositusta, harmittaa että ostin suositellun enkä sitä jonka itse aioin), naureskelin kassajonossa, että pitäisiköhän ostaa dr pepperiä kun moista on kylmiöstä jonon vieressä tarjolla. Kuinka moni bongaisi apteekin limonadipullon ostopaikaksi, jollei käy siellä katselemassa valikoimaa?

Vierailija
139/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös tuputus, mutta toisaalta säälittää myös myyjät, varmaan monia ahdistaa tuo lisämyynnin tekeminen ja miten sitä seurataan jne. En tiedä ketä tuo palvelee, vissiin kai se on kannattavaa...

Vierailija
140/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

joku ei osaa googlata :) 

oli toinen googlen osumista

BESTSELLER.COM - Shop fashion clothes from ...[/quote]

Ai se oli best seller. Kannattais varmaan sun opetella kirjoittamaan, sillä google ei tunnistanut sun best sellerisiäsi :D

Mut jooh, en löytänyt tanskankielistä, löysin vain englanninkielisen vaihtoehdon kirjoittaa viestiä eteenpäin. Sinne kannattaa varmaan laittaa s-postia, jos haluaa Suomessa tuputuksesta eroon. Kai joku AMK-opiskelija olisi kiinnostunut tekemään aiheesta näyttötutkielman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän