Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen

Vierailija
25.03.2015 |

Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK

- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila.  Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne.  Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.

-Garlings, JC ja H&M.  Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain

- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut

-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan.  ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää

-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne.  Boikottiin

Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:24"]

Koetko ilmaisjakelun ja mainokset tuputtamisena? Entäs nettimainostamisen? Tälläkin sivulla sinulle tuputetaan tuotteita, eikö pääsi hajoa?

[/quote]

Minä koen. Siksi postiluukun päällä lukee "ei mainoksia, ei ilmaisjakeluja" ja niitä ei tule. Häiritsevät nettimainokset pysyvät poissa kun ei ole flässiä ja asennettuna abp ja noscript. Eli pienellä vaivalla on tuputuksen saanut loppumaan. Ehkä juuri sen takia kun tulee näitä "osta lisätakuu, osta kaabeli, osta patterit, osta lakua" kun itse haluan vaan sen uuden tulostimen jonka kanssa tulin kassalle, ovat ärsyttäviä. Ei ole tottunut siihen tuputtamiseen.

[/quote]

Joo noi lisätakuut vasta lystejä onkin. Kalliimpia kuin itse tuote, ainakin Gigantissa. Ostan uuden samalla hinnalla, jos vanha menee rikki. Älkää tuputtako älyttömiä jutttuja, en ole tyhmä.

Vierailija
202/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun epätoivo korvaa todellisen asiakaspalvelun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aatelkaa, joku on vielä vartavasten keksinyt noita pieniä kivoja tarjouksia kassalle...joita kukaan ei tarvitse eikä halua ostaa.

Vierailija
204/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:05"]

Ruokakaupassa voi edelleen ostaa vain haluamansa tuotteet. Kassa ei tuputa partateriä, paristoja tai kondomeja. :D

[/quote]

VÄÄRIN. Mulle on tuputettu mm. autopesuja, rahapelejä, Emotion-tarjouskuponkeja, ruokaketjun alennuskuponkeja...ruokakaupan kassalla. 

Vierailija
205/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

Itselläni on melko hyvin toiminut asiointi niissä kaupoissa, joissa myyjät ovat tulleet kysymään tarvitsenko apua tai etsinkö jotain tiettyä. Ja jonka jälkeen ovat tyytyneet vastaukseen etten tarvitse apua tai etsi jotain tiettyä. Jollen satu tarvitsemaan tai etsimään.

[/quote] 

Tuohan on ihan normaalia käytöstä.  Kysytään ja jätetään rauhaan.

Mutt akun puhun siitä kassalla tuputtamisesta:  ostat yhden tuotteen ja kassalla tuputeaan sitä sun tätä eli yritetään saada lisämyyntiä.

Tai sitten vero Modan tapaan kuljetaan perässä ja esitellään joka ikinen kaupan tuote "kun mullakin on tälläsen ja se on niin ihana"

ap

[/quote]

On sullakin ongelmat. Miten paljon sua kuluttaa sanoa " ei, kiitos"?. Vika ei ole myyjässä.

[/quote]

Ei se auta. Tuputus jatkuu. Olen sanonut, että kiitos, katselen vain. Myyjä kävelee silti perässä ja kommentoi kaikkea mihin kosken. Hyi helvata. En ole aikoihin käynyt enää vilassa, enkä vero modassa. Aloittajan tapaan boikottiin menee heti kaikki tuputuskaupat. Sietämätöntä, kun haluaisi vain omassa rauhassa, omien ajatusten kanssa vaeltaa ja miettiä mistä itse tykkää. Silloin tulee ostettua vain hyviä ostoksia, mukavalla mielellä. Tuputtaessa ajatus häiriintyy ja lyö jarrut päälle.

[/quote]

Just. Jos haluaisin että joku muu päättäisi puolestani, miten pukeudun käyttäisin stailistia, en mitään mautonta kaupanmyyjää. Antakaa minun shopata rauhassa, tai ostan naapurikaupasta!

Vierailija
206/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputus ei lisää myyntiä vaan vähentää sitä. Millä tuputtavalla kaupalla muka myynti kasvussa, laskussa ne on. Katsokaa vaan niin viiden vuoden päästä tää homma on ohi. Ei asiakkaat ole tyhmiä, heitä pitää kunnioittaa. Vielä tänä päivänä rahaa ei haaskata turhiin sälä ostoksiin. Mut on jo menetty nettimyymälöille, tosin tuputtaminen ei ole syy.  Ainakin meidän Postissa on jo tuputtaminen lopetettu.

Gigantin ostokset ostan netistä, kun siellä einole DNA kaupittelua.

Vierailija
207/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:02"]

Jaa tuollaista on halpaketjuissa kaupanteko nykyään. En ole niissä asioinut huonolaatuisten ja rumien tuotteiden vuoksi, mutta ehkä juuri siksi niitä tarvitsee tyrkyttääkin - että edes joku ostaisi.

[/quote]

Ja kalliit pikkuputiikit ne vasta helvettejä onkin. Joudut tilittämään, miksi sovittamasi vaate ei sopinut sinulle. Ei mahtunut tissit sisälle. Joo en halua isompaa kokoa, koska vyötäröltä löysä. Ei, en löytänyt mitään tällä kertaa. Ei kiitos, en tarvitse mitään, mutta olisin tehnyt heräteostoksen jos et olisi kiusannut minua naputuksellasi koko ajan. Ostosrauhaa? 

Vierailija
208/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta se on ok että jos oon ostanut kaks toppia että hei tähän sais kolmannen ilmaiseksi, mutta se teennäinen tuputtaminen on perseestä. Oon siirtynyt kokonaan stokkan ja nettikauppojen asiakkaaksi.

Vierailija
209/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:38"]

Sama se on niissäkin; valtaosa ihmisistä kuvittelee, että herkkä iho = kuiva iho ja niinpä rasvanaamainen ostaa rasvaihoisen tuotteita ja iho-ongelmat vain jatuvat kun ei tajuta, että oma ihotyyppi onkin herkkä. Ja kuinka monet kuvittelevat deodorantin ja antiperspirantin tarkoittavan samaa - ei ihme, jos ongelmahikoilija hikoilee vaikka lotraa pullollisen deodoranttia, se kun ei varsinaisesti ole hikoilunestontuote lainkaan.

Apteekissa huomaa monesti sen, että ihmiset luulevat paljon enemmän kuin tietävät, joku tuttava on suositellut jotakin ja tuttavakaan ei oikeasti tiedä tai luetaan lehdestä jostakin tuotteesta ja kuin ei tiedetä mitä termit ja sanat tarkoittavat, sekoitetaan asioita ja ollaan hankkimassa väärää tuotetta.

[/quote]

Mutta monta tuntia myyjät saavat koulutusta tuohon myyntitilanteeseen? Nykysysteemillä olen täysin samaa mieltä, että perässähiippailevat tyrkyttäjät ajavat minut ja monia muitakin pois kaupasta tai apteekista.

Nämä myyntikonsultit jotka preppaavat yrityksen johdon ja ajavat tyylin sinne kentälle ovat yhtä tyhjän kanssa. Vähintään myymälöiden vetäjät pitäisi kouluttaa niiden konsulttien toimesta ja paikanpäällä oikeissa myyntitilanteissa. Samoin myyjät pitää sitouttaa tuohon toimintaan joko provisioilla tai bonuksilla. Muuten tulee sutta ja sekundaa. Ja tämä 100% provikalla toimivan ihmisen suusta.

[/quote]

Apteekissa ei ole niinkään kyse MYYNTItilanteesta kuin tuoteturvallisuudesta ja neuvomisesta oikean tuotteen valinnassa. Puseron osaa ostaa jokainen normaali ihminen itsekin ja jos ostaa ns. vääränalisen, se on korkeintaan ruma tai epäsopiva, mutta apteekissa myydään tuotteita, joilla on suora yhteys terveyteen, joten virheostos voi olla jopa haitallinen. Mitä tahansa ei voi käyttää minkä tahansa kanssa apteekkituotteissa, mikä tahansa ei myöskään sovi kenelle tahansa ja niinkuin joku (apteekkilainen?) aikaisemmin kirjoitti, ihmiset ovat uskomattoman tietämättömiä, joten apteekissa asiakkaan palvelutarpeen kysyminen on aivan eri asia kuin jossakin vaatekaupassa. Apteekkiin sitäpaitsi ei yleensä tulla shoppailemaan tyyliin mitähän kivaa täältä löytyisi vaan ostamaan tuotetta tiettyyn tarkoitukseen, joten sikälikin koko asiointi perustuu aivan erilaiseen kuluttajakäytökseen kuin kaupassa.

[/quote]

No tuntisivat sitten edes myymänsä tuotteet! Tuo aikaisempi kommentti eläinten lääkkeistä apteekissa on niin TOTTA.

Vierailija
210/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:07"]

Kuinka vaikea on sanoa ei kiitos, haluan katsella RAUHASSA. Ei minua häritse kysymykset haluaisinko jotain extraa, kun siihen voi vastata ihan nätisti ja selkeästi EI.

[/quote]

En ole kaupassa miellyttääkseni tai viihdyttääkseni myyjää. Ja nyt ei puhuta kauniista käytöksestä vaan myyjien törpöstä pakkomyynnistä.

Vierailija
211/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuputettiin suomalaisessa kirjakaupassa. Kynän ostin, vihkoja yritettiin myydä. En ottanut, mutta vähän myöhemmin tajusin että olisin sittenkin tarvinnut :D

Vierailija
212/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:26"]

Mun kokemus tän pikkupaikkakunnan apteekeista on se, ettei sieltä oikeasti mitään palvelua saa vaan kyttäystä. Lääkeneuvonta tarkoittaa sitä, että kaivetaan lääkepaketista tuoteseloste esille ja luetaan siitä. Tosi ammattimaista, vaatii vuosien koulutuksen.

[/quote]

Samoin Hämeenlinnassa. Osaan ihan itsekin lukea tuoteselosteet, ja mietin mieluummin itse rauhassa, jos "apu" ei ole sen ihmeellisempää. Kun sain kerran tuotelahjan apteekista ostamani meikkituotteen kylkiäisenä, olin ihan onnesta soikeana, kerrankin tuputusta, joka oli positiivista.

Vierailija
213/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa tuputus liikkeissä, jossa joudut odottamaan ja jonottamaan kassalla. Voisko ne tuputtajat vaikka valjastaa rahastamaan, että pääsis ajoissa pois kaupasta? Joskus oon heittänyt ostokset kassan viereen hyllyiille ja kävellyt kaupasta ulos, kun en vaan oo ehtinyt jonottamaan. Palvelua on myös nopeus.

Vierailija
214/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:27"]

Tänään tuputettiin suomalaisessa kirjakaupassa. Kynän ostin, vihkoja yritettiin myydä. En ottanut, mutta vähän myöhemmin tajusin että olisin sittenkin tarvinnut :D

[/quote]

Minä ostin pari kk sitten Suomalaisesta vihkon ja yrittivät myydä kynää! :D

Vierailija
215/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:26"]

Lisämyynti on tätä päivää! Ja kyllä, se tuottaa tulosta. Nykyään se menee niin että se on joko tulos tai ulos.

[/quote]

Mutta entäs jos ne asiakkaat ei halua tulla enää uudestaan kun myyjä pakotti ostamaan jotain tyhmää? Hyvä myynti kerran, mutta asiakkaat ei palaakaan kauppaan.

Mua on palvelleet hyvin a) mukavat homot b) asiansa osaavat, tuotteensa tuntevat myyjät, joilta olen saanut tietää asioita, joita en ennen tiennyt. Muu "palvelu" on ollut lähinnä kiusallista.

Vierailija
216/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten muissa kaupungeissa ehtiivät tuputtamaan. Meillä on tosiaan kaupoissa (Cubus, H&M jne) niin vähän porukkaa töissä, että hyvä kun vilahdukselta näkee, kun laittelevat rytkyjä esille jne.

Kyllä ne huikkaa, että tarviitko apua, ja jos sanoo, ettei tarvitse, niin ne lähtee pois jatkaen hommiaan. H&M:ssä on yleensä niin pitkät jonot, ja niin vähän henkilökuntaa(ettei niitä juuri pitkin liikettä näe),ettei niillä ole todellakaan aikaa mihinkään extratuputtamiseen. Mutta en mä pahastu, jos kysyy, että oletko huomannut että meillä on tuo ja tuo tarjouksessa. Olen vissiin vähän rennompi tyyppi, ja osaan sosiaalisen käyttäytymisen...

Vierailija
217/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ahdistaa kun mua puhutellaan, olen ujo ihminen ja koen sellasen perässäjuoksemisen ja kommentoinnin painostavaksi. se on ihan ok että kysytään tarviinko apua. Mutta vilassa en enää käy jos siellä ei ole paljon porukkaa. Ei kiinnosta selitellä miksi esim en halua ostaa sovittamaani paitaa. Se voisi olla kiva jos kysyttäisiin että tarvitsenko kokoja. Jotkut teennäiset kehut vaan vaivaannuttaa.

Mun mielestä tällaiset ketjut on oikein hyvää palautetta, ei tyhjästä synny näin montaa sivua tekstiä!

Vierailija
218/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:29"]

Minä tilaan jo netistä kaiken. 

Yksi liike mitä vältän ja käyn siellä jos on aivan pakko niin on Gigantti. En halua kuulla sitä pitkää litaniaa liittymästä DNA ja urkkimista kuinka paljon maksan nyt liittymämaksuja koska en aio vaihtaa. 

Keskustelu aukeaa yleensä niin ettet voi torpedoita heti että ei kiitos!

[/quote]

Nuo liittymämyyjäthän eivät kai nykyään enää ole  varsinaisesti Gigantin myyjiä, vaan ovat töissä operaattorien store-in-store -pisteillä. Periaatteessahan  tällaiset synergiset store-in-store -pisteet ovat aivan loistava idea, koska antavat kummallekin toimijalle mahdollisuuden keskittyä ydinosaamiseensa. Käytännössä toimittaessa juurikin operaattorien kanssa, tämä tarkoittaa usein sitä, että myynnissä keskitytään muiden operaattoreiden asiakkaiden houkuttelemiseen omaksi asiakkaaksi, ei niinkään siihen ns. synergiseen myyntiin.

Gigantin omista myyjistä en sitten osaa mitään sanoa, koska meillä päin heitä ei työpisteillään juurikaan näy. Viimeksi Gigantissa asioidessamme odotimme palvelua valehtelematta viisitoista minuuttia isojen kodinkoneiden osastolla, jossa olimme ainoat asiakkaat. Mutta joskus aikaisemmin, kun olin jo ostopäätöksen tehnyt, ja halusin koneen kotiin tilata, myyjä käytti aika paljon aikaa yrittääkseen myydä minulle toista, halvempaa laiteta. Oma arvioni tuosta tilanteesta oli, että sen halvemman laitteen myynnissä oli joku hyväpalkintoinen kisa käynnissä.

Vierailija
219/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

Itselläni on melko hyvin toiminut asiointi niissä kaupoissa, joissa myyjät ovat tulleet kysymään tarvitsenko apua tai etsinkö jotain tiettyä. Ja jonka jälkeen ovat tyytyneet vastaukseen etten tarvitse apua tai etsi jotain tiettyä. Jollen satu tarvitsemaan tai etsimään.

[/quote] 

Tuohan on ihan normaalia käytöstä.  Kysytään ja jätetään rauhaan.

Mutt akun puhun siitä kassalla tuputtamisesta:  ostat yhden tuotteen ja kassalla tuputeaan sitä sun tätä eli yritetään saada lisämyyntiä.

Tai sitten vero Modan tapaan kuljetaan perässä ja esitellään joka ikinen kaupan tuote "kun mullakin on tälläsen ja se on niin ihana"

ap

[/quote]

On sullakin ongelmat. Miten paljon sua kuluttaa sanoa " ei, kiitos"?. Vika ei ole myyjässä.

[/quote]juu juu mutta kyllä se alkaa hermoon käymään kun kauppakeskus Kaaressa apteekissa haluat katella kaikessa rauhassa ja 4,lle apteekkiakalle joutuu sanomaan ei kiitos,katselen vain!

Vierailija
220/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:06"]

Apteekissa ärsyttää jos ilmaantuu joku ja yleensä sanon että osaan itse katsoa.

[/quote] varsinkin kun ostan kosmetiikkaa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme