Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaa vauvanhoitovastuu, kun mies opiskelee?

Vierailija
15.12.2021 |

Meillä on tämmöinen tilanne, että mies opiskelee ja minä olen omilla säästöillä hoitovapaalla. Nyt minua on alkanut ärsyttää, kun saan viikossa vain yhden illan omalle harrastukselle. Mies ei ole siis "elättäjä", joten en ihan ymmärrä miksi elämme niin kuin hän olisi kokoaikatyössä ja toisi leivän pöytään. Ideoita, miten hoitovastuuta voisi jakaa tasapuolisemmin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis tilanne tällä hetkellä se, että mies käyttää opintoihin 9-11 tuntia joka päivä. En tykkää tuosta sanonnasta, että opiskelu olisi muka työ, koska sitä se ei ole. Se ei tuo meille leipää pöytään. En käsitä miksi minun pitää koko ajan venyä toisen opintopisteiden takia. Jos mies haluaisi, hän voisi joskus hoitaa lasta vaikka päivällä, mutta hän ei yksinkertaisesti suostu siihen. Kyllä tämä tilanne olisi minulle helpompi hyväksyä, jos mies toisi talouteen rahaa sisään.

Et oo tosissas?! Se opiskelu tulee johtamaan siihen, että teillä on tulevaisuudessa - kun opiskelut päättyy ja saa työpaikan - parempi olla.

Miksi teit lapsen opiskelijan kanssa? Ei voi tulla yllätyksenä, että silloin on luettava tentteihin, käytävä kursseilla ja luennoilla, tehtävä opinnäytetyö/gradu/harjoittelujaksoja jne.

Ap

Öö ja itselläsi ei taida olla kokemusta siitä, millaista vauvanhoito on? Kun ei pääse edes kuselle silloin kun on hätä? Opiskelija voisi halutessaan myös höllätä tahtia vaikka puoleksi vuodeksi, jos haluaisi.

Ap

No, esim opintolainassa on ehtoja ettei niitä opintoja voi noin vaan höllätä. Ja on ihan oma valintasi olla menemättä vessaa kun sille on tarve. Ei äitiys sentään mikään vankila ole.

Vierailija
22/25 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan peruskoulusta äidiksi? Ei tainnut olla suunniteltu lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/25 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi höllätä opiskelutahtia ja siihen käytettävää aikaa ja käyttää sitä lapsen ja kumppanin parissa? Elämä on valintoja.

Vierailija
24/25 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vapaailta viikossa on mielestäni jo hyvin, kun toinen opiskelee noin pitkiä päiviä.

Vierailija
25/25 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on kuin rahan laittamista pankkiin, toisin kuin pirttiviljely. Teidän perheen tulevaisuuden kannalta puolison opiskelut on selvästi tärkeämpi asia. Onko kenties itseltä jäänyt opiskelut opiskelematta ja nyt kaduttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi