Kokemuksia luonnonlääketieteestä/ayerveda/kiinalainen lääketiede?
Kommentit (24)
Kannattaa lukaista tai kuunnella Hannu Lauerman Usko, toivo ja huijaus -kirja. Se on muutenkin ihan mielenkiintoinen.
Riippuu vähän, mihin sitä käyttää. Itse olen perehtynyt kasvilääkintään, mutta en mä näillä yrteillä mitään syöpää paranna.
Vierailija wrote:
Riippuu vähän, mihin sitä käyttää. Itse olen perehtynyt kasvilääkintään, mutta en mä näillä yrteillä mitään syöpää paranna.
Samaa mieltä ja luontaistuotekauppa ei saa myydä toimivia yrttejä. Stressi, ahdistus, unettomuus ja kivun lievitys yhdestä ja samasta. Kukka on vähän liian hyvä lääke monipuolisuutensa takia. Tanskahan tekee sillä bisnestä kasvattavat halli tolkulla. Sitä mukaa kun kasvatusta sallitaan omaan käyttöön se ei tee hyvää bisnekselle. Sekin vielä että kukka on voi sanoa myrkytöntä kun siihen ei ole kuollut yhtään ihmistä. Siinä mielessä kaikki apteekin lääkkeet ovat vaarallisempia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samaa mieltä ja luontaistuotekauppa ei saa myydä toimivia yrttejä. Stressi, ahdistus, unettomuus ja kivun lievitys yhdestä ja samasta. Kukka on vähän liian hyvä lääke monipuolisuutensa takia. Tanskahan tekee sillä bisnestä kasvattavat halli tolkulla. Sitä mukaa kun kasvatusta sallitaan omaan käyttöön se ei tee hyvää bisnekselle. Sekin vielä että kukka on voi sanoa myrkytöntä kun siihen ei ole kuollut yhtään ihmistä. Siinä mielessä kaikki apteekin lääkkeet ovat vaarallisempia.
Oma veli kyllä kuoli ”kukkaan” ja sen käytön seurauksiin. Elämä valui vessanpöntöstä alas. Kuoli päälle 30v.
Onko antaa jotain esimerkkejä? Enkä itsekään toki mitään syöpää ala parantamaan yrteillä, mutta miljoonat ihmiset käyttävät näitä oppeja ympäri maailmaa, mahdollisesti jo tuhansia vuosiakin, joten pakosti jotkut voi olla ihan hyviäkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tosiaan kaikkiin apteekin lääkkeisiin on kuollut ihmisiä.
Minua auttoi kyllä. Täytyy varmistaa että on osaava terapeutti ja että hänellä on kunnon koulutus sekä kokemusta vuosien ajalta. Menin aromaterapiaan stressin vuoksi, ihan vain rentoutumaan, sattui kuitenkin kohdalle todella hyvä terapeutti ja sain apua rytmihäitöihin ( joihin lääketiede ei löytänyt syytä), ihottumaan (johon lääkärit määräsivät vain kortisonivoidetta, joka ei auttanut). Kyseinen terapeutti oli myös jäsenkorjaaja ja ehdotti hoitoa kipuilevaan selkääni ja sain selkänikin kuntoon. Olen todella tyytyväinen, ainoa harmini on että kyseinen terapeutti jäi kai eläkkeelle ja nyt en löytä mistään enää samanlaista hyvää tekijää.
Vierailija wrote:
Minua auttoi kyllä. Täytyy varmistaa että on osaava terapeutti ja että hänellä on kunnon koulutus sekä kokemusta vuosien ajalta. Menin aromaterapiaan stressin vuoksi, ihan vain rentoutumaan, sattui kuitenkin kohdalle todella hyvä terapeutti ja sain apua rytmihäitöihin ( joihin lääketiede ei löytänyt syytä), ihottumaan (johon lääkärit määräsivät vain kortisonivoidetta, joka ei auttanut). Kyseinen terapeutti oli myös jäsenkorjaaja ja ehdotti hoitoa kipuilevaan selkääni ja sain selkänikin kuntoon. Olen todella tyytyväinen, ainoa harmini on että kyseinen terapeutti jäi kai eläkkeelle ja nyt en löytä mistään enää samanlaista hyvää tekijää.
:::::::::::
wow, kerro rytmihäiriön apuvinkit!
Arvostan lääkäreitä ja lääkkeitä, mutta ruokani on lääkkeeni, tällä hetkellä ja pyrin siihen, että näin on mahdollisimman pitkään. Kasvatan ja käytän paljon myös yrttejä ravinnossani.
En juurikaan tiedä ihmistä, joka kemiallisen lääkityksen saatuaan, ei kokisi haittavaikutuksia ja hetken päästä hänellä on toinen lääke haittavaikutuksien vuoksi.
Suuri osa lääkkeistä on on tai paremminkin on ollut yrttipohjaisia. Yllätyin kuitenkin WHO tutkimuksesta, jossa koronan hoidossa myönnettiin kiinalaisen perinteisen hoidon auttavan.
"Maailman terveysjärjestö tutkii perinteisten lääkkeiden tehoa sairauksien hoidossa.
Sen asiantuntijaryhmä totesi maaliskuussa, että kiinalaisen lääketieteen lääkkeillä näyttää olevan tehoa lievän koronavirustartunnan pahenemisen estämisessä osana tavanomaista lääkehoitoa."
Olen myös lukenut kirjan Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus. Lääketehtaiden tarkoitus on tehdä voittoa omistajilleen ja välillä tuntuu, että keinolla millä hyvänsä. Esim. pieni nosto kolesteroliarvon viitearvoihin, nostaa lääkkeen menekkiä huimasti. Mikä sitten on ihmisen parhaaksi, sen päättää jokainen ihan itse, omilla valinnoillaan. Jokainen on loppujen lopuksi itse vastuussa itsestään.
https://www.suomalainen.com/products/tappavat-laakkeet-ja-jarjestaytyny…
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
:::::::::::
wow, kerro rytmihäiriön apuvinkit!
Kyseinen terapeutti kertoi että hoito on yksilöllinen eli sama hoito ei sovi kaikille. Hän oli todella tarkka sairaustaustastani ja kyseli todella paljon kaikenlaista asiaan liittyvää. Hyviä vinkkejä sain stressin poistoon, joka hänen mielestään oli minulla yksi tekijä rytmihäiriön taustalla. Muitakin tekijöitä oli. Sain kotihoito-ohjeet (rauhallista metsäkävelyä, rauhoittumisharjoituksia illaksi, elämäntilanteeseeni liittyviä harjoituksia, venyttelyohjeita, pisteet, joista voin itse rauhoittaa sydäntäni (nämä ovat yksilölliset, eivät auta kaikille) sekä ruokavalio-ohjeet) sekä muutama hoitolakäynti ja sitten vielä kontrollikäynti. Hän sanoi myös että jos vaiva palaa voit tulla takaisin. Paras terapeutti, jonka olen koskaan kohdannut.
Minkälaisia ruokavalio-ohjeita sait? Ymmärrän hyvin yksilöllisyyden, kaikkihan me olemme erilaisia, mutta kiinnostaa millainen ruokavalio voisi vaikuttaa?
Minulla myös työstä johtuvaa stressiä, jonka pelkään vahingoittavan elimistöä, mutta minkäs teet, kun esimies vaatii tavoitteisiin pääsyä.
Ayurveda auttoi minulla mahakipuihin :) opin, ettei kaikki terveellisenä pidetyt ruuat olekaan sopivia itselleni, kuten esim. peruna, siis ainakaan paljon syötynä. Ja Vata-tyyppiä olen.
Täältä löytyy hyviä vinkkejä ayurvedaan
https://chopra.com/articles/ayurveda
Tässä on hyvä keittokirja aiheesta
https://www.amazon.co.uk/Eat-Feel-Fresh-Contemporary-Plant-based/dp/024…
Suosittelen myös qigong-harjoituksia
Vierailija wrote:
Sama itselläni. Kasveilla, hunajalla ja yrttiteellä voin hoitaa flunssan oireita ja kuukautiskipuja, joitakin tulehduksiakin, mutta en alkaisi hölmöilemään jos kyse on jostain vakavasta. Esimerkiksi oma 1-tyypin diabetekseni, joka on insuliinihoitoinen.
Tiedän yhden sairauteensa lopulta menehtyneen syöpäpotilaan joka maksoi mansikoita ja kävi mm. Kiinassa asti kaiken maailman huuhaahoidoissa, jotka eivät häntä millään tavalla auttaneet. Syövän ja kuoleman pelko vain oli niin valtava.
Kurkumaa ja inkivääriä teenä jos polvi alkaa kipuilemaan. Luulientä, josko välilevyt, rustot ja nivelet ylipäätään kestäisi kauemmin kuin sukulaisilla. Monia yrttejä flunssaan ja kylpynä kipeille jaloille.
Mäkikuismaa käytin joskus masennuksen hoitoon ja se toimi. Nykyään sitäkään ei saa myydä, oli varmaan liian tehokas tuote niin lääketehtaat ei tykänny..