paljonko painoa on hyvä 160 cm pitkälle?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:08"]
Hei haloo törpöt,jos 160 cm painaa 45kg nii siinä ei oo mitään muuta ku luu ja nahka..jos vähäkään keskivertoa enemmän lihasta nii paino voi olla heti lähempänä 60kg ku 50kg!!!
[/quote]
Miksi pitäis olla enemmän lihasta? En mä halua olla mikään ruma lumppukäsi.
Neuvolasta saa pituuskäyriä pikkulapsille.
Olen 165 cm ja 73 kg, joten vähän ehkä pyöreä mutta silti ja ehkä juuri siksi naisellisen upea ja kurvikas. Sinulla ei ole muuta hätää kuin että taidat olla epävarma itsestäsi ja haet hyväksyntää. Ja kuvittelet että rakkaus ja onni tulee sillä että olet mallimitoissa. Ei se niin mene. Rakkaus ja onni kukoistaa kun rakastat itseäsi sellaisena kuin olet. Silloin säteilet sellaista hyvää oloa ja vetovoimaa että kumppaniltasi menee jalat alta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:08"]
Läskit tunnistaa siitä, että heillä on isommat luvut
[/quote]
Varsinkin leveä perse johtuu aina painavista luista.
Itse olin vuosia 48,5 kg, nyt minulle on ilmaantunut 4 kg lisää lihasta ja painan 52,5 kg. Molemmat ihan ok.
voi 53 raukka :) et tiedäkään miten mahtavat kyydit pyöreä peppu saa
Mä olin 160 cm ja 60kg ja kokoa 34. Tällähetkellä 65kg koko 36. Katso peilistä mikä on sopivaa. Se riippuu niin paljon ruumiinrakenteestasi ja paino missä sinun itsesi on hyvä olla on just sopiva!
No hohhoijaa! 160 cm pitkälle sopiva paino painoindeksin mukaan on 47-64 kg! http://www.painoindeksi.org/laske.php?pituus=160&paino=57
Eli 58-kiloisena olet täysin normaalipainoinen! Ja tuolle vastaajalle jonka painoa ihmiset arvailivat pienemmäksi: Mulla on sama juttu. Koita nyt ymmärtää, että se tarkoittaa, että näytät hyvältä ja hoikalta! Ei todellakaan siltä että sun pitäisi laihduttaa! :D Ihmeellistä, miten huonolla itsetunnolla voi ihminen asiat vääntää väärinpäin...
.
Mä oon 163/67. Joo, nykyään lievästi ylipainoinen. Mutta mullakin on tullut ihmisiltä ihan epäuskoisia reaktioita, että "TÄH, miten sä voit painaa niin paljon?" :D En usko, että kadulla normaali vastaantulija (poislukien fitness-hullut ja anorektikoiden ihailijat) luokittelis mua läskiksi, vaan normaaliksi. En ole mikään hyllyvä ihrakasa, vaikka toki mahassa ja pyllyssä olisi kiinteyttämisen varaa. Silloin kun kuntoilin 3-4 h päivässä 5-6 pv viikossa, olin elämäni kunnossa, kiinteydyin, kaikki huomasivat ja kehuivat muutosta, painoin max 5 kg vähemmän kuin nyt.
.
MUTTA!! Minulla on samanpituinen ystävä, joka painaa varmaan 20 kg vähemmän kuin minä. Hän syö hyvin ja herkuttelee. Painoa ei tule lisää vaikka on yrittänyt. Eli hän on luonnostaan alipainoinen. Ja minä olen luonnostaan tällainen. Hän sanoo "No et sä kyllä mikään lihava oo", ja vitsailemme, että olispa olemassa semmonen "rasvansiirto", että minulta vois ottaa pois ja siirtää hänelle :D Hän on naimisissa. Minulla on miesystävä, joka tykkää muhkummasta ja yleisesti ihmettelee vallalla olevaa liiallisen laihuuden ihannointia, joka ei ole hänen kauneuskäsityksensä. Sanoi jopa kerran "Ei sussa kyllä ole yhtään mitään vikaa, en ymmärrä mistä valitat." Aww :) <3
Eli miehilläkin on erilaisia makuja! Tärkeintä ja parasta lienee kuitenkin se, jos nainen on sinut itsensä kanssa ja omaa hyvän itsetunnon, olipa sitten minkäkokoinen tahansa! Alipainoisella ystävälläni on muuten luonnostaan kadehdittavan kauniit rinnat. Eli sekään ei todellakaan pidä paikkaansa, että laihat olisivat aina muodottomia!
.
P.S. Ei, 1-2 kg ylipainoni ei taikaiskusta aiheuta minulle diabetesta tai sydän- ja verisuonitauteja :D Eli "mutta kun ylipaino tuo sairauksia" on aika absurdi väite useimpien lievästi ylipainoisten kohdalla. Riippuu niin paljon elämäntavoista!
Mulla on tyttöystävä joka on 163cm / 42kg
Mä oon 162/48 ja kaverit kiusaa ompelulangaksi. Olo on kyllä ihan hyvä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:11"]
Mä oon 162/48 ja kaverit kiusaa ompelulangaksi. Olo on kyllä ihan hyvä.
[/quote]
Oho virhe siis 43.
Riippuu muusta rakenteestasi. 48-64kg.
50kg. Max 55. Riippuu mistä roikkuu vai roikkuuko.
Miehen näkökulmasta 160 cm naiselle paras paino on noin 50 kg. Tietysti on geneettisiä eroja ja joillekin enemmän rasvaa sopii mutta näin estetiikan ja terveysen kannalta.
Sanoisin että 55-65kg on sopiva haarukka. Vaikuttavia tekijöitä on muutamia; luusto, lihakset ja rasvan määrä. Myös se minne se rasva on pakkautunut vaikuttaa. Ihonalainen rasva on ihan ok, sisäelimien ympärillä ei ok. Vaikka painaisit enemmän tai vähemmän mitä annoin haarukaks, niin se ei tarkota sitä että olisit lihava taikka liian laiha.