Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään näyttöä, että koronarokote vaikuttaisi hedelmällisyyteen?

Vierailija
15.12.2021 |

Vai onko kyse täysin huuhaasta? Naisillahan menkat on häiriintynyt, mutta onko mitään pysyvää jäänyt?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaata.

Vierailija
2/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todettu tällä hetkellä vaikuttavan hedelmällisyyteen. Mut kuukautis häikkää on raportoitu ja sekin ohimenevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotettujen keskenmenot on lisääntynyt.

Valetta. Lue terveyskirjaston osio Covid-19 ja raskaus

Vierailija
5/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta, sanoi lääkäri, vaikka meillä on yli 1,5 vuotta yritetty vauvaa ja 2 edellistä vaati yritystä muutaman kuukauden. Ikä kuulemma vaikuttaa enemmän kuin rokote eli 30 v ikäinen ei tule raskaaksi yhtä helposti kuin 27v ikäinen. Mutta rokote ei siis vaikuta siihen, että munasolu ei enää lainkaan irtoa.

Vierailija
6/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

57,7% maailman väestöstä on rokotettu koronaa vastaan, jos olisi tälläinen vaikutus, olisi se on nähtävillä. 

Vierailija
7/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmiset näyttävät raskautuvan entiseen malliin.

Vierailija
8/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä vaiheessa voi oikein sanoa suuntaan tai toiseen. Toivottavasti ei aiheuta pidempiaikaisesti.

Vierailija
9/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan nimenomaan rokottamattomien koronaan sairastuvien keskenmenot ovat lisääntynyt. Koronaa sairastava raskaana oleva synnyttää yleensä keskosen

Vierailija
10/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta, sanoi lääkäri, vaikka meillä on yli 1,5 vuotta yritetty vauvaa ja 2 edellistä vaati yritystä muutaman kuukauden. Ikä kuulemma vaikuttaa enemmän kuin rokote eli 30 v ikäinen ei tule raskaaksi yhtä helposti kuin 27v ikäinen. Mutta rokote ei siis vaikuta siihen, että munasolu ei enää lainkaan irtoa.

Koko rokotetta ei ollut vielä olemassa aikoihin, kun aloitte yrittämään.

Vierailija
11/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä otin rokotteen heinäkuussa ja olen raskaana :D N28

Vierailija
12/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla lähti siemen lentään niin, että on jo naapuruston rouvatkin kantaman päässä.

Vierailija
13/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni anemian on ihan yleisesti todettu aiheuttavan lapsettomuutta. Rokotteen jälkeen olen vuotanut itseni aneemiseksi, ei tunnu mikään saavan rauta-arvoja takaisin ylös. En ole ihan nuori enää eli voi hyvin laittaa sen piikkiin kun ei onnistu. Mutta väittäisin silti että tämä ei mun tilannetta yhtään auta.

Vierailija
14/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen kuullut parin työkaverin tyttärien keskenmenosta.

Vierailija
15/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokote vaikuttaa hormonitoiminnan ja kohdun limakalvoon (vuotaa pois epäsäännöllisemmin, runsaammin, harvemmin, useammin..) niin en pidä mahdottomana sitä, että tämä vaikuttaisi myös alkion kiinnittymisen ja kohdun seinässä pysymiseen. Mutta toivotaan että ei olisi mitään vaikutusta pidemmällä aikavälillä..

Vierailija
16/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys on aloitettu samoihin aikoihin koronan kanssa. Ei tärpin tärppiä luomusti. Ennen ekaa rokotetta lähettiin hoitoihin. Mies jätti näytteen silloin, tulos hyvä ja normaali näyte. Otti ekan rokotteen ja noin 2kk sen jälkeen alkoi ivf-stimulaatio, jossa miehellä taas hyvä ja normaali näyte.

Ensimmäisestä alkionsiirrosta tuli tärppi ja keskenmeno, mutta mulla on taustalla pari keskenmenoa aiemminkin, vuosikausia ennen rokotetta. Samoin kuin kaksi onnistunutta raskauttakin. Ikä se taitaa olla suurin hedelmällisyyttä laskeva tekijä meillä (olen kohta 40v nainen).

Vierailija
17/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen kuullut parin työkaverin tyttärien keskenmenosta.

Keskenmenot ovat aika yleisiä ihan ilman rokotteitakin.

Vierailija
18/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näyttöää siitä voisi olla.  Vielä.

Kun rokotuksia on vasta pistetykin vuoden ajan.

Rokotukset alkoivat joulukuussa 2020 eli vuosi sitten ja ensimmäisen rokotteen Euroopassa sai brittiläine hyvin iäkäs nainen.

vuodessakin saa jo 12 kertaisen näytön.

Vierailija
19/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rokotettu x2 ja laskettu aika kesäkuussa

Vierailija
20/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut lapsettomuushoidoissa mutta eikö siellä katsota että epäsäännöllinen kierto aiheuttaa usein hedelmättömyyttä ja se pitäisi saada kuntoon? Miten tämä ei ole totta rokotteen kohdalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi