Miksi joku ei kuulu Facebookiin?
Outoa kun tuttavani ei kuulu Facebookiin, vaikka kyseessä on ihan sosiaalinen ja puhelias ihminen. Onko hänellä jotain salattavaa?
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:49"]
En vaan tarvi Facea mihinkään siksi en kuulu.
[/quote]
Oikeastaan se kuuluu tänäpäivänä ihan perussivistykseen kuten vaikkapa lukutaito, olet ihan pihalla ellet ole FB:ssa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:28"]
Miksi ihmeessä pitäisi olla jossain Facebookissa? En ole tähän päivään mennessä keksinyt yhtään hyvää syytä miksi olisin tuolla.
[/quote]
Sulla taitaa olla huono mielikuvitus. Itse pidän mm. yhteyttä ystäviini, jotka asuvat tuhansien kilometrien päässä. Tämä ´jakaminen´, jota jotkut tuntuvat pelkäävän, ei ole mitenkään pakollista. Omia vähäisiä tietojani näkevät vain ystäväni, eivät tuntemattomat.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]
Yleensä FB:a koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.
[/quote] Minulla on ollut autopuhelin jo 80-luvulla ja inhosin sita. Tietokonekin ollut jo silloin ellei aiemmin, en oikein muista aikaa ennen sita :). Koneita meilla on talla hetkella viisi eika yhtaan enempaa tarvita kahdelle.
Minun ei tarvitse seurata uutisia kannykasta kun lahden ulos enka myoskaan viitsi kadulla kailottaa uutisiani, kaikki tama jaksaa odottaa kunnes paasen kotiin. Ulkona katselen ymparilleni enka kavele pain pylvaita.
Tekniikkaa riittaa paljon enemman kuin keskiverto suomalaisella FBssa pyorijalla ja elamakin on varikkaampaa mutta en tunne mitaan halua sita jakaa tuntemattomien kanssa. t.usalainen
[/quote]
Eli kuten ylempänä mainitaan, tekniikkaa on mutta "inhoat" sitä. Löytyykös se Nokiatunekin soittoäänenä :D ?
PS.Joko siellä voi maksaa laskut nettipankissa vai käytättekö vielä shekkejä?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:04"]
Miksi ihmeessä pitäisi olla jossain Facebookissa? En ole tähän päivään mennessä keksinyt yhtään hyvää syytä miksi olisin tuolla.
[/quote]
Sulla taitaa olla huono mielikuvitus. Itse pidän mm. yhteyttä ystäviini, jotka asuvat tuhansien kilometrien päässä. Tämä ´jakaminen´, jota jotkut tuntuvat pelkäävän, ei ole mitenkään pakollista. Omia vähäisiä tietojani näkevät vain ystäväni, eivät tuntemattomat.
[/quote]
Miksi minä en saa pitää yhteyttä mm. jenkkiläisiin ystäviini sähköpostin välityksellä?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:49"]
En vaan tarvi Facea mihinkään siksi en kuulu.
[/quote]
Oikeastaan se kuuluu tänäpäivänä ihan perussivistykseen kuten vaikkapa lukutaito, olet ihan pihalla ellet ole FB:ssa.
[/quote] Kylla sitten itketaan kun jotain pahaa alkaa tapahtumaan. Nyt viimeisena ISIS on hakkeroinut FaceBookista tietoja, osoitteita sun muuta ja kehoittanut paikallisia jasenia heita tappamaan.
[/quote]
[/quote]
Lainaus viestistä ylempää, vieläkö ihmettelet:
".. Yleensä FB:a koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella. "
Siksi koska puhelimella saa kiinni jos on asiaa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:06"]
[/quote]
[/quote]
Miksi minä en saa pitää yhteyttä mm. jenkkiläisiin ystäviini sähköpostin välityksellä?
[/quote]
Kuka kieltää? En mä ainakaan sua Facebookissa kaipaa.
Jaa. Minä en ole Facebookissa siksi, että minusta siellä keskustelu on yleensä kovin pinnallista pölinää.
Isoin syy on, että työnantajani mielestä meidän pitää edustaa työnantajaa somessa ja puffata firmamme tuotoksia. En suostu käyttämään siviilikeskusteluun ja -yhteydenpitoon tarkoitettua välinettä siihen, että tyrkyttäisin työnantajani tuotoksia kavereilleni. Siksi on helpompaa pysyä kokonaan pois ja pitää yhteyttä ystäviin muulla tavoin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:35"]Kysyisit ennemmin että miksi jollain, jolla on älypuhelin, ei ole whatsappia
[/quote]
Siksi että on textsecure ja telegram
En kuulu, enkä tule kuulumaan. Olen puhelias ja sosiaalinen, mutta OIKAT ystävät osaavat soittaa ja lähetellä viestejä yms, eikä tarvitse netissä levitellä omia juttuja, sillä nuo ihmisten päivitykset tuntuvat tosi hulluilta, kun jotkut kertovat, mitä kaikkea ihmiset sinne kirjoittelvat.
Hah, vieläkö on niin viime vuosikymmenelle jääneitä ihmisiä, että kuuluvat facebookiin? Luulin ettei siinä ole kuin jokunen mummo enää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:02"]
En kuulu, enkä tule kuulumaan. Olen puhelias ja sosiaalinen, mutta OIKAT ystävät osaavat soittaa ja lähetellä viestejä yms, eikä tarvitse netissä levitellä omia juttuja, sillä nuo ihmisten päivitykset tuntuvat tosi hulluilta, kun jotkut kertovat, mitä kaikkea ihmiset sinne kirjoittelvat.
[/quote]tarkoitan OIKEAT
En minäkään kuulu, olen Twitterissä. Minusta se on järkevämpi sosiaalinen media. En kaipaa kahta ja se riittää minulle. Erittäin aktiivinen twitterissä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:35"]
Kysyisit ennemmin että miksi jollain, jolla on älypuhelin, ei ole whatsappia
[/quote]
Muutenkin ilmaiset viestit, kuvat ja puhelut (siis kuuluu datapakettiin). Miksi olisi?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 05:02"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 05:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:30"]
Mulla ainakin on salattavaa enkä halua jakaa sitä facen kautta. Joistain tutuistakin selvinnyt vaikka mitä mielenkiintoista epäilyttävää, kun on kavereiden tunnareilla päässyt penkomaan kaverilistoja ja viestejä.
[/quote]
Juuri tätähän aloittajakin epäili niiden kohdalla jotka eivät ole FB:ssa :D .
[/quote]
Uskaltavatkohan nämä FB:a pelkäävät kulkea paljain kasvoin kadulla päivänvalossa?
[/quote]
Uskaltaa ja on käytännön pakkokin. Toki n. 10v päästä tämä on jo vakavampikin yksityisyyskysymys. Ehkä sitten arvioidaan uudestaan.
Mulla ainakin on salattavaa enkä halua jakaa sitä facen kautta. Joistain tutuistakin selvinnyt vaikka mitä mielenkiintoista epäilyttävää, kun on kavereiden tunnareilla päässyt penkomaan kaverilistoja ja viestejä.
Facebook antaa melko kapean ja ehkä välillä jopa vääristyneenkin kuvan käyttäjiensä elämästä. Pinnallisten hyvänpäiväntuttujen pinnalliset pölinät ei kiinnosta ja toisaalta taas ns. "oikeiden" kavereiden _todellisesta_ elämästä pysyn kärryillä paremmin livetapaamisilla tai puheluilla. Mulla on muutenkin melko suppea kaveripiiri, niin ehdin ihan hyvin päivittää kuulumisia muutenkin kuin facebookin välityksellä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]
Yleensä FB:a koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.
[/quote] Minulla on ollut autopuhelin jo 80-luvulla ja inhosin sita. Tietokonekin ollut jo silloin ellei aiemmin, en oikein muista aikaa ennen sita :). Koneita meilla on talla hetkella viisi eika yhtaan enempaa tarvita kahdelle.
Minun ei tarvitse seurata uutisia kannykasta kun lahden ulos enka myoskaan viitsi kadulla kailottaa uutisiani, kaikki tama jaksaa odottaa kunnes paasen kotiin. Ulkona katselen ymparilleni enka kavele pain pylvaita.
Tekniikkaa riittaa paljon enemman kuin keskiverto suomalaisella FBssa pyorijalla ja elamakin on varikkaampaa mutta en tunne mitaan halua sita jakaa tuntemattomien kanssa. t.usalainen
[/quote]
Eli kuten ylempänä mainitaan, tekniikkaa on mutta "inhoat" sitä. Löytyykös se Nokiatunekin soittoäänenä :D ?
PS.Joko siellä voi maksaa laskut nettipankissa vai käytättekö vielä shekkejä?
[/quote] Et oikein ymmarra lukemaasi? Kirjoitin etta inhosin autopuhelinta. Suomalaistakannykkaa minulla ei ole koskaan ollut enka tieda mika Nokiatune on.
Taalla voi maksaa laskut nettipankissa, shekilla tai henkilokohtaisesti kateisella, ihan niin kuin parhaalta tuntuu. Suomessa nyt on vaan se yksi systeemi jota luullaan taas maailman parhaaksi mutta ei edes toimi muiden maiden pankkisysteemien kanssa, rahaliikenne Suomen kanssa on yhta tuskaa.
Mulla on ihan vitusti SUURIA SALAISUUKSIA!!! Siksi en ole "Facessa" helvetin vajaat !