Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ei kuulu Facebookiin?

Vierailija
24.03.2015 |

Outoa kun tuttavani ei kuulu Facebookiin, vaikka kyseessä on ihan sosiaalinen ja puhelias ihminen. Onko hänellä jotain salattavaa?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä joutunut pakosta olemaan Facebookissa, koska esimerkiksi koululuokkani on ollut siellä hyvin aktiivinen ja olisin jäänyt muuten helpolla ulkopuoliseksi. Nykyisin en enää ole. Vihasin sitä, kun tuntui, että piti edes kerran puolessa vuodessa pakolla keksiä sinne jotain kirjoitettavaa, kun muuten pidettiin kyttääjänä. Oli kauhean hankalaa keksiä mitään järkevää kirjoitettavaa, joka olisi ehkä voinut jotain kiinnostaakin.

Lisäksi inhoan nykypäivän some-kulttuuria. En ole ikinä ymmärtänyt halua ottaa itsestä koko ajan jotain selfieitä ja levitellä niitä nettiin Facebookiin ja Instagramiin. Sellainen ei vaan ole minun juttuni. En jaksa ottaa itsestäni mitään kuvia. Jos jokin ihana elämys tapahtuu, niin haluan elää siinä hetkessä enkä pilata sitä ikuistamalla sitä tuhansilla selfieillä. Myöskin muiden selfieiden katsominen tuntuu oudolta. Kyseessä on tuttavani, ei julkkis. Tuntuu oudolta katsella ihmisten bikinikuvia ja muita fuckface-kuvia.

Myönnän, että olen ehkä etenkin ikäiseksi aika vanhanaikainen. Whatsappiinkin liityin silloin, kun älynpuhelimen ensimmäisen kerran hankin. Mutta lopulta en nähnyt siinä mitään järkeä, koska tekstiviestit kuuluvat liittymäni hintaan. Lisäksi vihasin sitä, että muut näkivät, kun olin lukenut viestin. En jaksaisi heti vastata, joten se tuntui ilkeältä, että ihminen näki minun lukeneen, mutta minulla kesti vastaamisessa. Lisäksi Whatsappin takia ihmiset lähettelivät "turhia" viestejä, koska se oli helppoa ja ilmaista. Tekstiviestejä ihmiset lähettävät vain silloin, kun on oikeasti asiaa.

Minulla on myös sen verran harvinainen nimi, että Facebookissa sun muualla olen ainut ihminen sillä nimellä. Myyn netissä tavaroitani, joten nimeni perusteella pystyisi helposti löytämään minusti tietoa netistä, jos sitä siellä olisi. Tämäkin on yksi syy, miksi haluan ehkä jotenkin varjella sitä tietoa, mitä internetiin itsestäni pistän.

Mutta ei minua haittaa se, että muut ovat Facebookissa ja muissa some-palveluissa. Olkoon, mutta toivoisin, että se halveksuva asenne meitä kohtaan, jotka emme siellä ole, loppuisi. Olen saanut ihan tarpeeksi vittuilua asiasta itseni ikäisiltä parikymppisiltä ihmisiltä ja suoraan sanoen alkaa jo mennä hermot. En ymmärrä, miksi on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät syystä tai toisesta viihdy Facebookissa. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
42/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]

Yleensä FB:a  koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.

[/quote]

Kuvailit tuossa tyypillisen FB-käyttäjän, jolla on kauhea hinku ylläpitää feikkimielikuvaa "kehityksessä" mukana pysymisestä, vaikka siitä oikeasta kehityksestä on pihalla kuin lumiukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]Yleensä FB:a  koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.
[/quote]Pieleen meni,mies maksaa kortilla,omistaa kilpailevan yrityksen älypuhelimen ja tilaa kaiken netistä,muttei voi sietää Facebook-palvelua, eikä sinne liity:D

Vierailija
44/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:40"]

Yleensä FB:a  koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.

[/quote]

Kuvailit tuossa tyypillisen FB-käyttäjän, jolla on kauhea hinku ylläpitää feikkimielikuvaa "kehityksessä" mukana pysymisestä, vaikka siitä oikeasta kehityksestä on pihalla kuin lumiukko.

[/quote]

Jaha, puheenaolleen kohderyhmän ensimmäinen ilmoittautui. Osuma saatu :D .

Vierailija
45/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Facebook, mutta kahteen kolmeen vuoteen en ole sitä päivittänyt, paitsi vaihtanut profiilikuvaa (viimeisin vaihtokerta vuosi sitten). Kirjaudun tililleni ehkä kerran parin kuukauden sisään, selaan etusivua vähän matkaa ja saan tarpeekseni. Turha paikka, tekisi mieli poistaa se mutta ei kumminkaan.

Vierailija
46/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta ihmisten asiat, enkä halua kertoa omistani. Ei minua juuri kiinnosta jutellakaan ihmisten kanssa, tai muutenkaan pitää yhteyksiä. Olen erakko, joka on parhaassa seurassa yksin. Ei se ole Facrbookin, tai muitten ihmisten vika, se on ominaisuus minussa, ettei kiinnosta. 

Vierailija
47/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on vastenmielinen paikka, mutta sieltä on hankala poistua kun sitä tarvitsee viestinvälitykseen. Miksi minun pitäisi saada tieto joka kerta siitä kun joku on painanut tykkää-nappia jollain typerällä sivulla tai jonkun yhdentekevän päivityksen kohdalla? Todella, todella harvoin kukaan kirjoittaa sinne mitään kiinnostavaa. Mutta ehkei siellä kannata mitään erikoisempaa kirjoittakaan, koska "kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan".

Vierailija
48/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tarvi Facea mihinkään siksi en kuulu.

Vierailija
49/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 06:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]Yleensä FB:a  koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella. [/quote]Pieleen meni,mies maksaa kortilla,omistaa kilpailevan yrityksen älypuhelimen ja tilaa kaiken netistä,muttei voi sietää Facebook-palvelua, eikä sinne liity:D

[/quote]

Oletkos kuullut siitä poikkeuksesta joka vahvistaa säännön..? Suuremmassa mittakaavassa määritelmä pitää kuitenkin paikkansa.

Vierailija
50/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:27"]

Mulle ainakin 87% bilekutsuista, synttärikutsuista, ammattiini liittyvistä riennoista ja ryhmistä sekä harrastusryhmistä tulee facen kautta. Mitä muuta se on kuin tehokas tapa tiedottaa.

[/quote]

Niin mutta kun mua pelottaa jos netissä näkyy oma nimi. (enkä osaa sitä tiliäkään tehdä ja nolottaa pyytää apua) Puhelimeni akku kestää kuitenkin viikon yhdellä latauksella.

Vierailija
51/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 06:43"]

Olen välillä joutunut pakosta olemaan Facebookissa, koska esimerkiksi koululuokkani on ollut siellä hyvin aktiivinen ja olisin jäänyt muuten helpolla ulkopuoliseksi. Nykyisin en enää ole. Vihasin sitä, kun tuntui, että piti edes kerran puolessa vuodessa pakolla keksiä sinne jotain kirjoitettavaa, kun muuten pidettiin kyttääjänä. Oli kauhean hankalaa keksiä mitään järkevää kirjoitettavaa, joka olisi ehkä voinut jotain kiinnostaakin.

Lisäksi inhoan nykypäivän some-kulttuuria. En ole ikinä ymmärtänyt halua ottaa itsestä koko ajan jotain selfieitä ja levitellä niitä nettiin Facebookiin ja Instagramiin. Sellainen ei vaan ole minun juttuni. En jaksa ottaa itsestäni mitään kuvia. Jos jokin ihana elämys tapahtuu, niin haluan elää siinä hetkessä enkä pilata sitä ikuistamalla sitä tuhansilla selfieillä. Myöskin muiden selfieiden katsominen tuntuu oudolta. Kyseessä on tuttavani, ei julkkis. Tuntuu oudolta katsella ihmisten bikinikuvia ja muita fuckface-kuvia.

Myönnän, että olen ehkä etenkin ikäiseksi aika vanhanaikainen. Whatsappiinkin liityin silloin, kun älynpuhelimen ensimmäisen kerran hankin. Mutta lopulta en nähnyt siinä mitään järkeä, koska tekstiviestit kuuluvat liittymäni hintaan. Lisäksi vihasin sitä, että muut näkivät, kun olin lukenut viestin. En jaksaisi heti vastata, joten se tuntui ilkeältä, että ihminen näki minun lukeneen, mutta minulla kesti vastaamisessa. Lisäksi Whatsappin takia ihmiset lähettelivät "turhia" viestejä, koska se oli helppoa ja ilmaista. Tekstiviestejä ihmiset lähettävät vain silloin, kun on oikeasti asiaa.

Minulla on myös sen verran harvinainen nimi, että Facebookissa sun muualla olen ainut ihminen sillä nimellä. Myyn netissä tavaroitani, joten nimeni perusteella pystyisi helposti löytämään minusti tietoa netistä, jos sitä siellä olisi. Tämäkin on yksi syy, miksi haluan ehkä jotenkin varjella sitä tietoa, mitä internetiin itsestäni pistän.

Mutta ei minua haittaa se, että muut ovat Facebookissa ja muissa some-palveluissa. Olkoon, mutta toivoisin, että se halveksuva asenne meitä kohtaan, jotka emme siellä ole, loppuisi. Olen saanut ihan tarpeeksi vittuilua asiasta itseni ikäisiltä parikymppisiltä ihmisiltä ja suoraan sanoen alkaa jo mennä hermot. En ymmärrä, miksi on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät syystä tai toisesta viihdy Facebookissa. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

[/quote]

Tosiaan, FB:ta saattaisi löytää nimesi, kenties muutakin tietoa nimesi lisäksi mikäli itse sitä sinne lisäisit.Pelottaako?

Vierailija
52/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Face on jo ihan out. Nykyään ollaan esim Instassa.

Vierailija
53/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas kadun sitä päivää, että sinne liityin. On tuttaviia, jotka sinne ei kuulu ja en ihmettele sitä yhtään!

Vierailija
54/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:20"]

Outoa kun tuttavani ei kuulu Facebookiin, vaikka kyseessä on ihan sosiaalinen ja puhelias ihminen. Onko hänellä jotain salattavaa?

[/quote]

Kysy häneltä itseltään, älä meiltä.

Vierailija
55/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totuus on tarua ihmeellisempi. Paljasta itsestäsi vielä enemmän...!

Vierailija
56/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:38"]

[/quote]

Lisätään tähän vielä ontuva oikeinkirjoitustaito ja kirjallinen ulosanti muutenkin. Yli kolmen sanan lauseet ovat tälle ryhmälle ylivoimaisen vaikeita.

[/quote]

Moni näistä tuntuu myös uskovan ihan vakavissaan että se "feispuuk" vartioi heidän elämäänsä joka askeleella FB:n liittymisen jälkeen ja raportoi jopa syrjähypytkin reaaliajassa puolisolle, LOL.

Vierailija
57/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:32"]

Ja olen siis tietotekniikkaa opiskellut jo -70 -luvulta, että ei ole taidoista kiinni.[/quote]

Ja nyt olet av:llä. Ei mikään kovin hyvä urakehitys.

Vierailija
58/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö facebook ole jo ihan last season.. Kuka siellä enää on :o

Vierailija
59/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:20"]

[/quote]

Kysy häneltä itseltään, älä meiltä.

[/quote]

Tämä oli paras vastaus uteliaalle, kiitos kiitos =)) 

Vierailija
60/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Minulla on ollut autopuhelin jo 80-luvulla ja inhosin sita. Tietokonekin ollut jo silloin ellei aiemmin, en oikein muista aikaa ennen sita :). Koneita meilla on talla hetkella viisi eika yhtaan enempaa tarvita kahdelle.

Minun ei tarvitse seurata uutisia kannykasta kun lahden ulos enka myoskaan viitsi kadulla kailottaa uutisiani, kaikki tama jaksaa odottaa kunnes paasen kotiin. Ulkona katselen ymparilleni enka kavele pain pylvaita.

Tekniikkaa riittaa paljon enemman kuin keskiverto suomalaisella FBssa pyorijalla ja elamakin on varikkaampaa mutta en tunne mitaan halua sita jakaa tuntemattomien kanssa. t.usalainen