Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ei kuulu Facebookiin?

Vierailija
24.03.2015 |

Outoa kun tuttavani ei kuulu Facebookiin, vaikka kyseessä on ihan sosiaalinen ja puhelias ihminen. Onko hänellä jotain salattavaa?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk. Kieltäydyin ekasta pyynnöstä liittyä faceen 2007, enkä ole katunut. Toki ulkomaalaisiin ystäviin olisi ollut silloin helpompi pitää yhteyttä. Olen matkusteleva, treenaava, perheellinen yms. Face-elementtejä omaava, mutten halua, että musta löytyy netistä jälkeäkään.

Vierailija
22/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tili Facebookissa. Mitään tietoja minusta ei siellä ole. Kirjaudun parin kuukauden välein Facebook-tililleni katsoakseni onko se vielä toiminnassa. Jos kirjautumiskertojeni väli kasvaa kuuteen kuukauteen, tulen poistamaan Facebook-tilini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään salattavaa tai hävettävää. En kuitenkaan halua, että kuka tahansa voi yhdellä klikkauksella selvittää ihmissuhteeni. 

Tiedän, että kaverit voi piilottaa. Mutta jos yhdenkin kaverin jäljille pääsee, niin aukeaa koko repertuaari. 

En vaan tykkää ajatuksesta. Haluan elää vanhanaikaisesti anonyymina. 

Vierailija
24/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yllä ihmis-suhteistani muuten aktiivisesti sellaisten kanssa, jotka ovat minulle tärkeitä. He minun kanssani. Ei kiinnosta, että olisi ylettömästi "kavereita" eikä ainakaan tyhjänpäiväinen jorina tai itsensä esille tuominen. Käytän vapaa-aikani johonkin kivempaan

Vierailija
25/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Yhteyttä sukulaisiin, tuttaviin ja ystäviin pidän ihan naamatusten, puhelimella tai sähköpostilla.

Itselläkin 25 vuoden ATK harrastus ja ylläpitokokemus takana, mutta silti, tai ehkäpä juuri sen vuoksi en lähde minkään kaupallisen yrityksen "palveluun" tietojani tai elämääni vuodattamaan.

Vierailija
26/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täs oo mitään kummaa: ihan normaalit kaverini on ilman FB tiliä ja tavalliset kaverit niinikään siellä. Ei ihmisiä sen perusteella voi jakaa. Eivät sen enempi oikeiden ihmisten kanssa nekään jotka eivät siellä ole. Itse olen kun huvittaa, no big deal. Mutta jostain pienistä ja isommistakin asioista tipahtaa kun ei siellä käy. Se on myös aika hyvä elämän ilmoitustaulu jota voi käyttää tarvittaessa tärkeisiin asioihin. Löytää vastauksia, asuntoja, vanhoja tuttuja. Rikastaa. Mutta monien kanssa käytän mielummin jo suoraan whats uppia.

Vierailija
27/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:20"]

Outoa kun tuttavani ei kuulu Facebookiin, vaikka kyseessä on ihan sosiaalinen ja puhelias ihminen. Onko hänellä jotain salattavaa?

[/quote]

Kyllä siinä jotain outoa on. Tai sitten on jollain typerällä mukahauskalla feikkinimellä, profiilikuvana joku netistä pöllitty fantasiahahmo tai muu kuva.

Vierailija
28/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset vuosikymmenet on valitettu kun ihmiset vaan tuijottaa televisiota eikä ole ihmisten kanssa kyläilemässä. Mutta nykyisin ei tv ole käytössä niillä jotka mielummin viestii fbssä ja siis viestii oikeiden ihmisten kanssa, käyttää sitä päiväkirjana tms. Onneks ei oo oakko tykätä kenenkään, vapaa maa. Mutta ehkä jotkut sit mielummin on kuten ennen, tvn parissa

Vierailija
29/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä FB:a  koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.

Vierailija
30/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:30"]

Mulla ainakin on salattavaa enkä halua jakaa sitä facen kautta. Joistain tutuistakin selvinnyt vaikka mitä mielenkiintoista epäilyttävää, kun on kavereiden tunnareilla päässyt penkomaan kaverilistoja ja viestejä.

[/quote]

Juuri tätähän aloittajakin epäili niiden kohdalla jotka eivät ole FB:ssa :D .

Vierailija
31/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 05:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:30"]

Mulla ainakin on salattavaa enkä halua jakaa sitä facen kautta. Joistain tutuistakin selvinnyt vaikka mitä mielenkiintoista epäilyttävää, kun on kavereiden tunnareilla päässyt penkomaan kaverilistoja ja viestejä.

[/quote]

Juuri tätähän aloittajakin epäili niiden kohdalla jotka eivät ole FB:ssa :D .

[/quote]

Uskaltavatkohan nämä FB:a pelkäävät kulkea paljain kasvoin kadulla päivänvalossa?

Vierailija
32/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]

Yleensä FB:a  koviten vastustavat ovat viime vuosituhannelle jämähtäneitä, pelkäävät kaikkea tietotekniikkaa. Maksavat kaupassa käteisellä. Jo pelkkä nettiselaimen tai sähköpostin käyttö tuottaa tuskaa, sähköpostitilin luomisesta puhumattakaan. Puhelin heillä on jostain 2000 luvun alusta valmistettu vanha Nokia, soittoäänenä oletuksena löytyvä nokiatune. Lähes poikkeuksetta puhelimen akkukestoa kehutaan kaikille jotka jaksavat kuunnella.

[/quote] Minulla on ollut autopuhelin jo 80-luvulla ja inhosin sita. Tietokonekin ollut jo silloin ellei aiemmin, en oikein muista aikaa ennen sita :). Koneita meilla on talla hetkella viisi eika yhtaan enempaa tarvita kahdelle.

Minun ei tarvitse seurata uutisia kannykasta kun lahden ulos enka myoskaan viitsi kadulla kailottaa uutisiani, kaikki tama jaksaa odottaa kunnes paasen kotiin. Ulkona katselen ymparilleni enka kavele pain pylvaita.

Tekniikkaa riittaa paljon enemman kuin keskiverto suomalaisella FBssa pyorijalla ja elamakin on varikkaampaa mutta en tunne mitaan halua sita jakaa tuntemattomien kanssa. t.usalainen

[/quote]

Eli kuten ylempänä mainitaan, tekniikkaa on mutta "inhoat" sitä. Löytyykös se Nokiatunekin soittoäänenä :D ?

PS.Joko siellä voi maksaa laskut nettipankissa vai käytättekö vielä shekkejä?

[/quote] Et oikein ymmarra lukemaasi? Kirjoitin etta inhosin autopuhelinta. Suomalaistakannykkaa minulla ei ole koskaan ollut enka tieda mika Nokiatune on.

Taalla voi maksaa laskut nettipankissa, shekilla tai henkilokohtaisesti kateisella, ihan niin kuin parhaalta tuntuu. Suomessa nyt on vaan se yksi systeemi jota luullaan taas maailman parhaaksi mutta ei edes toimi muiden maiden pankkisysteemien kanssa, rahaliikenne Suomen kanssa on yhta tuskaa.

[/quote]

Taisi sinullakin hiukan mennä ohi, vahvistat juuri käsitystä FB:n perinteisestä vastustajasta,muistotkin alkaen 80-luvun tekniikan (vastahakoisesta) käyttelystä. Vaan älä huoli, eihän siellä pakko ole olla :) . Ihme vaan että noinkin tottunut tietotekniikan käyttäjä ei osaa edes ääkkösiä laittaa kirjoituksiinsa.Minulla ne löytyy vaikka en Suomessa kirjoitakaan

Toki halutessani voin jattaa kayttamatta.T:.eiusalainen

Vierailija
33/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on näin paljon ihmisiä jotka kyseenalaistavat FB:n. Hetken jo luulin että tekevät siitä jonkin velvollisuuden että on pakko kuulua. Monet palvelut pyörii jo nyt suurelta osin FB:ssä. Huvittavinta on sellainen että esimerkiksi yksityisyyden suojaa aktiivisesti puolustuvat henkilöt ilmoittavat että heidät löytää FB:stä. Aika uskottavaa vaikka julkisesti vastustavat FB:tä.

Vierailija
34/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi joku ei kuulu, mutta minä en ole FB:ssä, koska en keksi mitään syytä olla siellä. Olen jopa niin sosiaalinen, että ihan tapaan ystäviäni, puhun heidän kanssaan puhelimessa, kirjoittelemme pitkiä s-postikirjeitä. 

Päivitysten lähettäminen jollekin joukolle on mulle ihan vieras ajatus. "Tänään tein töitä. Syötiin perheen kanssa X, hyvin maistui. Nyt väsyttää. En taida jaksaa lukea. Katson telkkaria." Wow!

Vierailija
35/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ei mulla ole "äly"-puhelintakaan, mulla on äly korvien välissä. 

71

Vierailija
36/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, kun en kuitenkaan kertoisi sinne yhtään mitään elämästäni enkä ole koskaan kokenut minkäänlaista tarvetta ns. stalkata yhtään ketään?

Vierailija
37/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalinen töissä, vapaa-aikanani tietyllä tapaa erakko. Minua ahdistaisi todennäköisesti fb:ssa oleminen. Olin joskus linkedin:ssa, sekin oli ahdistavaa. 

Vierailija
38/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta lukea toisten kiiltokuva- ja liioitellun ihanasta elämästä. Tein sen havainnon, että suurimmalle osalle tuttavistani FB on huomionhakukanava, jossa omaa ja perheen elämää kaunistellaan ja totuutta muunnellaan tykkäysten ja ihailevien kommenttien toivossa.

Vierailija
39/93 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Lisätään tähän vielä ontuva oikeinkirjoitustaito ja kirjallinen ulosanti muutenkin. Yli kolmen sanan lauseet ovat tälle ryhmälle ylivoimaisen vaikeita.

Vierailija
40/93 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne linkedin:iin en ainakaan mene. Sain sieltä kutsuja ihmisiltä, joille olen laittanut sähköpostia/he vastanneet lasteni virallisissa asioissa, takuulla eivät nämä ihmiset ole kutsuja itse laittaneet, koska suhteeni heihin on erittäin "virallinen".