Miksi joku ei kuulu Facebookiin?
Outoa kun tuttavani ei kuulu Facebookiin, vaikka kyseessä on ihan sosiaalinen ja puhelias ihminen. Onko hänellä jotain salattavaa?
Kommentit (93)
Monet it-alan asiantuntijat eivät ole FB:ssä, ja syynä tähän on useimmiten tässäkin ketjussa jo mainitut tietoturva- ja tekijänoikeusasiat ja FB:n tapa muutella yksipuolisella ilmoituksella käyttöehtoja.
Sun asennemaailmasi on suoraan kuin sairaista uskonlahkoista peräisin.
Miksi ihmeessä pitäisi olla jossain Facebookissa? En ole tähän päivään mennessä keksinyt yhtään hyvää syytä miksi olisin tuolla.
Olen nörtti-mummi. Liityin Faceen heti kun se tuli mahdolliseksi. Parin vuoden kuluttua huomasin, että pöljä juttu koko Face. Pärjään läppärillä, kännyllä ja Padilla ihan hyvin. Älypuhelimenkin ostin kun ne tuli markkinoille. Kyllä oli älytön puhelin ja lahjoitin sen pois. Soitteli itsekseen taskupuheluja ja muuta mukavaa.
Ja olen siis tietotekniikkaa opiskellut jo -70 -luvulta, että ei ole taidoista kiinni.
Olikohan ap silloin edes syntynyt?
Kaikki ei jaksa lukea toisten feikkielämästä joka päivä. itsekin poistuin kyseisestä palvelusta koska en jaksanut lukea muiden ihmisten vauvoista ja koirista ja kuinka päivät on niin täydellisiä ja elämä hymyilee ja nyt olen kakalla ja kohta lenkille ja viikon päästä teneriffalle... Itselläni ei ole salattavaa, muttei myöskään mitään jaettavaa, kaikki asiani eivät kuulu kaikille. Jos jotain haluaa tietää niin ottakoon luurin käteen ja kysyköön mitä kuuluu :)
Siis perustelisitko ap mitkä on ne syyt, miksi jonkun pitäisi liittyä Facebookiin?
Minulla on sosiaalinen elämä. Enkä kaipaa Facebookia. Mitä minä siellä tekisin? Kyttäisin muiden tekemisiä vai? ;) Ei kiinnosta.
Olen kuvailemasi sosiaalinen ja puhelias ihminen. Siksi tapaankin ihmisiä livenä enkä haali jotain kolmeasataa tekokaveria tuijottamaan joitain matkakuviani.
Kysymys pitäisi olla aivan toisin päin. Mikä tarve on olla Facebookissa? Ne, joiden kanssa ihan oikeasti haluaa jakaa elämäänsä, ovat saavutettavissa puhelimitse, sähköpostitse tai vanhanaikaisesti vaikka käsinkirjoitetulla kirjeellä.
Ja heitä tavataan myös oikeasti. Tiedän tyyppejä, jotka eivät edes tiedä "kavereittensa" nimiä.... öh, Liisa mikä se nyt oli... jokaisen tapaamisen yhteydessä tungetaan toisen profiiliin ja haalitaan näin itselle kavereita. Se on kai jokin mittari kuinka suosittu on ja paskan marjat.
En jaksa sitä tykkäys ja itsensä esiintuomisen kulttuuria. Joskus harmittaa, kun on mukava hetki tai tapahtuma ja joku alkaa ottaa selfietä ja päivittää äkkiä facebookiin ja pilaa jotenkin koko läsnäolon siinä hetkessä.
Ei vaan kiinnosta. Ja kun uutisia lukee näistä facen yksityisyysjutuista ja muista noloista jutuista mitä ihmiset ovat vahingossa linkanneet faceen niin vedän tyytyväisenä foliohattuani syvemmälle päähän ja onnittelen itseäni oikeasta ratkaisusta.
Sielä ei tapahdu mitään. Muutama vuosi sitten oli aika kiva juttu, nykyään ig ja wats ap enemmän pinnalla.
Kysyisit ennemmin että miksi jollain, jolla on älypuhelin, ei ole whatsappia
Olen todella sosiaalinen ja puhelias ja minulla on laaja kaveripiiri. En vaan halua jakaa elämääni netissä, pärjään täysin hyvin ilman fb:a. Toisekseen olen varma että ärsyyntyisin kaikenmaailman "elämä on ihanaa" hehkutuksista. Onhan se, myös ilman facebookia.
Olen harkinnut sitä joskus, mutta se on vain jäänyt. Olen pärjännyt mainiosti ilmankin. Kavereiden kanssa nähdään livenä, soitellaan ja tekstaillaan. Eli en tarvitse sitä mihinkään.
Facebook on PERKELEESTÄ! Ei pidä sinun sinne itseäsi tyrkyttämän.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:34"]
Häpeävät omaa elämäänsä
[/quote]
Justiinsa joo... voihan jollain olla tämäkin syy, en sitä sano. Mutta kyllä juuri niillä, jotka ovat facettomia on usein paljon rikkaampi elämä. Rikkaus tulee juuri siitä, ettei tarvitse julkisesti toitottaa joka matkaansa, juhlaansa ja uutta miesystäväänsä.
Nämä ihmiset ovat TEKEMÄSSÄ jotain sillä aikaa, kun face-tyypit nakuttelevat koneitaan.
Sama juttu kuin 14, ja tänä avoimen tiedon aikoina olen päättänyt, että pidän siitä viimeisestä yksityisyydestäni kiinni kynsin ja hampain.. jaan elämääni niille keille tahdon, face to face ja puhelimessa puhuen. Monia tiedän, jotka ovat sieltä Facesta pois jo lähteneet.
Olin facessa mutta viime elokuun lopussa totesin että tämä tyhjän nyhjääminen ei ole minua varten ja lähdin
Exän takia. Ja myös sen takia etten jaksa sitä jatkuvaa brassailua. Elämä on paskaa ja sen pitää näkyä!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:30"]
Mulle suurin osa kutsuista tulee facen kautta. Kaikki ystäväni ovat siellä.
[/quote]
Kyllä minun ystäväni ovat olemassa ihan reaalimaailmassa.