Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen, masentunut 13v. Ainoat harrastukset syöminen ja kännykän katsominen. On lihonut hurjasti, hygienia heikko ja viiltelee.Koululääk...

Vierailija
15.12.2021 |

Ja kuvittelin että nyt saadaan apua. Ei. Perhetyöntekijä kertoi että saadaan rahallista avustusta harrastuksiin, mutta lapsi ei halua harrastaa mitään. Ei halua myöskään keskustella kenenkään kanssa, käskee vain painua v""uun.
On 172cm pitkä ja painaa 90 kiloa. Ja tosiaan viillellyt vatsaa ja reisiä, saanut ihan kunnon jäljet aikaan ja varmaan joutunut laastaroimaan niitä.
Kun tulemme mieheni kanssa töistä, möllöttää huoneessaan jonne on raahannut leipää, muroja ja edellispäivän lasagnen jämät. Tuijottaa kännykkää kuulokkeet korvilla. Poistuu vain hakemaan lisää ruokaa. Suihkuun menee kaksi kertaa viikossa kauhean nalkutuksen jälkeen ja koettaa samoja hikisiä, ties missä tahroissa olevia vaatteita pukea puhtaalle iholleen. Saan käytännössä vetää köyttä jostain kolitsihousuista että irti, mä pesen ne! Koululääkärikin oli kiinnittänyt huomiota hygienian tasoon ja hävettää kun varmaan luuli, ettei meillä käydä ikinä suihkussa...

En tiedä, eikö tässä tosiaan kukaan voi enää auttaa :(

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua aikuiseksi..syö itsensä sukupuolettomaksi.

Nyt aika syömishäiriöklinikalle.

Mitä ruokaa itse syöt..lasagnea?

Älä osta pakastimeen, jääkaappiin vierasvaraa.

Älä anna käyttörahaa.

eihän se ees sitä tarvii kun istuu vaan kotona.

Kännykkä ja netti pois kiunnes alkaa käydä joka ilta suihkussa ja käyttää döksää.

Rakastatko lastasi..lihavana ja haisevana?

Onnea..lapsesi on KILTTI MIES!!!!

Vierailija
42/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille enimmäkseen asiallisista vastauksista.

Tietääksei lasta ei kiusata, ainakaan vielä mutta hänet jätetään sivuun. On aika ujo, on aina ollut ja hermostuessa alkaa takellella, ei siis änkyttää mutta kieli menee solmuun.

Harrasti  vuoden ratsastusta, sitten halusi lopettaa ja nyt mikään harrastus ei kelpaa. Sanoo että tubettajien ja  hassujen videoiden katsominen on harrastus. Syö puhtaasti tylsyyteen, vaikkei tätä myönnä.

On jo niin iso, ettei toimi jos menen pirteästi lässyttämään "Tuleppas leipomaan pipareita!" tai "Lähdetäänpäs kävelylle!" Minusta ei ole kaverin korvikkeeksi.

Pienenä, noin 3-5vuotiaana hänellä oli useita kavereita kerrostalossa jossa asuimme. Eskarissa alkoi kaveri toisensa jälkeen olla "tyhmä".  Kun aloitti ala-asteen, ei tutustunut oikein keneenkään. Tuolloin kuitenkin ratsasti sekä oikeilla hevosilla  että keppihevosilla, kävi kanssani uimahallissa ja kirpputoreilla ym eli muutakin kuin vain nyhjäsi huoneessaan. Hoikkakin oli kuin pajunvitsa.

Olisi ihanaa ottaa koira! saisi  sitä juoksuttaessa liikuntaa ja varmasti mielialakin nousisi mutta mieheni on allerginen. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei ole edullista, jos yksi voi huonosti.  

Vierailija
44/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pois tuollaisilta kun tulee täysi-ikäiseksi. Ei kiinnosta maksaa tälläisten pummien elämää.

Olet käsittämättömän empatiakyvytön ihminen! Hakeudu terapiaan niin lakkaat levittämästä narsistista, tunnekylmää käytöstä ympärillesi.

Vierailija
45/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei ole edullista, jos yksi voi huonosti.  

Poika on fiksu..muut ovat TYHYMIÄ..vai miten se oli

Onko h.omo..vai t.rans?

Vierailija
46/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääksei lasta ei kiusata, ainakaan vielä mutta hänet jätetään sivuun. On aika ujo, on aina ollut ja hermostuessa alkaa takellella, ei siis änkyttää mutta kieli menee solmuun.

Harrasti  vuoden ratsastusta, sitten halusi lopettaa ja nyt mikään harrastus ei kelpaa. Sanoo että tubettajien ja  hassujen videoiden katsominen on harrastus. Syö puhtaasti tylsyyteen, vaikkei tätä myönnä.

On jo niin iso, ettei toimi jos menen pirteästi lässyttämään "Tuleppas leipomaan pipareita!" tai "Lähdetäänpäs kävelylle!" Minusta ei ole kaverin korvikkeeksi.

Pienenä, noin 3-5vuotiaana hänellä oli useita kavereita kerrostalossa jossa asuimme. Eskarissa alkoi kaveri toisensa jälkeen olla "tyhmä".  Kun aloitti ala-asteen, ei tutustunut oikein keneenkään. Tuolloin kuitenkin ratsasti sekä oikeilla hevosilla  että keppihevosilla, kävi kanssani uimahallissa ja kirpputoreilla ym eli muutakin kuin vain nyhjäsi huoneessaan. Hoikkakin oli kuin pajunvitsa.

Olisi ihanaa ottaa koira! saisi  sitä juoksuttaessa liikuntaa ja varmasti mielialakin nousisi mutta mieheni on allerginen. 

Ap

Eli kun et ole ennenkään puhunut lapsille kivasti tai tehnyt hänen kanssaan mitään (kaverin korvike), en kyllä aloita nytkään. No, niin makaa kuin petaa. Kyseessä on oma lapsesi, hänen elämänsä, terveytensä ja mielenterveytensä. Mutta eihän sitä jaksa alkaa tekopirteästi mitään yrittämään.

Vierailija
47/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pois tuollaisilta kun tulee täysi-ikäiseksi. Ei kiinnosta maksaa tälläisten pummien elämää.

Olet käsittämättömän empatiakyvytön ihminen! Hakeudu terapiaan niin lakkaat levittämästä narsistista, tunnekylmää käytöstä ympärillesi.

Olen hoikka kaunis ja hyvätuloinen.

Minua lyötiin ja pidettiin nälässä kotona.

Kiitos äiti.

Ap:n lapsi on lihava t.yhmä ja veltto.

Ja en tarvitse hoitoa..nautin elämästä:)

Vierailija
48/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen rakkaus parantaa

Vierailija
49/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolaan 13-vuotias on jo yli-ikäinen mutta nuorisoasemalta voi saada apua. Sitä kautta voidaan myös ohjata eteenpäin. Koululääkärillä ei ole riittävästi osaamista tällaisin asioihin ja koulukuraattorikin ratkoo vain koulujuttuja. Hakekaan apua mahdollsimman pikaisesti ennen kuin tilanne tuosta vielä pahenee.

Vierailija
50/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltely on helppo salata, jos sen tekee esim jalkoihin. Teini ei enää sauno vanhempien kanssa.  En siis syyllistäisi vanhempia siitä ettei ole huomanneet.

Vierailija
51/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos äiti.

Kaikki saa lapsia. Paitsi minä

Vierailija

klo 16:38 | 14.12.2021

Vituttaa tuo että jokainen päivittää faces ja instassa joko raskausmahaansa tai jo syntynyttä vauvaa.

Itse olen todella vaikeassa elämäntilanteessa eikä lapsi ole mahdollinen nyt enkä tiedä onko tulevaisuudessakaan.

Olenko nut sitten onneton loppuelämäni. Kun näyttäis tuo lapsi olevan tässä yhteiskunnassa se mittari täyteen onnellisuuteen tai että saatko perheen ja täydellisen perhe-elämän.

Minä en saa ehkä koskaan. Vituttaa.

Vierailija
52/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan tyttärestä kun aloituksessa ei ole mainittu sukupuolta? 

Vierailija
53/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisikohan joku itseilmaisukurssi tai puheterapia auttaa?   Toi on iso haitta, jos ei pysty tuomaan ajatuksiaan ulos ja ilmaista itseään.  Sille kannattaa ehdottomasti tehdä jotain.  Sekin on taito, jota varsinkin tuossa iässä on hyvä harjoittaa joko sitten itsenäisesti kotona tai ammattilaisten kanssa.  

Jatko-opinnot ja työelämä ei tule olemaan yhtään sen helpompaa, jos ilmaisutaidot on huonohkot.

Itse samoista ongelmista nuorena kärsineenä, ja aikuisenakin vielä, suurin syy masennuksiini on ollut se itseilmaisun kyvyttömyys. Olen ollut täysin yksin ajatusteni ja tunteideni kanssa ja päätynyt jonnekin epätodelliseen päänisisäiseen kadotukseen, josta en saa yhteyttä ulkomaailmaan, koska en ole osannut puhua.  Se on kamalaa.

Vierailija
54/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on masentunut. Heti lääkäriin.

Vierailija
55/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peleistä tykkää ettekö voisi porukalla pelata lautapelejä? Toki pleikkaakin voi lapsi ja vanhempi yhdessä pelata, siinä ohessa voi monesta asiasta myös keskustella. Tiedätkö edes mitä hän pelaa?

Kannattaa huomioida lapsi positiivisessa mielessä. Ei aina nalkuttaa jostain, se ajaa tilanteen vaan pahempaan suuntaan.

Olisiko teillä mahdollista saada lapselle tukihenkilö?

Vierailija
56/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos äiti.

Usko minua, kyllä tarvitset.

Vierailija
57/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois jos ei ala perusasiat kuten suihkussa käynti kiinnostaa.

Vierailija
58/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peleistä tykkää ettekö voisi porukalla pelata lautapelejä? Toki pleikkaakin voi lapsi ja vanhempi yhdessä pelata, siinä ohessa voi monesta asiasta myös keskustella. Tiedätkö edes mitä hän pelaa?

Kannattaa huomioida lapsi positiivisessa mielessä. Ei aina nalkuttaa jostain, se ajaa tilanteen vaan pahempaan suuntaan.

Olisiko teillä mahdollista saada lapselle tukihenkilö?

Tämä on erittäin tärkeää yhdessä oloa kyllä, mutta se ei korjaa mielenterveysongelmia.  Niihinkin kannattaa pureutua ja selvittää mistä on kysymys. Sen jälkeen alkaa harjoittelemaan miten asiat kannattaa hoitaa, jotta itsellä olisi parempi olla.

Vierailija
59/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nuorten psyiatriset pullistelevat liitoksissaan, hoitoa ei pystytä aloittamaan siellä hoitotakuun puitteissa. Tästä oli juuri juttua uutisissa. Niinpä huonosti voivia nuoria yritetään kannatella koulukuraattoreiden- ja psykologien toimesta, vaikka tarvittaisiin ihan toisentasoista apua. Veisin lapsen lääkäriin tai psykiatrian päivystykseen. Lääkärin tulee arvioida millaista apua nuori tarvitsee ja tehdä lähete oikeaan paikkaan. Hän voi myös arvioida täyttyvätkö tahdosta riippumattoman hoidon kriteerit ja aloittaa tarvittaessa lääkityksen. Pelkkä kuraattorin tuki ei vaikuta nyt riittävän.

Vierailija
60/156 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi siis nyt 7. luokalla? Tuo kuulostaa vähän huolestuttavalta, ettei hän kertomasi mukaan oikein tutustunut keneenkään ala-asteella ja eskarissakin kaverit olivat "tyhmiä". Jos hänellä on jotain poikkeavaa sosiaalisissa taidoissa? Ja nyt kun yläkoulu on alkanut, tarvittaisiin sosiaalisia taitoja jo ihan eri tavalla kuin alakoulussa ja hänelle on tullut täysi romahdus, koska ei tule ollenkaan toimeen yläkoulun sosiaalisessa ympäristössä?  Tää on ihan vain mun pohdintaa, en ole lastasi tavannut. Itsellä tuli vastaan juuri seiskalla nämä ongelmat, etten saanut kavereita ja yläasteellahan esim. ryhmätöissä pitää ryhmät muodostaa itse eikä mua huolittu mihinkään tyttöryhmään ja sitten alkoivat pojatkin kiusata, kun olin niin "outo". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan