Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen käytös normaalia?

Vierailija
23.03.2015 |

Olen täysi-ikäinen, mutta asun vielä toistaiseksi kotona. Isälläni on uusi avopuoliso (asunut meillä nyt vuoden) jonka kanssa tehtailevat uusia sääntöjä sitä mukaa kun keksivät. Ennen hänen taloon tuloaan, mitään vastaavaa ei ole ollut. Onko tällainen käytös normaalia, vai olenko minä ainut joka tätä pitää epänormaalina? Isäni mielestä toimii täysin oikein ja normaalisti. Kysynkin nyt ulkopuolisten, puolueettomien ihmisten mielipidettä asiaan. Aion näyttää tämän ketjun myös asianosaisille itselleen. 

-Kotiitulokielto klo 21-06 välillä, jottei heidän yöunensa kärsi. Iltavuoron jälkeen töistä tullessa joudun nukkumaan ystävilläni tai äidilläni yli 200km päässä. 
- Keittiönkäyttökielto kun ovat itse tekemässä ruokaa. Tällöin keittiö on heidän käytössään, eikä minulla sinne asiaa.
-Vieraidentuontikielto. Minun vieraillani ei asiaa talouteemme, saan luvan nähdä ystäviäni muualla.
-Saunavuoro. Tällöin puolet koko asunnosta on varattu pariksi tunniksi heidän vilvoittelu ja saunatoiminnalle, jolloin ei asiaa hakemaan esimerkiksi omia kenkiäni tai takkiani eteistiloista. Ilmoittavat tosin saunavuorostaan noin viisitoistaminuuttia etukäteen, jolloin voin päättää lähdenkö ennen sitä vai parin tunnin päästä kotoa, mikäli haluan kotoa lähteä.
- Ovivalvonta. Ulko-ovissa ovienlukulaitteet, jolloin näkee, milloin on poistunut kotoa tai tullut kotiin.
-Uusimpana päähänpistona kameravalvonta heidän huoneessaan, jotten mene käymään siellä heidän poissaollessaan. Mainittakoot, etten ole kyseiseeen huoneeseen astunut viimeiseen kolmeen vuoteen varpaallanikaan eikä minulla ole mitään mielenkiintoa siellä käydä.

Mielipiteitä? Mitä tällaisesta käytöksestä tulee mieleen, vai onko täysin tasapainoista ja normaalia?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 02:20"]

Herrajumala mitä sääntöjä! :D Jos tää setti pitää paikkaansa, niin halleluja. Jos olisin sinä, en voisi välttyä toimimasta näin:

-Kotiitulokielto klo 21-06 välillä, jottei heidän yöunensa kärsi. Iltavuoron jälkeen töistä tullessa joudun nukkumaan ystävilläni tai äidilläni yli 200km päässä. 

Mä tekisin tossa siten, että marssisin aivan pokkana kotiini työvuoron jälkeen. Lämmittäisin ruuat keittiössä, katselisin äänet pois päältä tai aika hiljaisella teeveetä ja mussuttaisin safkani, kävisin ehkä nopeasti jopa suihkussa ja menisin sen jälkeen maate. (Saatko edes vetää vessaa kello yhdeksän jälkeen?) Jos joku tulee mussuttamaan, olisin aivan hiljaa ja lisäisin telkkaan aina sitä kovemmalla ääntä mitä kovemmalla toinen marisee korvanjuuressa.

- Keittiönkäyttökielto kun ovat itse tekemässä ruokaa. Tällöin keittiö on heidän käytössään, eikä minulla sinne asiaa.

Mä kävisin ihan vittuillakseni jääkaapilla kiskomassa tuoremehua ihan suoraan purkista jos äitipuoli on keittiössä laittaa ruokaa.:D Jos muija aloittaa kiljumisen niin sylkisin ne sen naamalle ja kysyin et sori, voitko toistaa. No ei, oikeasti kyllä mietityttää että onko teillä niin pieni keittiö vai harrastavatko nämä kaksi kokkailua niin intohimoisesti ettet mahdu sekaan? Normaalissa perheessä äitipuoli pyytäisi lapsen mukaan laittamaan ruokaa "kuoritko noi kurkut/huuhdotko tomaatit?" tai ei ainakaan kiusaantuisi lapsen olemassaolosta ruuanlaiton aikana.. tai ainakin edellä mainittu yhteistyö olisi ainakin ihannetilanne. Mä menisin ihan muina naisina kattelemaan kattiloiden kansien alle ja kyselemään että mitäs tänään on rouvalla tarjota, oliko se ankkaa viinissä vai härkää preussilaisittain kun on niin tärkiää toimitus ettei kukaan muu saa tulla keittiöön yhtä aikaa. kata sen jälkeen pöytää omassa rauhassa ja pyydä kädestä pitäen äitipuoli tarkistamaan onko asetit ja lusikat oikeassa linjassa Niinistöä varten.

Jos äitipuoli kysyy että mitä, niin vastaa: "Niin, sillehän te kokkaatte meiningistä päätellen?"

-Vieraidentuontikielto. Minun vieraillani ei asiaa talouteemme, saan luvan nähdä ystäviäni muualla.

Mä toisin Sirkun ja Maijan keittiöön istumaan just ruuanlaittovuorolla ja katsoisin onko äitipuolella pokkaa estää kahvinkeitot. :D Istuttaisin tyttöjä ainakin sen vartin yli yhdeksään ja seuraisin mitä tapahtuu äitmuoripuolin päässä - napsahtaako ennen vai jälkeen vierailun.

Todellisuudessa toisin kavereitani ihan normaaliin tapaan kuin ennenkin. Tässä olisi kultaa, jos omaisit poikapuolisia kavereita, joilla on mielenkiintoa hiukan kypsempiä naisia kohtaan tai joilla olisi nopea tilanne/huumorintaju. Ne sellaiset aistivat nopeasti kireän äitipuolen, ja ottaisivat homman haltuun alle minuutissa jos pystyisit sellaisen kynnysten yli tuomaan.

-Saunavuoro. Tällöin puolet koko asunnosta on varattu pariksi tunniksi heidän vilvoittelu ja saunatoiminnalle, jolloin ei asiaa hakemaan esimerkiksi omia kenkiäni tai takkiani eteistiloista. Ilmoittavat tosin saunavuorostaan noin viisitoistaminuuttia etukäteen, jolloin voin päättää lähdenkö ennen sitä vai parin tunnin päästä kotoa, mikäli haluan kotoa lähteä.

Mä tekisin tossa kohtaa silleen et heittäisin takin päälleni ja lähtisin - palatakseni takaisin istuakseni olkkarissa jalat pöydällä vartti saunavuoron alettua ja sihauttaisin vielä bissen auki. "Sori, kävin kaupassa ja unohdin ihan kokonaan et on faijan kul.. kuumien hartioiden pesupäivä. Mä juon tän vaan äkkii, make ja pertsa tulee ihan kohta hakee mut.." hetken kuluttua todellakin mainitut herrat saapuisivat, eivät kuitenkaan hakeakseen mua heti vaan istuakseen hetkeksi alas ja sihauttaisivat omat bissensä auki. Seuraavaksi he alkaisivat jutella isällesi vielä autoista ja kyselisivät mahdollisuutta päästä saunaan ihan näin miesten kesken - ja tietenkin kaikki tämä toimitettaisiin sovitusti. 

Jos äitipuoli myvii jotain, lisäisin taustalla soivaan lätkäpeliin lisää ääntä vaikka en koko lajia seuraisikaan.

Toinen vaihtoehto on hiipiä takaisin himaan, laitta kaiuttimista äänet aivan täysille ja bodomit soimaan - ja karata paikalta häijysti nauraen kun faijasi etsii äitipuolesi kanssa kuka kumma julkeaa häiritä heidän "saunomistaan".

Joka tapauksessa antaisin piut paut moiselle säännöstelylle. Jäisin omaan huoneeseeni enkä olisi kuulevinanikaan että mut halutaan ulos talosta ja katsoisin uskaltavatko he käydä käsiksi ennen sitä..

- Ovivalvonta. Ulko-ovissa ovienlukulaitteet, jolloin näkee, milloin on poistunut kotoa tai tullut kotiin.

Mitä!? Mä kävelisin tollasen ohi ihan tahallani joku satakertaa. "Ai hitto.. roskat.. ai saatana, lapanen. No nyt jäi vielä se toinenkin lapanen." Missä linnassa te muuten asutte vai onko faijasi vuokrannut pääministerin kanslian? Toisekseen palaa edelliseen kohtaan, sillä saat lisää käyntejä.

-Uusimpana päähänpistona kameravalvonta heidän huoneessaan, jotten mene käymään siellä heidän poissaollessaan. Mainittakoot, etten ole kyseiseeen huoneeseen astunut viimeiseen kolmeen vuoteen varpaallanikaan eikä minulla ole mitään mielenkiintoa siellä käydä.

Menisin taas poikapuolisten kavereitteni kanssa samaiseen huoneeseen pelleilemään, mutta tytötkin käyvät yhtä hyvin. Laittaisin jotkut jonopanot vaatteet päällä pystyyn sängyllä vähän samaan tapaan kuin cameron diazin leffassa. Tai sitten kävisin spookysti seisomassa ja tuijottamassa siihen kameraan mahdollisimman paikoillaan liikkumatta usean minuutin ajan. Kaikeksi lisäksi toistaisin tuon eleen riittävän monta kertaa peräkkäin vaikka viikon ajan. Riiputtaisin lisäksi päätäni siten, että hiukset valahtavat kasvoille mahdollisimman hämäävästi. Jos pokka riittää, pukeudu valkoiseen kaapuun ja viimeisellä kerralla kuse seisaaltaan allesi. 

Älä luonnollisesti kerro vierailuistasi huoneessa vaan annan nauhojen kertoa.

Mielipiteitä? Mitä tällaisesta käytöksestä tulee mieleen, vai onko täysin tasapainoista ja normaalia?

- Sitten se mielipide: ei todellakaan ole normaalia. Oikeastaan voisit esittää vanhusväelle vastakysymyksen, että koska he ovat valmiita palaamaan tervehenkiseen elämään?

[/quote]

Tämmönen reaktio on täysin normaali. hauskaa luettavaa. Mäkin viittaisin kintaalla moisille tyranneille.

pahoin pelkään, ettei se ole mahdollista sellaiselle, jota on alistettu omassa kodissa. Silloin ei voimia tollaseen itsenäisyyden osoitukseen ole. Eikä tavalisessa tilanteessa pysty edes kuvittelemaan kyseisten ihmisten ilkeyttä ja kodin ilmapiiriä.

Todennäköisesti siis olisin hyvin hiljaa, ettei tapahtuisi mitään pahaa

Vierailija
42/109 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni lukijalta ohi kumpi ap on tyttö vai poika? Meillä isä oli aikanaan juoppo..nyt haudassa jo..yritti laittaa mua 14vuotiaana lastenkotiin, kun huusin ja vittuilin vastaan, enkä noudattanu sen sääntöjä, mitä se humalluspäissään yritti meidät lapset laittaa noudattamaan. Muuten siis oon ollu pikkusisarusteni kanssa ihan normaali pentu ja käyny koulut kunnollisesti isästä huolimatta. Loppu uhkailut siihen, kun sanoin että "mitä luulet tapahtuvan, jos sosiaalitoimisto saa tietää SUN jokaviikkosesta ryyppäämisestä. Mitäpä veikkaat kumpi täältä sillon lähtee?" ...tehosteeks vielä sai baarireissun jälkeen selkäsaunan mun kavereiden isoveljiltä, kun kerroin niille et isä oli käyny äitin kimppuun kännipäissään. Pieksivät silmät mustaks ja jättivät ojaan.
Hullua touhua kyllä isältäs, se eukko on mustasukkanen sinusta, siks toimii tollalailla. Jos oot jäbä, niin varmaan pian yrittää väittää että sä koitat vietellä sen tai oot käyny käsiks ja sillä perustelee säännöt. Ite oon just muuttanu äijäkaverin luo, niin olis kyl paljon kaikkea tavaraa ylimääräsenä astioista petivaatteisiin ja tiski/pyykkikoneeseen. Tee facebookkiin joku sivu, missä kerätään sulle kaikki kodintarvikkeet lahjotuksina :) Terv. N29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tää vitsi? Ei noin kaheleita ihmisiä voi ollakaan. Vai onko hullu äitipuolesi sekoittanut isäsi pään täysin?

Vierailija
45/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole! Toihan on jo ihan kreisii touhuu? Ihme vatipäitä! Aikuiset ihmiset. Miten sä voit kestää tollasta?

Vierailija
46/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että he harrastavat vähän erikoisempaa seksiä ja haluavat varmistaa että saavat olla rauhassa. Makkarissa luultavasti on tähän liittyvää rekvisiittaa. Sinun olisi varmasti paras muuttaa pois lapsuuden kodistasi.

Vierailija
47/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen vahvasti epäillyt. Ja sanonut asian myös täysin päin naamaa, mutta saanut vastaukseksi olevani itse tasapainoton ja "yhteisiin pelisääntöihin soveltumaton". Sen takia tämän ketjun aloitinkin, sillä aion näyttää tämän kummallekkin. Siksi toivoisin mahdollisimman paljon vastauksia. 

Ap

Vierailija
48/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia käytöstä. Huomenna asuntopaperit vetämään.

Vierailija
49/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta äkkiä pois jonnekin. Mielenterveys ei kestä kenelläkään kovin kauaa tommoisten kanssa.

Kahelia touhua.

Vierailija
50/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana normaalista!

Vierailija
51/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Kameravalvonta omassa huoneessa :DDD

Vierailija
52/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kirjoittamasi on totta, et todellakaan ole ainoa, jonka mielestä tuo on kaukana normaalista. Minusta tuntuu, että äitipuolesi yrittää savustaa sinut ulos, ja isäsi rakkaudenhuumassaan ei näe puolisonsa käytöksessä mitään epänormaalia.

Vierailija
53/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin yllä, eli sairasta meininkiä. Kuin vankila kotona.

Vierailija
54/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, näissä tilanteissa voisi aina kysyä, että mitä sinä teit ensin... Olet kuin kotonasi, muttet siivoa jälkiäsi tai maksa osuuttasi menoista? Menit ja tulit miten sattuu, kavereita ramppasi tyhjentämässä jääkaappia? Pyykit veit pyykkikoriin, jos jaksoit, mutta et ikinä niitä itse pessyt? Osuuko jokin?

kuulostaa minusta siltä, että mitta on tullut täyteen ja sun kannattaisi etsiä oma asunto.

Vierailija
55/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia omaa lastaan rakastavalta vanhemmalta tehdä noin käsittämättömiä sääntöjä lapselleen. Etkai hyvä ihminen meinaa enää kauaa kärsiä tuommosta kohtelua? Onko sinulla mahdollisuuksia muuttaa omillesi? Se olisi tietenkin lottovoitto isällesi ja hänen puolisolleen, jos lähtisit. Saisivat rauhassa kuherrella. Sitten, kun heilläkin alkuhuuma tasaantuu, tajuavat vasta kuinka tylysti ovat sinua kohdelleet.

Vierailija
56/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:09"]

Niin, näissä tilanteissa voisi aina kysyä, että mitä sinä teit ensin... Olet kuin kotonasi, muttet siivoa jälkiäsi tai maksa osuuttasi menoista? Menit ja tulit miten sattuu, kavereita ramppasi tyhjentämässä jääkaappia? Pyykit veit pyykkikoriin, jos jaksoit, mutta et ikinä niitä itse pessyt? Osuuko jokin?

kuulostaa minusta siltä, että mitta on tullut täyteen ja sun kannattaisi etsiä oma asunto.

[/quote]

Vieraita minulla on käynyt maksimissaan kerran kahdessa kuukaudessa. Tällöinkin olen ystäväni kanssa viettänyt aikaa ainoastaan omassa huoneessani. Älä huoli, asumisen pelisääntöihin kuuluu myös pakollinen siivousvuoro kerran viikossa. Omat ruokani ja menemiseni maksan itse.

Ap

Vierailija
57/109 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa, oma lupa. Hanki itsellesikin oma koti :-)

Vierailija
59/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuolesi taitaa vain vihata sinua ja haluaa savustaa ulos hänen valtaamasta taloudestaan... perus mt-ongelmainen, ei normaalit ihmiset tuollaisia sääntöjä ja hulluuksia ikinä keksisi.

Vierailija
60/109 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitipuoli laittoi makuuhuoneen oveen riippulukon, koska oli saanut päähänsä, että minä käyn huoneessa. En ollut koskaan käynyt.

Pääsääntöisin ihan kiva ihminen muuten.