Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö vain luovuttaa elämässä?

Vierailija
23.03.2015 |

En jaksa enää. En jaksa taas hakea opiskelemaan tuloksetta. En jaksa tätä masennusta, yksinäisyyttä, epäonnistumisen tunnetta, jatkuvaa itseinhoa.
En ikinä olisi lapsena/teininä arvannut että minulla kävisi näin. Luulin, että minä jos joku hankin huippukoulutuksen, unelmatyön ja kirjoitan menestysromaanin, matkustan ja olen onnellinen. Minä jo joku!
Entä jos vain luovuttaisin? En puhu itsemurhasta, mutta entä jos jättäisin Helsingin, miehen (jota rakastan, mutta joka ansaitsee parempaa), unelmat koulutuksesta ja tulevaisuudesta, ja muutan jonnekin pikkukylään. Teen töitä marketissa ja vanhenen rauhassa. Ottaisin asuntolainan ja 70-luvun rivarinpätkän. Kesällä kävelisin järvenrannalla ja söisin jäätelöä ja katselisin lokkeja. Olisin vain. En puhuisi kellekään. Hommaisin koiran, jonka nimeäisin Kainoksi.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tuo vaihtoehtoskenaariokin. Vaikka ei se markettityökään ihan itsestäänselvyys ole.

Vierailija
2/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:12"]Ihan hyvä tuo vaihtoehtoskenaariokin. Vaikka ei se markettityökään ihan itsestäänselvyys ole.
[/quote]

Olen ollut vuosikausia töissä marketissa. Arvelisin tällä kokemuksella aika itsestäänselvyys olevan. Vihaan sitä työtä, ja ajatus siitä, että en edes sitä onnistuisi saamaan tuntuu aika musertavalta.
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luvouta. Kadut myöhemmin

Vierailija
4/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kavereita. Suurin elämänlaatua parantava asia. Ei paljon haittaa, vaikka jotkut asiat menevät huonosti, kun joku kuitenkin tukee ja hyväksyy sellaisenaan.

Vierailija
5/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mies ja koulutuspaikka, mitä vielä haluat?

Vierailija
6/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:24"]Sulla on mies ja koulutuspaikka, mitä vielä haluat?
[/quote]

Mies on, ei koulituspaikkaa lukuisista yrityksistä huolimatta.

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:22"]Hanki kavereita. Suurin elämänlaatua parantava asia. Ei paljon haittaa, vaikka jotkut asiat menevät huonosti, kun joku kuitenkin tukee ja hyväksyy sellaisenaan.
[/quote]

En usko, että olen kovin kiinnostavaa seuraa. Olen yrittänyt, mutta ei ole tullut mitään. Enää en jaksa yrittää.
ap

Vierailija
7/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten kun Kaino koirasi kuolee? Vaikka ihan nuorena?

Vierailija
8/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:22"]

Hanki kavereita. Suurin elämänlaatua parantava asia. Ei paljon haittaa, vaikka jotkut asiat menevät huonosti, kun joku kuitenkin tukee ja hyväksyy sellaisenaan.

[/quote]

Voi vittu. "Hanki kavereita." Kylläpäs on helppoa. Minäpäs lähdenkin samantien tästä ulos ja hankin itselleni vaikka 6 kaveria!

t. ohis

Vierailija
9/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pienessä kaupungissa ja välillä mietin, kuinka kivaa olisi muuttaa toiselle puolelle Suomea, jossa kukaan ei tuntisi...

Vierailija
10/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:27"]Mitä sitten kun Kaino koirasi kuolee? Vaikka ihan nuorena?
[/quote]

Niin, sopisi hyvin kuvaan, laitetaan sekin murhe jonon jatkeeksi vain.

Ap

Vierailija
11/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi.

Vierailija
12/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:29"]Itse asun pienessä kaupungissa ja välillä mietin, kuinka kivaa olisi muuttaa toiselle puolelle Suomea, jossa kukaan ei tuntisi...
[/quote]

Minäkin olen pienestä kaupungista kotoisin. Tulin Helsinkiin koska uskoin aloittavani opintoni täällä.
Helsinki ei tarjoa minulle kuin epäonnistumisia ja yksinäisyyttä. Kotoseuduillani oli ainakin kaunis luonto, mikö on edes pieni lohtu.
ap

Vierailija
13/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama stoori. Pikkukaupungista töihin Helsinkiin, ajattelin että pääsen opiskelmaan. Miehen olen saanut, sitä opiskelupaikka en. Haluaisin vielä uskoa etten ole niin tyhmä, etteikö se siksi onnistu, olen vain aina ja ikuisesti niin saatanan ahdistunut ja masentunut etten saa aina edes roskapussia vietyä. Saa siinä sitten opiskelupaikka. Huokaus. Hanki se koira, niin minäkin tein. On jotain valoa päivissä. 

Vierailija
14/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tsemppiä!! Sulla on mies joka rakastaa sua ja jota sä rakastat, se on jo paljon! Ei asiat aina mene käsikirjan mukaan, mutta voi ne silti mennä hyvin. Yritä löytää nyt hyviä puolia sun elämästä ja keskity niihin. Kaikkea hyvää, nauti keväästä ja kauniista Helsingistä.

Vierailija
15/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egotrippi - Nämä ajat eivät ole meitä varten

Vielä koittaa se kaunis päivä
kun tieltä murheet väistyvät
Et ole surullinen aina
vaikka nyt tuntuu siltä

Sinä toivoasi et saa menettää,
vaikka mitään muuta jäljelle ei jää

Vierailija
16/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:42"]Sama stoori. Pikkukaupungista töihin Helsinkiin, ajattelin että pääsen opiskelmaan. Miehen olen saanut, sitä opiskelupaikka en. Haluaisin vielä uskoa etten ole niin tyhmä, etteikö se siksi onnistu, olen vain aina ja ikuisesti niin saatanan ahdistunut ja masentunut etten saa aina edes roskapussia vietyä. Saa siinä sitten opiskelupaikka. Huokaus. Hanki se koira, niin minäkin tein. On jotain valoa päivissä. 
[/quote]

Etkö aio enää hakea? Ei varmasti ole liian myöhäistä!

Vierailija
17/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Surullista luettavaa nuorelta (?) ihmiseltä.

Vierailija
18/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos miettisit muitakin koulutusvaihtoehtoja?

Vierailija
19/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan oikeasti suurista ihmisistä, joita maailma pitää "onnistujina", ei olisi siinä jos olisivat luovuttaneet. Yritä vielä. Jos et onnistu, yritä uudelleen. Jokaisen mestarin, elämän onnistujan, takana on lukemattomia epäonnistumisia.

Vierailija
20/54 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, luuserit luovuttaa. Luovuta jos siltä tuntuu. Se on elämän fakta, että kaikki ei onnistu.