Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaimpia puolia kotirouvuudessa ovat mielestäni -->

Vierailija
23.03.2015 |

Ruoka! Voin tehdä ihan just sitä ruokaa, jota haluan ja syödä sen vaikka telkkaria katsellen. 

Päiväunet! Jos yöunet jäivät vähäisiksi, otan hyvän asennon sohvalla ja kääriydyn villapeiton alle päiväunille.

Aikaa liikkua! Hyvä ilma? Aurinko paistaa? Lenkkarit jalkaan ja juoksu- tai pyörälenkille!

Vapaus! Pimeää kuin kellarissa, räntää sataa naamaan ja joka paikka täynnä masentuneita ihmisiä? Tjaa, lähdenpä pariksi viikoksi vaikkapa Kreikkaan aurinkoon.

Hiljaisuus ja oma rauha! Voin lukea kirjaa, eikä kukaan häiritse. Voin kuunnella musiikkia ja laulaa ja tanssia, eikä kukaan näe tai kuule. 

Mahdollisuudet! Voin opiskella mitä vain, milloin vain, missä vain. Voin harrastaa mitä vain, milloin vain, missä vain. 

Muita kotirouvia paikalla?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:04"]

Voi vittu mitä kunnianhimottomia elättejä, siivelläeläjiä, pummeja, naissukupuolen halventajia täällä. Luuletteko että kun istutte perheauton kyytiin ja suuntaatte kohti lentokenttää ja etelän lomaa, niin olette muka sen ansainneet? Ehei, miehen tienesteillä maksettu koko paska, ja te vain roikutte siivellä sillä perusteella että hoidatte lapsia!

[/quote]

Omasta puolestani voin kertoa että tosiaan 25+ vuotta jo töitä tehty, nyt viiskymppisenä jättäydyin pois töistä. Omia varoja on, miehen tuloilla en elä. Matkatkin saan maksettua ihan itse. Kerropa miksi helvetissä mun pitäisi käydä töissä kun ei tarvitse eikä niin kauheasti huvitakaan, eikös se ole ihan hvä että joku nuorempi, innokkaampi ja tarvitsevampi saa sen mun työpaikan? Eläkettä on ansaittu, yhtään en saa mitään tukia ja meillä on jopa avioehto. Kenen elätti mä sun mielestäsi olen?

[/quote]

No ei tietenkään tarvitse käydä töissä, jos se ei kerran huvita. Miehen ja valtion(eläke) elätti.

Vierailija
82/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:52"]

No ei tietenkään tarvitse käydä töissä, jos se ei kerran huvita. Miehen ja valtion(eläke) elätti.

[/quote]

Ja sä se vaan et ymmärrä lukemaasi... omilla rahoillani elän, työeläkettä tulen aikanaan saamaan niin paljon että pärjään. Miehen rahoja en tarvitse. En ihan heti muista että olisin saanut ikinä mitään tukia yhteiskunnalta (asumistukia, äitiys-ym. lapsien myötä tulevia rahoja...) Ihan omillaan on aina menty, mites sinä itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buckeeeeeeees residense! Lady of the house speaking!

Vierailija
84/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 04:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 16:06"]

Ai ETTÄ, tämä kysymys jaksaa kiinnostaa ihmisiä :-))

[/quote]

Huomannut saman. Toisaalta pienituloisten naisten eläke ei yleensä huoleta tai kiinnosta ketään... tai pienituloisen naisen tilanne, jos suurituloinen mies jättää.

[/quote]

Tarkoitatko, että suurituloisen miehen siivellä loisineen pitäisi saada isompaa eläkettä kuin pienituloisen miehen siivellä loisineen?

Vierailija
85/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Minulla on eläkeikäisenäkin varmasti moninkertaiset tulot ja huomattavasti enemmän omaisuutta kuin keskipalkkaista työtä tehneellä yh-äidillä, mutta MINUN eläkkeestäni jaksetaan huolehtia ja päivitellä jopa vanhempainiltojen kahvipöydässä :-))

Antakaa nyt ihmisten elää omalla tavallaan.

[/quote]

Huomannut saman. Toisaalta pienituloisten naisten eläke ei yleensä huoleta tai kiinnosta ketään... tai pienituloisen naisen tilanne, jos suurituloinen mies jättää.

[/quote]

Vierailija
86/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta kaikissa tuntemissani perheissä, joissa nainen on jäänyt kotiin on varallisuus kuulunut alusta alkaen nimenomaan naiselle. Mies on saanut tehdä rauhassa uraa ja nauttia VAIMONSA varallisuuden tuomasta elintasosta.

Näissä avioliitoissa riittää myös ns. "kolmasia naisia", jotka ihmettelevät miksi mies jaksaa vuodesta toiseen roikkua typerässä pikkuvaimossaan.

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:04"]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitatko, että suurituloisen miehen siivellä loisineen pitäisi saada isompaa eläkettä kuin pienituloisen miehen siivellä loisineen?

[/quote]

Vierailija
87/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa perheen kannalta on ihanteellista, että toinen vanhemmista (oli sitten äiti tai isä) voi olla kotona ja hoitaa kotityöt ja lasten asiat, toisen keskittyessä työuraan täysillä.

Joo, nykyään puhutaan kuinka voidaan helposti yhdistää työ ja perhe, mutta ei se ihan niin helppoa ole, jos ei ole omistautuvaa mummoa tms käytettävissä. Lapset ja heidän koulu/harrastus/lääkäri-asiat vaativat paljon huomiota (varsinkin jos on erityislapsi), ja kotiruokaa pitäiäisi laittaa, eikä työpäivän jälkeen aina jaksa kaikkea mitä pitäisi.

Minusta on hienoa, että joissakin perheissä se yksi tienaa niin paljon, että perhe elää kivasti yhden palkalla. Se on täällä pk-seudulla aika harvinaista nuoremman polven kohdalla.

Sukupuolten tasa-arvon kannalta on sinänsä harmi, että se on useimmiten se äiti, joka jää tai jättäytyy kotiin. Yhtä hyvinhän se voisi olla isä, joka on kotona, ja tähän suuntaanhan kyllä ollaan yhä enemmän menossa. Taloudellisesta tasa-arvosta pitäisi kyllä muistaa huolehtia avioehdolla ja eläkesuunnittelulla, ettei kotiin jäänyt joudu puille paljaille avioeron tai leskeyden sattuessa kohdalle.

Vierailija
88/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:08"]

Luin kerran lehtijutun naisesta joka oli ammatiltaan opettaja ja hyvässä työssä. Tapasi miehensä ja myöhemmin saivat lapsen ja nainen jäi kotiin. Miehensä oli hyvässä viradsa joten sopivat, että nainen voi jäädä pysyvästi kotiin. Tekivät lisää lapsia ja ulkomaillakin käytiinperheen kesken, siis hyvää elämää kaikinpuolin. Vuosia kului.... Mies kumminkin löysi toisen naisen ja tuli ero. Asunnot,kaikki myyntiin ja nainen lähti asumaan vuokralle. Nainen sai keikkaluontoista työtä ja sijaisuuksia, koska oli ollut niin pitkään poissa työelämästä niin kokeneemmat vei paikat. Hän tuli kumminkin toimeen kun eli hyvin niukasti ja pihisti kaikesta. Vaikeudet alkoivat kun hän jäi eläkkeelle, eihän sitä ollut kertynyt kotirouvana olosta. Eli hänen tulot oli mitättömät ja sosiaalitoimisto sitä kai avusti jne että se jossakin sai asuttua ja syötyä.. nykyään vissiin saa tuilla kerrytettyä eläkettä vähän? Mutta pääpointti on se, että kannattaa sitä kotiin jäämistä("" miehellä niin suuret tulot""!) miettiä tarkkaan..itse en uskaltais.

[/quote]

Katsos noikin asiat voi hoitaa kuntoon. Esim eläkevakuutus.

Vierailija
89/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi näissä kotirouva/äiti -ketjuissa aina joku tulee pelottelemaan tarinalla, jossa joku pitkään kotona ollut jää täysin tyhjän päälle kun mies löytää uuden naisen. Ensin on omakotitalot, kesämökit sun muut ja hyvä elämä. Sitten eron jälkeen ollaan sossun rahoilla vuokraluukussa ja ruoka haetaan leipäjonoista. Siis eihän se Suomessa mene näin!!!! Jos ei avioehtoa ole niin omaisuus menee eron tullessa puoliksi. Onko nämä tarinat kateellisten mielikuvitusta vai onko joku kotirouva niin idiootti, että on tehnyt avioehdon???

Tämä on kai aika yleinen käsitys, itse kun erosin ihmisillä pyöri silmät päässä kun minulla oli auto ja asuin lasten kanssa rivitalossa. Minunhan pitäisi asua vuokrakerrostaloasunnossa ja säästellä limasapulloista bussirahaa. Kuitenkin kaikki tiesivät, että meillä oli omakotitalo, kaksi autoa jne. Mitä ihmiset kuvittelee, että yhteiselle omaisuudelle tapahtuu avioerossa? Että se katoaa savuna ilmaan vai että kaikki kuuluu aina ja poikkeuksetta miehelle?????????????? Haloo!

Vierailija
90/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:24"]

Luin kerran lehtijutun naisesta joka oli ammatiltaan opettaja ja hyvässä työssä. Tapasi miehensä ja myöhemmin saivat lapsen ja nainen jäi kotiin. Miehensä oli hyvässä viradsa joten sopivat, että nainen voi jäädä pysyvästi kotiin. Tekivät lisää lapsia ja ulkomaillakin käytiinperheen kesken, siis hyvää elämää kaikinpuolin. Vuosia kului.... Mies kumminkin löysi toisen naisen ja tuli ero. Asunnot,kaikki myyntiin ja nainen lähti asumaan vuokralle. Nainen sai keikkaluontoista työtä ja sijaisuuksia, koska oli ollut niin pitkään poissa työelämästä niin kokeneemmat vei paikat. Hän tuli kumminkin toimeen kun eli hyvin niukasti ja pihisti kaikesta. Vaikeudet alkoivat kun hän jäi eläkkeelle, eihän sitä ollut kertynyt kotirouvana olosta. Eli hänen tulot oli mitättömät ja sosiaalitoimisto sitä kai avusti jne että se jossakin sai asuttua ja syötyä.. nykyään vissiin saa tuilla kerrytettyä eläkettä vähän? Mutta pääpointti on se, että kannattaa sitä kotiin jäämistä("" miehellä niin suuret tulot""!) miettiä tarkkaan..itse en uskaltais.

[/quote]

[/quote] Miehelläsikö maksat vakuutuksesi ja muut menot???? Herää jo, olet säälittävä.

Vierailija
91/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:42"]Ruoka! Voin tehdä ihan just sitä ruokaa, jota haluan ja syödä sen vaikka telkkaria katsellen. 

Päiväunet! Jos yöunet jäivät vähäisiksi, otan hyvän asennon sohvalla ja kääriydyn villapeiton alle päiväunille.

Aikaa liikkua! Hyvä ilma? Aurinko paistaa? Lenkkarit jalkaan ja juoksu- tai pyörälenkille!

Vapaus! Pimeää kuin kellarissa, räntää sataa naamaan ja joka paikka täynnä masentuneita ihmisiä? Tjaa, lähdenpä pariksi viikoksi vaikkapa Kreikkaan aurinkoon.

Hiljaisuus ja oma rauha! Voin lukea kirjaa, eikä kukaan häiritse. Voin kuunnella musiikkia ja laulaa ja tanssia, eikä kukaan näe tai kuule. 

Mahdollisuudet! Voin opiskella mitä vain, milloin vain, missä vain. Voin harrastaa mitä vain, milloin vain, missä vain. 

Muita kotirouvia paikalla?
[/quote]

Hyvä! Työnnä pää sinne rikkaan ukkosi ahteriin ja nautiskele sisimpäsi kyllyydestä!

Vierailija
92/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä itse provosoidun näistä aiheista helposti :). Olen työssäkäyvä kahden lapsen äiti ja elätän osaltani perheemme. Nautin täysin itsenäisyydestäni ja mulla on aina tililläni itsetienaamiani rahoja, ihanaa! Ja ihanaa saada lomille itsetienatut lomarahat! Ihanaa saada eläkettä tulevaisuudessa ja olla riippumaton kenestäkään!

Vierailija
93/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote] Miehelläsikö maksat vakuutuksesi ja muut menot???? Herää jo, olet säälittävä.

[/quote]

Ööh, miten niin säälittävä? En ole tuo, jolle vastasit, mutta äitini oli kotirouvana olosuhteiden pakosta joitakin vuosia, ja todellakin isäni maksoi hänen ylimääräisen eläkevakuutuksensa tuolta ajalta. Tottakai työssäkäyvän tulee huolehtia kotiin jääneen eläketurvasta jos itse haluaa, että toinen on kotona ja hoitaa kodin. Eri asia sitten ne kotiin jääneet, joilla on varallisuutta omasta takaa.

Vierailija
94/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

Ööh, miten niin säälittävä? En ole tuo, jolle vastasit, mutta äitini oli kotirouvana olosuhteiden pakosta joitakin vuosia, ja todellakin isäni maksoi hänen ylimääräisen eläkevakuutuksensa tuolta ajalta. Tottakai työssäkäyvän tulee huolehtia kotiin jääneen eläketurvasta jos itse haluaa, että toinen on kotona ja hoitaa kodin. Eri asia sitten ne kotiin jääneet, joilla on varallisuutta omasta takaa.

[/quote]

Nyt eletään 2000-luvulla. Jokainen itseään arvostava nainen ei jää miehensä elätiksi. 

Vierailija
95/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vielä kehottaisin muutamaa innokasta, ilmeisen kateellista ihmistä tarkistamaan käsitetteen "loinen" merkityksen. Se on huono käsite, kun puhutaan ihmisistä, joilla on oma tahto ja kahden ihmisen välisestä sopimuksesta. Loinen on parasiitti, joka aiheuttaa isäntälaijilleen vahinkoa. Jos mies on niin kykenevä ja älykäs, että pystyy työssään tienaamaan niin paljon, että elättää perheen ja kartuttaa omaisuutta, miksi ihmeessä hän ylläpitäisi jotakuta, joka aiheuttaa hänelle haittaa?

Jos väittää, että kotiäiti aiheuttaa haittaa, ei todennäköisesti tunne kovinkaan hyvin asiaa, josta puhuu. Meillä järjestely on yhteisesti sovittu ja molemmat hoitavat osansa. Monelta työnjaolliselta tappelulta säästytään, kun pasmat ovat aivan selvät (vrt. kommentti 65). Fiksuimmat ja taitavimmat meistä kotiäideistä ovat suureksi eduksi ja hyödyksi. Kuten 56 kertoo, osa perustaa oman firman, osa on suureksi hyödyksi miehen liiketoiminnalle monella tavalla. Tämä toki voi päteä myös työssäkäyvään puolisoon.

Jos jotakuta lohduttaa ajatella, että kotiäiti on väistämättä hyödytön, työelämään kykenemätön ja sohvalla makaava vätys, niin onhan jokaisella toki lupa tälläkin ajatuksella itseään lohduttaa. Loinen on kuitenkin huono termi ja sen käyttäjällä ei taida oikein tuntea termin merkitystä. Ainakaan hänellä ei ole mitään mielikuvaa esimerkiksi meidän perheemme tilanteesta ja toimintatavoista.

Vierailija
96/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti jäi kotirouvaksi isäni pyynnöstä 1970-luvulla. Eipä kertynyt eläkettä äitille, ja nyt hän selkeästi haluaisi erota isästäni, mutta kun se ei ole taloudellisesti mahdollista. Äitini ei tulisi toimeen pienellä eläkkeellään. Minä en  ikimaailmassa halua samaa kohtaloa itselleni. Katkeruudella ei ole rajoja, jotka kuultavat äitini puheiden läpi... Onneksi mä olen yrittäjä ja ylpeä siitä.

Vierailija
97/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teillä kommentoineilla on niin tympeä ystäväpiiri, että puhutte kotirouvien arvostuksen olevan "pakkasen puolella"? Itse en kotirouvia tunne, mutta yksikään omista ystävistäni ei katsoisi toista alaspäin sen takia.

Vierailija
98/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa esimerkkikä kotiäippäset ja kotirouvaset näyttävät jälkipolvelle. Pojistanne tulee kädettömiä, passausta odottavia mies-poikia, jotka eivät perunoitaan osaa kuoria. Tytöistänne tulee tradenomeja/parturikampaajia, joilla ei ole kykyä tai halua kouluttautua saati tehdä töitä. Kun kotoa mennään miehen kotiin, mitäs sitä mitään oppimaan?

Summa summarum: kiitos, mammaset. Teidän ansiostanne suomalainen yhteiskunta on ja pysyy miesten hallitsemana paikkana, jossa naiset vinkuvat marginaaleissa kakarat helmoissa ja miehet vaan perustavat niitä uusia Nokioita.

Toisaalta, ei kai teitä voi syttää - olette "elämänarvonne" jostakin perineet, todnäk. juuri omilta alistetuilta äideiltänne ja isiltä, jotka tulivat valmiiseen ruokapöytään ja illaksi siirtyivät harrastamaan tai kavereiden kanssa pämppäämään.

Näin se vaan on, mutta kun te IDIOOTIT ette tajua.

t. itsensä elättävä, itsenäinen ja itsellinen sinkku virkanainen, joka säälii teitä kaikkia.....

ps. kuka hullu kehuskelee sillä, että on jouten/ ei tee töitä? Vaikka miehissä on paljon vikaa, harvemmin ne pätee kehumalla, miten vähän tekevät töitä ja miten vähän vastuuta heillä on. Ja eivät taatusti hehkuta, jos vaimolla on isompi tili ja maksaa isomman osan menoista. Se olis kuulkaa häpiän paikka miehelle. Naisille vastaavasti Elämän Toiseksi Tärkein Saavutus, ensimmäinen tietenkin NicoPetteri ja JonnaAriana.

Vierailija
99/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:08"]Vaikeudet alkoivat kun hän jäi eläkkeelle, eihän sitä ollut kertynyt kotirouvana olosta. Eli hänen tulot oli mitättömät ja sosiaalitoimisto sitä kai avusti jne että se jossakin sai asuttua ja syötyä..

[/quote]

"Vaikeuksiin" ja minimieläkkeelle joutuu moni sellainenkin, joka on koko elämänsä tehnyt pienipalkkaistä työtä. Kai se sentään olisi eläkkeellä kivempi muistella kuinka nuorena sai elää huoletonta elämää edes muutaman vuoden, sen sijaan että kituutti alusta alkaen.

Ja muistutan tässä saman tien, että joidenkin on ne huonopalkkaisetkin työt tässä maailmassa tehtävä.

Vierailija
100/112 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, miksi iäkkäämmät ja viisaat ihmiset ovat huolissaan nykyajan pullamössötyypeistä. He ahkeroivat ja loivat yhteiskunnan puitteet ja nämä laiskiaiset ajavat alas ne löhöilemällä flow-tilassa.