Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi hyvä joululahja työnantajalta?

Vierailija
14.12.2021 |

Osaatko arvostaa työnantajalta saamaasi joulumuistamista? Tosi usein työntekijät viitsivät valittaa saamistaan lahjoista. Mikä olisi teidän mielestä hyvä muistaminen jonka työnantaja voisi jouluna antaa yrityksen henkilökunnalle? Maksimissaan 100€ arvoinen ja rajaamaton lahjakortti ei käy (tämä on ihan verohallituksen ohje). Lahja joka olisi kaikille "hyvä".

Unohdetaan ne firman logolla olevat avaimenperät ja mukit, jos joku sellaisia on lahjaksi on saanut. Sellaista en pidä hyvänä ajatuksena antaa työntekijöille lahjaksi. Eli ei ole tarpeen nyt avautua sellaisista. Kertokaa miksi saamanne lahjat ovat aiheuttaneet teille mielipahaa ja mitä olisitte mieluummin ottaneet?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla saatiin tosi iso suklaarasia, varmaan teetetty firman logolla jos oikein muistan. Tosi laadukas. Tosi kiitelty.

Vierailija
2/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vuosi saatiin 2x pussilakanapakkaus. Kiva. Kestävä. Ite tykkäsin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu viime vuosina työantajalta joululahjaksi palkallisia vapaapäiviä. On ollut pidetty lahja.

Joskus muinoin entisessä työpaikassa saatiin roinaa firman logolla. Oli kaulahuivia, reppua sun muuta. Olivat vielä kammottavan värisiäkin. Mieluummin olisin ottanut vaikka suklaarasian.

Vierailija
4/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti olisi paras, mutta verottaja ei taida hyväksyä sitä ilman veroja. Palkallinen ylimääräinen vapaa olisi myös ilolla vastaan otettu.

Huonoin mitä ikinä olen saanut oli se surullisen kuuluisa ja halpa Pirkka konvehtirasia, joiden suklaat oli vain uudelleen päällystetty. Eivät olleet edes hyvän makuisia.

Herkkukori olisi kiva, jotain tunnettuja ja hyvälaatuisia tuotteita, kahvia, suklaata, glögiä, pähkinöitä ja muuta joulun ajan herkkuja.

Vierailija
5/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan saatu viime vuosina työantajalta joululahjaksi palkallisia vapaapäiviä. On ollut pidetty lahja.

Joskus muinoin entisessä työpaikassa saatiin roinaa firman logolla. Oli kaulahuivia, reppua sun muuta. Olivat vielä kammottavan värisiäkin. Mieluummin olisin ottanut vaikka suklaarasian.

"Unohdetaan ne firman logolla olevat avaimenperät ja mukit, jos joku sellaisia on lahjaksi on saanut. Sellaista en pidä hyvänä ajatuksena antaa työntekijöille lahjaksi. Eli ei ole tarpeen nyt avautua sellaisista."

Mitäs siinä aloituksessa sanottiinkaan just noista avautumisista...

Vierailija
6/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuboksi. Säilyviä kuivatuotteita (kahvia, suklaata, kynttilöitä, pähkinöitä, rusinoita, riisiä, pastaa, näkkäriä, kuivattuja hedelmiä tmv).

Vierailija
7/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä ottaisin mielelläni, ja mieluiten punaista...

Vierailija
8/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa noin 6 kg kinkun tai sitten saa hyvän joulun toivotuksen. Aina on joku, joka haluaa lahjan rahana ja aina on sama vastaus eli ota tai jätä, rahaa et silti saa.

Vierailija
9/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vuosi saatiin käsipyyhe ja käsisaippua. Pyyhe vieläkin käytössä. 🤗

Vierailija
10/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi valittaa, ihan hyviä lahjoja on työnantajilta tullut, miehelläni useimmiten vielä parempia kuin minulla. Alkoholiglögit olen antanut eteenpäin kun en oikein pidä niistä. Pyyhkeitä, kalaa, herkkukoria, leikkuulautaa, milloin mitäkin ja käyttöön on mennyt.

Vierailija
11/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E passiin rahaa. Käy myös verottajalle.

Vierailija
12/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tavaraa en halua, mutta olisin tyytyväinen, jos esim. työnantaja tarjoaisi vaikka joululounaan, tai veisi muuten syömään johonkin ravintolaan (toki koronatilanteen huomioiden). Meillä on töissä leikattu virkistysbudjetti nolliin, joten muutamaan vuoteen ei ole ollut mitään ulkonasyömisiä tai teatterikäyntejä yms. tilaisuuksia.

Vierailija
13/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei työnantaja anna mitään lahjaksi, joten olisin tyytyväinen edes johonkin pieneen muistamiseen, eli esim. joku konvehtirasia kelpaisi hyvin.

Vierailija
14/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien aikana on tullut mm.

-Marimekon kylpytakki

-laadukkaat pussilakanat

-isoja herkkukoreja

Viime vuosina on pikkujoulut (runsaat ruuat+juomat) sekä lahjakortteja paikallisiin yrityksiin.

Vierailija
15/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, enpä ole tullut edes ajatelleeksi! 42 vuotta kunnalla ja valtiolla töissä, eikä kumpikaan antanut koskaan mitään. Olen hämmästynyt, että jotkin työnantajat antavat noin hienoja lahjoja!

Vierailija
16/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkankorotus

Vierailija
17/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tavaraa en halua, mutta olisin tyytyväinen, jos esim. työnantaja tarjoaisi vaikka joululounaan, tai veisi muuten syömään johonkin ravintolaan (toki koronatilanteen huomioiden). Meillä on töissä leikattu virkistysbudjetti nolliin, joten muutamaan vuoteen ei ole ollut mitään ulkonasyömisiä tai teatterikäyntejä yms. tilaisuuksia.

Itse inhoan tällaisia. Miksi haluaisin tuhlata vapaa-aikani työkavereiden näkemiseen?

Vierailija
18/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on töissä globaalisti toimivassa jenkkifirmassa, jossa työntekijöitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Viime vuonna he saivat jouluna viikon vapaata, siis koko maailman laajuisesti. Toimari (joka on myös yrityksen perustaja ja suurin omistaja) oli sitä mieltä, et on ollu hieno vuosi ja antoi kaikille viikon palkallista vapaata. No suomalaisille tämä oli vain kolme päivää ylimääräistä vapaata, mutta onhan se kaikki kotiinpäin. Ja tuntuu tietenkin kivalta, kun kaikki saa vähän jotain ekstraa.

Tänä vuonna he saavat kaksi päivää ylimääräistä palkallista vapaata, voivat pitää joko ennen joulua tai joulun jälkeen. Kyllähän tuosta tulee kiva fiilis, varsinkin tällaisille kavereille jotka tienaa tosi hyvin ja voi omalla rahalla ostaa mitä tarvitsevat. Tuo ylimääräisen vapaan antaminen on myös viesti, että elämässä on muutakin kuin työnteko.

Tässä samassa firmassa on maailmanlaajuisesti kaikille äideille vuoden palkallinen äitiysloma ja isille puoli vuotta palkallista isyyslomaa. Isät saa pitää sen puolen vuoden loman siihen mennessä, kun lapsi täyttää 2v, eli voi pitää sitten kun tuntuu hyvältä. Tämä isyysloma on ihan tosi kovassa huudossa miehen työkavereiden keskuudessa. En tiedä onko kukaan tämän vuoksi varsinaista lisääntymispäätöstä tehnyt, mutta nytkin on yksi päälle nelikymppinen mies jäämässä isyyslomalle esikoisensa kanssa <3

Vierailija
19/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ollut kinkusta rahaan. Yhdessä firmassa työntekijät saivat tietyn prossan vuoden tuloksesta.

Vierailija
20/78 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyinen työnantaja antaa joululahjaksi kinkun, kalan tai jonkun vege-jutun, eli niistä saa valita. Mä olen tykännyt ja nyt kun lisättiin tuo vegevaihtoehto myös, on viimeisetkin mutinat loppuneet.

Edellisiltä työnantajilta tai miehen työnantajalta on tullut vaihtelevia lahjoja. Itse olen tykännyt joko syötävistä/juotavista lahjoista, tavaran kohdalla on aina vähän tuurinpeliä osuuko se kaikille. Tavaroista meillä on käytössä mm. pyyhe, tarjotin ja puinen leikkuulauta. Mutta on niitä mitä olen lahjoittanut eteenpäin tai jäänyt käyttämättä, jollekin toiselle ne ovat voineet olla taas tosi hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi